Amele : Gündelikle çalışan işçi
Hemen hemen her markanın amele ve güzel lastikleri oluyor.
Kaynak: https://sozluk.gov.tr/
Amele : Gündelikle çalışan işçi
Hemen hemen her markanın amele ve güzel lastikleri oluyor.
Kaynak: https://sozluk.gov.tr/
amele (belirtme hâli ameleyi, çoğulu ameleler)
[1] gündelikle çalışan işçi, emekçi
[2] (argo) modası geçmiş giyimli kimse
[3] (argo) parasız, züğürt kalmış erkek travest, ya da transseksüel
Turkce ne zengin bir dil...
Hangi dilde transseksuelin fakiri icin ozel kelime var? (*)
Acaba homoseksuelin ve lezbiyenin de fakiri ve zengini icin ayri ayri kelimelerimiz var mi ki?
(*) Tayca bilen var mi?
Niye desteklemiyorlar?
Aynı kalitede çok daha ucuza yerlisi varsa niye bir sürü para verip ithalini alıyorlar?[/QUOTE]
Yamaç paraşütü ekipmanida motor gibi ikinci el piyasası olan bir şey. Alırsan satamazsin diye düşünüyorlar.
Arkadaşım motoru satarken Pirelli lastik olursa daha kolay satarım diye Pirelli angel City taktırdı mesela.
yahu ne kadar çinli seven, ne kadar kötü ürün seven insanlar var.
bugün capra modeli en çok bilinen bir model anlasın,
benim motoruma lastik bakıyoruz şuan 1550 Anlas 2050 Michelin.
tabi ki de gidip ithal olanı alacagım.
%24 ucuz değil, Gümrük vergisi gibi bir çok vergisi var michelinin. malzemesinin ne olduğunu biliyoruz,
yerli diye bize pahalı ürün satıyorlar yok öyle bir dünya
sen yerlisin vergi ödemedem 1500 liraya lastik satacaksın, zaten aklı başında olan birazcık zekası olan uzak durur.
imkan olmaz anlarım, hiç bir şey diyemezsin o zaman.
ama parası olup da, lastikten kısanın aklı yoktor.
Mesela yanlış anlama ama bu kafayla sen bir gün lastikten dolayı sorun yaşarsın hocam.
hiç büyük makine alma, Racing felan sakın düşünme.
yarın bir gün kayar düşersin. yaşayan çok tanıdığım var,
lastiğin balans tutmaması mı dersin, yağmurda kayması mı dersin hepsi bol bol var içersinde.
Bende yerli üreticiyi her zaman desteklerim, ama yerli üretici bize geç*rmeye kalkarsa orada duracak işte.
arkadaşlar,lastik,arabada da,motorda da,bizi yere yani hayata bağlayan en önemli unsurdur.bu yüzden,eğer imkanınız varsa,en iyisini alın.sonra kısılan 300-500 tl.için acı çekmek veya daha kötüsü günlerce hastahanede(özellikle de bu pandemide)/ev de yatmak mı daha iyi,tartın öyle karar verin.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Anlaş bilmiyorum. Geçen ay Michelin City Grip 2 taktırdım. Fabrika lastiği Kenda idi. Fena değildi, benim gibi acemi adama kelek yapmadı. Ama yol çizgisi ile en ufak pütürü bile bana yansıtıyordu. Michelin taktıktan sonra bırak beni, eşim bile motorun gidişinin değiştiğini söyledi. Abs daha az çalışıyor. Yatarken benim maksimum hızım virajda 110 daha üstüne cesaret edemedim. Hiçbir sıkıntım olmuyor. Kenda ile 70-80 anca yapıyordum. Bazı arkadaşlar dediki çok yumuşaktır, hemen çivi cart curt batar balakım görücez. 1500 km kadar oldu. Kışın ne olacak bakalım.
Ben motorda ahkam kesemem ama, iki lastik aynı zamanda özdeş araçta karşılaştırılır. Eskiyen lastiğin yerine yeni ne takarsan tak rahat gelecektir. Ama ne zamana kadar? Adam 3 sene kullanıp eskiyen lastik yerine taktığı lastiğe kötü diyorsa hakikaten kötüdür. Ama zaman içerisinde kötüleşiyorsa o kadarda kötü olmaması lazım. Bir de Ufoz kardeşin Anlaş ile bir denemeleri vardı. Onları bir okumanı tavsiye ederim.
Arkadaşlar aynen Ufuk hocamın söylediği gibi. Biz Bursa'da 3 arkadaş, ikisi KLE 500, diğeri benim EVO 250, Capra'nın R modelini aldık ve kullanıyoruz. Çok da memnunuz. Bir başka KLE sahibi arkadaş da üzerindeki Capra R
lastiği söktü ve yine Capranın RD modelini taktı . Şikayet diz boyu. En sonunda RD yi söküp tekrar R modelini taktı. Kendisi de bu sitede yazar Kürşat ismiyle. O nun da bu konuda söyleyeceği şeyler vardır sanırım. Durum şu;
Sorun şu marka bu marka değil , bir markanın hangi modeli. Aynen R ve RD modelleri arasındaki büyük kalite farkı. Selamlar.
bursevi
Yahu ben hiç Çin'li veya kötü maldan bahsettim mi?
Gerçekten kusura bakmayın ama, kendi kendinize uyduruyorsunuz.
Lastik parasından kısan birisi olsam iki yıl önce BN125'i aldığımda vitrinden iner inmez, üzerine bile oturmadan,
servisten Anlas Winter Grip 2 lastikle çıkarmazdım.
Fabrika lastikleri pırıl pırıl asfalt yüzü görmemiş şekilde duruyor.
Noldu şimdi size göre "zekasız" mı olduk?
Neymiş demekki; ""benim"" olayım fiyat değilmiş...
Başkasının olayını bilemem. Ben kendi adıma konuşuyorum.
Bence, diğer katılımcıların yorumlarıyla, hadise yavaş yavaş yerine oturmaya başladı.
Lastik üretmek öyle herkesin harcı basit bir iş değil.
Sıkı bir yatırım yapmanız gerek.
Bu yatırımı yapan hiç kimse, bile bile kötü ürün üreterek ve ısrarla bunu piyasaya sürerek kaybetmek istemez.
Yavaş yavaş lastik markası ve lastiğin modelinden bahsedilmeye başlandı.
Ufaktan ufaktanda o lastiğin hangi motosiklette kullanıldığından/kullanılması gerektiğindende bahsetmeye başladık.
Olayda burada zaten.
Her üreticinin, her lastiği, her motosiklet için uygun değil.
Daha önce SC500 başlığında uzunca yorumladığım üzere,
Anlas, Winter Grip 2 ve Winter Grip Plus şeklinde iki farklı lastik üretiyor.
Siz gider, çapras karkas yapıdaki Winter Grip 2 lastiği, geçin MT07 yi, MT25'e takarsanız;
yüksek hızla girdiğiniz ilk virajda anyayı konyayı görürsünüz.
Anlattık daha önce. WG2 lastik 90-100 km/s süratlerde gitmeye uygun. Ön lastik uğultu yapar.
Son derece konforludur. Yolun kıvrımlarını kavrar. Sürtünme katsayısı yüksektir. Bu nedenle bir miktar hızınızda düşer.
Hem ıslakta, hem kuruda, hemde ıslaktan kuruya, kurudan ıslağa geçişte çok iyi performansı vardır.
Ama yüksek performans (süratli ve limit viraj alımı) kullanımına uygun değildir. Çünkü bu lastik karkas yapısı çapraz yapıdadır.
Siz eğer yüksek güçte ve yüksek performansta motor kullanıyorsanız, o zaman Radial karkas yapısındaki Winter Grip PLUS lastik modelini
kullanmalısınız.
Inazuma kullanıcılarıyla konuşun. Bu radyal/çapraz karkas yapısını okumazdan önce neredeyse ağız birliği etmişçesine
"Anlas kötü lastik" derler. Bunu diyenlerin çoğu ne yazıkki WG-2 lastik kullanmış ve özellikle gidon titremesinden şikayetçi olmuşlardır.
Şikayet son derece normal. Çapraz karkas yapıdaki bir lastik yüksek hızlarda lastiğin formunu koruyayamaz ve gidon titremesine sebep olur.
Hele de lastiğin hamuru WG2 gibi çok yumuşaksa...
Radyal yapıdaki, WG Plus modeline geçtiklerinde Inazumacıların neredeyse tamamının şikayeti son bulmuştur.
Mitas MC50 lastik örneğin. Lastik ilk aldığınızda süper bir yaz lastiği gibi. Ama 6-7 bin km sonra lastiğin ortası sertleşiyor.
Yanlarsa halen yumuşak. Performans sürüşü isteyen birisi belli bir kilometreye kadar kullanabilir. Tecrübe bana ait. Motor 125cc.
Bu arada Mitas ithal lastikti değil mi? Benim açımdan bir yaz sezonu kullanımında, 6.000 km sonra çöp oldu lastik ve depoda duruyor.
Lastikteki vergi olayına gelirsek...
7.eylül.2016 tarihli resmi gazetede yayınlanan "ithalat rejimi kararına ek karar" uyarınca,
AB ve EFTA üyesi ülkeler, İsrail, Makedonya, Bosna Hersek, Fas, Batı Şeria ve Gazze Şeridi, Mısır, Gürcistan, Arnavutluk, Ürdün, Şili, Sırbistan, Karadağ, Kosova, Mauritius, Güney Kore ve Malezya üretimi olanların dışında kalan dış lastik ithalinde %21.8 ek gümrük vergisi uygulanmaya başlandı.
Yukarıdaki ülkelerin içerisinde lastik ithal ettiğimiz, bu nedenle %21.8 ek gümrük vergisini ödemeyen ülkeler var...
Bu durumda yerli üreticinin aman aman çok çok da korunduğundan bahsetmek ne derece doğru takdirinize bırakıyorum.
İşin özü, bir lastiğin iyi veya kötü olduğundan bahsetmek yerine,
Lastik markası ve modeli
Motosiklet marka ve modeli
Kullanım şekli
gibi bilgileride vererek, hangi motosiklette, hangi kullanımda uygun olduğundan bahsetmek gerek.
Fiyat, tüm bunlardan sonra gelen en son konu...
Sağlıcakla kalın...
Bu arkadaşın yazdığı her şeyi okudum. çok bir şey anlatmamış.
işi gücü reklam yapmak. sözde yerli üretim diye, artık amcasımıdır dayısımıdır nesidir bilmem ama sağlam reklamcı.
ben bu arkadaş gibi düşüncesizlik yapmıyorum.
Sizi, Forumda ki arkadaşlarımı ve büyüklerimi düşündüğüm için Arkadaşlar Aklın yolu birdir.
kendisini ispatlamış bir markadan şaşmayın. üç beş aşağı fiyatlara satmak için edebiyat yapıyor bu adamlar.
Michelin,pirelli,metzeller gibi markalar varken,
neredeyse aynı fiyata satan ve her kullanıcıdan farklı yorum aldığımız yerli lastiği tercih etmeyin.
Aklın yolu birdir,
üç kuruş az olacak diye canımdan olmayacağım.
sizde bu adamların sözüne çok kulak asmayın.
anlas marka lastık pcx 125 2018 için
350+350 = 700 TL
https://www.anlas.com/product/sheet/...ER%20GRIP%202/
Pirelli marka lastik px125 2018 için
https://www.motolastik.com/pirelli-a...yiniz-pmu31690
100 tl için yaptığınıza bakın.
ayıptır, yazıktır günahtır.
milletin hakkına girmeyin
vstrom dl 650 için
Metzeller tourance next 2193 TL
anlas capra rd
670 TL + 855 TL = 1525 TL
fark 668 TL
668 TL canıma feda olsun, sağ bacağımdan, sol kolumdan, kulağımdan kafamdan, hatta ve hatta motoruma gelecek zarardansa feda olsun.
varsın elin yabancısı kazansın ama yerli diye 1525 TL ye kötü lastik satan adamlar kazanmasın.
BURAYA DA NOKTAMI KOYUYORUM.
Hala kendi kafanızdan yorum uyduruyorsunuz...
Üstüne üstlük itham ediyorsunuz...
Yüz yüze olsak söylemeyeceğiniz şeyleri, yazdıklarımı okumadığınız için, yine uydurup duruyorsunuz...
Yukarıda söylediğim, aşağıya alıntıladığım anlattıklarımın özünün neresi yanlış?
İçinde herhangi bir lastik markası geçiyor mu?
Fiyattan veya ucuzluktan bahseden var mı?
Herhangi bir markayı kötüleyen var mı?
Uydurup uydurup yazmak yerine, karşımdaki adam ne demek istiyor diye biraz çaba sarfederseniz o zaman sizinle anlaşmak mümkün...
Aksi halde beyhude mukabele...
Anlas markasına genel bir güvensizlik var. Aynı şekilde bende pek güvenmiyorum. Açıkçası 70-80 Bin liralık motosikletim olsa gidipte hayatta anlas taktırmam. 500 ise 500, 1000 liraysa 1000 lira fazlasını verir dünya devi lastik üreticilerinin kendini kanıtlamış, incelemelerde yüksek puanlar almış lastiklerini taktırırım.
Rosso III
Rosso Corsa II
Michelin road 4-5
Metzeler sportec gibi gibi.
buyur gel hocam sancaktepedeyim.
yüzüne karşıda söyleyeyim aklımda olanları sadece burada tepkisini kolay klavye delikanlılarından değiliz.
Söz konusu doğru olduğu vakit ben aklıma geleni söylerim.
Siz insanları yanlış yönlendirip onların hayatıyla oynuyorsunuz.
Pahalı klasmanda sayılabilecek bir markayı yerli üretim diye teşfike yönlendiriyorsunuz
marka modeli bir kenara bırakın, küçük balık zekası olan bir insan Hayatını tehlikeye atmaz. hele ki kendi parasıyla yapmaz bunu.
hala da bence uzatmanıza gerek yok, yüz yüze konuşmak isterseniz eğer ki ben 1 saat sonra evde olacağım sancaktepeye gelip, özelden numaramı isteyin vereyim yüzünüze karşıda söylerim.
Atilla bey şu yazdığınızı gördükten sonra, yüzyüzede gelsek size laf anlatmak mümkün değil.
Belkide okuyor, ne dediğimi anlıyorsunuz ama anlamamazdan geliyorsunuz...
Bilmediğim, bizzat kullanmadığım hiçbir lastikle ilgili hiç bir yorum yapmadım şu ana kadar.
Bildiğim ve denediğim ürünlerle ilgili yorum yapmaya devam edeceğim.
Bu aynen şuna benziyor...
Akp'yi hiç sevememiştim. Hele verdiği oya göre insanları zillet, illet, vatan haini diye ayrıştırmalarından hiç sevemedim ve sevebileceğimi sanmıyorum.
Ama adamların bence doğru olan icraatlerini doğru dedim. Hala diyorum.
Aynen yanlışlarına yanlış dediğim gibi, bundan sonrada yaptıkları doğrulara "doğru", yanlışlara "yanlış" demeye devam edeceğim.
Lastik mevzusundaki görüşümde böyle...
Doğru marka, doğru model, doğru motorsa söylerim.
Elbette yanlışı da...
Aynen dediğiniz gibi, birbirimizi kırmamak için burada NOKTA koyalım...
Michelin markasını pek tartışmaya gerek yok kalitesini ispatlamış ve güvenilirliği çok yüksek bir dünya markası. Sadece hangi model lastiğini alma konusunda kafa karışır, yoksa marka olarak yeri belli.
Anlas ise çok farklı bir durumda. Bence güvenilirliği ve kalitesi halen tartışmaya açık.
Ben Anlas markasına 2 kategoride bakmayı daha doğru buluyorum, bunlar:
- Düşük cc grubu motorlar için olan lastikleri (250cc altı diyebiliriz)
- Yüksek cc grubu motorlar için olan lastikleri (250cc üstü diyebiliriz)
250cc ve altı modeller için ürettiği lastikler gayet başarılı sonuçlar sunuyor ve kullanan neredeyse herken memnun. Düşük cc de 3 ayrı motorda anlas lastiği deneme şansım oldu. Ayrıca şuanki 150lik motoruma da sıfır anlas capra lastik taktırdım ve çok memnunum.
Çin malı IRC, CST vb naylon lastiklerin yanında anlas bariz daha iyi ve üst düzey bir lastik diyebilirim. Yol tutuşu olsun, fren mesafesi olsun, verdiği güven gerçekten iyi. Düşük ccde michelin, pirelli, metzeller gibi markaların lastiklerini de deneme şansım oldu. Anlas bunlardan bazılarındna bir tık geride ama öyle arada uçurum yok. Anlasın bu segmentteki lastiklerine "kalitesiz" demek de kesinlikle büyük hata olur.
Ayrıca düşük cc her motor için ünlü markaların lastiklerini ülkemizde bulmak çok zor. Mesela ben bulabilseydim motoruma daha önce ybr de kullanıp aşırı memnun kaldığım "pirelli dura traction" lastik takmak istiyordum ancak motoruma uygun ölçüde sıfır ve yeni üretim tarihli bir lastik bulamadım.
Ancak 250cc üzeri güçlü motorlara gelince iş değişiyor ve görünen o ki anlasın menuniyet oranı baya düşüyor. Memnun kalmayan azımsanamayacak bir kesim var. Bazı modellerinde ortaya çıkan balans sorunları da Anlasın markanın imajını baya sarstı.
Ben yüksek cc grubunda diyebileceğim Honda İntegra NC700 motosikletimde Anlas Capra RD lastik kullandım. Lastik ilk 10 bin km gayet güven veriyor ve iyi yol tutuyordu. Ancak 13bin km civarında ilginç şekilde ön lastiğin özellikle yan kısımları(ortası değil) sanki 30bin km yapmışçasına eridi, diş derinliği diye birşey kalmadı ve yol tutuşu baya kötüleşti. Merak eden varsa lastikler aynı üretim tarihli ve aynı anda takılan lastiklerdi.
Şahsen Tracer700, V-strom DL650 & DL1000, Honda AfricaTwin vs gibi güçlü ve torklu makinelerde Anlası gönül rahatlığıyla tavsiye edemem.
Düşük cc motorlarda ise (150lik commuter veya scooterlarda) anlas modellerini gönül rahatlığıyla önerebilirim.
Ancak aynı paraya michelin, pirelli, metzeller vb markaların lastikleri denk gelirse açıkçası tercihim bu markalardan yana olur.
Benim fikirlerim bu yöndedir.
Tekerinize taş değmesin, herkese kazasız günler dilerim.
Pilot power 3 den viento ve pilot power arasinda kalip en son pilot powera gectim. Tutusunu pek begendigim soylenemez cogu yerde gazi acik serit degistirdigimde arkanin sardigini beni biraz dans ettirdigini iyi bilirim. Bu durum power 3de lastik bittiginde olmaya baslamisti. Bu lastigi taktığımda tutus olarak boyle yapmasi beni uzdu. Bundan sonra ki ilk deneyeceğim lastik kesinlikle vientodur oda bakalim birdahaki sezona artik
birde şöyle bir kayıt sunayım size
bizim ülkenin asfaltı b..................k gibi olduğu için çoğu lastik modeli insanlara kötü geliyor aslında iyi bir asfaltı olan ülkelerde bu sorunu yaşamazsınız bunu biliyorum ne lastik takarsanız takın asfalt kötü olduğu için insanlar en iyi lastiği takmaya çalışıyor ama lastikte bir yere kadar yani asfalt buz pisti gibi ülkenin %80 yerinde berbat kalitede
ne hikmetse yeni asfalt dökülüyor ortalama 3-7 ayda anası ağlıyor yolların kalite olmayınca lastik sihirli değnek değil yani
Yol kalitemiz hakkındaki sözlerinize katılıyorum hocam. Ülkemizin asfalt kalitesi içler acısı gerçekten.
Eski motorlarımdan birinde Pirelli diablo rosso II kullandım. Bu lastiği bilen bilir sakız kıvamında müthiş yol tutuşu ve viraj kabiliyeti olan bir lastik. Bu lastikle bile şehir içi bazı yollarda ve virajlarda motorun önü ve arkasının hafiften kendisini bıraktığına ve kaydığına şahidim.
Yani normal şartlarda iyi bir yolda o lastiğin yol tutuşunun o kadar düşmesi imkansız. Ama belediye sağolsun öyle bir yol yapmış ki ayna kadar pürüssüz, yol tutuş resmen sıfıra yakın. Belediye az daha düz yapmayı başarsa NASA'dan sürtünmeyi sıfıra indiren materyali buldukları için ödül alabilirler
Avrupalının çok iyi tur lastiği dediği ve övdüğü birçok lastiğe bizim ülkemizde "çok sert hamurlu, beş para etmez" deniyor.
Yollarımız bu kadar kötü olduğu için bizler de haliyle lastik saplantılısı oluyoruz. Üst düzey tutuşu olan lastiklerle bile yeri geldiğinde zorlandığımız yollarda ortalama altı veya vasat lastikle sürmeye çalışırsak maalesef kaza kaçınılmaz oluyor.
Normal şartlarda lastik sihirli değnek değil ama bu ülke yollarında iyi lastikle kötü lastik arasında tercih yapmak, yaşamla ölüm arasında tercih yapmak kadar önem arz ediyor maalesef. Keşke bizimde yollarımız güzel olsa da bizde bu kadar lastik saplantılı olmasak.
Asfaltı geçtim, viraj eğimi ters verilmiş o kadar yer var ki? Orada dünyanın en iyi asfaltı olsa tutmaz...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)