Biraderim yabancı bir kaynaktan yanlış bir çevirme okumuş olabilirmisin ?
fren sisteminde ön ve arka farketmez hiçbir şartta güç artmaz maksimum kapasite kullanıma hazırdır , tersine siz mevcut gücü aşırı kullanırsanız sınırlandırılır..
eğer fren gücünden değilde tekerleklerin tutuş kabiliyetinden bahsediyorsan , yokuş inerken ağırlık transferi öne kayar ve arka lastik daha az tutunur dolayısıyla daha çabuk kaymaya başlar , dediğin gibi arka fren gücü artsaydı çok daha kötü olurdu..
mesela dik bir yokuş tırmanırken durduğunuzu düşünün , hele birde yolcunuz varsa ön teker tutunamaz arka frenle ancak motor sabitlenebilir..
fozokçolor şoşkon
Kardeşim, yokuş aşağı inerken ağırlık önden arkaya geçiyor demiyorum. trail açısının azalmasıyla ön frenin gücü azalıyor, arka frene düşen tutuş gücü azaltıyor diyorum. Sen ön frene bastığında, ön süspansiyon çöker, ağırlık öne geçer dolayısıyla fren gücünün çoğu ön frene geçer. Yokuş aşağı giderken trail açısının azalmasıyla ön frende tutuş azalıyor.
Okuduğunu anlayabildiğin zaman tartışalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Fren gücünden kasıt, tutuş gücü evet, balataların uyguladığı güçten bahsetmiyorum tabii ki de...
Yokuş yukarı frene bastığında hiç ön tekerin kaydı mı? Çok zor. Tutuş gücü hayli hayli artıyor çünkü. Frene bastığın anda ağırlık çok daha kolay bir şekilde ön tekere geçiyor, yokuş yukarı giderken ön frenin tutuşu artar. Siz motosiklet duruyormuş gibi düşünüyorsunuz. Motosiklet duruyorken, yokuş yukarı fren gücü arkadadır. Ağırlık orada çünkü... Yokuş yukarı hareket halindeyken fren yaptığınızda ise durum farklı, motosikletin ivmelenirken kazandığı enerji ön tekere aktarıldığı için ön tekerin çekiş gücü artar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------
İlk anlattığınız kısımlar doğru. Fren yapınca ağırlık öne transfer olur, dolayısıyla fren gücü de öne transfer olur. Bence benim yazdığımı anlamadığınız için bana bunu anlatmaya çalışıyorsunuz ama benim bahsettiğim şey bu değil.
Yokuş yukarı motosikleti ön freni çekip arkaya kaydırabiliriz.Çünkü bu durumda motosiklet hareket halinde değildir ve ağırlık transferi sadece motorun ve sizin ağırlığınızdan ibaret. Ve benim bahsettiğim şeyle alakası yok, çünkü ben motosikletin önü yokuş aşağı bakıyorken inmekten bahsediyorum. Araba değil bu, bisiklet de değil. İki tekerin trail açısı aynı değil.
Bakın:
Ön tekerin yere yaptığı açıya bakın. Bu açı ile lastiğin yere değen noktası arasındaki mesafeye trail deniyor. Ön süspansiyon çöktüğünde(fren yaptığınızda) bu mesafe azalıyor. Eğer ön teker dümdüz inseydi süspansiyon çöktüğünde trail eksiye düşerdi. Böyle eğimli olması aynı zamanda takla atmamızı ve motorun stabilizasyonunu sağlıyor.
Benim bahsettiğim şey, ön tekerin yaptığı bu açının yokuş aşağı inerken ve çıkarken farklı olması. Dolayısıyla hareket halindeyken yokuş aşağı ön tekerin bu açı ile sağladığı fren avantajı azalıyor. Yokuş yukarı artıyor. Ancak yine de her durumda hareket halinde fren gücününün en az yarısı ön tekerdedir, çünkü ağırlık transferi var. Ama dediğim bu etki en fazla %30'luk bir etki. Yokuş aşağı inerken ön fren tutmuyor demedim asla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
resimler çıkmamış
https://photos.app.goo.gl/fRFzXuhmvrAj8EJE9
https://photos.app.goo.gl/HmZ4baThCpd2mAXv8
https://photos.app.goo.gl/tPQVFdvsUTbegAAMA
İşi bilen bir fizikçi netleştirse iyi olurdu, ya da bir bilgisayar simülasyonu yapıp denemek lazım
Arazide yokuş aşşağı inişlerde arka freni tamamen sıkarım taa ki motosikletin dengesi bozulana kadar bu böyle devam eder. Denge bozulunca freni bırakır motosikleti düzeltir tekrar arka fren sıkarım.
Ön freni tamamen yavaşlatmak için tadında kullanırım. Tabi bu arazi lastikleri ve araziye uygun motosikletler için geçerli. Genelde uzun ve dik inişlerde motosikleti stop edip boşta bu şekilde inerim.
Asfalttaysa uygun viteste kompresyon + tatlı tatlı ön fren her işinizi görür.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)