Anket: Chopper Model Motor Kaç Km'ye Kadar Alınır
- Katılımcı sayısı
- 27. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
The results in this poll are hidden.
-
0-10.000
The results are hidden
0%
-
0-20.000
The results are hidden
0%
-
0-30.000
The results are hidden
0%
-
0-40.000
The results are hidden
0%
Herkesin Merak Ettiği O Soru (2.El alırken Km Kriteri)
-
19 Ağustos 2020, 11:27
#1
Öncelikle herkese merhabalar ilk motorumu alacağım, sonunda alacağım motora karar verdim ve superlight 200 almayı düşünüyorum, 13 bin lira civarı bir bütçem var ve alacağım bu superlightın kmsi kaç olmalı kaç kmye kadar filtreleme yapmalıyım sizce ? Bu konuda hiç bir bilgim yok önümüzdeki hafta motoru alacağım. Bilgilendirebilirseniz çok mutlu olurum.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2020, 11:28
#2
Herkesin Merak Ettiği O Soru (2.El alırken Km Kriteri)
Ben merak etmiyorum...
-
19 Ağustos 2020, 11:31
#3
ero__ adlı üyeden alıntı
Herkesin Merak Ettiği O Soru (2.El alırken Km Kriteri)
Ben merak etmiyorum...
Parantez içerisinde konuyu yazmıştım,merak etmiyorsanız konuya girmeden devam edebilirdiniz
-
19 Ağustos 2020, 11:31
#4
motordan motora değişir. 600 cc üzeri japon alıcaksam 50.000 km üzeri alırım. ama çinli alıcaksam 20.000 kmyi geçmemesine özen gösteririm.
-
19 Ağustos 2020, 11:37
#5
km den daha önemlisi zamanında yapılan bakımı. 15-20 bin km de olup yağı değiştirmeden binilen zinciri yağlanmayan motoru almaktansa 50-60 bin km de bakımlı motor tercihimdir. motoru gördüğünde anlarsın, motorun sesi zincirin dönüşü sana yol gösterir
-
19 Ağustos 2020, 11:41
#6
TR de hiç bir motor 50 bim km yi geçmez. O yüzden Km kriteri diye bişey yok
-
19 Ağustos 2020, 11:42
#7
Furkan2534 adlı üyeden alıntı
Parantez içerisinde konuyu yazmıştım,merak etmiyorsanız konuya girmeden devam edebilirdiniz
Size ne? Gelip mesaj yazmam yasak mı?
Ya şu click-bait huyumuzdan ne zaman vazgeçeceğiz çok merak ediyorum.
Herkesin merak ettiği... sanki herkese merak edip etmediğini sormuş gibi?!
Anket: Chopper Model Motor Kaç Km'ye Kadar Alınır
İyi de hangi marka hangi model? Bu şekilde özensiz başlığa özensiz cevap gelmesine tepki koymak komik olmuş...
-
19 Ağustos 2020, 12:15
#8
ero__ adlı üyeden alıntı
Size ne? Gelip mesaj yazmam yasak mı?
Ya şu click-bait huyumuzdan ne zaman vazgeçeceğiz çok merak ediyorum.
Herkesin merak ettiği... sanki herkese merak edip etmediğini sormuş gibi?!
Anket: Chopper Model Motor Kaç Km'ye Kadar Alınır
İyi de hangi marka hangi model? Bu şekilde özensiz başlığa özensiz cevap gelmesine tepki koymak komik olmuş...
Kendi kriterinde 40.000 üzeri de olmadığı için onu da koymamış seçeneklere...
-
20 Ağustos 2020, 10:16
#9
SL200 bence 20 bin max sınır olmalı.
2016 ve üstü ise 15 bin.
-
20 Ağustos 2020, 10:36
#10
Tundzhay adlı üyeden alıntı
TR de hiç bir motor 50 bim km yi geçmez. O yüzden Km kriteri diye bişey yok
2011 monster 696 kullanıyorum orijinl km 57 binde :D geçiyor aslında iyi araştırınca apaçilerin elinden geçen modellerden uzak durmak gerek sadece
-
20 Ağustos 2020, 10:43
#11
Hele ki konu cruiser olunca (chopper değil cruiser!) 50.000km'nin hiçbir hükmü yok.
Ama SL200'ü cruiser olarak kabul etmeyin tabi; ben gerçek cruiserlardan bahsediyorum... (Hos, iyi bakılmış, ayarları düzgün tutulmuş ve insan gibi kullanılmış bir SL200 de güle oynaya 50.000 yapar bence de neyse. Öylesi bulunmaz, her şeyden önce - istisnalar hariç - öyle iyi bakacak adam SL200 almaz ki!?)
-
20 Ağustos 2020, 13:58
#12
Önemli olan motor tipidir.
örneğin
Racing motoru ben 20,000 Km den üstüne almam.
Enduroda 100,000 Üzeride alabilirim
Schoter 50,000 Diyebilirim
chopper ise hiç bir bilgimin olmadığı ama hep heves ettiğim motordur.
fakat siz kuba superlight 200 alıyorsunuz, sıfırıyla bile bir çok sorunla karşılaşan insanlar var.
Tavsiyem 2006 - 2007 yamaha modellerine bakmanız
-
20 Ağustos 2020, 14:12
#13
Alacağın motosiklete göre değişir.
Misal suzuki inazuma , wr250r ve cbr250r kıyası yapayım Kendi çapımda.
İnazuma alacak olsam km'ye çok takılmam, 200bini sorunsuz deviren motosikletler var.
Wr250r alacak olsam km'ye çok takılmam 100bin mil motor garantisi veriyor yurt dışında yamaha.
Cbr250r alacak olsam 30bin üzerine çok çıkmamaya çalışırım 45-50 binde motor yaptıran çok kullanıcı var.
Superlight hakkında tavsiyede bulunmak istemiyorum.
Çinli motosiklet almam, tavsiye vermem.
-
20 Ağustos 2020, 16:32
#14
2. el alırken km kriteri diye bişey yoktur aslında
sen 20 bin aldığını sanırsın ama o 80 binde çıkar 180 binde çıkar
asıl kriter kullanıcı profili ve alacağın motor modeli.
motor modeli (çarpı) kullanıcı profili (artı) motor km si (bölü) motorun yaşı (eşitti) bide motorun kullanılabilitesini sunacaktır.
-
20 Ağustos 2020, 20:51
#15
Düşük km bile olsa maalesef 2. el motor ülkemizde bir muamma ve sürprizlerle dolu. Bizde bakım kültürü maalesef yağ ve filtre değiştirmekten ibaret. Daha da delikanlısı buji ve hava filtresini yenilemiştir. Elbet tertemiz motorlara denk gelmek de mümkündür. Kullanmakta olduğum 2008 model motor için yıllar önce hangi km veya zamanda ne yapılması gerektiğiyle ilgili bir arkadaş yıllar önce servis manueline göre kolay anlaşılabilir bir excel hazırlamış. İddia ediyorum yetkili servis bile km bakımında bunları yapmıyordur.
-
21 Ağustos 2020, 08:00
#16
Senin içine ne kadarı siniyorsa o kadarı geçme. Ben küçük hacimde 3000 km'den fazlasını almam çünkü aslında bendeki niyet genelde sıfır ayarında uygun fiyatlı ikinci el almak oluyor. Büyük motorlarda ise isterse V-Strom olsun, Africa Twin olsun 10 bin km'yi geçmem. Gerçekte ise düzgün bakımı yapıldıktan sonra, sahibi de düzgün bir tipse 20-30 bim km'lerde motorlar gözü kapalı alınabilir. Zaten o km'lere gelmiş Çin motorları kozmetik olarak pek iyi durumda olmayacağından beğenmeyeceksin. İyi durumdaysa sahibi de iyi bakmış denebilir. Bunun yanında 100 bin km devirmiş ne motor ne de otomobil bana göre alınmaz, dönüp bakmam bile... Klasik değeri olanları hariç tutuyorum. Olayı sadece motor kısmı gibi düşünmemek lazım, tüm aksamlarda yılların yorgunluğu oluyor.
Superlight sorunsuz bir motor, bence 15 bin km'de de olsa alınabilir diye düşünüyorum. Bunun satması da var, çok km'e ise Çin motorunu zor satarsın.
-
21 Ağustos 2020, 08:39
#17
gerçekten bu km'lerde yüksek hacimli eski japon çok zor.
genelde eski yüksek cc motorlar bizde 50 60 bini hiç geçmez kaç yaşına gelirse. ilanlara bakın kaç yaşında olursa olsun km'si 6 haneli rakamlarda olan motosiklet yok denecek kadar az nedense.
-
21 Ağustos 2020, 09:12
#18
Motora kullanıcının ne kadar titiz baktığı ve bakımları hangi ustanın yaptığı da önemli bir kıstas.
Geçen hafta bir benzin istasyonunda 132.XXX KM'de V-Strom 650 gördüm.
Adam 60 bin KM'de almış bütün bakımlarını hiç aksatmadan işinin gerçek anlamda ehli bir ustada yaptırmış.
Maddi bir sıkıntım olmadığı sürece satmayı düşünmüyorum bir yüzbin KM daha yaparım diyordu.
-
21 Ağustos 2020, 12:13
#19
Dediğiniz model için 20.000 üstü riskli olabilir. Çinli motorların ekseriyetinde düzgün bakım yapılsa dahi güvenilirlik zor sağlanırken, kullanıcısı, ne olduğu belli, düzgün bakımlı kaliteli bir motor yüksek km larde alınabilir. 2005 yılında 2200 (ikibin ikiyüz) km de bir kawasaki KLE 500 almıştım. On yıl kullandım, 70.000 km lere geldi. Bloğumda gezdiğim yerlerin pek çoğunun yazıları vardı, servis kayıtları da vardı, ilanına bunları da yazmıştım. Bu arada sitede satılan en yüksek km li motor olmasına rağmen en pahalı motor da oydu. Çok durmadı, satıldı o fiyatlara. Alan memnundu, cc büyütmek için başkasına sattı, görüyordum resimlerini arada. Şimdi ne oldu bilmiyorum. Yani yüksek km lerde de alınır ama şecere belli olmalı. Bu arada o motoru 47.000 km de ilanlarda görürsem şaşırmam tabi :D
-
21 Ağustos 2020, 12:52
#20
tommygun adlı üyeden alıntı
Düşük km bile olsa maalesef 2. el motor ülkemizde bir muamma ve sürprizlerle dolu. Bizde bakım kültürü maalesef yağ ve filtre değiştirmekten ibaret. Daha da delikanlısı buji ve hava filtresini yenilemiştir. Elbet tertemiz motorlara denk gelmek de mümkündür. Kullanmakta olduğum 2008 model motor için yıllar önce hangi km veya zamanda ne yapılması gerektiğiyle ilgili bir arkadaş yıllar önce servis manueline göre kolay anlaşılabilir bir excel hazırlamış. İddia ediyorum yetkili servis bile km bakımında bunları yapmıyordur.
Tabii ki yapmıyorlar; Fethiye Honda yetkili servisi bundan yıllar önce tork anahtarını sorduğumda: "Honda zorla verdiydi, bir yerlerde olacak." demişti
Sorma sebebim önümdeki bakımda tork anahtarı ile kontrol edilecek civatalar olmasıydı ama abiler ilgilenmiyor o bakımda yapılması gerekecek olanlarla, f
ştre yağ değiştir devam.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler