Capra Rd mi ? Michelin Pilot Street mi ? gibi bir arada kalsan tartışılır bu konu da ..
Scooter lastiğinde city grip varken Anlas ?? .. büyük kumardır ..
Capra Rd mi ? Michelin Pilot Street mi ? gibi bir arada kalsan tartışılır bu konu da ..
Scooter lastiğinde city grip varken Anlas ?? .. büyük kumardır ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
@atillatopal9,
"Bence", saçma sapan dem vuruyorsunuz. Bunu sanırım 3-4 ay önce söylediğiniz bir şeyle birleştirip söylüyorum.
Diyorsunuzki " Anlas dediğin marka yerli marka ve hakettiğinin çok üstünde fiyatlara satılıyor. ".
3-4 ay önce sadece marka belirtip model yazmadan , "Anlas 1400 liraya satılırken, michelin 1900 lira" gibi bir şeyler söylemiştiniz.
Ne yapsın Anlas (yada herhangi bir yerli üretici). Adam %24 civarında ucuza veriyor lastiği.
Yerli olduğu için paşa gönüllerimiz mutlu olsun diye, bedava mı dağıtmalıydı ?
Model belirtseniz o zaman anlarım. O model üzerinden konu döner. Bilgi sahibi olanlar yorumlar.
Bu kafayla, bu ülkede hiçbir şey üretilmez, üretme hevesi kalmaz.
Yerli üreticinin, iyi ürününün desteklenmesini savunanlardanım.
Destelemeyebiliriz ama bari gölge etmeyelim...
Türkiye'de petrol çıkar, ve kauçuk üretimi yapılırsa ucuza lastik alırsın. Hepsini ithal edersen işçilik vb. şeylerde tasarruf edebilirsin. Üretim bilin ve ona göre konuşun. Avrupalı istediği karı edecek, yerli bide üste para verecek. Dabi dabi..
Konu farklı ama soyadınızın Aygün olduğunu düşünerek yazıyorum : Mersinli bir kişi sizinle aynı soyadını taşıyan Aygunfly isimli yamaç paraşütü pilot ve yolcu harnesleri üretiyor. Bu kişi bu harnesler için güvenlik sertifikalarını dahi almış. Piyasadan çok çok ucuza üretip satıyor. Ancak YouTube da koyduğu videolara girin bakın izlenme oranlarına bir elin parmağını geçmez.
Demek istediğim şu ki ülkede bir çılgın çıkmış yamaç paraşütü gibi extem bir sporda yerli ve ucuz ekipman üretmiş. Ancak bu ülkenin sporcuları bu adamı desteklemiyor. Muhtemelen bu adam üretimi bırakacak ve biz her konuda olduğu gibi yabacı üreticilere muhtaç kalacağız.
Zamanında ben de Winter Grip kullandım, çok memnun kaldım. Büyük cc motorlardaki performansını bilemem ama 125 cc scooter için performansı frenleme anlamında ıslak veya kuru farketmez, çok iyiydi.
Anlas zaten yabancı markalara göre ucuza veriyor, daha da ucuzunu beklemek sacma.
Ülkemizde sanki üretim imkanı cok fazlaymış, malzeme teminlerinde sıkıntı yokmus, yatırımlar ve iş gücü hatta vergiler, işci calıstırma giderleri cok ucuzmuş gibi diğer lastiklerden ortalama %30 ucuz satan markanın daha da ucuza satmasını istemek ayrı bir konu.
Anlas tournee kullanıyorum, evet cok efsanevi değil belki ancak dün beni kazadan kurtaracak kadar da iyiydi.
Paranız var ise 1500 verin yok ise 1000 verin.
Bu zihniyet ile aynı versiyon japonu 90 bin lira iken çin versiyonunu 35 bine alıp japon kalitesi bekleyen motorcuların zihniyeti arasında fark yok.
Anlaş fiyatına göre oldukca iyidir.
Pulsar NS200'de 20bin km tournee kullandım, yaklaşık 700km dir pilot street kullanıyorum. Tourneeyi 2 lastik niyetine kullandım gibi oldu fakat ilk zamanları ile karşılaştırdığımda frenlemeden viraja pilot street çok daha başarılı ve sadece 300tl pahalı bir lastik. Ek olarak yolda ki bazı çizgileri ve hatta ufak göçükleri hissettirmiyor, konforu tournee ye göre oldukça başarılı.
YBR 125 sırasıyla Michelin pilot street, Pirelli duratraction, metzeler m22, anlas capra kullanmış biri olarak.michelin kullanım sartlarima uymadı kaymak asfalt istiyor ve çivi mıknatısı yanaklar zayıf. Pirelli duratraction gayet başarılı ömür bitmeden dış diplerinden çatlama yapti. Metzeler m22 gayet başarılı dış ömrü bitmeden 3 sene sonunda jant kenarları komple çatladı. Anlas capra ilk takilis itibariyle yol tutuş olarak hepsinden başarılı. Anlattıklarım 125 CC 2.75/18-90/90/18 ebatları için geçerli. SYM GTS 250 için anlas sport tournee 10.000 km yi doldurdu kayma atma ötme ıslak kuru bir sıkıntı yaşamadım. MT 25 mitas mc 50 ortalamada bir lastik orjinal irc lerden iyi ama frenlemede güven vermiyor bana.keske anlas taksaydim dedim. Sonuç olarak FP olarak anlas capra alinirmi alınır.
Benim scooterda michelin city grip var. az kullanıldığı için henüz 7500km oldu ama 4 yıla yaklaştı, artık özelliğini yitirmiştir.
Islak yerlerde daha iyi tutması için winter grip alsam yazın da kullansam sorun olur mu? Yani tamam biraz çabuk yıpransın zaten yıpranma zamanı gelmeden süre olarak ömrü bitmiş olacak, yazın tutmasından bir şey kaybetmeyecekse 4 mevsim kış lastiği kullanılır mı?
Anlas winter grip güzel gibi yorumlar okuyorum ama michelin city grip 2 de iyi gibi. Şu anda üzerinde gelen city grip lastiklerle yağmurlu havalarda yol çizgilerinden geçerken aşırı tırsıyorum. Parası önemli değil zaten 3-4 yıl kullanacağım en iyi yol tutan lastik ne olur scooter için?
Ben kullandığım zaman City Grip'ler 2. sezonda patatese bağlıyordu. 4 sene sonra ölü hükmündedir. City Grip en fazla 2 sene kullanacağım diye planlamanız gerekir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
İzlerin içlerine bakın, iç kısımlarda çatlaklar görüyor bir de çizgi üstlerinde bir garip hissetirmeye başladıysa tamamdır o City Grip'ler...
" Diğer kendini kanıtlamış markalar ile eş değer bir kaliteye sahipse " tabii ki bu kişi de desteklenmeli, hatta öyle bir desteklenmeli ki diğer yabancı markaları piyasadan silmeli .. ama dediğim gibi " eş değer kalite " kuralı varsa .. benim de bundan önce yaklaşık 50.000 km Scooter tecrübem oldu, City grip ile Anlas'ı maalesef karşılaştıramam.
Ama mesela 20.000 km kadar Cbr 500R için Anlas Capra Rd kullandım, bence %50 fazla ödemek istemeyen için ( Michelin Pilot Power 4 ) .. tercih edilebilir, ben beğendim .. ama sonra Pilot Road 4 aldım .. gel gelelim ki .. yine karşılaştıramam .. maalesef gerçekler bunlar ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Benim xmax 3.5 yaşında oldu. Daha 7500km ama lastiklerin ömrü dolmuştur. Yine michelin alayım o zaman city grip 2'lere bakarım alırken.
Arabada da bir sürü farklı marka lastik denemiştim, en iyi hissttiren michelin olmuştu, geçen şubat ayında yine michelin 4 mevsim taktırmıştım. Michelin'den şaşmamak lazım.
Peki lastik sökme takma işini nerede yaptırmak iyi olur? Üzerinde orjinal gelen lastik olduğuna göre yetkili serviste michelin vardır kesin ama yağ değişimi için gittiğimde bile lastik havalarını kontrol edin diye hatırlatmam gerekmişti, lastik söküp takma işini dikkatli yapacaklarına güvenim yok. işi ve uzmanlığı lastik olan yer bulmam gerekecek.
Zaten bu pandemi koşullarında evden çıktığım yok, dursun, tekrar binmeye başladığımda otoparktan direkt lastikçiye giderim.
Dostlar afedersiniz ama cidden saçmalamışsınız(çoğunuz). 300 500tl ortalama daha az para ödüyosun ve iyi bir(fp olarak) lastik alıyosun ama istiyosun ki hem ucuza alayım hem de pirelliden michellden daha iyi olsun. Böyle bir dünya yok. En azından Türkiyede yok. Diğer tüm şeylerde olduğu gibi örnek mt revenge 2 koruma konusunda ciddi manada iyi bir model olsa da konforu az neden? Çünkü konfor istiyorsan bir o kadar daha para eklemen lazım. Yani bir şeyi alıp kullanınca diğerini kullanmasan bile pü kaka mantığıyla yaklaşmak doğru değil. Beklentilerinizi yazarsınız lastik sizin beklentilerinizi karşılıyorsa alırsınız. Konu bu kadar basit. Yerli marka pirelli michellinden istese daha iyisini de üretir ama sen markacılığı bırakıp alır mısın? Bunu düşünmek lazım.
Buz Motor (Kabataş) veya Motolastik (İstinye) kefil olabilirim. (Buz Motor'un Seyrantepe bir de karşıda galiba iki şubesi daha var onları bilmiyorum...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
Bir çift lastiğe 2500'ü bayılıp öyle konuşalım lütfen... Markacılıkmış, çok meraklıyız bir tarafımıza 2500 geçmesine sanki?
Gerçekleri söyledim. Bu sadece lastikte değil motosiklette de değil. Türkiyede her konuda markacılık var. Tüketici toplumlar için en önemli şey markadır. Belki siz veya ben öyle değiliz ama eminim anlaş veya başka yerli marka rosso 2den daha iyi lastik üretse yine de abi anlaş yaa diyip almayacak adam alacaktan çoktur. Kısacası evet bazıları meraklı.
Anlaş scooter tournee lastikle ilgili bir problem yaşadım. Garanti süresi içinde lastik kılcal çatlaklardan hava kaçırıyordu. Mail attım. Hemen döndüler. Lastiği fabrikaya kargo ile göndermemi istediler. Yaklaşık 3 hafta önce gönderdim. Henüz geri dönüş yapmadılar. Geri dönseler de dönmeseler de paylaşacağım.
Sym Wolf'te 8000 km Anlaş Tournée Sport, şu anki Er6f'te de 6500 km.dir Michelin Road4 kullanıyorum. Anlaş Tournée Sport 8000 km boyunca Sym Wolf gücü sınırlarına göre kuruda,ıslakta,virajda bir problem çıkarmadı, güven verdi. Er6F'teki Road4'ler her yönden ilk 5-6000 km.ye kadar süperdi, bu km.den sonra düzde,ıslakta ve frende hala iyi ama virajlarda (ki öyle aman aman motor yatıran biri değilim) sabit gazda bile çok fazla kıç atmaya başladı,korkutuyor.
Lastikte sadece markaya bakmak büyük yanlış.
Hemen hemen her markanın amele ve güzel lastikleri oluyor. En iyiye gelince, rekabet eden büyük firmalar bayrağı değişerek taşıyor: Bridgestone, Dunlop, Michelin, Pirelli gibi. Bazen o, bazen bu, ama çoğu zaman çok yakınlar. Motosiklette de, arabada da...
Bu arada bir kazamı Michelin'in amele lastiklerine borçluyum. 2003 yılında Accord'lara koydukları Energy model lastikleri islak yolda deli gibi kayıyordu. Sağladığı benzin tasarrufunun üç katını sigortaya ödedik...
Niye desteklemiyorlar?
Aynı kalitede çok daha ucuza yerlisi varsa niye bir sürü para verip ithalini alıyorlar?
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)