Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

uzun yolculukta motora bakım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    diyelim ki 2.000 km bir yolculuğa çıkacaksınız.

    zincir yağlaması dışında ne gibi şeyler yapmak gerekir. ve zinciri nasıl yağlıyorsunuz? orta sehpa yok da motorumda ondan sormaktayım. yani yanınızda zincir yağı taşıyor musunuz? öğrenmek istiyorum.

    dışında neler alıyorsunuz yanınıza? teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Rutin bakımlarını haricinde ekstra bir şey yapmıyorum. Yağ zamanı geldiyse yağ, fren bakım zamanı geldiyse fren bakımını yapıyorum. Sonra hazırlanıp marşa basıyorum.

    Ben turda yanıma 2 tane anahtar, lastik patlak spreyi, alyan seti, düz ve yıldız tornavida, 1-2 metre parça kablo (elektrik tesisatında sıkıntı çıkarsa diye), yedek sigorta alıyorum.

    2 tane tur yazım var profilden onlara bakıp neler aldığıma daha detaylı bakabilirsin.

    İyi sürüşler şimdiden

  3. #3
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    - Yedek anahtar
    - Resmi belge fotokopileri
    - Lastik tamir spreyi
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  4. #4

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    2000km güzel rakam ben olsam yola çıkmadan lastik içine sıkılan patlamayı engelleyen bir sprey var lastik koruma için onu kesin yapardım 2000km riske etmeye gerek yok.lastik tamir kitide olur ama sonuç hüsran olucak bence o lastik koruma jelleri böyle yolculuklar için güzel olay.zincir yağı tabiki yanda taşıncak büyük olmasada cep boylar var hemde az yer kaplar.sürekli yol yaptığın için zaten az birşey sıksan yeterli olucak kolay kolay kurumaz yağ.motorun bakımlı olsun gerisi gelir

  5. #5
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    motorunuzun yaşı, modeli ve km'si bunlarda farklıkık yaratıyor.

    yeni bir motorda yağ/su/filtreler değişip yola çıkabilirsin.

    eski bir motor ve km'si yüksek olan motorlarda dikkat etmen gerekenler.

    *yağ/su/filtreler
    *balatalar
    *ABS varsa bunların kontrolü ( bazı motorlarda abs bozulsa dahi hata vermiyor )
    *Lastikler kontrol edilmeli ve kesinlikle irc gibi lastikler ile uzun yol gidilmemeli. ( giden var tabiki ama 2000 km gibi bir yolda hava durumu değişecektir haliyle bu süreç içerisinde olası bir yağmur riski sizin tüm eğlencenizi batırabilir )
    *Özellikle çok yaşlı motosikletlerde, Amortisörler ve keçeler kontrol edilmeli hatta 30,000km yi geçmiş motorda ön keçeler değiştirilmeli.
    *65-75 bin km yi geçen motorlarda egzantirik kontrol edilmeli ( işini iyi yapan ustalar, motora binip bir yere giderkende egzantirik sesini duyabiliyor )
    *gene 65-75 bin kmleri gören motorlarda debriyaj balataları kontrol edilebilir ( racinglerde bu daha erken kontrol edilmeli ) Olası vites geçişlerinin sertliği sizi rahatsız eder ve vites geçişlerini engelleyebilir.
    *Gene yaşlı bir motorda mutlaka bir subap ayarı yapılmalıdır, bu bir nevi moturunuzun sağlığını da ölçer

    benim aklıma gelenler bunlar,
    ancak siz sanırım yeni bir r25 ile yola çıkacaksınız.
    size özel tavsiyelerim
    mutlaka yanınızda Lastik tamir kiti , 500Ml yağ, zincir yağı bulundurun.

    uzun yolda 600 km de bir zinciri yağlamanız gerekir. ancak yağladıktan hemen sonra da motora binmemeniz gerekiyor. bu durumda en az 2 saat motora binmeyip, onuda dinlendirmelisiniz.
    şimdiden yolunuz açık olsun, dikkat edin.
    özellikle karanlıkta araç sürerken görüş açınız düşer ve yola aniden çıkan canlıları göremeyebilirsiniz.
    uykuluyken sürmemeye dikkat etmelisiniz, mümkünse yolda sizin dikkatinizi dağıtmadan ve uykunuzu getirmeden sadece tek kulaklık ile ( çok kısık bir ses ile ) müzik açmanız da sizi yola daha iyi adapte edecektir.

    Hayırlı yolculuklar

  6. #6

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    fırsat buldukça uzun yolculuk yapıyorum motorla. Daha yeni 2000 kmlik turdan geldim; yanıma sadece zincir yağı ve lastik tamir spreyi alıyorum motor için. kendim için soğuk yer denk gelirse diye polar vb benzeri bir giyecek ve yağmurluk alıyorum.
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *ABS varsa bunların kontrolü ( bazı motorlarda abs bozulsa dahi hata vermiyor )
    ABS'yi nasıl kontrol ediyorsunuz?

  8. #8
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS'yi nasıl kontrol ediyorsunuz?
    Ben Yetkili serviste kontrol ettiriyorum. Bu tarz konularda işi ustasına bırakmak gerekiyor.
    vstromlarda bazen kronik olarak çıkabiliyor. Abs bozuluyor ancak abs ışığı arıza göstermiyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler