CFMoto 150NK Denge Sensörü
Reklamlar
-
28 Ağustos 2020, 21:47
#1
Dün trafik ışıklarından kalkış yaptıktan 20 30 saniye sonra 4. viteste 50 60 civarı giderken motor aniden stop etti. Arka tekeri kilitledi. Debriyajı son anda sıkmasam tükürüyordu üzerinden. Radyatör peteğinin üzerinde denge sensörü varmış. Soketten fişi çıkmış. Olduğu yerde bile devirmediğim motor, devrildiğini sanıyor. Almayı düşünenler için buyurun parça kalitesi Cfmotonun. Başlangıç motoru düşe kalka öğrenirim demeyin. Adamı mezara sokar bu lanet. 4 büyükten şaşmayın
Reklamlar
-
28 Ağustos 2020, 22:07
#2
-
28 Ağustos 2020, 22:12
#3
Ben pek anlayamadım parça kalitesi ile alakasını. Sensörün yuvası falan mı kırık?
-
28 Ağustos 2020, 22:13
#4
Hocam en azından böyle bir teknolojisi var ve fiyatına göre iyi kalan son motorlardan. Mt125 cb125r gsxr125 gibi motorların fiyatını düşünürsek kalitenin düşmesi normal. Eğer yaptırabiliyorsanız ve yaptırmaya paranız yetiyorsa çinli grubunu kabullenmek zorundasınız pahalı bir motorunuz olup aylarca yatarsa yaptıramadığınız için o daha kötü bir durum bence.
-
28 Ağustos 2020, 22:20
#5
Geçmiş olsun, bende 1 tane nk250 700km bulmuştum 20k ya, alıcak gibiydim içime kırt düşürdün şimdi 😕
-
28 Ağustos 2020, 22:29
#6
painkiller35 adlı üyeden alıntı
Dün trafik ışıklarından kalkış yaptıktan 20 30 saniye sonra 4. viteste 50 60 civarı giderken motor aniden stop etti. Arka tekeri kilitledi. Debriyajı son anda sıkmasam tükürüyordu üzerinden. Radyatör peteğinin üzerinde denge sensörü varmış. Soketten fişi çıkmış. Olduğu yerde bile devirmediğim motor, devrildiğini sanıyor. Almayı düşünenler için buyurun parça kalitesi Cfmotonun. Başlangıç motoru düşe kalka öğrenirim demeyin. Adamı mezara sokar bu lanet. 4 büyükten şaşmayın
Anladığım şu;
50-60 km/s gibi bir hızla giderken denge sensörü bozulduğu için, motor devrildi sanan beyin motoru stop ediyor.
Buraya kadar tamamda,
Arka teker nasıl ve neden kilitliyor onu anlamadım.
-
28 Ağustos 2020, 22:35
#7
emenyasin adlı üyeden alıntı
Ben pek anlayamadım parça kalitesi ile alakasını. Sensörün yuvası falan mı kırık?
Motorun gram sarılmışlığı yok fiş soketten kendi kendine kurtuluyor. Yan grenaja fren hidroliği sıçramıştı geçen hafta kırdı doğal olarak depo üstündeki grenajı. Benim hatam suyla yıkamam gerekiyormuş hemen. Orijinal parçasıyla değiştirdik. Yakıt deposu kastırıyor selenin geçtiği yerden civatasını sıkınca. Adamlar motorun ölçülerine uygun grenaj yapamamışlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------
Motor devri 0a indi vitesteyken. Arkayı kilitledi şanzıman
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Benimki de 2000kmde aptal aptal sorunlarından bezdim ben de satacağım. Sorun çıkardığından satıyodur o da.
-
28 Ağustos 2020, 22:35
#8
ufoz adlı üyeden alıntı
Anladığım şu;
50-60 km/s gibi bir hızla giderken denge sensörü bozulduğu için, motor devrildi sanan beyin motoru stop ediyor.
Buraya kadar tamamda,
Arka teker nasıl ve neden kilitliyor onu anlamadım.
Abi olmuyo ama.. Bende yazıcam bişeyler herhalde.. Niye son cümleyi bana bırakmıyosun ya?
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
28 Ağustos 2020, 22:37
#9
painkiller35 adlı üyeden alıntı
Motorun gram sarılmışlığı yok fiş soketten kendi kendine kurtuluyor. Yan grenaja fren hidroliği sıçramıştı geçen hafta kırdı doğal olarak depo üstündeki grenajı. Benim hatam suyla yıkamam gerekiyormuş hemen. Orijinal parçasıyla değiştirdik. Yakıt deposu kastırıyor selenin geçtiği yerden civatasını sıkınca. Adamlar motorun ölçülerine uygun grenaj yapamamışlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------
Motor devri 0a indi vitesteyken. Arkayı kilitledi şanzıman
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Benimki de 2000kmde aptal aptal sorunlarından bezdim ben de satacağım. Sorun çıkardığından satıyodur o da.
Geçmiş olsun. Soketi yerine iyice sabitleyin. Loctite falan. Yoksa japonla falan yapıştırın, ciddi bir sorun.
-
28 Ağustos 2020, 22:37
#10
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Abi olmuyo ama.. Bende yazıcam bişeyler herhalde.. Niye son cümleyi bana bırakmıyosun ya?
Sende sor
Ben hala cevabı alamadım.
-
28 Ağustos 2020, 22:42
#11
painkiller35 adlı üyeden alıntı
Motorun gram sarılmışlığı yok fiş soketten kendi kendine kurtuluyor. Yan grenaja fren hidroliği sıçramıştı geçen hafta kırdı doğal olarak depo üstündeki grenajı. Benim hatam suyla yıkamam gerekiyormuş hemen. Orijinal parçasıyla değiştirdik. Yakıt deposu kastırıyor selenin geçtiği yerden civatasını sıkınca. Adamlar motorun ölçülerine uygun grenaj yapamamışlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------
Motor devri 0a indi vitesteyken. Arkayı kilitledi şanzıman
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Benimki de 2000kmde aptal aptal sorunlarından bezdim ben de satacağım. Sorun çıkardığından satıyodur o da.
Kontağı kapatsan bile yine kitlemez o hızda. Gazı tam kapattığında verdiği tepkinin aynısını verir..
Teker kitlenmesi için motorun zorlanıp stop edecekmiş gibi olduğu yük ve devire düşmesi gerekir.
Yani 50 km de 5 viteste mesela 700 yediyüz devşirde iseniz motor sert bir şekilde taktaktak yapar vuruntu ile size hissettirir ve debriyajı çekmezseniz teker kilitlemeye gider.
Yoksa mümkün değil. Hele 3-4 bin devir civarlarında ise ütopya olur.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
28 Ağustos 2020, 22:51
#12
6 7bin arası olması olması lazım devrin. Bu sensör bozulduğunda bujiye giden elektriği kesiyormuş. Gaz kapatmakla aynı değil o yüzden. Devir çok hızlı düştü. Motorun kmsi kadar deneyimim var benim de zaten yeni başladım. Başıma ilk defa böyle bi şey geliyor. Geç tepki verdim. Tam arka lastikten ses geldi o anda çektim debriyajı. Evden uzakta değildim allahtan döndüm. Ertesi gün götürdüm ustası 2 saat baktı elektrikçiye götürdük falan filan anca bulduk sorunu. Kontağı çevirince benzin pompasından o ses gelmiyodu. Bujide kıvılcım yoktu. Sensörü düzeltince tıkır tıkır işledi
-
28 Ağustos 2020, 23:00
#13
painkiller35 adlı üyeden alıntı
6 7bin arası olması olması lazım devrin. Bu sensör bozulduğunda bujiye giden elektriği kesiyormuş. Gaz kapatmakla aynı değil o yüzden. Devir çok hızlı düştü. Motorun kmsi kadar deneyimim var benim de zaten yeni başladım. Başıma ilk defa böyle bi şey geliyor. Geç tepki verdim. Tam arka lastikten ses geldi o anda çektim debriyajı. Evden uzakta değildim allahtan döndüm. Ertesi gün götürdüm ustası 2 saat baktı elektrikçiye götürdük falan filan anca bulduk sorunu. Kontağı çevirince benzin pompasından o ses gelmiyodu. Bujide kıvılcım yoktu. Sensörü düzeltince tıkır tıkır işledi
İşte o tecrübe bende 30 seneden fazla zamandır var..
Hele 6-7 bin devirde imkansız bişey..
Hızın 60 km ama vites 1. Vites bile olsa ki en hızlı yavaşlamayı bu sağlar yinede teker kitleyene kadar o kadar vaktin olur ki işi bilen motordan inmeden sensörü yerine takar devam eder..
O anki heyecandan dolayı bişeyler sana farklı bir his vermiş olduğundan farklı görmeni sağlamış..
Hani kovalayan ayı 5 metre boyundadır ve aranızda iki parmak kalmıştır son anda kurtulmuşsunuzdur ya..
Aslında ne ayı 5 metredir,nede aradaki mesafr iki parmaktır.. O hesap yani..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
28 Ağustos 2020, 23:06
#14
Abi vitesin kaçta olduğunun bi önemi yok ki burda kontağı kapattığında 1e de atsan 6ya da atsan motoru hareket ettirmez. Motor dönmüyorken ancak debriyajı sıkılıyken veya boştayken hareket eder. Ya da en azından benim motorda öyle. Lastikten gelen kayma sesini duyduğuma eminim. Saygısızlık etmem istemem bu arada.
-
28 Ağustos 2020, 23:06
#15
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
...Hani kovalayan ayı 5 metre boyundadır ve aranızda iki parmak kalmıştır son anda kurtulmuşsunuzdur ya..
Aslında ne ayı 5 metredir,nede aradaki mesafr iki parmaktır.. O hesap yani..
Benzetme süper
-
28 Ağustos 2020, 23:22
#16
[QUOTE=painkiller35;4581730]Abi vitesin kaçta olduğunun bi önemi yok ki burda .....
Dedin iş bitti.. Daha fazla yazmama anlatmaya çalışmama gerek yok.
Sadece şunu söyleyip kaçarım. Motorun kompresöre binmesi olayını google amcadan youtube teyzeden öğrenmelisin. Yok hayır ben bilmiyorum. Daha şunun şurasında kaç gündür motorpisiklete biniyorum ki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
ufoz adlı üyeden alıntı
Az mı kovaladılar namussuzlar? Çabuk hızlanmak için 5. Viteste kalkıp gidiyordumki ilk viteslerde vakit kaybı olmasın..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)