Bıktım artık işini çok bilen ustalardan | YAMAHA REZALETİ
Reklamlar
-
Ben de defalarca Yamaha bayileriyle problem yaşadım, sırf cevremdeki Yamaha bayilerinin uyuzluğundan çok beğendiğim Yamaha motosikletleri almadım, cebimde paramla Xmax almaya gittim heriflerin uyuzluğundan bayiyi terk ettim Joymax aldım, cepte parayla Tracer almaya gittim yine adamların kıl tavırlarından vazgeçtim gittim Honda aldım, bölgesel olabilir problem genellemiyorum, İstanbul Avrupa yakasında adam gibi bayi/servis bulamadım, olay markadan ziyade insanımızla ilgili ama bana hep Yamahada denk geldi sıkıntı, kısmet diyelim
Reklamlar
-
furkansevke adlı üyeden alıntı
Servis adı diye tuturanların hiçbirinin motosikletide Yamaha değil arkadaş ne hikmetse.
İlerde Yamaha motor alamaz mıyım kardeş? Arkadaşımın motoru yamaha olamaz mı? Üstelik arkadaşım belki İstanbulda yaşıyor? Makina(e) mühendisi olup bu kadar sığ düşünmeniz şaşırtıcı.
Her neyse vermezsen verme. Çokta tın.
-
Yetkili yamaha servisi mi yoksa yamaha logosunu yapıştırmış dandik bir servis mi?
Yamaha servisine 1 kere gittim, adamlar o kadar yogundu ki bırak bir motora o kadar vakit ayırmayı, hemen bitsin diye sallama iş yapıyorlar.
açıkçası garip geldi bu derece uzatmaları.
ya pimpirikli oldugunuz için adamlar size sinir oldu, ya da şehrin en yetkisiz yetkili servisine gitmişsiniz şanssızlık eseri.
-
Geçmiş olsun kardeşim. Ben de aynı arıza sebebiyle 3 defa servise gittim çözüm bulamadılar. İki defa yolda kaldım. Memlekette kimse yoğurdum ekşi demiyor. Çoğu kişi bu işlemleri sizin kadar bilmediği için sorunları göremiyor. Ne diyelim cahillik mutluluktur.
Siz bakmayın millete. Ben yazınızdan bazı şeyler öğrendim teşekkür ederim.
-
RuzgarAşkı adlı üyeden alıntı
Ben de defalarca Yamaha bayileriyle problem yaşadım, sırf cevremdeki Yamaha bayilerinin uyuzluğundan çok beğendiğim Yamaha motosikletleri almadım, cebimde paramla Xmax almaya gittim heriflerin uyuzluğundan bayiyi terk ettim Joymax aldım, cepte parayla Tracer almaya gittim yine adamların kıl tavırlarından vazgeçtim gittim Honda aldım, bölgesel olabilir problem genellemiyorum, İstanbul Avrupa yakasında adam gibi bayi/servis bulamadım, olay markadan ziyade insanımızla ilgili ama bana hep Yamahada denk geldi sıkıntı, kısmet diyelim
Rami'deki Premium (Kardeşler) hizmetinden hep memnun kalmışımdır. Hiç sorun problem yaşamadım. (XCity 250, bende durduğu 20.000 boyunca oraya götürdüm...)
Satış kısmı biraz uyuz denebilir; 2 model eski sıfır XV950 almaya gittim en ufak bir pazarlık vs yapmadılar, yapsalar almıştım motoru (tonla aksesuarla)...
-
ver internetten siparişi kendin yap paran cebinde kalsın.
-
Furkan Şevke
Furkan Şevke adlı kullanıcının hesabı var
Günil A.Ş. şirketinde Makine Mühendisi
Paşaalani Mah., Balıkesir Province,
Eh buradan servisin hangi taraflarda olduğu bilgisi çıkar sanırım
-
yetkili servis mi? Eve gitti, sanayiye bakıyor, namaz kılmaya gitti gibi şeyler kurumsallıktan uzakta, yetkili olamaz gibi geliyor, öyleyse de şikayet edilecek bir mevzu. Mesai saatleri içinde eve gidemez ya da varsa mazereti başka bir usta devam etmek zorunda, bana çok acayip geldi.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Yetkili yamaha servisi mi yoksa yamaha logosunu yapıştırmış dandik bir servis mi?
Yamaha servisine 1 kere gittim, adamlar o kadar yogundu ki bırak bir motora o kadar vakit ayırmayı, hemen bitsin diye sallama iş yapıyorlar.
açıkçası garip geldi bu derece uzatmaları.
ya pimpirikli oldugunuz için adamlar size sinir oldu, ya da şehrin en yetkisiz yetkili servisine gitmişsiniz şanssızlık eseri.
Pimpirik demeyelim. Çünkü olayda aşırıya kaçmış bi durum yok senkron cihaızndaki sapmaya bile sesimi çıkartmadım.
Yanlış anlamışsınız galiba zaten adamlar sürekli gelen giden motorlarla ilgilendiler. Çok yoğunlar. Dediğiniz gibi sallamasyon iş yapıyorlar. Ve hangi motorun hangi işlemini yapmak isterlerse onu yapıyorlar. Dağınık bir şekilde.
Yamaha logosu yapıştırmış bi servisi yetkili servis sanıp gidecek biri değilim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------
Motorumu adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun kardeşim. Ben de aynı arıza sebebiyle 3 defa servise gittim çözüm bulamadılar. İki defa yolda kaldım. Memlekette kimse yoğurdum ekşi demiyor. Çoğu kişi bu işlemleri sizin kadar bilmediği için sorunları göremiyor. Ne diyelim cahillik mutluluktur.
Siz bakmayın millete. Ben yazınızdan bazı şeyler öğrendim teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
Metela adlı üyeden alıntı
yetkili servis mi? Eve gitti, sanayiye bakıyor, namaz kılmaya gitti gibi şeyler kurumsallıktan uzakta, yetkili olamaz gibi geliyor, öyleyse de şikayet edilecek bir mevzu. Mesai saatleri içinde eve gidemez ya da varsa mazereti başka bir usta devam etmek zorunda, bana çok acayip geldi.
Köklenmiş servislerde gevşeyen disiplin. Gidip bayiye servisi şikayet etsen kendi adamlarını savunur.
-
dostum dün yada önceki gün bir yorum yapmıştım, geçtiğimiz hafta 2 gün motorum ile ilgileneyim dedim ve ilk günüsü 3 ayrı motosikletçi de tepem attı sonra ertesi gün başka bir motosiklet tamircisinde tepem attı..
bir şey diyim mi, yazık bize :/ valla bize yazık, 2. günü gittiğim son motosiklet tamircisin de artık iyice kızdım sinirden köpürüyorum, babamı aradım telefondan ve "bunlarda esnaf şimdi dimi, kurşuna dizmemek için kendimi zor tutuyorum" diye veryansın ettim, ne yapacağımı bilemedim, tabi olması gereken şey o insana ibretlik bir ceza vermekti ama bunun için bir bahanem yok.
lanet olası adam dükkanından bir malzemeyi kullanmama izin vermedi diye bir şey yapamazdım, ama bir değil iki değil hepsi mi böyle olur?
daha önce yaşadıklarım;
1- eski scooter motorumun arka varyatör sıfır değişti 90 lira, bando marka kayış takıldı 30 lira, ayak marşı dişlisi değiştirildi 30 lira, silindir piston değişti 200 lira.
toplamda 350 kağıt verdim, yani 290 verdim de 60 lira borç.
1- bir gün merakımdan söktüm baktım, -varyatör sıfır değil çıkma takılmış, -kayış püskülleri sarkıyordu o derece eski yani değişmemiş, -ayak marşı dişlisi kaynak yapılmış yani değişmemiş, allah bilir silindir piston da değişmemiştir, sadece segman atıp yağ koymuştur...
bu 2014 yılında yaşadığım ilk motosikletçi kazık tecrübemdi ve zaten o 60 lira borcumu vermeyip birde üste para istemiştim tamirciden...
.........
esnaf esnaf değil, ne yapacağız bilemiyorum...
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
...
esnaf esnaf değil, ne yapacağız bilemiyorum...
Ne mi yapacaksınız, kendi kendinizin ustası olacaksınız.
İlk motorum olan sıfır km aldığım ns200'ü 2014 senesindeki servis bakım ücretlerini gördükten sonra 2015 senesinde alet edevat takımı toplamaya başladım 2019'a kadar bayağı birşey topladım ,tamiratları/bakımları youtube'da/face gruplarında/forumlarda okudum araştırdım, halen de araştırıyorum. İlk motorum 2016'da garantiden çıktıktan sonra 2019'da satana kadar bakımların ben yaptım. Yaptığım bu bakımları fotoğrafladım, face'de paylaştım, aldığım/kullandığım ürünlerin de faturalarını sakladım, motoru satarken de hepsini alıcıya gösterdim.
2017'de aldığım dominarda ise aldıktan sadece 1 yıl sonra servis ücretleri pahalılığından ve güvenememekten dolayı garantiden çıkartıp yine ben yapmaya başladım servis bakımlarını, yine bu bakımları fotoğraflıyorum, motosikletin face grubunda paylaşıyorum, aldığım/kullandığım ürünlerinde faturalarını saklıyorum.
Ustaya/servise vereceğim parayla, 2015-2019 yılları arasında n11'de indirimde bulduğum zaman ve de aliexpressten de alabildiğim kadar alet-edevat aldım, şu vergi olayları vs gelmeseydi ve de dolar alıp başını gitmeseydi aliexpressten daha piston-sekman sökme takma takımı vs de alacaktım, zira girmediğim bi motor kısmı kaldı.
Çok üzücü ancak göz göregöre kazıklanmak istemiyorsanız bilgilenmekten ve kendi kendinizin ustası olmaktan başka çareniz yok.
-
servislerden ve esnaflardan çok çekiyoruz, uzun zamandır ustaya vereceğimiz parayı alet-edevata veriyoruz.. yani şimdi ben ustaya 200 lira işçilik vereceğime gider darbeli somun sıkma alırım daha iyi.
şöyle bir şey işimi görür diye düşünüyorum
şu anda alamam ama buna benzer bir tane olması şart. ön amortisörün altındaki 8 numara alyan somunlar "darbeli sıkma" ile sökülüyor... sade kendime de değil yani yakınlarda bakım yapmak isteyen biri olursa başkalarına da faydası olur, beş para etmez insanların ağız kokusunu çekeceğine gelir benim motosikletin deposunu fuller daha iyi
-
Bu servislerin işi bu kadar pişkin bir şekilde yapmasının sebebi biraz da biziz.
Şikayet etmeye bile korkarsak. Ne kadar korktuğumuzu görmeyecek kadar kör değiller. O zaman istedikleri gibi oynarlar.
Servisin adını bile veremiyorsak hiç şikayet yazmayalım...
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Hocam isim vermemekte haklısınız. Çünkü yetkili firma size dava bile açabilir bu konuda. (Markamı ve servisime iftara atıp kötülüyorsun sebebi ile)
Genelde böyle konularda Firma ismi özel mesaj ile söylenir öğrenmek isteyen konu sahibine özel mesaj atıp öğrenir.
Böyle saçma şey mi olur yahu? Memnun kalmamışsınızdır. Bakın arkadaş memnun kalmamış işte. Sebeplerini de yazmış. Ne gerekçeyle dava açacak servis? Yalan söylediğini nasıl ispatlayacak? Olur mu öyle şey?
Tabii ki memnuniyetsizliğini servisin ismini vererek forumda da söyleyebilir, varsa Yelp, Google reviews, şikayet var gibi yerlere inceleme de yazabilir.
Bilakis, tecrübeler isim verilerek aktarılmalı ki servisler ayağını denk alsın. Sallapati değil, iyi iş yapan servis kazansın.
Ne hale geldik yahu. Herşey kokuşmuş durumda ama hiç bir şeyi eleştirmek yok...
Ne güzel sistem insanları kazıklayanlar için!
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Böyle saçma şey mi olur yahu? Memnun kalmamışsınızdır. Bakın arkadaş memnun kalmamış işte. Sebeplerini de yazmış. Ne gerekçeyle dava açacak servis? Yalan söylediğini nasıl ispatlayacak? Olur mu öyle şey?
Tabii ki memnuniyetsizliğini servisin ismini vererek forumda da söyleyebilir, varsa Yelp, Google reviews, şikayet var gibi yerlere inceleme de yazabilir.
Bilakis, tecrübeler isim verilerek aktarılmalı ki servisler ayağını denk alsın. Sallapati değil, iyi iş yapan servis kazansın.
Ne hale geldik yahu. Herşey kokuşmuş durumda ama hiç bir şeyi eleştirmek yok...
Ne güzel sistem insanları kazıklayanlar için!
Hocam anlık hissiniz ile yazıyorsunuz. Örnekleri internette mevcut. Buyrun bakın. Kendi kafamdan yazdığım bir şey değil.
Artı olarak sadece burada yazdığı yazıya dayanarak bile dava açılabilir. İspat etmesi gerekli olan kişi konu sahibi. Elinde bunu ispatlayacak somut kanıtlarda olmadığı için de cezayı konu sahibi alır.
Dediğim gibi örnekleri mevcut. Size daha yakın bir örnek olarak Amerika'da bazı araç sahipleri sırf servisin işini yapmadığı kanıtlamak için motorun sağına soluna minik gizli kamera takıyor ve böylece dava açıyor. Youtube da görüntüler mevcut.
Kısaca Adalette suçu kanıtlanana kadar kişi masumdur. (genel şartlarda)
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------
Ek olarak konuyu lütfen başka yönlere çekmeyin. Eleştirmek başka bir konudur. İstediğiniz paragrafı yazımızdan alıp üzerine sabit yorum yapmayınız.
Ayrıntılı bilgi için buyurun Link:
https://barandogan.av.tr/blog/ceza-h...ucu-nedir.html
-
"Ticari itibarı zedelemek" diye bir kavram var.
Çok narin bir mevzu...
Bir arkadaşımız, kazandığı davayı duyurayım derken, tazminat ödemek zorunda kalmıştı...
-
-
Servisler malesef böyle. Aynı olayların daha da fazlasını sym servisinde yaşadım. Motul 5100 koyun dedim koydular. Sonra ki yağ değişiminde yine motul diye söyledim bizde motul yok bunu koyuyoruz motorun yanında da bekleyemezsin git yukarda bekle dediler. İlk bakımda deponum bir tarafını sağlam çizmişler altta ki astarı kaldırmış. Alt sakal vidası akıllı vida ile değiştirmişler. Arka amortisör vuruyor diyorum. Bunda ayar yok dediler. Ayar var sym yi arayın dedim. Yanımda amortisörü ayarlamaya çalıştılar ama olmadı. Koskoca serviste amortisör anahtarı yok. Düz tornavida çekiç ile vurarak ayar yapıyorlar. Ayar yeri dönmüyor çünkü ayar en sonda ters tarafına vurarak çevirmeye çalışıyor. Motoru topladılar zaten 3 vida var ikisi uzun 1 i kısa. Akıllılar onu bile yanlış takarak yerini yalama ettiler. Motoru aldığımdan beri arka disk ateş gibi ısınıyor diyorum. Disk arkada kaldığı için hava almıyor diye ısınıyor dediler. En son 3. bakıma götürdüm. Ertesi günü yağı eksik koyduklarını farkettim. Hemen servise gidip durumu anlattım eksik yağı tamamladılar. Fan açmayan motor sürekli fan açmaya başladı. Hemen yağa baktım yağı fazla koymuşlar. İyice dellendim. Fazla yağı kendim çektim. Arka disk çok ısınıyordu. Yemişim garantisini diyerek arka fren merkezini söktüm. Güzelce pistonu temizledim. Saplamaları gresleyip taktım sorun düzeldi. Ama arka balata 5000 km de bitmiş. Bunları symnin ana sitesine şikayet ettim. Sym de ki yetkili başka servise yönlendirdi. Ordaki ler çok ilgilendi. Arka amortisör, arka fren balatası ve akü garantiden değişti. Ayrıca bunlarda bana verilen evrakta 2 kutu bir litrelik yağ koyuyoruz dediler ama benim motor 1.5 litre alıyor. Yarım litreyi isteyince varilden koyuyoruz dediler. İşin gerçeği varilden ne yağı koydukları belli değil. Bunun gibi ustalar adamı usta yapıyor
-
Valla o kadar uzun yazmışsınız bir şekilde okuduk, servis vs bilgisini özelden isteyenlere atabilirsiniz, çok zor olmasa gerek. Benim en garibime giden kendi paranızla bu kadar mallığa nasıl katlandınız ? Altı üstü yamaha götürün başka servise, bana böyle ağız yapacak usta ben daha ondan medet umacağım ? En çok sizin tavrınız şaşırtıcı
-
yamaha premium motor iyidir yani ben hiç sorun yaşamadım yedek parça bölümü dahil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)