Yav arkadas. Surdugunuz motoru bilmiyorsunuz. Motorunuzun lastik basinci icin bile buraya post, facebooka soru aciyorsunuz. Ne bekliyorsunuz?
OKUYUN YAHU. Okuyun, Okuyun okuyun. Allah'in da ilk emri bu, medeni ulkede yasayan insanlara da ilk ogretilen bu. Oku yav. Motorunu bil. Yerli yersiz sacmasapan yetkili servise atar yapacagina madem biliyorsun yagini degis. Hava filtreni degis. Bunlar super kolay seyler.
Ha yetkili serviste kayit olsun mu istiyorsun satarken. Yetkili servislerin hic biri sen bunu isteyince sana cemkirmez yardimci olur merak etme. Ben 10 bin bakima geldim ama yagim hava filtrem yeni, bir sey degistirmeyin sadece genel bakim yapin dedin mi sana kufretmez onu yaparlar.
Showun kime ve neye anlamak zor.
Yamaha rezaleti diyince, Yamaha Turkiye nin dava yolu kapali mi oluyor anlamadigim baslik.
Bu yuzden artik gereksiz bir baslik. Yazdikca ustte gorunuyor diye dusunuyorum.
Ha bu arada Yamaha bayinde ustalarla Cumartesi gunu bayagi gulduk bu basliga.
Oyle bir yorumda bulunan olmus mu?
Bakin arkasin yazdigi:
Iftira nerede? Ayni kap kullanildigi, yeterli bilgi verilmedigi, varil gorunurde olmadigi, ve genel olarak profesyonellikten uzak olduklari icin suphelendigini yazmis. Haksiz mi? Ne hakla dava acacaklar? Bilakis oturup kendilerine ceki duzen vermeleri lazim.
geçtiğimiz perşembe sabah yeğen aradı,
15 xcity kayış kopmuş, yolda kalmış, bana da epey yakın.
ne'se motoru en yakın servis olan ataşehir mototaş'a götürdük.
kayış kopmuş, varyatör kısmında debriyaj balatası ve debriyaj tası dışında her şey ufak ve çok zarar görmüş.
tamir fiyatı 5000 lira.
kayış takın, yürüsün, gerisini biz hallederiz dedik. bu hata idi, farkındaydım ama yeğenin morali epey bozuktu, çekiciydi vs uğraşmak istemedim.
kayış, bagalar, baga tırnakları 1100 tl karşılığı değişti. kaba hesapla zararımız yok, zira kayış 400-500 arası, bagalar, çekici parası aşağı yukarı aynı fiyata geliyordu.
yaptılar, motoru tanıdık bir yere götürdük.
asıl problem burada ortaya çıktı.
kayışı ters takmışlar, varyatör kısmını temizlememişler yani eski kayışın parçaları ve zarar gören parçaların metal parçaları içeride duruyor.
ömrümde böyle bir servis görmedim, en kıytırık kenar mahalle tamircisi bile işini düzgün yapma gayretinde iken marka olmuş bir yerin bu kadar laubali ve ilgisiz davranması kabul edilebilir değil.
bu olayı yamaha türkiye ve yamaha globale de yazacağım. böyle kepazelik olmaz.
İşte bu yüzden ifşa etmek lazım...
Ki bu işlerini doğru düzgün yapmayan beceriksizler gülmek yerine kendilerine yapacak başka iş arasınlar...
Lafta Yamaha Türkiye'nin arkasına saklanıp diş gösteriyorlar, ama kendileri de biliyorlar ki problem Yamaha'nin itibarına zarar verecek hale gelirse, Yamaha problemin asıl kaynağı olan usta bozuntularından başlar ilk önce, hizmet sektöründeki her şirket gibi...
Oha ya 5000 nedir ya.
Abi 250cc scooter alıyosun işletim maliyeti 1.6 taksi gibi.
Arabanın debriyaj baskı baltasını suan 1500TL ye değişiyorlar .
Geçenlerde bi arkadaş hero hunk satıp yamaha x-city almıştı.
Facebook grubunda paylaştı.
Sonra parça pahalılığından ötürü x-city satıp tekrar hunk aldı.
Depo sağ grenajin fiyatını sordum bugün servise 130TL.
Cbr 250 motor blogunda 2 parca yatak fiyati 600TL serçe parmağı kadar minnacık incecik basit bir metal yolda görsen yüzüne bakmazsın ama 600TL.
işçilik dahil 800 liraya hallettik ve servisin değişmesi gerekiyor dediği parçaların hepsini orijinal parçalar ile değiştirdik.
amiyane tabir ile geçirmenin de bir adabı olur. bu elemanlarda o da yok.
yamaha sahiplerine kolaylıklar dilerim.
zaten parçaları iskontolu alıyorlar, bir de üstüne fahiş kar ile satıyorlar.
benim bu olayda gördüğüm bu idi.
Ben de yamaha xmax'ımı 7bin km bakımına yetkili servise götürdüğümde yağını değiştirdiler, varyator hava filtresi değişti bir de. fren balatalarını falan şöyle genel bir kontrol etmeyecek misiniz demesem bakacakları yoktu, 7bin bakımında sadece yağ değişiyor deyip servise girmiş motorun başka hiç bir yerinin kontrol edilmemesi olabilir mi? lastik havalarını bile ben deyince kontrol ettiler. Hiç profesyonel bir servis izlenimi almadım, köşe başındaki tamirhane bile daha ilgili dikkatli yapar işini. Yetkili servis diyoruz marka güvencesi diyoruz, o kadar para veriyorsak o zaman içimiz rahat ayrılmamız lazım motoru alınca.
Daha öncesinde Tekirdağ'daki Yamaha Çarşı adındaki servise götürmüştüm. Hem yağı değişti hem herşeyi kontrol edildi, arka fren balatası azalmış, bir sonraki bakıma kadar idare edebilir isterseniz değiştireyim dedi aman ne olacak değişsin deyip değiştirttim. Ne olurdu istanbuldaki servisler de böyle ilgili olsalar.
Maalesef düzgün iş istiyorsak başında durup yönlendirmek zorunda kalıyoruz... Memleket (daha doğrusu insanı) böyle...
Şaşırmadım motorun ilk bakımında yetkili servis motora fazla yağ koymuştu.
Tamam herkesin elinden gelmeye bilir , periyodik bakım işleri,biraz merak edilse YouTube da bir sürü video var,buji nasıl değişir ,ne tür buji takılır,motor yağı zaten belli,altta bir cıvata,alttan boşaltılır üstten koyulur, hava filtresi yeri belli yenisi ile değir yada hava tutulur,hepsi 3-5 anahtarla olacak bir iş,ondan sonra motorcu şöyle yaptı böyle yaptı,kendiniz yapın,ucuza yapın,güvenilir yapın ,bilen bir kişi ile 1 kere yap öğrenilecek bir şey
başında beklemeye gerek kalmadan düzgün iş istiyoruz çok mu şey istiyoruz acaba? O kadar para vermişsem bir d ebaşında beklemekle uğraşmamalıyım, zaten bir sürü işçilik ücreti alıyorlar ama çalışanlarına bu kadar ücret verdiklerini de sanmıyorum.
Hem başında beklesek de her yapılanı anlayacak teknik bilgimiz olmak zorunda değil ki.
Bu her sektörde böyle. Ben bilgisayar işinde olduğum için tanıdıklar akrabalar falan laptop bozuldu sen bakar mısın diye sorup duruyorlar. Tamirciye götürün ben donanımdan anlamam yazılımdan anlarım desem de içinden parça çalarlar, bir yerini yaparken başka yerini bozarlar korkusundan beni arıyorlarmış. Her işte böyle, usta getirip banyoya yerdeki fayansları değiştirtirsin sonrasında su giderin tersi yönde akar mesela.
Çok şey istemiyorsunuz, doğrusu bu ama bu memlekette işler böyle maalesef. Anladığınız kadarıyla düzgün iş yapıldığını takip etmeniz gerekiyor... Ustalar / teknisyenler de hata dalgınlık yapabiliyor, uygun dille ve zamanında müdahale edince kimse çok sıkılmadan iş halloluyor.
Ben de yazılım işindeyim, ilk 1993'te donanımla başlamıştım, kurumsal bir müşterinin bizim tarafımızdan toplanmış bir Novell sunucusu ekran kartı çalışmıyor diye gelmişti servise, bir baktık ki ekran kartını kasaya bağlayan vida takılmamış (tamamen bizim firmanın hatası), kullanıcılar da monitörü takarken kartı yerinden oynatmışlar. Vidasını taktık gönderdik, şirket "yeni Hercules ekran kartı takıldı" diye sağlam bir para fatura kesti. Maalesef her tür servis işinde büyük kazık yeme potansiyeli var... :( Artık sizin bilginize ve hizmet verenin insafına insanlığına kalmış...
Ooo, donozorlar çokmuşuz burada.
O günlerde donanım kurcalamak keyifliydi ama artık kendi laptopumun bile içini bir kere dayanamayıp meraktan açtım da kapattım.
Yine de hobi olsun diye donanım kurcalıyorum ama raspberry pi falan oluyor bu.
Novell Netware'i bir sürü disketten kurardık zamanında.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)