Zincir Yağları ( Yaz - Kış )
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba. Zincir yağlarında yaz veya kış markaları ayrılır mı ?
Ben mesela Volvoline , Würth Drylube gibi yağları kullanıyorum. Memnunum. Zincir toz toplamıyor. YApış yapış olmuyor vs. Ama kışın olunca bu markaların performanslarını daha görmedim. Kullanan var mı ? Kışın başka markaya geçmek gerekir mi ?
Oto zincir yağlama, 90 numara yağ vs tavsiye etmezseniz sevinirim bu arada
Reklamlar
-
Başka markaya gecmeye gerek yok.
Sadece yağlama sıklıkları değişir, o da sıcak hava / soguk hava / Kuu - Islak zemin farkları nedeniyle.
-
İnsanların ne güzel dertleri var ya
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
İnsanların ne güzel dertleri var ya
aynı tepkiyi verdim
-
Würth Drylube vb. PTFE tabanlı kuru yağlar kış (ıslak zemin / yağışlı hava) koşulları için çok uygun değil bence. Motul, iPone tarzı yağ bazlı yağlar kullanmanız gerekir...
-
Zincir yağı üreticisi olsam (ne demekse) bunu okuyunca ellerimi ovuşturur gözlerimi devirerek "tabi yeaa" derdim ..
-
Yapılan 5 yorumun 2'si sadece soruma yönelik cevap vermiş. O arkadaşlara teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgileri değerlendireceğim
-
Forumun herzamanki goygoyu boşverin siz.
Sorunuza geçecek olursak benim fikrim arndiolun dediği gibi marka değişimine gerek yok sadece zincirinizi rutin bir şekilde kontrol etmelisiniz. 300 km de bir 500 kmde bir gibi tabirler yanlış. Toprak yola girmişsinizdir, yağmur yağmıştır yağlamanız gerekebilir. Uzun yol yapıyorsunuzdur uzun kmler yağlamanıza gerek kalmaz. Benim tavsiyem her ne kadar kendim unutsam da motosiklete binmeden önce en azından göz ucuyla kontrol etmeniz.
-
90 numara öneremiyeceksem tavsiye veremem bu konuda ama şu başlığı paylaşabilirim.
zincir yağlama hakkında güzel bilgiler
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
Kargadan başka kuş tanımam o 90 numara yağ zincire sürülecek :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Forumun herzamanki goygoyu boşverin siz.
Sorunuza geçecek olursak benim fikrim arndiolun dediği gibi marka değişimine gerek yok sadece zincirinizi rutin bir şekilde kontrol etmelisiniz. 300 km de bir 500 kmde bir gibi tabirler yanlış. Toprak yola girmişsinizdir, yağmur yağmıştır yağlamanız gerekebilir. Uzun yol yapıyorsunuzdur uzun kmler yağlamanıza gerek kalmaz. Benim tavsiyem her ne kadar kendim unutsam da motosiklete binmeden önce en azından göz ucuyla kontrol etmeniz.
Tabii ki goy goy yapıcam, milyon tane zincir yağlama konusu var, zahmet edip okumazsa bende tiye alırım Ayrıca konu SOHBET bölümünde. Bilmem kendimi ifade edebildim mi
-
ben sadece sıçratmayan neyse onu sürer geçerim yoksa çok kirleniyor motor birde temizlerkende mazot gaz yağı vs değil zincir temzileme spreyi genelde motul kullanıyordum ama son 1,5 senedir overdose ,motowash ,temiz motor gibi yerlere hem yıkama hem zincir temizliği yaptırdığım için onlarıda çok takip edemez oldum :D ama aralarında en az sıçratan yer overdoseun zincir yağı
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
Kargadan başka kuş tanımam
o 90 numara yağ zincire sürülecek :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
Tabii ki goy goy yapıcam, milyon tane zincir yağlama konusu var, zahmet edip okumazsa bende tiye alırım
Ayrıca konu SOHBET bölümünde. Bilmem kendimi ifade edebildim mi
Forumdaki çoğu zincir yağı konusunu okudum. Lakin konu başlıkları belli aralıklarla tekrar açılır ki güncel bilgilere ulaşılabilsin diye. Zaten forum amacı da budur her zaman. Sohbet kısmına gelecek olursak. Bende sohbet havasında tartışma olur. Herkes fikrini söyler bilgi paylaşılır diye başlık açtım. Lakin bizim ülkemizde meşhurdur. Sorularla dalga geçilir, goygoy yapılır, alay edilir. Çünkü klavye başında kolay oluyor böyle şeyler yapmak. Umarım kendimi ifade edilmişimdir
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
-
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.
bak arkadaş bana da söylemiş, okumadan cevap veriyorsun, boş taş taş geçiyorsun klavye başından kolay olduğu için... Ayıp ..
Adam açık açık yazmış otomatik yağlama ve 90 numara yağ önermenize gerek yok diye... Saksağanda kuş... sen taktın karga ya.. Gak diyorsun ama Guk demiyosun... Lütfen güncelle kendini ...
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
bak arkadaş bana da söylemiş, okumadan cevap veriyorsun, boş taş taş geçiyorsun klavye başından kolay olduğu için... Ayıp ..
Adam açık açık yazmış otomatik yağlama ve 90 numara yağ önermenize gerek yok diye... Saksağanda kuş... sen taktın karga ya.. Gak diyorsun ama Guk demiyosun... Lütfen güncelle kendini ...
guk :D aha dedim :D
tavsiye istemedi ama bende tavsiye vermedim zaten. :D tecrübemi paylaştım sadece.
adalet sistemindeki açıklar gibi açık buldum tecrübe adı altında yazdım.
eğer motosikleti profilinde yazdığı nc750 ise bence kesinlikle düşünmeli.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.
Dostum yanlış anlama ama çok büyük risk alıyorsun.
Zaten zincir için hesaplanan ömür, onun bakımlı halindeki ömürdür.
Zincir içindeki pimler, pimlerin bağlı girdiği bakla delikleri bunlar istesen de istemesen de aşınır ve genişler. Bunlar pek fark edemeyeceğin şeyler.
O yüzden kendini riske atma, zamanı gelince zincirini değiştir. Çok önemlidir.
-
nabıon otomatik yağlama işine mi girdin sende
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Bulut_Motor adlı üyeden alıntı
Dostum yanlış anlama ama çok büyük risk alıyorsun.
Zaten zincir için hesaplanan ömür, onun bakımlı halindeki ömürdür.
Zincir içindeki pimler, pimlerin bağlı girdiği bakla delikleri bunlar istesen de istemesen de aşınır ve genişler. Bunlar pek fark edemeyeceğin şeyler.
O yüzden kendini riske atma, zamanı gelince zincirini değiştir. Çok önemlidir.
zincirin bakımlı olsada ömrü nedir ki ?
eğer üreticinin dediği birşeyse amenna. ama bunu sattığı ürünün bi köşesinde yazması lazım değil mi?
yada motosiklet üreticisi mi bunu belirliyor zincirin ömrünü.
bana kaynak sunarsan değerlendiririm. ama kaynak bilgi yoksa öngörüyle cevaplıyorsan ben de öngörümle zincirin ömrünü tamamladığını düşündüğüm zaman değiştiririm.
-
Kalıcılık anlamında ve BENCE sudan da en az etkilenen ürün Ipone Road ( Off Road değil ) ..
Ben 500 km de bir yağlıyorum, alışkanlık olmuş ama Road'ın daha 500 km sonrası yağsız kaldığını görmedim mesela ..
Würth Dry Lube aldım mesela bir hevesle ama 300 km sonrası " beni yağla " diyor .. sanırım tekrar kullanmam ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
arndiol adlı üyeden alıntı
nabıon otomatik yağlama işine mi girdin sende
zincirli motor kullanıp ta sanki şaftlı motor kullanıyormuş rahatlığını her zincirli motor kullanıcı tadmalı :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)