Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Forza 750 geliyormus

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hop hop..bir kere zincirle gelecek diye bir bilgi yok.

    İkincisi,

    250 bine s1000xr alana da guluyor muyuz ?
    Kayis bu kadar guzel birseyse neden motosikletlerin buyuk cogunlugunda kullanilmiyor ?
    Kayış hakkında bir yorum yapmadım madem yazdın evet gayet güzel bir sistem , hem hafif hem sessiz hemde yağlama derdi yok , sadece biraz tuzlu , Harley kayışı 8000 civarı diye duyduğumda sesli "yuh" demiştim..

    S1000XR ın zincirine kurban olurum , 160 beygiri bu kadar konforlu sunan başka bir motor yok , varsın elime yağı bulaşsın dert etmem , ama sukuterde 1. sele altı bagaj olmalı 2. zincir yağlama derdi olmamalı , Yamaha Tmax mis gibi kayışlı , kayış kısa olduğu için fiyatı makul olabilir , debriyajıda DCT den çok daha güzel çalışıyor ;)
    MR.BERK bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gixxer27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2015
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    suzuki gsxr 1000 k4
    integrayı sindirimedik integra 1000 beklerdim forza nerden çıktı yavvv

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hop hop..bir kere zincirle gelecek diye bir bilgi yok.

    İkincisi,

    250 bine s1000xr alana da guluyor muyuz ?
    Kayis bu kadar guzel birseyse neden motosikletlerin buyuk cogunlugunda kullanilmiyor ?
    DCT ise çok yüksek ihtimal zincir olacaktır. Aksi Honda için fazla innovasyon(!) olur. Scooter'daki kayış CVT'den dolayı var, CVT ile birlikte kayış çifte kullanım kolaylığı sağlıyor: 1. Otomatik vites 2. Zincir yağlama germe vb. dertleri yok.

    Asfalt yol kullanımı için aynı motosikletin kayışlısı mı zincirlisi mi diye sorsanız ben kayışlıyı seçerim açıkçası, it's a no brainer man...

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DCT ise çok yüksek ihtimal zincir olacaktır. Aksi Honda için fazla innovasyon(!) olur. Scooter'daki kayış CVT'den dolayı var, CVT ile birlikte kayış çifte kullanım kolaylığı sağlıyor: 1. Otomatik vites 2. Zincir yağlama germe vb. dertleri yok.

    Asfalt yol kullanımı için aynı motosikletin kayışlısı mı zincirlisi mi diye sorsanız ben kayışlıyı seçerim açıkçası, it's a no brainer man...
    Yani bilmiyorum,temizleme derdi yok,ses yok guzel seyler de ureticiler neden tercih etmiyor ?

    Sadece maliyet degildir konu bence,multistrada s1000xr gibi motorlarda bile zincir kullaniliyor sonucta..

    Bak simdi,forza 750 zincirli ama nerdeyse tamamen kapali bir ortamda calisiyor bu zincir..olamaz mi ? Basit bir mandalla falan acip yagliyosun..super fikir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayış hakkında bir yorum yapmadım madem yazdın evet gayet güzel bir sistem , hem hafif hem sessiz hemde yağlama derdi yok , sadece biraz tuzlu , Harley kayışı 8000 civarı diye duyduğumda sesli "yuh" demiştim..

    S1000XR ın zincirine kurban olurum , 160 beygiri bu kadar konforlu sunan başka bir motor yok , varsın elime yağı bulaşsın dert etmem , ama sukuterde 1. sele altı bagaj olmalı 2. zincir yağlama derdi olmamalı , Yamaha Tmax mis gibi kayışlı , kayış kısa olduğu için fiyatı makul olabilir , debriyajıda DCT den çok daha güzel çalışıyor ;)
    Haha bmw in ducatinin zincirine kurban olunur demek ;)

    Yav o degilde tmax i x adv olsun integra olsun karsilastiriyolar..tmax in zayif yonu zaten cvt i.

    Yeni nesil dct nereee cvt neree.performans,atiklik,motor freni yani klasik bir motor kullanicisinin ihtiyaci olan hersey dct de var..

    Cvt de ne var ?

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    * Zincirin tercih edilmesinin çok mantıklı gerekçeleri var; hafif olduğu ve gücü en verimli şekilde aktardığı için performans odaklı uygulamalarda kendine yer buluyor, ayrıca ucuz, dolayısıyla bütçe odaklı uygulamalarda da (önceki kriterle birlikte) kendine yer buluyor. Kayış daha ağır ve güç aktarım verimi zincirden daha az. Ama daha konforlu. CVT sistemi için de kayış gerekiyor.

    * CVT basit - elektronik yok / bileşen sayısı az, DCT karmaşık - elektronik var / bileşen sayısı çok fazla. (Bileşen sayısına tüm aktarma sistemi giriyor, yani vites kutusu vs....) Ne kadar basit o kadar iyi. Aynı işi yapan basit sistem mi karmaşık sistem mi tercih edersiniz? AK-47 mi G3 mü? (Ben AK-47'ciyim...)

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....... tmax ın zayıf yönü zaten cvt ........
    hiç Tmax kullanmadığın yada incelemediğin belli oldu

    Tmax daki CVT diğer klasik cvt lerden oldukça farklı , kalkışta ve akselerasyon sırasında mükemmel çalışıyor , dur kalk şehir içi trafiğinde ise daha iyisi kesinlikle yok , DCT daha teknolojik olsada bence mukayese edilemez..

  7. #27
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Dur azıcık fanboy'lukta ben yapayım. Kymco is come back..
    Ak 550 gelince (Vay be AK47 gibin) görücem ben sizi. Ne TMax kalıcak ne de Forza 750..

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç Tmax kullanmadığın yada incelemediğin belli oldu

    Tmax daki CVT diğer klasik cvt lerden oldukça farklı , kalkışta ve akselerasyon sırasında mükemmel çalışıyor , dur kalk şehir içi trafiğinde ise daha iyisi kesinlikle yok , DCT daha teknolojik olsada bence mukayese edilemez..
    Evet kullanmadim.Ben youtube ve incelemelerden elde ettigim bilgileri paylasiyorum.Umarim hasmet gibii "sen hic cb1000r a dokundun mu ki konusuyosun" tarzi yaklasmazsin olaya

    Siki dur,en olumcul silahimi kullanacagim simdi..

    X adv nin fiyati integra dan yuksek biliyosun..Hadi abartalim Forza 750 nin x adv fiyatiyla geldigini dusunelim..115.000 tl yani.

    Pekiii,tmax kac kurusss ? 155.000 tl.

    Pekiiiii,bu iki alet normalde ayni fiyatlarda olmasi gerekirken(yurtdisinda oyle) sen 40.000 tl fazla verir misin ?

    Ben o 40 bin e crf250l alirim,bi de ustune param kalir...

    Gordun mu atom bombasi attim uzerine hahsha

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dur azıcık fanboy'lukta ben yapayım. Kymco is come back..
    Ak 550 gelince (Vay be AK47 gibin) görücem ben sizi. Ne TMax kalıcak ne de Forza 750..
    Abicim kymco nedir ya..kymco nun fanboylugu mu olur ?

    Yapmayin,etmeyin lutfen..

  9. #29
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    [QUOTE=Abicim kymco nedir ya..kymco nun fanboylugu mu olur ?

    Yapmayin,etmeyin lutfen..[/QUOTE]

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Kymco

    Olm biz sonuna kadar Kymco'cuyuz.
    Buda son çıkan modeli.
    https://www.kymco.com.tw/motor/krider-400
    Bitircez olm piyasayı.

  10. #30
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Ben youtube ve incelemelerden elde ettigim bilgileri paylasiyorum.....
    Güzel kardeşim yutupda izlediğin videolar gökten vahiyle mi iniyor , biz söyleyince inanmıyor musun orada video paylaşanlar senin benim gibi insan değilmi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:45 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Scooter'daki kayış CVT'den dolayı var......Asfalt yol kullanımı için aynı motosikletin kayışlısı mı zincirlisi mi diye sorsanız ben kayışlıyı seçerim açıkçası......

    Tmax için bahsettiğimiz CVT kayışı değildi , vitesli motorlarda da zincir yerine kullanılan kayış..

  11. #31
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Geldikleri gibi giderler.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmax için bahsettiğimiz CVT kayışı değildi , vitesli motorlarda da zincir yerine kullanılan kayış..
    Doğru (Tmax'in nasıl olduğunu biliyorum...) ama scooter deyince insanın aklıma ilk Tmax gelmiyor hani, Tmax istisna

    Sonuç ve esas olarak; scooter dediğiniz kayışlı olur, scooter kullanmak isteyen adama zincir temizleyeceksin yağlayacaksın arada bir gereceksin falan derseniz küfür eder
    espresso bunu beğendi.

  13. #33
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Tmax da zincirli değil miydi? Zincir yağlamakla falan uğraşamam deyip tmax almamıştım zaten, yoksa alacaktım bir iki tane. Param xmax 250'ye yetti, çaktırmıyorum

  14. #34
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Genelde büyük scooterlarda (2 silindir gibi) cvt şanzımandan sonra tekerleğe 2. bir bağlantı oluyor. Şanzıman ufak scooterlardaki gibi direk tekerleğe bağlanmıyor.

  15. #35
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru (Tmax'in nasıl olduğunu biliyorum...) ama scooter deyince insanın aklıma ilk Tmax gelmiyor hani, Tmax istisna

    Sonuç ve esas olarak; scooter dediğiniz kayışlı olur, scooter kullanmak isteyen adama zincir temizleyeceksin yağlayacaksın arada bir gereceksin falan derseniz küfür eder
    scooter sevmemin en büyük nedenlerinden biri sele altındaki kocaman bagajı sayesinde arkada çantaya ihtiyaç duyurmaması, ikinci en büyük neden de zincir temizlemek yağlamak falan uğraştırmaması. zamanı geldi mi bakımını yaptır, geri kalan zamanda kontağı çevir bin git oh ne rahat.
    Cyan bunu beğendi.

  16. #36
    Robinson_C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2019
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CB 125 R
    Fiyat bellimi arkadaşlar,
    Herif Manyak Yüzünden Belli,

  17. #37
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Bahsi geçen yeni modeli henüz görmedik, bilemiyoruz. Elimizde fikir yürütmek için sadece integra var. Hem scooter hem vitesli motosiklet kullanmakta olan bir olarak; integra da bagaj yok (gibi bir şey), zincir yağlamak var ama motosiklet gibi de viraj yok. Scooterin en avantajlı bulduğum özelliklerinden hiç birisi yok. Hiç anlamadım ben onun felsefesini. Bence NC750x (otm) integradan daha fazla scooter bagajından dolayı. Ne var ki büyük hacimde şehirlerarası yol yapılacağını düşünerek bu otomatik vites işini güvenli bulamadım hiç. Şehir içinde de o hacim zaten anlamsız. Sonuç olarak yeni motor da integra gibi olacaksa, en fazla onun kadar tutabilir ki tutmama ihtimali yüksek.
    espresso bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Tanıtım videolarından anladığım kadarıyla İntegra'ya makyaj yapıp Forza diye satacaklar. İsim değişikliği olacak yani.
    computeus bunu beğendi.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç Tmax kullanmadığın yada incelemediğin belli oldu

    Tmax daki CVT diğer klasik cvt lerden oldukça farklı , kalkışta ve akselerasyon sırasında mükemmel çalışıyor , dur kalk şehir içi trafiğinde ise daha iyisi kesinlikle yok , DCT daha teknolojik olsada bence mukayese edilemez..
    https://youtu.be/zBhgvpPdaHc

    Goruldugu uzere dct cok pis tokatliyor..haa bir maxi skuterde bakilacak tek kistas performans degil tabi..sen cok ovdun diye bulup koydum bunu..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Kymco

    Olm biz sonuna kadar Kymco'cuyuz.
    Buda son çıkan modeli.
    https://www.kymco.com.tw/motor/krider-400
    Bitircez olm piyasayı.
    Sallami,valla kimco da fena degilmis hani..tmax i performans olarak tokatliyor sanki..

  20. #40
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/zBhgvpPdaHc

    Goruldugu uzere dct cok pis tokatliyor..haa bir maxi skuterde bakilacak tek kistas performans degil tabi..sen cok ovdun diye bulup koydum bunu......
    ben şehir içi CVT nin daha iyi olduğunu belirttim , bagaj ve kayış avantajı olduğu için de Tmax ı övdüm , otoyolda hacim farkıyla Honda alır sebep DCT değil ,
    hem kendinle bile çelisiyorsun sen değilmiydin az yaktırıcam diye günlerce koca Africa Twini 60 km hızla süren :D şimdi bu performans videolarına ilginin sebebi ne ;)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)