CBR 250 kaç km de bir yağ değiştirilmeli ?
Reklamlar
-
Motul 7100 yeni koydum. Psikolojikte olabilir fakat ilk izlenimlerimde vites geçişleri yumuşadı. Çat çut vites sesleri azaldı. Yine psikolojikte olabilir diyecektim ama hava filtresi temizleme ve sıkı olan zinciri ayarlama ile birlikte.Susturucusuz egzosla 145-150 gördüğüm yolda 160 gördüm. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. Bakımı yap gerisini motora bırak . Ama tabi Motul 7100 kullanırken 2000 kmde bir değiştirmek mantıklı gözükmüyor. Kullandığım tüm yağlar sipsiyah çıkıyordu. Sık bakım yapan motorlarda Motul 7100 kullanıp karartarak çıkaranını görmedim .Motul 7100 benim motorda nasıl olacak test edeceğim. İlk izlenim vites geçişlerini ve motoru rahatlattığı yönünde.
Reklamlar
-
KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı
Motul 7100 yeni koydum. Psikolojikte olabilir fakat ilk izlenimlerimde vites geçişleri yumuşadı. Çat çut vites sesleri azaldı. Yine psikolojikte olabilir diyecektim ama hava filtresi temizleme ve sıkı olan zinciri ayarlama ile birlikte.Susturucusuz egzosla 145-150 gördüğüm yolda 160 gördüm. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. Bakımı yap gerisini motora bırak
. Ama tabi Motul 7100 kullanırken 2000 kmde bir değiştirmek mantıklı gözükmüyor. Kullandığım tüm yağlar sipsiyah çıkıyordu. Sık bakım yapan motorlarda Motul 7100 kullanıp karartarak çıkaranını görmedim .Motul 7100 benim motorda nasıl olacak test edeceğim. İlk izlenim vites geçişlerini ve motoru rahatlattığı yönünde.
Motorun performansına etki etmesi gerekir zaten o kalitede bir yagin içinde debriyaj için extra katkılar var. Isıya ve basınca en dayanıklı yağ sonuçta.
-
Bakın şu konuda her türlü iddaya girerim ki dünyada yağ ve araç başı yakıt tüketimi en çok olan ülkeyizdir. Hiç bir haltı yönetemeyen devlet bu ahlak yoksunu firmalara yurt dışında 12000 km'de bir olan değişim aralığını ne halt etmeye 2000'de bir yaptıklarını sormuyor. Bu kitapçıklarda yazanları Japonlar bizim kaz kafalıların inisiyatifine bırakmazlar. Öyle ülke şartlarıymış, bilmem neymiş o kadar fark olamaz. Kitapçığı tercüme edeyim ayağına bizimkiler ayar çekmişler. Maksat çok yağ satıp yağdan, filtreden parayı kırmak. Türk işi ticaret ahlakı ile ilgili bir durum. Çevreyi, müşterinin cebini düşünen yok. Böyle zırt pırt paranoya şeklinde her 1000 km'de yağ değiştiren arkadaşların da çevreye verdikleri zarar az buz değil haberiniz olsun.
Benim motorunki 10000 km'de bir değişiyor, arada 5000'de geleyim dedim istemediler. Aynı sınıftaki yağ filtresi kullanan motorlarda bu kadar büyük farklar olamaz.
-
Şu yağ kararma olayını fazla abartıyorsunuz. Motora sıfır yağı koyun 100 km dolaşın yağı dökün yine siyah çıkacaktır. Yağın siyahlığına göre nasıl anlam çıkarabiliyorsunuz gerçekten anlamıyorum..
-
benim motor için yurt dışında 12 bin türkiyede 6 bin yazıyor.
şöyle bi tezim var. ne kadar doğru ne kadar yanlış orasını bilemem ama öyle düşünüyorum.
yurt dışında 12 bin yağ değişimi diyorlarsa. demekki motor aynı yağla 15 bin de gidebilir.
12 bin deniyorsa bu yağın bitmeye başladığı işini göremez kıvama gelmeye başladığını gösteriyor.
yurt dışında kullanıcı ekstrem bi durumda 15 bin de kullanıp değiştirebilir yani.
çünkü mühendis abiler 12 binde değiştirin dediyse artık bu yağın son raddesi. 12binden 1 km daha fazla kullansanız motor uf olur demek değil.
ben böyle düşünüyorum.
dolayısıyla türkiyede de motora konulan yağ nerden baksan 12 bin götürmesi lazım.
türkiyede ne etkenler var ki yağ bakımı yarı yarıya düşsün?
hadi düştü diyelim. neden yarı yarıya düşüyor.
madem türkiyede öyle bir etken var. ktm niye düşürmüyor.
ktm nin büyük motorları yurtdışında da 15 bin türkiyede de 15 bin???
ktm nin mühendisleri mi işi bilmiyor yoksa.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
benim motor için yurt dışında 12 bin türkiyede 6 bin yazıyor.
şöyle bi tezim var. ne kadar doğru ne kadar yanlış orasını bilemem ama öyle düşünüyorum.
yurt dışında 12 bin yağ değişimi diyorlarsa. demekki motor aynı yağla 15 bin de gidebilir.
12 bin deniyorsa bu yağın bitmeye başladığı işini göremez kıvama gelmeye başladığını gösteriyor.
yurt dışında kullanıcı ekstrem bi durumda 15 bin de kullanıp değiştirebilir yani.
çünkü mühendis abiler 12 binde değiştirin dediyse artık bu yağın son raddesi. 12binden 1 km daha fazla kullansanız motor uf olur demek değil.
ben böyle düşünüyorum.
dolayısıyla türkiyede de motora konulan yağ nerden baksan 12 bin götürmesi lazım.
türkiyede ne etkenler var ki yağ bakımı yarı yarıya düşsün?
hadi düştü diyelim. neden yarı yarıya düşüyor.
madem türkiyede öyle bir etken var. ktm niye düşürmüyor.
ktm nin büyük motorları yurtdışında da 15 bin türkiyede de 15 bin???
ktm nin mühendisleri mi işi bilmiyor yoksa.
Gerçekten. Hava filtresine anlayış gösteriyorum diğer ülkelerden sık değiştirmemiz gerekiyor fazla inşaat, kum, toz, toprak, köy yolları derken tıkanabilir. Ama yağ ile ülkenin durumunun ne alakası var arkadaş?
-
Türkleri barbar olarak bildikleri için lan bunlar acayip agresif motor kullanıyorlardır, tekerden inmiyorlardır diye düşünüyorlardır belkide.Ben mesela motora soğuk marş yaptıktan sonra hemen tekere kalkıyorum kendine gelsin motor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler