Şasisi kaynaklı motosiklet
Reklamlar
-
19 Ağustos 2020, 17:33
#1
Reklamlar
-
19 Ağustos 2020, 17:38
#2
Fotoğraf atman daha iyi olur yoksa cevap gelmeyebilir
-
19 Ağustos 2020, 17:41
#3
EMRE1919 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Yeni bir motosiklet aldım MT-25 2016 32,000 km de.
Şöyle ki motosikleti almadan önce motor bloğunun şasi ile bağlantı noktasının bir cm üstünde bir çatlak vardı. Satıcı arkadaşımın kardeşi, çocuk neden olduğunu bilmediğini bir kaç gün önce hırsızların motoru çalmaya çalıştığını sağını solunu zorladıklarını söyledi. Uygun bir fiyata alınırsa yaptırılıp kaynattırılıp sorunsuz kullanılabileceğini söyledi çevremdekiler. Motosikleti aldım ustanın oraya kadar yavaş yavaş götürüyüm dedim çekiciye para vermemek için. Birazda hızlı gittim açıkçası 80-120 arası. Yolda giderken radyatörün hortumu çıktı ayağım yandı, inip baktığımda gördüm ki motor bloğunu tutan civatalar çıkmış çatlak iyice açılmış motor bloğu aşağı doğru inmiş. Şuan motorum yapılıyor. Şasinin kırık olan yerlerinin üstüne maşon (boru) takılıp kaynatılacak. Ustama sorduğumda bu çatlağın motor bloğunun şasiye bağlı olduğu noktadaki civataların gevşek olmasından kaynaklandığını söyledi. Satıcının buna tepkiside ''abi tüm bakımlarına götürdüm çok para verdim ustaya nasıl civatalarını kontrol etmez, hatta ustama sodum çatlak neden diye bana hırsızlar zorlarken olmuştur dedi'' tarzında oldu. Kontrol ettirdim Şaside herhangi bir yamukluk yok, motor bloğunda sorun yok başka bir yerindede herhangi bir sıkıntı yok. Şimdi şunu sormak istiyorum, kaynattırıp bindiğimde bir sıkıntı yaşamadan binebilirmiyim? Bir diğer sorum şimdilik düşünmüyorum ama 2 yıl sonra filan satmak istediğimde ne gibi sorunlar yaşarım? Satabilir miyim?
ilk mesajınız hayırlı olsun troll olduğunuzu düşünüyorum o yüzden alın binin size birşeycik olmaz hem rahat da satarsınız ne var yani sonuçta şasiyi de insanlar üretmiyormu diyorum.
-
19 Ağustos 2020, 18:13
#4
EMRE1919 adlı üyeden alıntı
file:///C:/Users/emre.ozdogan/Downloads/WhatsApp%20Image%202020-08-15%20at%2013.21.08%20(1).jpeg[/url]file:///C:/Users/emre.ozdogan/Downloads/WhatsApp%20Image%202020-08-15%20at%2013.21.09%20(2).jpeg[/url]file:///C:/Users/emre.ozdogan/Downloads/WhatsApp%20Image%202020-08-15%20at%2013.21.09%20(1).jpeg
Gerçek bir trol görünümü var ama kanıtsız suçlamama ilkem de var
-
19 Ağustos 2020, 18:18
#5
Şase borusu yarılmış neredeyse. Çok tehlikeli böyle sürmek ya. Yanlış görmüşümdür umarım ama çok kötü gözüküyor.
-
19 Ağustos 2020, 18:22
#6
Gördüğünüz gibi durum. Şuan kapandı o açık. Kaynatılıyor. Cuma günü işlemler bitmiş olacak.
-
19 Ağustos 2020, 18:27
#7
infernus adlı üyeden alıntı
ilk mesajınız hayırlı olsun troll olduğunuzu düşünüyorum o yüzden alın binin size birşeycik olmaz hem rahat da satarsınız ne var yani sonuçta şasiyi de insanlar üretmiyormu diyorum.
özür dilerim öncelikle. 2. olarak bu şekilde kesinlikle çalıştırılmaması ve kullanılmaması gerekiyor. tamir ederler ama ne kadar düzgün olur tartışılır. can güvenliği söz konusu olduğu için almam,satmam veya binmem yerinizde olsam, bazen ucuz bir şey fırsat gibi görünür ama sizi içine çektiği sorunlardan kurtulamazsınız. ve son olarak hırsızların birşey yaptığını düşünmüyorum. önden kaza yapmış sonra toplanmış bir motosiklet olma ihtimali çok yüksek.
-
19 Ağustos 2020, 18:32
#8
Sorun değil.
Motosikleti aldım artık. Öğrenmek istediğim bu işte. Yoldayken kırılma riski var mı can güvenliği var mı? Şasiyi değiştirme gibi birşey duymuştum var mı öyle bir imkan? Ne yapmamı önerirsiniz?
-
19 Ağustos 2020, 18:38
#9
Şasiyi değiştirme imkanı yok. İyi bir tamir ile uzun süre idare eder ama satarken çok zorluk çıkacağının garantisini veririm. O motosiklete binmek bana göre tamir olsa bile her türlü riskli.
150kmh ile giderken motorun bağlantı yerlerinden tekrar kopmayacağının garantisini kimse veremez.
-
19 Ağustos 2020, 18:40
#10
İade edebilirsin ve iade etmelisin.
-
19 Ağustos 2020, 18:43
#11
- Kaynak ısıl işlem görmek demek, ısıyı yiyen kısmın dayanıklılığı eskisinden zayıf olacaktır.
- O motosikleti muadillerinden daha ucuza almanız gerekli; görmezden gelinecek bir hasar değil bu.
- Şasi tabii ki değişir fakat pahalıya gelecektir. Büyük ihtimalle de iki ay kadar sürer gelmesi.
Almadan önce fotoğraf çektiyseniz ve bu hasarın satın almadan önce var olduğunu belgeleyebiliyorsanız kesinlikle tazminat alırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Şaseyi değiştirme imkanı yok. İyi bir tamir ile uzun süre idare eder ama satarken çok zorluk çıkacağının garantisini veririm. O motosiklete binmek bana göre tamir olsa bile her türlü riskli.
150kmh ile giderken motorun bağlantı yerlerinden tekrar kopmayacağının garantisini kimse veremez.
Yanlış bilgi yayılmasın, şasi değişebilen bir parçadır.
Hatta Triumph iyi niyet garantisinden bize sıfır şasiyi, hem de değiştirme parasını da üstlenerek yolladı ve değiştirdi.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
19 Ağustos 2020, 18:46
#12
bu durumu yaşayan ilk siz değilsiniz bu şekil facebook sayfasında yaşayanlar olmuştu ve bu durum takoz veya koruma demirinin montaj şeklinden kaynaklı diyenler vardı.
-
19 Ağustos 2020, 18:53
#13
Mustafaat peki tahminen ne kadar tutar şasi yenilemek?
2 ay sürecekse şasi gelene kadar düşük süratlerde gezerim kaynağı bitmiş haliyle. Şasi gelince değiştiririm. Normal piyasasının 8000tl altına aldım motorsikleti.
-
19 Ağustos 2020, 18:54
#14
Şasi zaten değişebilen bir parça ama Türkiye'de değiştirmek çok zor yada imkansız. Herkes sizin kadar şanslı değil. Bugün Honda veya Yamahaya gidin kimse bir ton prosedürle uğraşmak istemiyor. Yeni gelen şaseyi ruhsata işletmek ise bambaşka bir dert o kısımdan bahsetmiyorum. Arkadaş bayiyi aradığı zaman alacağı cevap muhtemelen şasi değişimi yapmıyoruz olacak. Daha önce başımıza geldi ama 4-5 sene önceydi. Şimdiki durum nedir fikrim yok.
-
19 Ağustos 2020, 19:26
#15
EMRE1919 adlı üyeden alıntı
Mustafaat peki tahminen ne kadar tutar şasi yenilemek?
2 ay sürecekse şasi gelene kadar düşük süratlerde gezerim kaynağı bitmiş haliyle. Şasi gelince değiştiririm. Normal piyasasının 8000tl altına aldım motorsikleti.
Onu ne yazık ki bilemiyorum çünkü marka ve modele göre değişen fiyatları var. Şasi dediğimiz sabit ya da aynı malzeme değil, modele özel bir parça çünkü. Fakat yetkili servisten fiyat alabilirsiniz.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
19 Ağustos 2020, 20:59
#16
EMRE1919 adlı üyeden alıntı
Mustafaat peki tahminen ne kadar tutar şasi yenilemek?
2 ay sürecekse şasi gelene kadar düşük süratlerde gezerim kaynağı bitmiş haliyle. Şasi gelince değiştiririm. Normal piyasasının 8000tl altına aldım motorsikleti.
Pulsarın şasisi (eski e-kuralkan da sipariş verilebiliyordu) 2000-2500 lira civarıydı sanırım. Yamaha da biraz daha pahalıdır sanırım.
-
21 Ağustos 2020, 11:33
#17
Yamaha bayini aradım sordum şaşi değişikliği yapabilir miyiz diye. öncelikle mt-25 2016 siyah yeni şasinin fiyatı 8600 tl ve şuan türkiyede yok. Yurtdışından spariş edilecek ve pandemiden dolayı üretim azaldığı için ne zaman geleceği bilinmiyor. Şasi geldikten sonra montajı için 1000-1500 tl kadar ücret ödenmesi gerekiyor. Bununlada bitmiyor, şasi montajından önce trafikten şasi numarası bastırmak gerekiyor. Yeni şasi numarasını ruhsata işletip daha sonrada yeniden muaene ettirip vize alınması gerekiyor. tahminimce şasi gelse bile 1 ay evraklarla uğraşıcam ve toplam maliyetide 13000 tl yi geçecek. Yani arkadaşlar doğru söylüyor şasi değişimi neredeyse imkansız.
-
21 Ağustos 2020, 11:40
#18
O şasi çelik, dolayısı ile güzel kaynaklanırsa sorunsuz binersin. Hasar kaynaklı bir kırık yamukluk olmadığı için gidişinde bir sorun olmaz.
Tabi bu esnemeler esnasında aliminyum blokta çatlaklar meydana gelmediyse.
Satarken de aldığın gibi ucuza verirsin gider.
Netten biraz baktım r25 de bunu yaşayan başkaları da var. Senelerdir motora biniyorum ilk kez bir japon motorunda böyle bir sorun görüyorum.
-
21 Ağustos 2020, 12:21
#19
Motoru almadan önce keşke foruma konu açsaydın, gelen tepkiler üzerine bu motoru almazdın.
Hocam, yapacak bir şey yok. bu saatten sonra sana kötü bir şey söyleyip üzmemize gerek yok
Zaten yeterince üzülmüşsün.
Şaşi kaynaklı olan motorların satışı acayip zordur, ölü fiyatına bile zor satılır öncelikle bunu belirteyim.
motorada o şekilde binmeniz bir hayli yanlıştı.
tavsiyem, kaynak yaptırdığınız yeri birde yetkili serviste kontrol ettirmenizdir.
anladığım kadarıyla özel servise gittiniz, bence bir yetkili servise motorunuzu gösterin, şasisi çatlak motorun başka yerde kusurlarıda çıkabilir malesef.
-
21 Ağustos 2020, 12:29
#20
İşin gerçeği alüminyum şasi olmadıkça, kaynak da yapılır , yamuksa düzeltilir de .. öyle de kullanan çok insan var .. teorik olarak illa eskisi gibi olmaz ancak ben bir şey olanı da görmedim .. hatta Maslak'da şasi kaynak ve düzeltme yapan bir dükkan vardı, belki de hala vardır ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)