Öğretmene bir şey öğretmek haddim değil ama gerek internet üzerindeki açık kaynaklardan okuduğum gerekse daha önce takip ettiğim tartışmalardan elde ettiğim kanaati paylaşayım;
1. Zincir yağı zincirin hareketinin dişli/zincir ikilisi üzerinde sürtünme nedeniyle oluşan aşınma ve ısınma etkisini azaltır.
2. Zincirdeki roller adı verilen pimlerin üzerindeki fabrikasyon yağının ve çalışma odacığının sızdırmazlığını sağlayarak O-ring,Z-ring veya X ringlerin çevresel koşullar nedeniyle özelliğinin yitirilmesini engeller.
3. Zinciri korozyondan korur.
4. Motor yağında olduğu gibi devirdaim söz konusu olmadığından yani akışkanlık gerektirmediğinden akışkanlığı yaz veya kış olarak ayırt etmek anlamlı bir fark yaratmaz.
Kış koşullarının farklı bir zincir yağı gerektirmesi için bu koşulların yağ,zincir veya dişli mekanizmalarının malzeme yapısında çok ciddi farklılıklar oluşturması gerekir. Böyle koşullar oluştuğunda ise motosiklet kullanmamanızı tavsiye ederim.Burada yağın yapışkanlığı ve suya dayanıklılığı daha önemli görünüyor. Kullanacağınız ortalama zincir yağları, yağmurlu sürüşün hemen sonrasında zincirinizi temizleyip yağlayacağınız ana kadar suya dayanıklılık sağlar size. Çamur, kir vb etkilerden çekiniyorsanız zincirinizi daha sık kontrol edin ve her yağmurdan veya kötü koşullardaki sürüşten sonra iyice kurulayıp km beklemeden tekrar yağlayın. Daha da rahat etsin içim diyorsanız motulun off road koşullar için ürettiği bir zincir yağı mevcut idi, onu deneyebilirsiniz.Ben kullanmadım ama daha sık yağlamanızı gerektirebilir çünkü yapışkanlığı daha düşük, kir toprak çamur vs'nin zincire yapışmasının off road koşullarında daha fazla olması nedeniyle. Daha rahat etmek isterseniz ve bütçeniz uygunsa scott-oiler uygulayabilirsiniz motosikletinize. O da olmadıysa Koçtaş'tan aldığım zincir yağını üzerine "Kış Koşulları İçin Kullanımı Uygundur" yazıp göndereyim size. Yalnız, 200 liranızı alırım
Tekeriniz düz bassın