Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Boya tabancası - Tecrübeliler bakabilir mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    https://urun.n11.com/boya-tabancasi/profesyonel-alttan-depolu-havali-boya-tabancasi-18-mm-P327228979

    https://urun.n11.com/boya-tabancasi/hk-827-ustten-depo-pro-boya-tabancasi-17-13-mm-uc-P364416381

    Bu ürünlerden hangisini almalıyım veya bu 2 ürünün dışında fiyatı uygun olan birşey önerir misiniz ?
    SS motorumu boyamak için alıyorum, kendim merak saldım sprey ile uğraşmak istemiyorum.
    Boyacıya gidip boyayı da içine doldurturum.
    Spreyden daha iyi olur diye düşünüyorum yanlış mı düşünüyorum ?

    Tecrübeli arkadaşlar varsa aramızda fikir verebilir mi
    Hem hobi de diyebilirsiniz, yapmak istiyorum. Diyelim ki yapamadım, gider parçaları boyacıda boyatırım, burda ki zararımda 200 250 lira olsun. Önemli değil


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bir dönem airbrush vs motor boyama işleriyle uğraşmış biri olarak üstten dolum olanı tavsiye ederim ama adam akıllı bir kompresörün yoksa ve tabancalar çok kaliteli değilse tükürme yapabilir boya sonra çok ince 2000 2500 su zımparası girmen gerekebilir birde direk grenaja dalma önce alıştırma yap tabancayla eşit ve düzgün git gel yapman lazım yoksa renk ve kat yapabilirsin ya da fazla yakından sıkarsan akma olur boyada ince 3 4 kat çok ince hemde ilk seferde komple kapamaya çalışma son katın kapamış olur zaten.birde üstüne uv vernik atmayı unutma iş bitince
    Kural [ Z ] ve knuis bunu beğendiler.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir dönem airbrush vs motor boyama işleriyle uğraşmış biri olarak üstten dolum olanı tavsiye ederim ama adam akıllı bir kompresörün yoksa ve tabancalar çok kaliteli değilse tükürme yapabilir boya sonra çok ince 2000 2500 sus zımparası girmen gerekebilir birde direk grenaja dalma önce alıştırma yap tabancayla eşit ve düzgün git gel yapman lazım yoksa renk ve kat yapabilirsin ya da fazla yakından sıkarsan akmak olur boyada ince 3 4 kat çok ince hemde ilk seferde komple kapamaya çalışma son katın kapamış olur zaten.birde üstüne uv vernik atmayı unutma iş bitince


    Herşey söylenmiş.

    Küçük bir ek, boya kadar boya öncesi hazırlık (zımpara, macun, tekrar ve tekrar zımpara, zımparanın kum seçimi, boyama öncesi temizlik, boyama öncesi çevre yalıtımı, maskeleme ve maskeleme bantlarının ebat seçimleri ile kalitesi ve uygulama şekli), tabancanın bilekte kontrolü ve hareket yönü ile şekli, uygulama uzaklığı ve stabilitesi, boya/inceltici oranları, nozzle tipi ve ölçüsü, kompresör basıncı/basınç stabilitesi/basınçlı havadaki nem oranı, boya tabancasının temizliği, son kat sonrası pasta cilanın uygulanma şekli ve kalitesi ve hatta çevredeki uçucu çözücü ve yağların miktarı ile ortam ve uygulama yapılacak parçanın ısısı... hepsi büyük farklar yaratır. Boyacılara kaplamacı, kaportacılara tenekeci desek de (işin esprisi) bu işler gerçek anlamda sanat ve emektir.

    Hobi çapında olsa dahi ya biraz daha kalite ve bilgi ile bütçe ayırmayı göze alacaksınız, ya da biraz daha araştırma yaparak spreyler ile bu işi nasıl çözebileceğinizi bulacaksınız ki kısa vadede daha makul bir çözümdür. Diğeri sizi yorabilir, bıktırabilir, emek/sonuç çıktısı sizi memnun etmeyebilir.
    knuis bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Herşey söylenmiş.

    Küçük bir ek, boya kadar boya öncesi hazırlık (zımpara, macun, tekrar ve tekrar zımpara, zımparanın kum seçimi, boyama öncesi temizlik, boyama öncesi çevre yalıtımı, maskeleme ve maskeleme bantlarının ebat seçimleri ile kalitesi ve uygulama şekli), tabancanın bilekte kontrolü ve hareket yönü ile şekli, uygulama uzaklığı ve stabilitesi, boya/inceltici oranları, nozzle tipi ve ölçüsü, kompresör basıncı/basınç stabilitesi/basınçlı havadaki nem oranı, boya tabancasının temizliği, son kat sonrası pasta cilanın uygulanma şekli ve kalitesi ve hatta çevredeki uçucu çözücü ve yağların miktarı ile ortam ve uygulama yapılacak parçanın ısısı... hepsi büyük farklar yaratır. Boyacılara kaplamacı, kaportacılara tenekeci desek de (işin esprisi) bu işler gerçek anlamda sanat ve emektir.

    Hobi çapında olsa dahi ya biraz daha kalite ve bilgi ile bütçe ayırmayı göze alacaksınız, ya da biraz daha araştırma yaparak spreyler ile bu işi nasıl çözebileceğinizi bulacaksınız ki kısa vadede daha makul bir çözümdür. Diğeri sizi yorabilir, bıktırabilir, emek/sonuç çıktısı sizi memnun etmeyebilir.
    Hocam Allahın izni ile alıp boyadığımda konuyu güncelleyip alıntılayacağım :D

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    motosiklet boyayacagını göz önüne alırsak;
    https://urun.n11.com/boya-tabancasi/hk-827-ustten-depo-pro-boya-tabancasi-17-13-mm-uc-P364416381
    işini görecektir.1.3mm iğneli olanı yeterli olacaktır.
    Motosiklet ufak parçalardan oluştuğu için sıkıntı olmaz 50lt'lik kompresör çok rahat işini görür.
    kompresör için şartlandırıcı almalısın.hem nemi engelleyecek hem de basıncın sabit olmasını sağlayacaktır.
    internet'te her türlü dökümana ulaşabilirsin.boya ortam şartları,karışım oranları,teknikler vb.

  6. #6

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet boyayacagını göz önüne alırsak;
    https://urun.n11.com/boya-tabancasi/hk-827-ustten-depo-pro-boya-tabancasi-17-13-mm-uc-P364416381
    işini görecektir.1.3mm iğneli olanı yeterli olacaktır.
    Motosiklet ufak parçalardan oluştuğu için sıkıntı olmaz 50lt'lik kompresör çok rahat işini görür.
    kompresör için şartlandırıcı almalısın.hem nemi engelleyecek hem de basıncın sabit olmasını sağlayacaktır.
    internet'te her türlü dökümana ulaşabilirsin.boya ortam şartları,karışım oranları,teknikler vb.
    hocam teşekkür ederim. hangi kampresör almam lazım, sizin bi öneriniz olur mu şunu al diye. yanlış bişey almak istemiyorum da

  7. #7

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    boya doldurma nerede nasıl yapılıyor ?

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    özellikle bir model önerebilmem güç.işin işine bütçe giriyor.50lt 1,5hp-2hp arası fiyatlar oldukça değişken bilindik markaları tercih edin.
    yok ben motosiklet boyama dışında başka işlerde kullanır, almışken bir kere alınır diye düşünüyorsan 100lt çift silindir öneririm 3hp civarı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boya doldurma nerede nasıl yapılıyor ?
    sanayide oto boya satıcılarına yaptırabilirsin.karışımı hazırlayıp spreyebasarlar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)