Not: Motosiklet sürücüsünün sağlık durumu iyiymiş.
Kaynak
Not: Motosiklet sürücüsünün sağlık durumu iyiymiş.
Kaynak
Bu durumu önceden sürücüye bildirebilecek iki şeyden biri 1-Arabanın modeli malum Doblo tipi, 2-Baştan direkt direksiyon kırıp hareket yapması da bi sakatlık çıkaracağını önceden bildiriyor. Arkadaşın da kaskı yok galiba. Kask takmayan adamın yol okumasını, olmayacak yolda hız yapmamasını da beklemiyorum şahsen. Üzücü bir kaza, izlerken dudak ısırtan tipte.
Şu ticari araç sürücüleri kadar aracı bu kadar dandik kullanan başka bir kesim yok. Ticari araç kullanmayı geçtim bu zekayla düz yolda yürümeyi başarabilmeleri bile mucize.
kimse kusura bakmasın iki adet araç kullanan sığır olayı, biri döneceği yolu görmeyen, dikkatsiz bir sığır, diğeri de kask dahil en ufak ekipman giymemiş motorcu sığır, böylelerinin başına bir şey gelince ben açıkça pek de üzülmüyorum, yeter ki sadece kendilerine zarar versinler, araba kullanan kafasını dışarı çıkartıp bakabilir, motor kullananı zaten adam yerine bile koymuyorum.
teyze arabadan indi ve yerde kıvranan motorcuyu tekmelemeye gidiyor..
evet, 2 yanlış bir birini götürmüş. arabayı süren şahıs zaten araç sürmemesi gereken biri ve motorcu da öyle yerlerde dikkatli olması gerek, geçiş üstünlüğümüz olması bizi ölümsüz kılmıyor. yada kaza yapmayacak olmamızı garantilemiyor.
2 gün önce D-100 de önüme atlayan çocuklar dua etsinler benim gibi birinin önüne atladılar, bu videodaki eleman olaydı onları biçmişti yoksa.
Geçmiş olsun, Malesef ki Ticari araçların Türkiye'de hertürlü aksiliğe karışması artık meşhur oldu.
Dikkatli olmak gerekiyor, keşke motorcu arkadaşımız da ekipmanlı olsaymış daha iyi olurmuş.
Refleksi de çok yok malesef, birazcık daha frene bassaydı belki motor durabilirdi.
Adama dayı burdan dönüşür mü diye laf söyle %90 beni görmüyor musun dönmeye çalışıyorum yada sen çok hızlıydın diye kendini savunur. Bıktırdılar artık.
Bir kaç basit hesap:
Hızını 50 olarak alıyorum.
Fren yapabileceği aralık (en erken tepki ile) 1.5 saniye civarı. (-0.2ms tepki süresi) 1.3 saniye.
Ön süspansiyonun indiği andan ne zaman frene bastığı rahatça seçilebiliyor, 1.05 saniye kadar fren yapmış.
Yani geç frene basmadığını görebiliyoruz, isterseniz kendiniz de frame by frame inceleyerek bu sonuca varabilirsiniz.
ABS ile fren yaparak düz çizgide 19 kilometre hıza düşebilirmiş (-0.8g ivme kaybı, ABS'li bir motosiklet için ortalama değer).
Kaçmaya çalıştığı için motosiklet bir miktar yatık durumdaydı, fren gücünün azalmasıyla ABS ile 23 km/h hıza düşebilirmiş (-0.7g - tahmini).
ABS'SİZ fren yaparak düz çizgide 23km/h hıza düşebilirmiş (-0.7g). (Abs'siz motorcular için ortalama değer)
ABS'SİZ fren yaparak hafif (yatık halde) 28km/h hıza düşebilirmiş. (-0.6g - tahmini)
-1.0g deceleration ile fren yapmış olsaydı, 15kmh~ civarı bir hızla çarpacakmış. Günlük hayatta pist lastiği kullanmadığını varsayarak en az 20km/h gibi bir hızda çarpacağı kesinmiş diyebilirim.
Çarpışma anında ticari aracın konumuna bakarak, motosikleti yatırarak da kaçma ihtimali zayıf gibi, yolu tamamen kapamış adam.
Burada yapabileceği şey, araç burnunu çıkardığı anda kornaya basmak olabilirdi. Kaçarak ya da fren yaparak kazayı engelleme şansının yok.
Belki motoru yatırırken kornaya basılı tutsaydı ticari araç da frene basardı, bence panikle kornaya basmayı düşünemedi.
50km/h hızdan 0'a 1.05 saniyede inmek için gereken g(deceleration) -1.35g. Ben durabilirdim diyen arkadaşlar sanırsam her gün pist lastiğiyle yola çıkıyor, gideceği yollara da önceden pist asfaltı döktürüyor.
Not: Ekipman kullanmamasına bence de yanlış bir davranış, ama burada sürüş açısından kendi hatası yok.Bana da biraz hızlı çarpmış gibi geldi, 50+ bir hızla gidiyor olabilir ya da frene tam basmamış olabilir.
Motosiklet eski modelse abs olmayabilir. Her türlü girecekmiş zaten. Ben 40 derece sıcakta bile ekipman kullanıyorum, siz de kullanın.
Motosikletlinin tek sucu ekipmansız olmak.
O araç sola dogru kıvrılıp düz devam edeceği varsayılır, kimse 2 hamle sonrasına göre "ulan bu sıgır u cekecek" demez.
orada frenlik bir durumda yok, hiçbir motor o kısa tepki süresinde duramaz.
- ek olarak simdi o şoforun agzını burnunu kırmak gerekmez mi? şerefsiz bir dahakıne daha dikkatli olur
Aracın döndüğü yönün aksi istikametinden kaçmaya çalışsaydı daha mı az zarar görürdü diye düşündüm, kolay olmadığını biliyorum ama daha fazla mesafe kazanabilirdi?
Trafikte sakin olmak daha mantıklı olur. Soför aşağıdaki gibi çıkınca "Allah Rahmet Eylesin" diyoruz ancak...
https://www.tarsusgazetesi.com/kazas...a-vurup-kacti/
kafasında kask olsa kaza olmayacak mıydı yani. saçmalık insallah kaskınla dahi böyle bişey başına gelmez. nedir şu ekipman giymeyenlere cüzzamlı muamelesi yapmanın amacı. geldin adama ana avrat söövdün kask tak demen onun güvenliği için. madem adamı bu kadar düşünüyorsun kaza yapmasına neden üzülmedim diyorsun. takan takar takmayan cezasını yer yada bedelini daha ağır öder. sen taktın helal kardeşim süper devam
Sakinlik tabi ki önemli
Ancak arkamda eşim varken aracının kıçı ile beni savurmaya calısıp sol şeritte az kalsın kazaya karışmama neden olmama ramak bırakan 60 yaşındaki lavuga bağırdıgımda arabayı durdurmadan kolunu cıkartıp "hadi canım hadi" diye hareket yapıyorsa orada birşeyler yapmak gerekir bence
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)