* motosiklet fiyatlarının nasıl hızlı arttığını öğrendim:
çocuklarımla beraber binelim diye Mondial Revival 50cc almak için Ankara Hayta Motora gittik geçen cumartesi.
gelmeden sahibinden.com da baktım. fiyat 7000 TL yazıyor. ama istanbulda Balcı Motor'da 6340 TL. pazarlık edip belki indiririz düşünceleriyle gittik. fiyatı sorduk 8000 TL dediler. e daha az önce sahibinden'deki ilanınıza baktım 7000 TL yazıyor dedim. fiyatlara zam geldi. şimdi onları güncelliyorduk dediler. peki dedim. 50cc yi ötelerim belki deyip oradaki Mondial Vulture 125i yi sordum. 11900 e bırakabileceklerini söylediler. tamam dedim. hafta içi parayı denkleştirip geleyim inş. ayrıldım. netten de takip ediyorum. 2 gün sonra Revival'e 9000 TL yazdılar. Vulture 125i'ye de 13000 küsür TL. benim geçici bütçe de 10-11bin civarı idi. sıfır olayı iptal oldu. ikinci el bakmaya başladık. :D
* annem yıllarca sütümü helal etmem diye dizginledi, eşim boşanmaya varan tehditlerle dizginledi. 45-46 yaşıma kadar dizginleyen dizginleyene. artık yetti deyip zincirleri kırdım. bu hafta bir tane alıp kapının önüne koyuyorum inşallah. A sınıfı ehliyetim bile 11 yıldır emanet motorlar haricinde bir motor yüzü görmedi. bu vesileyle özgürlüğümü kazanmış oldum. :D
* profil resmine koyduğum emanet motor resmini gören eş-dosttan bile motora ilgisi olanlar patır patır ortaya çıkmaya başladı. birden bire motorcu tanıdıklarımın (zaten tanıyordum ama motorla alakalarını bilmiyordum) arttığını gördüm. önümüzdeki dönemde daha da artacağını şimdiden görebiliyorum.
* hep önerildiği şekilde motordan önce ekipmanları vs. aldım. bunlar hakkında da alışveriş sürecinde bayaaa bir bilgi sahibi oldum. EN1621 güvenlik standartlarını öğrendim. motorcu kıyafetlerinde kullanılan kumaş yapılarını 500D Cordura, 600D Polyester, 600D Maxdura, Kevlar vs. nedir ne değildir öğrendim. hatta bu 500D-600D deki D'lerin Denye olduğunu: 9000 metre ipliğin gram bazlı ağırlığı olduğunu öğrendim. kıyafetlerde nerelerde korumalar olması gerektiğini, korumaların seviyelerini, bir ürün alırken markadan ziyade bu güvenlik seviyelerine ve sertifikalarına bakmayı öğrendim. (böylece daha uygun fiyatlara aynı veya daha iyi güvenlik seviyesinde kıyafetler alabiliyorsunuz). Kask alırken nelere dikkat edilmeli, hangi test kuruluşları ne şekilde testlerden geçiriyor, hangi testler hangi coğrafi lokasyonlar için yapılıyor, SNELL, SHARP, ECE, DOT gibi testlerin nasıl belirleyici olduğunu, pahalı kask almanın kafayı korumak anlamına gelmediğini, bazı uygun fiyatlı kaskların bazı pahalı kasklardan daha koruyucu olduğunu, bu testlerden aldıkları puanları kıyaslayarak öğrendim.
* motorların en çok satın alınıp evin önüne konduğu ilk gün çalındığını öğrendim. :D öyle olunca da zincir kilit disk kilidi araştırmaları yaptım. grade 80, grade 100, grade 120 zincirlerin en çok mukavemetli, sağlam zincirler olduğunu öğrendim. piyasada 2000+ TL ye satılan 16mm çaptaki kesilemez, kırılamaz denilen zincirlerin aslında grade 80 vinç zinciri olduğunu öğrendim. (ve gidip vinç zinciri üreticisinden grade 80-16mm-200cm zincir aldım 380 TL ye mal oldu 2000 TL lik zincir) kilitler konusunda da baya bilgi sahibi oldum motosiklet sayesinde. kırılamaz, kesilemez, patlatılamaz, dondurulup kırılamaz vs. gibi durumlar için SRA sertifikalı kilit alınması gerektiğini öğrendim marka kilitlere değil SRA sertifikası olan 16mm bir kilit aldım. kilidin testlerini de izledim. ne kilit ne zincir makasla, sıvı nitrojenle vs. kırılıp kesilemiyor. fakat kesilemeyecek zincir olmadığını da öğrendim. (bu benim tespit ettiğim en çok uğraştıracak zincir-kilit. makasla kesilemediği için jet taşı veya oksijen kaynağı ile 10dk ya yakın uğraşmaları gerekiyor)
* bir scooter parası kadar ekipman ve zincir kilit ot-bot vs. icin harcadigimi fark ettim. motosiklet zevkinin çok ta ucuza mal olmadığını öğrendim.
* vs. vs...
)