Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

12000 devir çeviren bi motosiklette son devirde gidersen ne olur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır ben öyle düşünmüyorum. e tabi düz yolda sakin bir havada gaza yüklenmeden yaptığınız sürüşlerde max torq sürmenize gerek yok, sonuçta rampa tırmanmıyorsunuz ve karşıdan rüzgar esmiyor hemen gaz açmanızı gerektirecek bir durum yok.. böyle durumlarda max torq sürüş yapayım diye yakıt tüketimini arttırmanın bir anlamı olmaz.. ben verimlilik der iken motorun uzun ömürlü olmasını kast ettim. motorun çekemeyeceği bir devirde ve viteste gaz açmak ona zarar verir.

    evet, bugün güzel rezillik yaşadım, motosikletime bir kaç gün önce yağlı benzin koymuşum farkında olmadan... bidonun içerisindeydi benzin ve odun motorunun benziniymiş ve doğal olarak içine de yağ karıştırmışlar bir miktar.. ben onu motoruma koydum ve 2 gün bindim, motorun çalışmasında bir gariplik vardı ama umursamadım... bu sabah işe giderken yolun yarısında stop etti ve daha çalışmadı...

    karbüratörü söktüm ve bisiklet ile etrafta motorcuları dolaştım, 3 tane motosikletçi gezdim ve hiç birisine karbüratörü mü temizlettiremedim. "bari elinizde 125cc 150cc çıkma yada sıfır ne varsa verin işim görülsün" dedim ama yok... neymiş; motosikleti getircekmişim...

    öyle böyle geldim eve, karbüratörü dağıttım, bir güzel temizledim üfledim bir şeyler yaptım ve taktım, motor çalıştı.. yine kendi işimizi kendimiz gördük... esnafız diye geçiniyorlar..

    yani abiler, mecbur kalmadıkça kesinlikle esnafmış mesnafmış hiç uğramayın, rezillikten başka bir şey değil, birde adama trip atıyorlar... enayiler orada 15 dk bilemedin 20 dk söküp temizleyip 50 kağıt indirseler kötü mü olurdu?

    illallah ettim, b... yemişiz biz gerçekten, insanımız insanlıktan çıkmış.
    Yapmanız gereken;
    * Yakıt musluğunu yedek depo' ya getirip karbüratöre giren yakıt hortumunu çıkardıktan sonra yakıtı bir kaba boşaltmak,
    * Karbüratörün altındaki tahliye vidasını gevşetip içindeki yakıtı boşaltmak
    * Bujiyi söküp tiner veya benzin ile temizledikten sonra sökülen herşeyi takıp karbüratör tahliye vidasını sıktıktan sonra temiz yakıt koyup marş yapıp devam etmekti. Komple karbüratör temizliğine gerek yoktu.

    Açıkçası buna bile üşenen adamlarla kesinlikle çalışmam. İnsanlara iş teklif ediyorsun, iş kolaysa da zor geliyor. Hatta iş kolay olduğu için zor geleni dahi var (sıkılırmış...) anlayın. Esnaf geçinen çok da gerçek esnaf pek kalmadı malesef. Hele usta geçinenlere ise söyleyecek hiç lafım yok.

    Geçmiş olsun diyeyim, kenarda köşede iki zamanlı benzinli bulunduran hemen herkesin başına gelebilir bir durum. Esnafa sorsan iş yok, arabanın yağını değiştireyim dedim, yoğunuz yarın gel dediler. Krikoyla kaldırıp yapıcam yarın, insanımız iyice tozuttu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Redline'da sürmek demek motor soğutabileceğinden çok ısı üretiyor demek. Uzun süre redline yapmak parçaların aşırı ısınmasına sebep olacağı için motora zarar verecektir.Aşırı ısı metalin dayanıklılığını azaltır. Pistonlar eğilebilir vs.
    Redline'a çıktıktan sonra hemen geri inerseniz sıkıntı olmaz.
    Yok inatla redline yapacağım diyorsanız(hava atmak için kesiciye sokmak için falan), 10 saniyeden uzun süre yapmayın. Üst üste yapmayın.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)