Bu bahsettiğiniz kişi marc marquez olabilir mi?
Yağmur counter steering yapılamaz demiyorum, ama etkisi oldukça düşüyor. Motoru yatırabileceğiniz açı da düşüyor. Dikkat ederseniz motosiklet yatmaz demedim, mümkün olduğunca yatırmayın ve counter steering'e fazla güvenmeyin. Ciddi şekilde düşüyor yol tutuşu.
"Sağanak yağmurda 200 km/s hızla sürüp düşmeyen de var" Ben bu yapılamaz demedim, lastiklere gider 120 psi basıncı basarsın. İnce lastik kullanırsın, ya da yolun tahliyesi çok iyidir sağanak olmasına rağmen yağmur yüksekliği artmıyordur, 0.2 0.3cm gibi daha az kalınlıkta su tabakası vardır.
Bunları hesaba katmadım, yoksa gidip yağmurda yüksek sürat yapabilirsiniz ama fren mesafeniz 4-5 katına çıkması pahasına bunları kim yapmak ister/kim yapar? Bu kadar riskli süren varsa bizim burada tavsiye vermemizin de pek anlamı yok.
Örnek video bırakıyorum,
https://youtu.be/jJAZ8Kg1YwM?t=492
Burada 32psi basınç, orta şiddet yağmur ile maksimum gidilebilecek hız 95 olarak demiştim bu koşullara uyuyor. Dikkatli izlerseniz 98km/s hızda iki teker de aynı anda kayıp(hydroplaning)düşmesine sebep olmuş.
Aynı zamanda hydroplaning olduğu anda gidondan düzeltme yaparak motosikleti kurtaramazsınız, koca motosiklet artık sörf tahtasıdır, ağırlığınızı ters tarafa verip dua edebilirsiniz. Burada refleks olarak gidondan müdahalede bulunulması bir miktar daha kötüleştirilmiş ama bulunmasaydı da kurtarma olasılığı düşük zaten.
Sizce burada 70 km/s hız ile gidiyor olsaydı aynı kaza yaşanacak mıydı? Ben neden düz yolda düştüm diye düşünülecek miydi yolun geri kalanında...[COLOR="Silver"]