Şasisi kaynaklı motosiklet
Reklamlar
-
EMRE1919 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Yeni bir motosiklet aldım MT-25 2016 32,000 km de.
Şöyle ki motosikleti almadan önce motor bloğunun şasi ile bağlantı noktasının bir cm üstünde bir çatlak vardı. Satıcı arkadaşımın kardeşi, çocuk neden olduğunu bilmediğini bir kaç gün önce hırsızların motoru çalmaya çalıştığını sağını solunu zorladıklarını söyledi. Uygun bir fiyata alınırsa yaptırılıp kaynattırılıp sorunsuz kullanılabileceğini söyledi çevremdekiler. Motosikleti aldım ustanın oraya kadar yavaş yavaş götürüyüm dedim çekiciye para vermemek için. Birazda hızlı gittim açıkçası 80-120 arası. Yolda giderken radyatörün hortumu çıktı ayağım yandı, inip baktığımda gördüm ki motor bloğunu tutan civatalar çıkmış çatlak iyice açılmış motor bloğu aşağı doğru inmiş. Şuan motorum yapılıyor. Şasinin kırık olan yerlerinin üstüne maşon (boru) takılıp kaynatılacak. Ustama sorduğumda bu çatlağın motor bloğunun şasiye bağlı olduğu noktadaki civataların gevşek olmasından kaynaklandığını söyledi. Satıcının buna tepkiside ''abi tüm bakımlarına götürdüm çok para verdim ustaya nasıl civatalarını kontrol etmez, hatta ustama sodum çatlak neden diye bana hırsızlar zorlarken olmuştur dedi'' tarzında oldu. Kontrol ettirdim Şaside herhangi bir yamukluk yok, motor bloğunda sorun yok başka bir yerindede herhangi bir sıkıntı yok. Şimdi şunu sormak istiyorum, kaynattırıp bindiğimde bir sıkıntı yaşamadan binebilirmiyim? Bir diğer sorum şimdilik düşünmüyorum ama 2 yıl sonra filan satmak istediğimde ne gibi sorunlar yaşarım? Satabilir miyim?
BUilk hali.
https://i.hizliresim.com/pvs7Jy.jpg
bunlarda ben kullandıktan sonraki hali.
https://i.hizliresim.com/kxtAxw.jpg
https://i.hizliresim.com/iRrhAs.jpg
civatanın düşmeden önce verdiği hasar
https://i.hizliresim.com/wQaPm8.jpg
Yardımın için teşekkür ederim.
Hocam motorun şuanki durumu nedir çok merak ettim kaynak yerlerinden kırılma vs yaptı mı?
Reklamlar
-
Butcen nedir bilmiyorum ama sifir sase alsan iyidir.hem satarken sorunsuz olur.
Sase degistirmek aslen kolayda arkdasin dedigi gibi prosedur var
-
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Hocam motorun şuanki durumu nedir çok merak ettim kaynak yerlerinden kırılma vs yaptı mı?
muhtemelen cevap vermeyecek çünkü foruma yaklaşık 2 senedir giriş yapmamış. ama onun yerine ileriki senelerde ben cevap verebilirim, benim gsr'nin şasi gidon bölgesinden kopmuş ve yeniden kaynatmışlar.
fakat çok kötü işçilik yapılmış yani kaynak yapılan yer yarık duruyor resmen ve o şekilde ben 2 bin km civarı sürdüm ama güvenemiyorum... uygun bir zamanda TİG kaynak yapacak bir usta bulabilirsem kaynak yaptıracağım ve sonuçları paylaşırım...
şu anki kaynaklı halinin resmini de bir ara atarım, neyle kaynattıklarını bilmiyorum ama berbat durumda şu an.
not: TİG kaynak nedir onu da bilmiyorum, kaynak konusunda iyi bir ustaya ihtiyacım var, hatta bu yazımı okuyan belki sağlam bir usta olur ise ve istanbul avrupa yakasında olur ise kaynak işini ona yaptırabilirim. çok para veririm, zengin ederim onu.
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Butcen nedir bilmiyorum ama sifir sase alsan iyidir.hem satarken sorunsuz olur.
Sase degistirmek aslen kolayda arkdasin dedigi gibi prosedur var
neredeyse 3 sene olacak, belki de adam motoru satmıştır, belki de hayatta bile olmayabilir, yani öyle ise bir öneri sunmaya gerek yok.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
muhtemelen cevap vermeyecek çünkü foruma yaklaşık 2 senedir giriş yapmamış. ama onun yerine ileriki senelerde ben cevap verebilirim, benim gsr'nin şasi gidon bölgesinden kopmuş ve yeniden kaynatmışlar.
fakat çok kötü işçilik yapılmış yani kaynak yapılan yer yarık duruyor resmen ve o şekilde ben 2 bin km civarı sürdüm ama güvenemiyorum... uygun bir zamanda TİG kaynak yapacak bir usta bulabilirsem kaynak yaptıracağım ve sonuçları paylaşırım...
şu anki kaynaklı halinin resmini de bir ara atarım, neyle kaynattıklarını bilmiyorum ama berbat durumda şu an.
not: TİG kaynak nedir onu da bilmiyorum, kaynak konusunda iyi bir ustaya ihtiyacım var, hatta bu yazımı okuyan belki sağlam bir usta olur ise ve istanbul avrupa yakasında olur ise kaynak işini ona yaptırabilirim. çok para veririm, zengin ederim onu.
neredeyse 3 sene olacak, belki de adam motoru satmıştır, belki de hayatta bile olmayabilir, yani öyle ise bir öneri sunmaya gerek yok.
Konu açıldığında bende yazmıştım, malzeme ne olursa olsun kaynak işi çok büyük tecrübe ister , tecrübeli usta bulursan dört dörtlük yaparlar Fatih , tig kaynağında hem gaz hemde elektrik ikisi aynı anda kullanılır , daha yüksek ısıl güç elde edilirken malzemeyede daha az zarar vermek amaçlanmış tecrübem yok bilgimde bu kadar ,şase gibi parçaların ısıl işlem uygulanırken geometrisinin 1 mm bile sapmaması gerekir çünkü şase tekerlek bağlantılarını taşır, bahsettiğimiz ayak pegi gibi bir parça değil yani kaynağın sağlamlığından ziyade geometride önemli , bunun için şase komple soyulup kalıba alınmalı, kalıba almadan üzerinde kaynak işlemi yaparım diyen varsa hiç bulaşma, bazı arkadaşlarda servise sormuş yapılamaz cevabı almışlar, arkadaşlar çoğu servis balans ayarı bile yapamıyor onlara sormanız zaten hata..
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
çok para veririm, zengin ederim onu.
🤣🤣🤣 Allah iyiliğini versin.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
muhtemelen cevap vermeyecek çünkü foruma yaklaşık 2 senedir giriş yapmamış. ama onun yerine ileriki senelerde ben cevap verebilirim, benim gsr'nin şasi gidon bölgesinden kopmuş ve yeniden kaynatmışlar.
fakat çok kötü işçilik yapılmış yani kaynak yapılan yer yarık duruyor resmen ve o şekilde ben 2 bin km civarı sürdüm ama güvenemiyorum... uygun bir zamanda TİG kaynak yapacak bir usta bulabilirsem kaynak yaptıracağım ve sonuçları paylaşırım...
şu anki kaynaklı halinin resmini de bir ara atarım, neyle kaynattıklarını bilmiyorum ama berbat durumda şu an.
not: TİG kaynak nedir onu da bilmiyorum, kaynak konusunda iyi bir ustaya ihtiyacım var, hatta bu yazımı okuyan belki sağlam bir usta olur ise ve istanbul avrupa yakasında olur ise kaynak işini ona yaptırabilirim. çok para veririm, zengin ederim onu.
neredeyse 3 sene olacak, belki de adam motoru satmıştır, belki de hayatta bile olmayabilir, yani öyle ise bir öneri sunmaya gerek yok.
Valla bu konu çok ilgimi çekiyor paylaşırsan sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Konu açıldığında bende yazmıştım, malzeme ne olursa olsun kaynak işi çok büyük tecrübe ister , tecrübeli usta bulursan dört dörtlük yaparlar Fatih , tig kaynağında hem gaz hemde elektrik ikisi aynı anda kullanılır , daha yüksek ısıl güç elde edilirken malzemeyede daha az zarar vermek amaçlanmış tecrübem yok bilgimde bu kadar ,şase gibi parçaların ısıl işlem uygulanırken geometrisinin 1 mm bile sapmaması gerekir çünkü şase tekerlek bağlantılarını taşır, bahsettiğimiz ayak pegi gibi bir parça değil yani kaynağın sağlamlığından ziyade geometride önemli , bunun için şase komple soyulup kalıba alınmalı, kalıba almadan üzerinde kaynak işlemi yaparım diyen varsa hiç bulaşma, bazı arkadaşlarda servise sormuş yapılamaz cevabı almışlar, arkadaşlar çoğu servis balans ayarı bile yapamıyor onlara sormanız zaten hata..
Hocam peki normal atılacak kaynak ile fabrika kaynağı arasında ne fark var fabrika kaynağı başka falan mı? Çoğu kişi yapılan kaynak sağlam olmaz kırılıyor diyor halbuki fabrikada da iki farklı malzeme birbirine kaynatılıyor onlar sağlam oluyorsa bu da olur diye düşünüyorum.
-
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Valla bu konu çok ilgimi çekiyor paylaşırsan sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Hocam peki normal atılacak kaynak ile fabrika kaynağı arasında ne fark var fabrika kaynağı başka falan mı? Çoğu kişi yapılan kaynak sağlam olmaz kırılıyor diyor halbuki fabrikada da iki farklı malzeme birbirine kaynatılıyor onlar sağlam oluyorsa bu da olur diye düşünüyorum.
Fabrikaların kullandığı kaynak çeşidi nedir bilemiyorum ama son yıllarda Tig ve birde Mig adında kaynak var , tabi fabrika malzemeyi önceden defalarca test edip deneme üretimlerini yaptıktan sonra kaynak yerlerinin testini vs gerçekleştirip seri üretime geçiyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Valla bu konu çok ilgimi çekiyor paylaşırsan sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Hocam peki normal atılacak kaynak ile fabrika kaynağı arasında ne fark var fabrika kaynağı başka falan mı? Çoğu kişi yapılan kaynak sağlam olmaz kırılıyor diyor halbuki fabrikada da iki farklı malzeme birbirine kaynatılıyor onlar sağlam oluyorsa bu da olur diye düşünüyorum.
Fabrikaların kullandığı kaynak çeşidi nedir bilemiyorum ama son yıllarda Tig ve birde Mig adında kaynak var , tabi fabrika malzemeyi önceden defalarca test edip deneme üretimlerini yaptıktan sonra kaynak yerlerinin testini vs gerçekleştirip seri üretime geçiyor..bu arada ben denizcilik şirketinde çalışıyorum gemi mak. mühendisiyim , alüminyum kaynak ihtiyacımız olduğunda güvendiğimiz bir usta var , adamın dükkanda Porche jantını kaynattığını gördüm , merak edip sormuştum bu tip arabaların jantları bizim yollarımızda çok hasarlanıyormuş sürekli yaptığım iş demişti , 5-10 milyon TL lik aracın jantını değiştirmeyip kaynak uygulanması banada garip göründü ama bugüne kadar hiçbir sıkıntı yaşamadılar ki yapmaya devam ediyorlar..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Fabrikaların kullandığı kaynak çeşidi nedir bilemiyorum ama son yıllarda Tig ve birde Mig adında kaynak var , tabi fabrika malzemeyi önceden defalarca test edip deneme üretimlerini yaptıktan sonra kaynak yerlerinin testini vs gerçekleştirip seri üretime geçiyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Fabrikaların kullandığı kaynak çeşidi nedir bilemiyorum ama son yıllarda Tig ve birde Mig adında kaynak var , tabi fabrika malzemeyi önceden defalarca test edip deneme üretimlerini yaptıktan sonra kaynak yerlerinin testini vs gerçekleştirip seri üretime geçiyor..bu arada ben denizcilik şirketinde çalışıyorum gemi mak. mühendisiyim , alüminyum kaynak ihtiyacımız olduğunda güvendiğimiz bir usta var , adamın dükkanda Porche jantını kaynattığını gördüm , merak edip sormuştum bu tip arabaların jantları bizim yollarımızda çok hasarlanıyormuş sürekli yaptığım iş demişti , 5-10 milyon TL lik aracın jantını değiştirmeyip kaynak uygulanması banada garip göründü ama bugüne kadar hiçbir sıkıntı yaşamadılar ki yapmaya devam ediyorlar..
Aliminyum bile kaynaklanıp sağlam oluyorsa çelik şasede bencede bir problem olmaz fabrikada demek istediğim şuydu iki sağlam parça birbirine kaynaklandığında kaynak yerinden kopma olmuyorsa ve orada da aynı kaynak kullanılıyorsa bir sıkıntı olmaz ama bazı yorumlarda işte parçanın sıcaklığı bile büyük etken falan filan bir sürü prosedürden geçiyormuş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)