Versys 650 "lastikler yenilendi" Metzeler roadtec 01 SE
-
23 Ağustos 2020, 23:16
#1
dün lastikler değişti
motordan çıkan lastikler 25bin km kullanılmış road 4
yeni takılan lastikler gıcır gıcır roadtec01SE
aklımda road5 vardı ama
metzeleri seçmemdeki nedenlerden biri yurt dışında yapılan testte lastiğin 1. gelmesiydi.
bir başka neden metzelerin biraz daha ucuz olmasıydı
üzerindeki mumları attığımı düşünüyorum. 100 km yi geçti.
mumları atmadığı halinde bile viraj hissiyatı muhteşem
aslında her yeni marka lastiğin viraj hissiyatı muhteşemdir
lastiğin ismindeki SE nin açılımı da "Sport Edition"
artık ufak tefek manyaklıklar yapabiliyorum.
virajda makasa girip zevkle virajdan çıkabiliyorum.
eski lastiklerle boş yolda araç sollamıyordum.
bilinç altıma nasıl işlediyse artık lastiklerin durumu.
Reklamlar
-
23 Ağustos 2020, 23:20
#2
Hayırlı olsun, güzel lastik seçmişsiniz. Kazasız belasız kullanın.
-
23 Ağustos 2020, 23:26
#3
Hayırlı olsun kardeş. Güzel günlerde kullanman dileğiyle.
-
23 Ağustos 2020, 23:37
#4
-
23 Ağustos 2020, 23:46
#5
Oh be, son zamanlarda böyle kaliteli lastik konusu görmemiştim.
Emeğinize sağlık, tekerinize taş değmesin. Virajlar sizin olsun
-
23 Ağustos 2020, 23:57
#6
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
Oh be, son zamanlarda böyle kaliteli lastik konusu görmemiştim.
Emeğinize sağlık, tekerinize taş değmesin. Virajlar sizin olsun
irc mi olsun nylon mu olsun :D
-
23 Ağustos 2020, 23:57
#7
-
23 Ağustos 2020, 23:59
#8
Hayırlı olsun, fiyata baktım 2620 diyor, "Nasıl R5'ten ucuz ki bu!?" dedim, meğer R5'ler de 200TL daha pahalı 2820 olmuş maşallah! Daha geçen ay 2500'tü R5'ler!?
-
24 Ağustos 2020, 09:28
#9
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
25 bin km lik lastiklerden sonra janttada gitsen hocam güven verir
100kmde mumu atmaz 250 300 km yapman şart 300e kadar güvenme.mt07 için bende araştırıcam ileride road 5 diye düşünmüştüm ama böyle bir lastikte varmış.tabi bu testler harbici medeni asfaltta yapılıyor bizim buralarda çok tutmaz bu sonuçlar
bu arada fiyatınada bakiyim dedim şaştım kaldım
hayırlı olsun road 4 iyidir
olsun. bizim asfaltta bu sonuçların 10 ar puan altı bile çıksa metzeler gene çok iyi. sanırım lastikler takılalı 150 km oldu. mumlar tam olarak atıldı yada atılmadı onu bilemem ama ani ve sert girdiğim virajlarda çok olumlu tepki veriyor
eski lastiklerde hafif virajda debriyajı birden bıraktığımda arka lastik kendisini baya salıyordu.
şuan aynı işlemi bu lastiklerde yaptığımda gram salmıyor kendini
-
24 Ağustos 2020, 10:01
#10
Moderatör
Yeni lastik candır, gerisi de heyecan.... Lastiğin tatminkar ömrü motosiklet üzerinde 2 sezon, 10 bin 12 bin km.. Ben 40 bin gidiyorum diyen tipler var, pek aldırmamak gerek.. Yeni lastik görmemiş insanla görmüş insan bir olmuyor. Lastik telleri çıkana kadar da gider gitmesine, sanki konumuz bu
PS:
Lastik konusunda bütçeye bakan insanları da asla anlayamıyorum... En iyi 3 lastik arasında bütçe kıyaslamasına okeyim, ama şu bir lira diğerleri 3 lira, oda lastik buda lastik anlayışı bana ters.. Bu lastik bu alet üzerindeki en zaruri şey, yani kafandaki kask kadar zaruri, yahu canını taşıyor, daha farklı bir ifade şekli olabilir mi? Bu alete biniyorsan, lastiğin en iyisi hangisi ise acımadan alacaksın, paran yok ise, binmeyeceksin ki, para kazanıp o lastiği satın alabilesin, miyadı dolmuş lastik ile başına iş almayacaksın..
-
24 Ağustos 2020, 10:49
#11
Levent adlı üyeden alıntı
Yeni lastik candır, gerisi de heyecan.... Lastiğin tatminkar ömrü motosiklet üzerinde 2 sezon, 10 bin 12 bin km.. Ben 40 bin gidiyorum diyen tipler var, pek aldırmamak gerek.. Yeni lastik görmemiş insanla görmüş insan bir olmuyor. Lastik telleri çıkana kadar da gider gitmesine, sanki konumuz bu
PS:
Lastik konusunda bütçeye bakan insanları da asla anlayamıyorum... En iyi 3 lastik arasında bütçe kıyaslamasına okeyim, ama şu bir lira diğerleri 3 lira, oda lastik buda lastik anlayışı bana ters.. Bu lastik bu alet üzerindeki en zaruri şey, yani kafandaki kask kadar zaruri, yahu canını taşıyor, daha farklı bir ifade şekli olabilir mi? Bu alete biniyorsan, lastiğin en iyisi hangisi ise acımadan alacaksın, paran yok ise, binmeyeceksin ki, para kazanıp o lastiği satın alabilesin, miyadı dolmuş lastik ile başına iş almayacaksın..
Altına imza.
Mavzer-i sen kullan km arttıkça ara ara buradan değişimleri paylaşırsan Roadtec-01'lerle ilgili fikrimiz gelişir. Ben riske girmeyeceğim ve (kaç para olursa olsun) Road 5 ile devam edeceğim; benimkiler 19.000'de, şimdilik idare ediyorlar, kış başı baktım su koyveriyor yenilerim... Dunlop bir lastiği Michelin'in önüne koyan incelemeyi de ben ciddiye alamıyorum daha önceki Dunlop tecrübelerimden. ABD'de falan iyi olabilir Dunlop ama Türkiye asfaltı için değil maalesef...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Altına imza.
Mavzer-i sen kullan km arttıkça ara ara buradan değişimleri paylaşırsan Roadtec-01'lerle ilgili fikrimiz gelişir. Ben riske girmeyeceğim ve (kaç para olursa olsun) Road 5 ile devam edeceğim; benimkiler 19.000'de, şimdilik idare ediyorlar, kış başı baktım su koyveriyor yenilerim... Dunlop bir lastiği Michelin'in önüne koyan incelemeyi de ben ciddiye alamıyorum daha önceki Dunlop tecrübelerimden. ABD'de falan iyi olabilir Dunlop ama Türkiye asfaltı için değil maalesef...
Ahanda makaleyi buldum, tüm lastikleri R1250RS ile denemişler ve bu ağır motosiklet olan GT versiyonunu kullanMAmışlar. Olmadı ki böyle?
-
24 Ağustos 2020, 10:54
#12
Cyan adlı üyeden alıntı
Altına imza.
Mavzer-i sen kullan km arttıkça ara ara buradan değişimleri paylaşırsan Roadtec-01'lerle ilgili fikrimiz gelişir. Ben riske girmeyeceğim ve (kaç para olursa olsun) Road 5 ile devam edeceğim; benimkiler 19.000'de, şimdilik idare ediyorlar, kış başı baktım su koyveriyor yenilerim... Dunlop bir lastiği Michelin'in önüne koyan incelemeyi de ben ciddiye alamıyorum daha önceki Dunlop tecrübelerimden. ABD'de falan iyi olabilir Dunlop ama Türkiye asfaltı için değil maalesef...
dunlop ta insanı düşündürmüyor değil ama lastik modeli belki iyi olabilir
gerçi yurtdışında hangi lastik olsa çok iyi tutuyor bizim asfalta göre
şuan metzeler lastikler çok iyi.
ben yerler buz tutmadığı sürece hep motorla işe gidip gelirim.
yağmurlar başlayınca da ufak bi yazı yazarım çok iyi yada değil diye.
sonuçta road4 ler sıfır ayarındayken de kullandım yağmurda.
aklıma gelmişken kuru performansında road4 lerden daha iyi roadtec01 lastikler. bunu kendimden emin şekilde söyleyebilirim.
viraj olarak gene iyidir ama frenleme performansı bariz şekilde daha iyi.
uygun frenleme durumunda gözlerim yerinden çıkacak gibi oluyor.
road4 ler yeni durumundayken böyle etki vermiyordu.
hatta çok iyi hatırlıyorum. road4 için şöyle demiştim eskiden
ıslakta çok süper frenleme etkisi var ama kuruda asfalta tutunamıyor
şimdilik road4 ve roadtec01 ile ilgili söyleyeceklerim bukadar.
farklı deneyimler yaşadıkça burada size aktarırım
Cyan adlı üyeden alıntı
Ahanda
makaleyi buldum, tüm lastikleri R1250RS ile denemişler ve bu ağır motosiklet olan GT versiyonunu kullan
MAmışlar. Olmadı ki böyle?
benim motor da ağır :D 220 kilo.
-
24 Ağustos 2020, 11:07
#13
mavzer-i adlı üyeden alıntı
dunlop ta insanı düşündürmüyor değil ama lastik modeli belki iyi olabilir
gerçi yurtdışında hangi lastik olsa çok iyi tutuyor bizim asfalta göre
şuan metzeler lastikler çok iyi.
ben yerler buz tutmadığı sürece hep motorla işe gidip gelirim.
yağmurlar başlayınca da ufak bi yazı yazarım çok iyi yada değil diye.
sonuçta road4 ler sıfır ayarındayken de kullandım yağmurda.
aklıma gelmişken kuru performansında road4 lerden daha iyi roadtec01 lastikler. bunu kendimden emin şekilde söyleyebilirim.
viraj olarak gene iyidir ama frenleme performansı bariz şekilde daha iyi.
uygun frenleme durumunda gözlerim yerinden çıkacak gibi oluyor.
road4 ler yeni durumundayken böyle etki vermiyordu.
hatta çok iyi hatırlıyorum. road4 için şöyle demiştim eskiden
ıslakta çok süper frenleme etkisi var ama kuruda asfalta tutunamıyor
şimdilik road4 ve roadtec01 ile ilgili söyleyeceklerim bukadar.
farklı deneyimler yaşadıkça burada size aktarırım
benim motor da ağır :D 220 kilo.
İncelemede de fren performansı R5'ten iyi çıkmış. R5 frenlemede PR4'ten daha iyi (önceki lastiklerim PR4 idi) ama burada Roadtec01 bariz şekilde önce çıkıyor. (112-0km/s fren mesafesi 50,7m, R5'ten 1,3m daha kısa... %2,5 fark...)
Zaman geçtikçe fikir tam oturacaktır...
-
24 Ağustos 2020, 11:07
#14
Kocaeli İl Temsilcisi
mavzer-i adlı üyeden alıntı
dunlop ta insanı düşündürmüyor değil ama lastik modeli belki iyi olabilir
gerçi yurtdışında hangi lastik olsa çok iyi tutuyor bizim asfalta göre
şuan metzeler lastikler çok iyi.
ben yerler buz tutmadığı sürece hep motorla işe gidip gelirim.
yağmurlar başlayınca da ufak bi yazı yazarım çok iyi yada değil diye.
sonuçta road4 ler sıfır ayarındayken de kullandım yağmurda.
aklıma gelmişken kuru performansında road4 lerden daha iyi roadtec01 lastikler. bunu kendimden emin şekilde söyleyebilirim.
viraj olarak gene iyidir ama frenleme performansı bariz şekilde daha iyi.
uygun frenleme durumunda gözlerim yerinden çıkacak gibi oluyor.
road4 ler yeni durumundayken böyle etki vermiyordu.
hatta çok iyi hatırlıyorum. road4 için şöyle demiştim eskiden
ıslakta çok süper frenleme etkisi var ama kuruda asfalta tutunamıyor
şimdilik road4 ve roadtec01 ile ilgili söyleyeceklerim bukadar.
farklı deneyimler yaşadıkça burada size aktarırım
benim motor da ağır :D 220 kilo.
Hayırlı olsun. Bende de Road 4 var şu an. Lastikler bitsin, Metzeller veya Pirelli'ye geçeceğim.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
24 Ağustos 2020, 11:30
#15
Levent adlı üyeden alıntı
Yeni lastik candır, gerisi de heyecan.... Lastiğin tatminkar ömrü motosiklet üzerinde 2 sezon, 10 bin 12 bin km.. Ben 40 bin gidiyorum diyen tipler var, pek aldırmamak gerek.. Yeni lastik görmemiş insanla görmüş insan bir olmuyor. Lastik telleri çıkana kadar da gider gitmesine, sanki konumuz bu
PS:
Lastik konusunda bütçeye bakan insanları da asla anlayamıyorum... En iyi 3 lastik arasında bütçe kıyaslamasına okeyim, ama şu bir lira diğerleri 3 lira, oda lastik buda lastik anlayışı bana ters.. Bu lastik bu alet üzerindeki en zaruri şey, yani kafandaki kask kadar zaruri, yahu canını taşıyor, daha farklı bir ifade şekli olabilir mi? Bu alete biniyorsan, lastiğin en iyisi hangisi ise acımadan alacaksın, paran yok ise, binmeyeceksin ki, para kazanıp o lastiği satın alabilesin, miyadı dolmuş lastik ile başına iş almayacaksın..
Sonunda beklediğimiz yorumlar geliyor yav
Valla kralsın abi,
bire bir aynı fikirdeyim.
Adamlar ucuz lastik ile pahalı lastik F/P si yapıyorlar :D
-
24 Ağustos 2020, 14:27
#16
Bi arkadaşım var nc 700 ün orj lastikleriyle 40000 km yaptı (brigstone batlax))
10000 lastik mi değişir
-
24 Ağustos 2020, 15:17
#17
F54 adlı üyeden alıntı
Bi arkadaşım var nc 700 ün orj lastikleriyle 40000 km yaptı
(brigstone batlax))
10000 lastik mi değişir
road4 leri bende inat etseydim 30 - 35 bin kullanırdım ama durum şöyle oluyor biras
yeni lastikler yeşil alan. yani tüm sürüş dinamiklerini rahat rahat yaşayabiliyorum.
20 bin üzerin artık kırmızı alana kaymaya başlıyor.
lastiklerin tutuşu azalıyor.
kullanılmaya devam edilirmi. tabiki edilir ama sürüş dinamiği önemli ölçüde eksilmeye başlıyor artık
versy650 sınırlarına yakın kullanabiliyorken artık ona çok uzak sürmeye başlıyorum.
fren performansı da azalıyor tabi. onu eklemeyi unuttum görsele bi de o vardı.
-
24 Ağustos 2020, 16:25
#18
mavzer-i adlı üyeden alıntı
olsun. bizim asfaltta bu sonuçların 10 ar puan altı bile çıksa metzeler gene çok iyi. sanırım lastikler takılalı 150 km oldu. mumlar tam olarak atıldı yada atılmadı onu bilemem ama ani ve sert girdiğim virajlarda çok olumlu tepki veriyor
eski lastiklerde hafif virajda debriyajı birden bıraktığımda arka lastik kendisini baya salıyordu.
şuan aynı işlemi bu lastiklerde yaptığımda gram salmıyor kendini
Virajda debriyajı birden bırakmak? Bir video çekseniz de şenlensek...
-
24 Ağustos 2020, 16:52
#19
ero__ adlı üyeden alıntı
Virajda debriyajı birden bırakmak? Bir video çekseniz de şenlensek...
viraj ama hafif viraj.
hani olur ya 5 - 10 derecelik viraj. ama yavaş giderken.
hızlı giderken de yapıyorum o ayrı mesele ama konumuz yavaş giderkenki debriyajı bırakma sonucu arka tekerin kendini oldukça fazla savurması
şuanki lastiklerde onu yapmıyor. asfalta çok iyi tutunduğu için
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
ero__ adlı üyeden alıntı
Virajda debriyajı birden bırakmak? Bir video çekseniz de şenlensek...
bu arada virajda debriyaj bırakma olayı motordan motora verdiği zevk tartışılır
ducati hypermotard da çok yapıyordum onu. viraj girişi vites düşürüp birden bırakıyordum yanlayarak viraja giriyordum.
viraj çıkışıda gazi birden açıp yanlayarak ta çıkıyordum. oradan kalma bi alışkanlık. yapmak yanlıştır belki ama yapıyorum arada
-
24 Ağustos 2020, 17:34
#20
İyi ki Road 5 almamışsın. Bu lastik biraz abartılan bir lastik sanırım. Ben MT-09 için iyi yorumları okuyarak aldım ama ıslak performansı haricinde bana tırt geldi. Yada 09'a giden bir lastik değil. O konudan emin değilim ama 09 ile bu lastikten hiç verim alamadım. Ben aldığım zaman 2200 liraydı şuan 3000'e dayanmış fiyatı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)