versys 650 - CB 500 X karşılaştırması
Reklamlar
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
emremm adlı üyeden alıntı
Bizde on saniye boyunca tıkırtılar devam eder demedik zaten, iki tekerin kilitlenmesi sonucu, durmanın gerçek olmadığını anlamak için hidr. basıncını bir kere bıraksa durmadığını anlayacak.
Anlamak için örnekle sorayım. Diyelim ki yokuş aşağı iniyorken kombine frenle durduk. Eğer abs gerçekten durup durmadığımızı anlamak için freni salsa motosiklet tekrar hareket edecek. Sonra tekrar fren, tekrar hareket. Eğer doğru anladıysam, bu sistem çalışmaz gibi geldi.
Gerçi muhtemelen bu tarz bir önlem markalar düşünmüştür bir nedenle verimli görmemişlerdir. Çalışsa bile sonuçta her duruşta ABS yi devreye sokmuş olacak.
Reklamlar
-
gokhan85 adlı üyeden alıntı
Anlamak için örnekle sorayım. Diyelim ki yokuş aşağı iniyorken kombine frenle durduk. Eğer abs gerçekten durup durmadığımızı anlamak için freni salsa motosiklet tekrar hareket edecek. Sonra tekrar fren, tekrar hareket. Eğer doğru anladıysam, bu sistem çalışmaz gibi geldi.
Gerçi muhtemelen bu tarz bir önlem markalar düşünmüştür bir nedenle verimli görmemişlerdir. Çalışsa bile sonuçta her duruşta ABS yi devreye sokmuş olacak.
Hidrolik basıncını düşürmek derken motoru salacak da demedik. Çok kısa zamanda anlaşılır motorun durup durmadığı, milisaniyeler süresinde..
-----
Peki size bir soruda ben sorayım, çok kaygan bir yolda mesela yola mazot dökülmüş ve panikle fren sıktınız. İki tekeri de kilitlediniz.
ABS ünitesi burada nasıl davranır, çalışma nasıl olmalı? Motosiklet nasılsa durdu diye ABS çalışmayı bıraksın mı?
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
emremm adlı üyeden alıntı
Hidrolik basıncını düşürmek derken motoru salacak da demedik.
Çok kısa zamanda anlaşılır motorun durup durmadığı, milisaniyeler süresinde..
-----
Peki size bir soruda ben sorayım, çok kaygan bir yolda mesela yola mazot dökülmüş ve panikle fren sıktınız. İki tekeri de kilitlediniz.
ABS ünitesi burada nasıl davranır, çalışma nasıl olmalı? Motosiklet nasılsa durdu diye ABS çalışmayı bıraksın mı?
İşte o zaman hayatın adil olmadığını anladığımız an : )
Traction kontrollünün, Abs liye göre, Abs linin Abs size göre yaşamayı daha fazla hakkettiği an (maalesef)
-
Aklıma BMW'nin aptal servo fren sistemi geldi. Az kalsın amel defterini kapatıyorduk.
-
Neden maalesef?
Mazot dökülmesi gibi çok kaygan durumlarda da ABS ünitesi bu sorunu çözebilir. Aracın durup durmadığını kontrol edebilir, ABS delikli disk sensörlerinden gelecek bir-iki veya daha fazla hız sinyaline bakacak ve ABS çalışmaya devam edecektir.
Hidrolik basıncını ayarlayan, sizin tabirinizle tıkırtıları sağlayan valfler oransal çalışabilir. Yani aç-kapa yapmazlar.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
emremm adlı üyeden alıntı
Neden maalesef?
Mazot dökülmesi gibi çok kaygan durumlarda da ABS ünitesi bu sorunu çözebilir. Aracın durup durmadığını kontrol edebilir, ABS delikli disk sensörlerinden gelecek bir-iki veya daha fazla hız sinyaline bakacak ve ABS çalışmaya devam edecektir.
Hidrolik basıncını ayarlayan, sizin tabirinizle tıkırtıları sağlayan valfler oransal çalışabilir. Yani aç-kapa yapmazlar.
Dediğiniz gibi ABS kaygan yolda elimizdeki en önemli silah olabilir (traction kontrolde dahili abs sistemine sahip). Traction kontrolü ABS ile kıyaslarken maalesef dememin sebebi; iki tekerlek kilitlenince ABS nin devre dışı kalacağı tezi (okuduğum kadarıyla söylüyorum, bu benim tezim değil). Viraj+kaygan yol olunca ABS de bir yere kadar kurtarıyor ve traction kontrole olan ihtiyaç ortaya çıkıyor.
Bir de malum bazı durumlarda hiçbir sistem kullanıcıyı kurtaramıyor. Zira ABS kaymayı engellemek için freni aç kapa yapıyor. Bu da çok kaygan yollarda fren mesafesini inanılmaz uzatıyor. Yine de ABS cadde kullanımında hayat kurtarır (Off road kullanımında tavsiye edilmez, tabi off road a özel bir ABS sistemi icat edilmediyse).
Burqya kadar zaten hemfikir olduğumuz konular fakat, bahsettiğiniz hidrolik sistemin aç kapa olarak değil de, oransal valf mantığıyla çalışınca artısı ne olur onu anlayamadım.
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
anlamadığım nokta şu,
honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar
kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
versys in aks aralığı çok kısa
baya kısa kalıyor.
arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu.
-
2 sayfa da 30 a yakın yorum var
2 farklı modelin karşılaştırması var ama okurların hiçbir kazanımları yok
Yurdum insanı işte versys neden stoppie geldi?
Kawasakiye yazın be kardeşim konuyu kirletmeyinki motorseverlerin ve model takibi yapanlara faydanız olsun biraz
Her konuda stoppie yok wheelie yok tank slapper türkçe konuşun anlıyalım biraz yaw )
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
versys in aks aralığı çok kısa
baya kısa kalıyor.
arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu.
https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg
Evet ya; kendisi bir adventure motor ama aks aralığı benim naked kadar. Versys 650: 1415mm, CB500F: 1410mm. Arada sadece 5mm fark var... Şehir içinde süper kıvraklık verir ama yüksek ağırlık merkezi ve yükle birlikte hoş sonuçları olmaz.
Karşılaştırma için;
- NC750X 1535mm (120mm - 12cm daha uzun)
- VStrom 650 1560mm (145mm - 14,5cm daha uzun)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
TOTEMONS adlı üyeden alıntı
2 sayfa da 30 a yakın yorum var
2 farklı modelin karşılaştırması var ama okurların hiçbir kazanımları yok
Yurdum insanı işte versys neden stoppie geldi?
Kawasakiye yazın be kardeşim konuyu kirletmeyinki motorseverlerin ve model takibi yapanlara faydanız olsun biraz
Her konuda stoppie yok wheelie yok tank slapper türkçe konuşun anlıyalım biraz yaw
)
Aslında özünde saçma bir inceleme / karşılaştırma olduğu için bunları konuşmasak bile bir kazanımı olmayacak...
Kimin aklına neden CB500X ile Versys'i karşılaştırmak gelir anlayamadım gerçekten
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
versys in aks aralığı çok kısa
baya kısa kalıyor.
arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu.
https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg
bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu valla, ben de çok dağ bayır gezmeyen birisiyim, virajlarda böyle beni riske atacaksa ayvayı yedik bi ara çok düşündüm özellikle sarı renk yeni kasalar çok hoşuma gidiyor
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu valla, ben de çok dağ bayır gezmeyen birisiyim, virajlarda böyle beni riske atacaksa ayvayı yedik
bi ara çok düşündüm özellikle sarı renk yeni kasalar çok hoşuma gidiyor
adı versys yani versatile system yani çok yönlü sistem
her yola geliyor ama tek sürücüysen
şehir içi kıvraklığı çok iyi. aralardan vızır vızır kaçıyorum küçük motor gibi
uzun yolda da çok iyi
amaaaaa arkaya yükleri yüklemeye başlayınca işler değişiyor.
artçı olarak benden ağır kişiyi alırsam
hatta benden ağır olmasını geçtim. arkaya 90 kilo ve üzeri biri binerse yokuşta ve kalkışta işler değişebiliyor
90 kiloya yakın birini almıştım arkaya. gazı açarken teker havalanıyordu. o yüzden gaz kontrolünü iyi yapmak gerekiyordu
-
-
honda cb 500 x 'in teknik özelliklerini bilmediğim için sorayım bu mukayese doğru mu? İtalyanca herhalde bir şey anlamadığım için de video neyi amaçlıyor onu da anlamadım? Bilen aydınlatsın.
Bana göre versys ile doğru düzgün karşılaştıralacak tek motor tracer 700. tenere 700 bile karşılaştırılmaz çünkü klasmanı farklı.
-
Metela adlı üyeden alıntı
honda cb 500 x 'in teknik özelliklerini bilmediğim için sorayım bu mukayese doğru mu? İtalyanca herhalde bir şey anlamadığım için de video neyi amaçlıyor onu da anlamadım? Bilen aydınlatsın.
Bana göre versys ile doğru düzgün karşılaştıralacak tek motor tracer 700. tenere 700 bile karşılaştırılmaz çünkü klasmanı farklı.
alt yazıyı açtım gene bişe anlamadım ama şöyle bişey olabilir
yapıları gereği ikiside şehir içinde de kıvrak basit kullanıma sahip uzun yolda da rahatlık olarak birbirine yakın olabilirler.
performans odaklı karşılaştırma olmayabilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)