Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Uzun yolculuk ve korku önerileriniz

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2020
    Selamın aleyküm arkadaşlar daha yeni üye oldum yanlış yere konu açtıysam falan k.bkmayın
    Size 2 sorum olucak yaklaşık 1 yıldır motosiklet kullanıyorum yani acemiyim çoğu konuya, Lifan Discovery 150 aldım sıfır şuan 550 km rodaja uygun kullanıyorum ve 1 aydır kullanmıyorum aile ile tekirdağ şarköye geldik ist döndüğümde yağı motul 7100 ile değiştiricem sonra tekrar ist,dan şarköye gelicem burda biraz kaldıktan sonra geri dönücem yani gidiş geliş 500 km burda da gezinti olucak 100 km desen 600 kmlik yol gidebilir miyim yanıma ne almam gerekir motor çin ama çok titizim aşırı dikkat ederim kullanırken.
    2. Sorum geçen yaz bi kaza yaptim gece 3 kask yoktu viraja girerken gazı kestim ufak frene bastım nasıl olduğunu anlamadım kaydım biraz sürükledim kaldırıma kafamı çarpmama 20 30 cm vardı bu beni çok etkiledi zaten o zaman önceki motoru satıp bi süre ara vermiştim şimdi ise yolda giderken yerde ki şeritlerin üstünden geçerken korkuyorum hızlı giderken 80 90 ile bazen gözümün önüne geliyo o an. Ne yapmam gerekir sizin tecrübelerinizden faydalanmak isterim uzun bi konu oldu hakkınızı helal edin teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir yakınım da yaşlı bir adama çarpmıştı arabayla. Artık 1 km ötede bir kedi yola patisini atsa freni köklüyordu. Bazen hiç bir şey yokken freni köklüyordu. Zamanla düzeldi. Öyle kullanması daha tehlikeliydi.

    Motosiklet korku ve travma ile binilecek bir araç değil. Gerektiğinde doğru olanı yapmak için tereddüt daha büyük sorunlara yol açabilir. Ara verin bence. Şahsen ben öyle yapmıştım... Sonra tekrar kullanmaya başladım.
    Kursad55 bunu beğendi.

  3. #3
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Korkmanız çok sağlıklı bir durum. Beyniniz sizi korumaya çalışıyor, dediklerini dinleyin.

    İnsan belirsizlikten ve bilmediği şeyden korkar. Eğitim alırsanız belirsizlik ortadn kalkar; neyin nasıl, ne zaman olacağını kestirebilir hale gelirsiniz; bu da sizi devamlı tetikte olmaktan kurtarır.

    Motosikletinize titizlenmeniz güzel ama aynısını kendiniz için de yapın. Kask da yetmez, tam koruma olmadan sürmeyin, bu konuda canı yanan, sakatlanan çok kişi var, sizin de kötü haberinizi almayalım...

    Anladığım kadarıyla 500 km. yapacak kadar deneyiminiz ve eğitiminiz yok. Yapmasına yaparsınız ama sizi sıkıştıran, devamlı sollayan araçların baskısı altında o kadar uzun süre dayanabilecek misiniz? Bence o uzun yolu eğitim ve pratikten sonraya erteleyin.

    Eğitim hakkında bir çok seçeneğiniz var, sorularınız olursa da sormaktan çekinmeyin.

    Bir de izninizle bir tavsiyem olacak: imlaya, yazım kurallarına biraz daha dikkat etmeniz faydanıza olacaktır.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Kasksız motor kullanmak.

    Aga ben 10 metre sürmüyorum kasksız, hiç mi canınızın kıymeti yok.


    Hocam o motorla o yol gidilir de sen gidebilir misin emin değilim.
    espresso ve Kursad55 bunu beğendiler.

  5. #5
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Aleyküm selam. Geçmiş olsun. O motosiklete motul 7100 şart değil diye düşünüyorum. Motosikletin bakımına çok yüksek ücretler vermeyip(yeterli olacak seviyede bakım kaydıyla) motosiklet ekipmanlarınızı geliştirmeye yönelebilirsiniz.
    Sürüş sırasında artan keyif ve güvenlik o parayı kat kat çıkaracaktır merak etmeyin.

  6. #6
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Biz ne desek boş bu adam sadece kask takıp sürecek yarın bence
    espresso ve Osm@n bunu beğendiler.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Neden 7100? Neden o motorunuzda tam sentetik yağ kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz? İlla o yolu yapacaksanız da Beylikdüzü sonrası çok çok dikkatli olun, o güzergah hayvan evladı kaynıyor. Minibüsçüsü,otobüsçüsü,motorcusu, araba kullanan apaçisi vs külliyen sıkıntılı.
    espresso ve Kursad55 bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    bir travma yaşamışsınız bir psikologdan destek almanızı tavsiye ederim.

  9. #9

    Üyelik
    17 Ağustos 2020
    Nasıl bi zihniyete sahipsin çözemedim.
    Eğer burda ki yorumları dikkate almasaydım tavsiye almazdım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

    Hayatta bazı şeyleri yaşayarak öğrenirsin bende o günden sonra ne zaman motora binsem kaskı takarım değerli yorumlarınız için teşekkür ederim

  10. #10
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Acemisin gece 3 te motor kullanıyorsun.Ben çok çok zorda kalmazsam kullanmıyorum.
    Virajda gaz kesiyorsun yapılmaması gerekn bir şey
    Yine virajda fren yapıyorsun. buda tamamen yanlış.
    Teorik olarak bile çok bilgisizsin.Motoruna olan titizliğin kadar kendi canınıda düşün bence.
    Motosikletin sürüş dinamiği nedir nasıl sürülür güvenli sürüş nedir bunlarla ilgili kendini geliştir.

    İnsan bilmediği şeyden daha çok korkar.Ben okuyorum kapalı alan hakimiyet eğitimlerine katılıyorum yol eğitimlerine katılıyorum.Teorik olarak bildiğim şeylerin bile anca yüzde on kısmını yapabiliyorumdur.Bildiğini yapabilmek içinde tecrübe lazım.
    espresso ve emenyasin bunu beğendiler.

  11. #11
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acemisin gece 3 te motor kullanıyorsun.
    Virajda gaz kesiyorsun yapılmaması gereken bir şey
    Yine virajda fren yapıyorsun. bu da tamamen yanlış.
    1- Gece 3'te motor kullanmak. Buna ben de anlam veremiyorum, millet gecenin köründe motorla gezmeye çıkıyor. Anayol evime iki yüz metre sürekli kesiciye gelen motor sesi, drift atan araç sesi geliyor...
    2-3. Virajda gaz kesilmesi tamamen yanlış değil, fren de yanlış değil. Ama bu arkadaş en yanlış olan şekliyle yapmış ki düşmüş.

    Virajda 2 seçeneğiniz var: 1- Uygun hızla girip virajı alacaksınız
    2-Ön frene çok hafif dokunacaksınız, (fren ışığını yakana kadar). Motosiklet fren yaptığınız için kendini toplamak isteyecektir, dikleştirip dik konumdayken tam fren yapacaksınız.
    3-Bunların hiçbirini yapmayıp arka frene sonuna kadar basıp yere yapışacaksınız.

    Buradan çıkarılacak mesaj, viraja girdiğiniz hız ve motorun yatma açısı yeterince düşük olmalı ki, fren yapmanız gerektiğinde ya da viraj önünüzde daralmaya başladığınızda motoru daha fazla yatıracak ya da fren yapacak kurtarma payınız olsun.

    Bence motosikletteki düşmelerin çoğunluğu bilgisizlikten kaynaklanıyor. Az bir kısmı ise maddi sebepler. (Lastiklerin kötü olması, bozuk yol...)
    Motoru aldıktan sonraki ilk 100km'de aklınıza gelen şu düşünceleri zihninizden uzaklaştırmak ömrünüzü uzatıyor:
    "Yauuuvv motorun kaç bastığını görecen." ,
    "Ayaklıkları yere sürter mi?" ,
    "La fren gaz işte, bu kadar adam nası sürüo?",
    "150'den sonra bir titreşim oluyormuş bu modellerde, bi deneyeyim",
    "Ben bunu öğrendim ha hemen Türkiye turuna çıkayım" ,
    "Arkama artçı falan alayım arkadaşları gezdireyim motoru alır almaz. Kask da vermeyeyim zaten sakin sürerim 140'ı geçmeyiz."


  12. #12
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    öncelikle kasksız korumasız motosiklet kullanma, mutlaka eğitim al, viraja nasıl girilir nasıl çıkılır önceden nasıl hatalı kullanıyorsun fark edeceksin, eğitim imkanın yoksa eğitim almış bu doğrultuda sürüş yapan bir arkadaşınla birlikte sürün onu geriden takip et, viraja nasıl gidip çıkıyor, yerleşim yerinde veya yol kenarında duran araç insan vb görünce nasıl davranıyor bunları gözlemle, öngörü endinmeye çalış, hız yapacağım diye uğraşma ve en önemlisi seyahatine kısıtlı bir zamanla çıkma, zamanın bol olsun sık mola ver.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)