Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

600RR İle başlanılır mı (Troll konu değildir)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa cevap: çıplak (naked) ya da enduro (arazi) modelleri ve 250 cc. altı ile başlamak öğrenmeyi kolaylaştırır.

    Uzun cevap: https://motorhikayesi.com/baslangic-motosikleti/

    *

    Bir de arama konusu var. Forumda arama yapmak yerine hemen yazmak normalde yasaktır. Lütfen konu açmadan önce arama yapınız.
    Eskiden ben de böyle diyordum ama anasayfadaki bir başlığı kopyala yapıştır ile aradığımda üçüncü sayfada çıktığını gördüğümden beri kimseyi eleştirmiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    R25 pahalıysa 600 lük makinayı nasıl alacaksın? bu arada, sende o yaşta 10.000 tl çıkarmı?

  3. #43
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    600RR yazıp arattığınızdaki sonuç sayfası


  4. #44
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa cevap: çıplak (naked) ya da enduro (arazi) modelleri ve 250 cc. altı ile başlamak öğrenmeyi kolaylaştırır.

    Uzun cevap: https://motorhikayesi.com/baslangic-motosikleti/

    *

    Bir de arama konusu var. Forumda arama yapmak yerine hemen yazmak normalde yasaktır. Lütfen konu açmadan önce arama yapınız.
    En başta scooter tarzı vitessiz bir motosiklet ile bir 5000-10.000 km yapmakta fayda var.Motosiklete yeni başlayanlar hem motosikletin trafikte yerini,kullanımını,ağırlığını dengesini,fren kullanımını öğrenirken aynı anda vites ve debriyajı öğrenmeye çalışmak dikkatlerini dağıtıp kaza yapma olasılıkları arttırıyor.Bize vites değiştirmek artık refleks gibi gelse de yeni öğrenen insan alışana kadar vites pedalına bakıyor,devir saatine bakıyor,vites göstergesine bakıyor...yeni başlayan için dikkat dağıtıcı bir sürü faktör oluşuyor.

    Sonrasında sizinde paylaştığınız yazıdaki gibi 250 cc civarı bir naked öğrenme için gayet mantıklı.Enduro,cross tarzı motosikletler biraz yüksek. Acemiliğini yeni yeni üstünden atan kullanıcılar ayağını rahat yere basamadığında telaş yapabiliyor,motoru durduğu yerde devirebiliyor.O yüzden ben genelde yeni başlayan kısa boylu kullanıcılara pek enduro cross önermiyorum.

  5. #45
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Motosikleti sürmekte hiç bir şey yok ki.
    verelim 1600 CC, 1000 CC eğer ki belli bir yeteneğin varsa 1 saatte motosiklet sürebilirsin.

    1.Motosiklette en önemli şey reflekstir.
    2.Trafiğin akışını öğrenmektir ( kesinlikle araba trafiği ile aynı şey değil )
    3.İçinde ki nefsindir.

    Küçük cc ile başlama olayı aslında sizlerin daha sakin, daha kibar bir şekilde başlayıp motosikletin frenlerini, nerede gaz açılmaması gerektiğini vs anlamanız için yapılan bir şeydir.
    hemen hemen herkes ilk aldığı motosiklet ile 1 veya 2 kere büyük veya küçük kazaları yaşarlar.
    bunlardan birisi ön fren yüzünden olur. ön fren kazaların en çok yaşandığı sebeptir. özellikle yeni başlayan insanlara abs'siz motor tavsiye edilmez. hatta bana kalırsa ne kadar tecrübeli olursa olsun motosiklet dediğin absli olacak.
    Ön frenin ayırını öğrenmek ya çok fazla pratik yaparak, yada düşerek öğrenilir. motosiklette panik yapmamanız gerekiyor,
    paniklediğiniz an düştünüz demektir. özellikle panik-atağı olan insanlara motosiklet kullanmak tavsiye edilmez.
    çünkü trafikte işe gidip gelirken bile 2-3 kişi önünüze kırar ve sizi sıkıştırabilir.
    burada özellikle motorda yeni olanlar motorun gücüyle sıkıştırılmadan kaçabilir doğru olanda budur ancak yeni olan birisi kaçtığunda refleksinin gelişmiş olması gerekiyor ki toparlayabilsin ( sebebiyle yeni başlayan birisini sıkıştıran birisi varsa inatlaşmak yerine yavaşlamalı ve diğer kişinin geçmesini beklemelidir )
    refleksiniz geliştikçe cc büyütmek daha mantıklıdır, hızlı gideceğiniz yeri bileceksiniz duracağınız mesafeyi gözünüzde karşılayacaksınız. ben 125-250-600-800-650 cc olmak üzere motosikletler kullandım. sadece 1 kere düştüm ilk aldığım motorda ön freni aşırı sıkmam sonucu 15-20 km ile yana yattım. sonra ön fren benim gözümde çok büyümüştü.

    herneyse refleks olayının ayrıntısına girdiğimizde de,
    motosiklet sağa dönüşlerde güvenli olması açısından asla önünde ki aracı sollayıp sağda ki vıraja girmemelidir.
    yavaşlayıp aracın nereye gideceğini öğrenmeli sağa dönecekse bekleyecek soldan tekrar otoyola çıkacak sa gene bekleyecektir.
    emniyet şeridinde 50-60 km geçilmemelidir ve emniyet şeridinde 50 km ile giderken bile en az 6 az tecrübeniz olmalıdır. sizin bir gözünüz karşıdayken bir gözünüz soldan araçların çıkıp çıkamayacağı ihtimalini değerlendirip ona göre hareket etmelisinizdir.


    inanin bir süre sonra adamın dikiz aynasından, yan aynalarından acaba beni gördü mü? diye bakınmaya başlıyorsunuz.

    kısacası 600 cc ile de başlanır 1000cc ile de, ancak yeterli tecrübelere sahip olmadığınız için malesef motosiklet aşkınız kısa sürme ihtimali %70dir.

  6. #46
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Hatırlayanlar vardır. Bir yeni evli karı koca vardı. Onlarda ilk motorları olan 600 lük makine ile balayına gitme hayalleri vardı ama gidemediler. ALLAH rahmet eylesin

  7. #47

    Üyelik
    10 Kasım 2019
    1 yıldır 150CC Çin scooter kullanıyorum. En az 1 yıl daha kullanırım. Kaç kere uzun yol yaptım. Kaygan zeminde nasıl düşmeyeceğim, ani frende motor kaysa da nasıl toparlayacağım gibi detaylara hakimim ancak hâlâ öğrenmem gereken zibilyon şey var. Örneğin 20 ile giderken tepetaklak olduktan sonra yandaki bina hangi açıyla durursa yol güneş almaz ve gizli buzlanma olur sorusunun cevabını öğrenmeniz gerektiğini fark ediyorsunuz. 100Km/s'yi geçmeyecek bir motor alın. 100'ü zor görsün. Büyük motor aldığınız zaman mutlaka basmak isteyeceksiniz. Ben keyifçi adamım ben bile bazen ulan şurada 120 yapsam da hızlıca gidiversem diye düşünüyorum oysa yol, iklim ve fizik kurallarına dair öğrenmesi gereken çok şey oluyor insanın. Ha 600'lük makineyi 60 ile kullanırım diyorsanız başka. Bu dahi denge gibi sorunlar açacak başınıza.

  8. #48

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    scooterla ölen yok mu? var. e napıcaz? scooter la başlamak isteyene bak scooter a biniyodu ama öldü, vah vah, sakın başlama önce bisiklete bin mi diyeceğiz? geçenlerde goldwingle öldü karı koca. hızları da düşük. ne diyeceğiz? touring e binme mi diyeceğiz? yaşanan ölümlerin motosikletin marka/model/tarzıyla alakası yok. vazgeçin artık bu genellemeci yaklaşımlardan. tamamen o motoru süren kişiyle ve nasıl sürdüğüyle alakası var.. 600cc supersport makinayla motora başlanır! bundan daha uygun seçenekler yok mudur? evet vardır... ama bu 600lük makinayla motora başlanmaz demek değildir!!!

  9. #49
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Buraki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterla ölen yok mu? var. e napıcaz? scooter la başlamak isteyene bak scooter a biniyodu ama öldü, vah vah, sakın başlama önce bisiklete bin mi diyeceğiz? geçenlerde goldwingle öldü karı koca. hızları da düşük. ne diyeceğiz? touring e binme mi diyeceğiz? yaşanan ölümlerin motosikletin marka/model/tarzıyla alakası yok. vazgeçin artık bu genellemeci yaklaşımlardan. tamamen o motoru süren kişiyle ve nasıl sürdüğüyle alakası var.. 600cc supersport makinayla motora başlanır! bundan daha uygun seçenekler yok mudur? evet vardır... ama bu 600lük makinayla motora başlanmaz demek değildir!!!
    30-35 yaslarindaysaniz, trafik ne demek, gecis ustunlugu ne demek, kavsak ne demek, yoldaki cizgiler ne anlama gelir biliyorsaniz, trafikte yuzlerce km arac kullanmis iseniz, herhangi bir seyin sorumlulugunu (kopek, cocuk, yasli insan) dusunuyorsaniz neden olmasin? Ama 16-17 yasindaysaniz, sirf arkadaslarinizda supersport "makina" var diye siz de sahibi olmak istiyorsaniz, 250cc motorunuz oldugunda arkadaslarimin 600lugu var diye aglayan biriyseniz ben onermem.

    Scooter ile de olunur, adventure ile de olunur, cruiser ile de olunur, supersport ile muhtemelen daha kolay olunur. Olmekte sorun yok o en kolayi. Muhtemelen supersport sahibi/seveni birisiniz ondan bu hiddetiniz. Goruntusu, rolanti sesi (yuksek eksoz sesinden nefret ederim) her ne kadar beni bile cezbetse dahi benim kullanacagim bir arac degil. Niye mi ? 43 yasinda yaklasik 2 yildir motosiklet kullaniyorum yaklasik 23000km civarinda da scooter surmuslugum var ama herhangi bir supersport (125cc dahil) kullanmak icin o yetenege ve ozellikle de tecrubeye sahip oldugumu sanmiyorum. Ama benden baska her yeni baslayan anasinin karnindan yetenekle dogmus ki herkes supersport, herkes 4 silindir, herkes 600cc veya 1000cc kullanabilecegini saniyor.

    Dun, daha once burada da yazilmis olan, ilk motosikleti 600cc olan arkadasin yazdiklarini ve sonra olum haberinden sonra yazilanlari tekrar okudum, siz de okuyun bence. Birilerine tecrube gerektiren bir seyler onermeden once herkesin ayni olmadigini ancak yazdiklarinizi herkesin okuyacagini bilin.

  10. #50

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    söylediği laf nereye varır nereye gider bunu bilemiyecek bi insan değilim. öncelikle bu "şuursuz" ithamını görmezden geliyorum hocam. ben senin gençlerimiz zarar görmesin motivasyonuyla son derece iyi niyetli bi tavırla 600lükle

    başlanmaz dediğini biliyorum. merak etme. ama senin de anlaman gereken şudur ki, 600 lükle başlanabilir diyen birisi beyinsiz, ya da sorumsuz, ya da millet motora ss le başlasın da kafasını gözünü patlatsın amacı güden birisi

    değildir.evet ben motora 35 yaşımda yıllarca trafikte araba kullandıktan sonra başladım. MT-09 la başladım. ister inanırsınız ister inanmazsınız en ufak bir sıkıntı yaşamadım. son derece agresif kullandığım halde. ama ben dediğim gibi 35 yaşındayım. 1.92 boyundayım ve 100 kiloyum. dik bi yokuşta U dönüşü yapamak dışında ağırlığını kontrol edemeyeceğim bir motosiklet yoktur. ama herkes böyle olmayabilir. benim tavsiyelerime uyan bir genç 600lükle başlar ve 2 ay sonra ölebilir. bunun aksini iddia etmem. gereksiz olur.. ama 18 yaşında bir genç aynen benim gibi motora başlayabilir ve herhangi bir sıkıntı yaşamayabilir. konu şu, ben senin gibi politik doğrucu bir insan değilim, ben gerçekçi olmaya çalışan bi insanım. ezbere edilinilmiş bilgileri herzaman reddederim. beni sorumsuz ya da düşük zekalı olarak itham etmen haksızlık olur..

    forumda olan ve ilk motoru 600lük olan ve sonra hayatını kaybeden arkadaştan bahsetmişsin. öncesinde ve sonrasında yapılan yorumlar beni ilgilendirmiyor. yaptığı kazları izlediğimde gordüğüm kadarıyla öndeki araç frene basıyor fakat kendisi 2 saniye sonra frene basıyor. inanılmaz dalgın/dikkatsiz bi insan. açıkçası psikolojisinin bozuk olduğuna kanaat getirdiğim bi insan kendisi. eğer aynı kişiden bahsediyorsak.. ve tekrar ediyorum. 600lük supersportla başlayan herkes ölür demek değildir bu. lütfen siz de insanları yanlış yönlendirmekten vazgeçin. 600lükle başlarsan ölürsün tarzı bir söylem muhtemelen dünyada bir tek türkiyede vardır.. yabancı forumlarda bir süre vakit geçiririseniz ne demek istediğimi anlarsınız...

  11. #51
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Buraki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterla ölen yok mu? var. e napıcaz? scooter la başlamak isteyene bak scooter a biniyodu ama öldü, vah vah, sakın başlama önce bisiklete bin mi diyeceğiz? geçenlerde goldwingle öldü karı koca. hızları da düşük. ne diyeceğiz? touring e binme mi diyeceğiz? yaşanan ölümlerin motosikletin marka/model/tarzıyla alakası yok. vazgeçin artık bu genellemeci yaklaşımlardan. tamamen o motoru süren kişiyle ve nasıl sürdüğüyle alakası var.. 600cc supersport makinayla motora başlanır! bundan daha uygun seçenekler yok mudur? evet vardır... ama bu 600lük makinayla motora başlanmaz demek değildir!!!
    Sevgili üstadım mekanik yetenekler, adaptasyon becerisi gibi konular kişiden kişiye göre farklılık göstermektedir. Doğuştan yetenekli bir sürücü, çok basit bir eğitimle belki 600 RR ile başlayıp hiç kaza yapmadan gayet de güzel sürebilir. Ama bu kişiler varsa da sayıları çok çok az olmalı. Biz burada 17 yaşında bir kardeşimize tavsiyede bulunurken onu eblek,denyo, beceriksiz, kırto olduğunu farzederek yani onu, en kötü sürücü adayı oymuş gibi düşünmeliyiz. (Lafım, konuyu açan kardeşimize değil, üzerine alınmasın) Belki bu kardeşimizin bu konuda hiçbir zaman becerisi olmayacak, o nedenle bizlerden gaz alıp da imkanı varsa 600RR alıp bir yerlerden uçması, biryerlere patlamasının bir süreliğine önüne geçmiş oluruz. Zaten düşük cc, hafif bir motoru da süremeyeceğini görürse 600RR'dan da vazgeçecektir. Buarada elbet kullanmışsınızdır, sizin de tahmin ettiğiniz gibi 600RR hakikaten acemi sürücüyü geçtim ömrü 150-250 cc kullanmakla geçen biri için bile şakaya gelecek bir makine değildir.
    Buraki bunu beğendi.

  12. #52
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    17 yaşında 600cc zaten süremezsin 24 yaşında olman lazım.Babuşun bununla ilgili bir videosu var izle ona göre seçimini yap.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)