Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kaskın Çeneye Temas Etmesi Normal Midir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Drosophila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Herkese merhaba,

    Konuyu açmadan forum üzerinde daha öncesinde mevcut olup olmadığını kontrol ettim. Fakat doğrudan karşılayan bir sohbet bulamadım.

    Malum, pandemi süreci sebebi ile mağazalarda kask denemek çok mantıklı bir hareket olmayacaktır. Dolayısıyla kargo ile kask satın alma gayretindeyim. İlk kez bir kask satın alacağım, bedenimi ve kafa yapımı sadece teorik olarak biliyorum.

    Kafa çevrem 56-57. İlk olarak MT Revenge 2 kaskın S bedenini satın aldım, oldukça zorlanarak kafama giydim, sıktığını hissettiğim için kaskı iade ettim, M bedeni ile değiştirdim. Fakat M bedenin de kafamda fazla hareket ettiğini, büyük olduğunu fark ettim. Daha ziyade yabancı kaynaklardan ve forumlardan yaptığım araştırmalar ile doğru kask bedeninin bir miktar sıkmasının normal olduğunu öğrendim.

    MT Revenge 2 kaskın S bedenini tekrar temin ettim. Kaynaklarda kask bedeni için belirtilen kafanın hareketliliği, parmak sokma vs gibi testleri uyguladım. Bu testleri geçiyor, kafamın üst bölümünde noktasal baskı vs. de hissetmiyorum.

    Sizlere danışmak istediğim nokta şu:

    Kaskın bedeninin bir miktar genişleme potansiyelini göz önünde bulundurduğumuzda, Revenge 2 kask S bedeni tolere edilebilir bir sıkılığa sahip fakat kaskı çene kısmından ittiğimde (aşırı bir kuvvetten bahsetmiyorum) kask çeneme temas ediyor. Buradan şu sonucu çıkarıyorum, Allah korusun, bir kaza durumunda çenemi yere vurmamdan çok bir farkı kalmayacaktır.

    1- Kaskın çeneye doğrudan ya da önden ittirildiğinde temas etmesi doğru mudur?

    2- Revenge 2 kaskın beden olarak uymasına rağmen, çene kısmının dar gelmesi yanlış tipte bir kask seçtiğim için mi kaynaklanıyor. Bildiğim kadarıyla bu terimler kafanın üst bölümü için anlam ifade etse de; intermediate oval (Revenge 2) yerine long oval başka bir kask mı seçmeliyim?

    3- Kaskı giyerken kafama gerçekten zor geçiriyorum. Burada kast ettiğim sadece pedlerden dolayı değil, boyun kısmındaki kabuk genişliği de bana kalırsa ciddi anlamda dar. Fakat M bedeni de gerçekten büyük oldu. Doğru beden kaskın kabuk kısmının da dar olması durumu normal mi?

    4- Revenge 2 kaskının bana uygun olmadığını da düşündüğüm için bir yandan yeni bir kask arayışındayım. intermediate oval, çene kısmı nispeten daha uzun bir kask önerebilirseniz memnun olurum. (bütçe: ~1500 TL)

    Not: Çenem anormal bir çene değil, kozmetik ya da işlevsel bir kusuru yok. Standart bir çene

    - Herkese teşekkür ederim. Sağlıklı günler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    1998 electra glide
    Normalde etmemesi gerekiyor Kaskı kendi bedenine göre aldığına emin misin üst kısımda sadece bir yerde veya birçok yerde fazla baskı var mı ?

  3. #3
    Drosophila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Alıntı CanAydın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde etmemesi gerekiyor Kaskı kendi bedenine göre aldığına emin misin üst kısımda sadece bir yerde veya birçok yerde fazla baskı var mı ?
    Açıklamada da belirttiğim gibi, kaskın üst bölümlerinde aşırı bir baskı yok (yanak pedlerinde hissediyorum fakat normal olduğu söyleniyor.). Aynı modelin M bedenini denediğimde kask kafamda ciddi anlamda hareket ediyor. S bedende ise çenem ile kask arasında çok çok az bir mesafe kalıyor (serçe parmak dahil parmağım hiçbir şekilde araya girmiyor.).

  4. #4

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    shark spartan serisi kask kullaniyorum (kaza gecirdikten sonra tekrar ayni marka model 2. kaskimi da aldim).
    bu markayi secmemdeki bircok nedenden iki tanesi su sekilde;
    1- kabuk yapisi kafama uyuyor, rahat ediyorum
    2- d-ring emniyetini/kilidini baglayip kapattiktan sonra, istedigim kadar avuc icimle kaskin cene kismindan geriye dogru itsemde, kask ceneme dagmiyor, ustune iyide bosluk kaliyor.

    HJC ve diger bircok marka model denedim, ama kaski taktiginizda, ceneniz kaska temas ediyorsa, yada arada yeterli bosluk yoksa, kaza aninda basiniza ne gelebilecegini hayal edin.

    ne yazik ki bircok kisinin atladigi bir nokta bu.

    asagidaki görselde ise, kaskin her iki tarafinin toplami alinarak, darbenin en cok alindigi yerler gösterilmis.
    tahmin edin bakalim, en cok darbeyi neresi aliyor mus?
    Kulak arkasi olmadigi kesin!


  5. #5
    Drosophila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shark spartan serisi kask kullaniyorum (kaza gecirdikten sonra tekrar ayni marka model 2. kaskimi da aldim).
    bu markayi secmemdeki bircok nedenden iki tanesi su sekilde;
    1- kabuk yapisi kafama uyuyor, rahat ediyorum
    2- d-ring emniyetini/kilidini baglayip kapattiktan sonra, istedigim kadar avuc icimle kaskin cene kismindan geriye dogru itsemde, kask ceneme dagmiyor, ustune iyide bosluk kaliyor.

    HJC ve diger bircok marka model denedim, ama kaski taktiginizda, ceneniz kaska temas ediyorsa, yada arada yeterli bosluk yoksa, kaza aninda basiniza ne gelebilecegini hayal edin.

    ne yazik ki bircok kisinin atladigi bir nokta bu.

    asagidaki görselde ise, kaskin her iki tarafinin toplami alinarak, darbenin en cok alindigi yerler gösterilmis.
    tahmin edin bakalim, en cok darbeyi neresi aliyor mus?
    Kulak arkasi olmadigi kesin!

    https://www.team-bhp.com/?q=sites/de...%20Zones_1.png
    Vermiş olduğunuz detaylı yanıt için teşekkür ederim. Sizin de bahsetmiş olduğunuz gibi kaza sırasında çene bölgesinin daha yüksek olasılık ile yere çarpması muhtemel. Çeneye temas edebilen bir kask ile bu tip bir kaza gerçekleştiğinde oluşacak durum içler acısı olacaktır.

    Önermiş olduğunuz kask şu an için uygun gördüğüm ekipman bütçesinin bir miktar esnemesine sebep oluyor. Fakat yine de detaylı olarak inceleyeceğim.

    Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

  6. #6

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı Drosophila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vermiş olduğunuz detaylı yanıt için teşekkür ederim. Sizin de bahsetmiş olduğunuz gibi kaza sırasında çene bölgesinin daha yüksek olasılık ile yere çarpması muhtemel. Çeneye temas edebilen bir kask ile bu tip bir kaza gerçekleştiğinde oluşacak durum içler acısı olacaktır.

    Önermiş olduğunuz kask şu an için uygun gördüğüm ekipman bütçesinin bir miktar esnemesine sebep oluyor. Fakat yine de detaylı olarak inceleyeceğim.

    Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
    madem kaski arastiracaksin ozaman kendi tecrubelerimi kisaca aktarayim.
    - hafif
    - cok rahat
    - pinlock beraberinde geliyor ve pinlock takmak icin yer var, cok kolay
    - ic pedler, astar cikiyor, yikanabiliyor
    - yanak pedleri kesinlikle cok kaliteli.
    - d-ring kilit sistemi var, som modellerinden birkac cm uzatildi, 3-4 önceki modellerde kisaydi biraz
    - cene altinda ruzgar girisini engellemek icin acilir-kapanir perde var
    - 2 defa kaza yaptim, basimi sert vurdum yere ama sorunsuz sekilde atlattim, guvenlik konusunda cok iyi bir kask
    - eksi yani olarakta simdiye dek sadece yuksek hizlarda (ruzgarli havada 80km+) iceriye cok ruzgar sesi aliyor ne yazik ki
    - kulak tikaci ile bunun ustusinden gelmek mumkun ki zaten tikac kullanmak (kask marka modelden bagimsiz) zorunluluk bence
    - racing motorlarin oturus tarzinda nispeten daha az ses yapiyor
    - vizor kolay kolay cizilmiyor
    - görus acisi normal, daha genis görus acisi bir kask taktigim zaman, himmm bu daha iyimis be dedigim oluyor.

  7. #7
    Drosophila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem kaski arastiracaksin ozaman kendi tecrubelerimi kisaca aktarayim.
    - hafif
    - cok rahat
    - pinlock beraberinde geliyor ve pinlock takmak icin yer var, cok kolay
    - ic pedler, astar cikiyor, yikanabiliyor
    - yanak pedleri kesinlikle cok kaliteli.
    - d-ring kilit sistemi var, som modellerinden birkac cm uzatildi, 3-4 önceki modellerde kisaydi biraz
    - cene altinda ruzgar girisini engellemek icin acilir-kapanir perde var
    - 2 defa kaza yaptim, basimi sert vurdum yere ama sorunsuz sekilde atlattim, guvenlik konusunda cok iyi bir kask
    - eksi yani olarakta simdiye dek sadece yuksek hizlarda (ruzgarli havada 80km+) iceriye cok ruzgar sesi aliyor ne yazik ki
    - kulak tikaci ile bunun ustusinden gelmek mumkun ki zaten tikac kullanmak (kask marka modelden bagimsiz) zorunluluk bence
    - racing motorlarin oturus tarzinda nispeten daha az ses yapiyor
    - vizor kolay kolay cizilmiyor
    - görus acisi normal, daha genis görus acisi bir kask taktigim zaman, himmm bu daha iyimis be dedigim oluyor.
    Kıymetli tecrübeleriniz için teşekkür ederim. Karar vermemde büyük oranda yardımcı olacaktır.

    Geçirmiş olduğunuz kazalar için geçmiş olsun. İnşallah tekrarını yaşamazsınız...

  8. #8
    ellaksakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Pulsar
    1- Kaskın çenenize temas etmemesi lazım.Normal bir durum değil.
    2- Kafanızın şeklini doğru belirlediğinizden eminseniz aynı tipte kask bakın. Çeneyle alakalı rahmetli Barkın Bayoğlu nun bir anısını hatırladım. Okan Bayülgen kaskını bunlarda unutmuş.Ekipten birisi denemek için takınca çenesi dışarıda kaldı diye kahkaha atarak programda anlatmıştı. Yani kafa yapınıza uygun başka marka kask bakın.
    3- Kaskı giyerken zorlanma durumu ben de yaşadım. İlk kaskım ls2 ve kafa şeklimi bilmeden almıştım.Kaskın kabuğuyla alakalı bir durumdu. Kafa şeklime uygun göre bell marka kask alınca hiçbir sorun olmadı.

  9. #9
    Drosophila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Alıntı ellaksakir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Kaskın çenenize temas etmemesi lazım.Normal bir durum değil.
    2- Kafanızın şeklini doğru belirlediğinizden eminseniz aynı tipte kask bakın. Çeneyle alakalı rahmetli Barkın Bayoğlu nun bir anısını hatırladım. Okan Bayülgen kaskını bunlarda unutmuş.Ekipten birisi denemek için takınca çenesi dışarıda kaldı diye kahkaha atarak programda anlatmıştı. Yani kafa yapınıza uygun başka marka kask bakın.
    3- Kaskı giyerken zorlanma durumu ben de yaşadım. İlk kaskım ls2 ve kafa şeklimi bilmeden almıştım.Kaskın kabuğuyla alakalı bir durumdu. Kafa şeklime uygun göre bell marka kask alınca hiçbir sorun olmadı.
    Yanıtınız için teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım.

  10. #10

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Ben de benzerini yaşıyorum. Yeni revenge kaskımı başımın ölçüsüne göre M beden aldım.Kafama girerken zorlayarak sonrasında tam oturuyor acıtmadan komple sarıyor.Fakat önden geriye doğru bastırınca çeneme temas etmesi normal mi olmamalı mı ? Beden olarak doğru olduğuna kesin eminim daha küçük kask zaten kafama girmez ve ölçerek aldım zaten.

  11. #11

    Üyelik
    28 Mayıs 2015
    Aynı sorunu ben yaşıyordum. Çok marka denedim. Benim burnum, dudaklarım, çenem temas ediyordu.
    Aldığım marka model HJC IS17 oldu. Hiç bir kaskı bu kadar rahat giyememiştim. Bence çok önemli bir konu. Bu şekilde rahatsız olup kaza yapma riskindense bu tarz bir kask alınabilir. Ama şuna dikkat edin. Bu kaskların sanırım çoğu eski yıllı. Ben kask bulamadığımdan bu kaskı eski yıllı aldım. Ama çok rahatım

  12. #12
    Drosophila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Alıntı StreetStiLLs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorunu ben yaşıyordum. Çok marka denedim. Benim burnum, dudaklarım, çenem temas ediyordu.
    Aldığım marka model HJC IS17 oldu. Hiç bir kaskı bu kadar rahat giyememiştim. Bence çok önemli bir konu. Bu şekilde rahatsız olup kaza yapma riskindense bu tarz bir kask alınabilir. Ama şuna dikkat edin. Bu kaskların sanırım çoğu eski yıllı. Ben kask bulamadığımdan bu kaskı eski yıllı aldım. Ama çok rahatım
    Merhaba, yanıtınız için teşekkür ederim. IS 17 kasklar 2017 üretimi diye biliyorum. Ben de HJC IS 17 satın aldım, tesadüf olmuş . Sizin de dediğiniz gibi, MT Revenge 2'ye göre oldukça rahat oturdu. Aynı beden satın aldım (S). Tam dozunda kavradı. Çene kısmında da yeterli boşluk mevcut. Üretim tarihinin eski olması dışında bir problem yok. Bir süre idare etsin, imkan bulduğumda daha üst seviye ve yeni üretim bir kask almak niyetindeyim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler