Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir gergin olmasına rağmen çarpıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Merhaba herkese iyi günler. Ön ve arka dişlimi takalı 1000km oldu. Zinciri de değişitrmiştim o zaman. Zincir ncr marka servis kalitesiz taktı ama iyidi gayet. Şuan gergin olmasına rağmen çatır çutur çarpıyor kalkışta yokuş tırmanırken vs. Orta sehpada tekerleği elimde döndürdüğümde ise zincir düz gitmiyor aşağı yukarı oynuyor. Biraz gergin olursa ise sanki ön dişli kısmına giderken sıkışırmış gibi okuyor rahat bir şekilde dönmüyor zincir sesi geliyor. 128 bakla olduğu için uzun bir zincir. Oringli zincir almayı düşünüyorum eğer sorun zincirde ise. Kaç kere ustaya gitti zincir ayarı yapıldı ama olmadı. 2 kişi olduğumda ise daha fazla vuruyor motor biraz daha çöktüğü için. Sizce sorun nerede ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Orta sehpada arka tekeri cevirerek kontrol edin. Büyük ihtimal baklalar arasında farklı uzalamalar vardır. Arka teker göbeğinide kontrol edin. Kaplin lastiklerinizde de problem olabilir.

  3. #3
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta sehpada arka tekeri cevirerek kontrol edin. Büyük ihtimal baklalar arasında farklı uzalamalar vardır. Arka teker göbeğinide kontrol edin. Kaplin lastiklerinizde de problem olabilir.
    Arka dişli takozları 1000km önce değişti. Zincir o kadar kötü ki 2 haftada bir gerdirmek zorunda kalıyorum. Dediğiniz gibi zincirin bazı kısımları gevşek diğer kısımları gergin olabilir. Bu söylediklerim orta sehpada elimle çevirirken gördüklerimdi zaten. Açıkçası arka dişlide gram ses yok çok rahatlar dönüyor ön dişliye giderken bi garip oluyor zincir sanki kendini ayarlayamıyor gibi

  4. #4

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Zincirin bozulmuş. Yeni zincir gerekli.

  5. #5

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Zincirin dengesiz şekilde uzamış demek ki. En kısa sürede kaliteli bir zcir alın. Ben rx3 için cz zincir alıp taktırmıstım 14 ay once. 1500 km dir kullanıyorum hala gerginliği aynı. Orjinal zincirini11500 km kullandım 4 yıl. 10 sefer gerdirmişimdir. Evet motora az binebiliyorum��

  6. #6
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirin dengesiz şekilde uzamış demek ki. En kısa sürede kaliteli bir zcir alın. Ben rx3 için cz zincir alıp taktırmıstım 14 ay once. 1500 km dir kullanıyorum hala gerginliği aynı. Orjinal zincirini11500 km kullandım 4 yıl. 10 sefer gerdirmişimdir. Evet motora az binebiliyorum��
    Aslında daha taktıralı 1200km oldu ama neyse artık choho oringli buldum 140tlye onu alıcam. Benim motor da mondial 150lilik zone. Şaşırmıyorum servisin bu kadar kötü parça takmasına.

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    2 hafta bir gerdirmek zorunda kalıyorsan bence fazla bekleme o zincirin kopması başına iş açabilir.

  8. #8
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 hafta bir gerdirmek zorunda kalıyorsan bence fazla bekleme o zincirin kopması başına iş açabilir.
    Hocam gerdirsem de randıman alamıyorum zaten benim tek anlamadığım ilk takıldığında böyle birşey yoktu 1200kmde zincirin bitmesine şaşırıyorum. Her çarpma sesi arttığında motorcuya götürüyorum o da biraz daha sıkıyor zinciri ama kasiste yokuşta ani kalkışta resmen motoru dövüyor zincir. Bu kadar gergin bir zincirin yukarıya çarpacak kadar sallanmasını anlayamıyorum. Yeni alacağım zincir 128 bakla olacak o da bunun gibi vuracak diye korkuyorum. Gaz saldığımda tak etmesi de cabası.

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    zincirin bir miktar salınım boşluğu olmalı kabaca 3 parmak.zincir yukarı,aşağıya hareketi dışında geziyorsa servis limitini çoktan geçmiştir. bozulmuş o bozuk zincir dişlilere de zarar verebilir.Ayrıca motorunda zincir kaydırıcı olmalı o zincirin hareketi esnasında hasar vermesini engellediği gibi sesi azaltır.

  10. #10
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirin bir miktar salınım boşluğu olmalı kabaca 3 parmak.zincir yukarı,aşağıya hareketi dışında geziyorsa servis limitini çoktan geçmiştir. bozulmuş o bozuk zincir dişlilere de zarar verebilir.Ayrıca motorunda zincir kaydırıcı olmalı o zincirin hareketi esnasında hasar vermesini engellediği gibi sesi azaltır.
    Zincir kaydırıcı kendi motoruma göre bulamadım. Zincir şuan baya baya gergin hatta düşüncemce olması gerektiğinden biraz fazla gerdi usta kolay kolay aşağı yukarı gitmiyor elimle elleyince ama yine de çarpıyor. Arka dişlinin önünde mafsala bağlı plastikler görmüştüm bazı motorlarda zincire biraz da olsa destek olan. Kaydırıcı bu oluyor sanırım ama vida yerleri yok mafsalımda


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)