göbekli tepe İbadete açılsın
göbekli tepe İbadete açılsın
Ekonomimizin tırışka olduğunu hepimiz biliyoruz da link verdiğiniz ilan sitesindeki eski model motorların bu kadar bakımlı, bu kadar hoş ve yeni gözükmeleri süper. Ekonomi iyi, sürücüde de bütçe elbet olmalı ama adamlardaki bakım kültürü ve olanağı bizim fersah fersah üstümüzde.
Asıl mevzuyu gözden kaçırmış büyük kesim. "Bunu hak etmiyoruz" falan yazmış bazı arkadaşlar, yok yok tam da bunu hak ediyoruz.
Hatta daha da kötüsünü hak ediyoruz da, yaranıza daha fazla tuz basmayayım
Çevremdeki insanlara anlatmaya çalıştım, forumlarda anlatmaya çalıştım, her bir iktidar sever arkadaşa Bilale anlatır gibi anlatmaya çalıştım, yok bir tane bile iktidar sever kişiye "evet bir şeyler yanlış gidiyor, alternatif lazım aslında" dedirtemedim, bir şeylerin yanlış olduğunu kabul ettiremedim.
Yani bir halk düşünün sürekli 2+2=5 diyor. Biz 5i çok sevdik diyorlar. 5 namazında niyazında hem diyorlar. Oturtup karşısına tane tane anlatıyorsun, etme güzel kardeşim, yapma güzel kardeşim diyorsun, "biz 5i çok sevdik, hem 5 demesek 3 daha mı iyi sanki ? " diyorlar.
Şimdi ekonomi kötüymüş, işsizlik artmış, alım gücü çok düşükmüş kime ne anlatalım??
Bir atasözü derki "kuruların yanında yaş da yanar."
Kurular çoğunluktaysa sizin kuru veya yaş olmanız bir şeyi değiştirmez, sonuçta sizde yanarsınız...
Para olunca,yedek parça,bakım masraflarıda ucuz olunca adama bakım yapmak pahalı gelmiyor bakımını es geçmiyor.Hatta adamlar restorasyon bile yapıyor
Bizde işler tam tersi ucuz yağ,yan sanayi yada çıkma parça bulmaya çalışanlar,idare edecek kadar tamir yaptırıp devam edenler var gerçekten gülünç bir durumdayız.
aslında ben de ne zaman avrupadaki ikinci el arabalara motorlara baksam en çok dikkatimi çeken şey araçların gıcır gıcır olması oluyor.
ama amerika ikinci el eski araç konusunda biraz daha kötü garip bir şekilde. craiglist'te falan ciddi kötü durumda araçlar var.
link verdiğim sitedeki araçların milleri baya düşük ve garip bir şekilde gerçekten çok cüzzi rakamlarda satılması insanı baya üzüyor.
en basitinden 790 duke 8000 milde 6000 euro.
2012 cbr 600f 4000 milde 3650 euro.
neyse ezanlar dinmeyecek falan filan...
Bulgaristan'da yaşayan arkadaşım da aynı şeyi dedi.10-15 yaşından yaşlı araçların komple boyanması aracın fiyatını ciddi şekilde arttırıyormuş.Ama oralarda boya işlemi için aracın bütün boyası kazınıyor baştan astarı da dahil sıfırdan fabrika boyası gibi boya atılıyor.Bazı araçları komple boyamanın maliyeti aracın yarı fiyatına yaklaşıyor.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Böyle şeyler paylaşıp vatandaşlarımızın hükümetimize olan güvenini zedelemeyin.
Biz gurbetçiler için mart şubattan, temmuz hazirandan, hele agüstoa temmuzdan çok daha iyi oldu.
Eskiden uzun için 1 sene para biriktiriyor hatta kredi çekiyorduk.
Oysa hükümetimizin istikrarlı ekonomik politikaları sayesinde maaşın yarısıyla Türkiye'de 5 yıldızlı tatil yapıyoruz.
Durmak yok aynen devam.
yanlış kurdan hesaplıyorsunuz arkadaşlar.tl olarak değil.g.tünün gılıyık uzerinden hesap yapmanız lazım. şimdi şöyle. 1 g.tünün gılıyık 10 sterline tekabül ediyor , uluslar arası piyasada. yani 3000 sterlinlik motor bizim kurumuzla 300 g.tünün gılıyık yanii bedavadan az pahalı. Göreceksiniz g.tünün gılıyık dolar gibi euro gibi sterlin gibi paraların hepsini öttürecek. Az sabır
Başka ülkeler, petrola zam geldiği için sokaklara çıkıyor. Bizde herkes laylaylom. Herkes hayatından memnun gibi takılıyor. Tık yok. Diğer ülkeler COVID zamanında bile uzaya insanlı hava aracı gönderdiler. Biz halen Ayasofya, EYT, sondaj öyle şeylerle meşguluz.
18 yıl boyunca Almanya'da yaşadım. 2008'de Türkiye'ye geri döndüm. Tam o şaşalı zamanlar. TL/dolar eşdeğere yakın. Herkesin cebinde para var. Dedim kş, ''vay be, Türkiye'yi 10 sene sonra kimse tutamaz. Dünya ekonomisinde ciddi bir yer alacağız''. O zaman Almanya'dan getirdiğim 15.000 Euro'ya sıfır bir Polo aldım. Almanya'da o zaman o araç 12.000 Euro. Olsun, sonuçta gümrük falan. 30.000 liraya sıfır Alman araç alıyorum. Sonra ne oldu, ne bitti, yok dış güçler, yok bizi kıskanıyorlar, yok gezi, yok darbe girişimi, yok krizdi neler oldu neler. Şimdi 15.000 Euro 128.000 TL yapıyor. Sıfır dizel Polo'yu bile Euro bazında alamıyorsun. TL'den hiç. bahsetmiyorum bile. Volkswagen ''halkın arabası'' demek. Türkiye'deki normal ''halk'' en alt seviye ''halk arabasını'' bile kaç yıl hiç harcamadan biriktirmesi gerekiyor. 12 yılda TL bazında fiyat 4.5 kat artmış. Maaşlar hemen hemen aynı. 2008'de maaşım Euro bazında 3300 Euro civarındaydı. Şimdi 670 Euro civarında. Nasıl dönecek bu çark?
Bu soruyu 2013'te yolsuzluklar ortaya ciktiginda soracaktik...
Cunku o an karsimizda iki yol vardi:
1. Iktidar halkin guvenini kaybedecek, ve yenilenmek zorunda kalacak.
2. Iktidar kendini aklamak icin adaleti alt ust edecek.
Adaleti alt ust etmenin faturasinin zamanla ekonomiye kesilecegini gormezden gelip, "simdilik durum iyi, bozmaya gerek yok, ben sakalima bakarim" bahanesiyle iktidarin "bize darbe yapiliyor" yalanini satin almayacaktik.
Elin Almani, milletvekili ucus puanlariyla esine ucak bileti aldi diye hesabini sorup, istifa ettiriyor. Bizimki yarim milyar dolara, Avrupanin hic bir liderinde olmayan ozel ucak aliyor, hem de ekonomi dibe dogru ilerlerken...
Niye boyle?
Tahminim ayni guc elimize gecse kendimiz de oyle yapacagimiz icin cok dokunmuyor... Bir nevi mantikli geliyor yolsuzluk. Gelmemesi lazim. Dindarimiz ahlaki etek boyu zannediyor sanki...
Normalde bende o şekilde zannediyordum geçen haftaya kadar.Avrupa'da bazı şeyler pahalı bazıları ucuz.Avrupa'daki tüketiciler bilinçli olduğundan basit işlemler için servislere para bayılmak istemiyor.Ama çoğu işlem sanılanın aksine sanırım Türkiye'den ucuz.Geçen hafta Bulgarsitan'dan arkadaş geldi.2004 model Mercedes E270 aracının üst kapak contası yandı.Bir kaç yere götürdük 7500 TL civarı fiyat çektiler arkadaşa pahalı geldi.Şimdi Bulgaristan'da servise vermiş 1000 levaya işi çözmüşler.Üst kapan contası 500 TL lik parça,motor indirmeye falan gerek yok,olduğu yerde sökülüp değiştiriliyor,hadi ekstra da 500 tl lik saplama ve sarf malzemesi kullanılsa 1000 TL malzeme 2 günlük iş için işçilik 6500 TL.İnsaff...Bizim burda üstün ahlaklı esnafımız müşteriyi nasıl düdüklesem diye bakıyor.
işin aslı şu k i , bizde eğitilmiş ara eleman yok , olanlar da doğal olarak yüksek fiyat çekiyor , eski doğu bloku ülkelerinde zibil gibi tekniker vs var , hem düzgün iş yapıyorlar hem ucuz.
Şu anki bilgilerim ve pratiğimle arabanın , motorun , evin her şeyini ortalama bir ustadan daha iyi tamir ederim , hatta sıfırdan ev yaparım. O beceriksiz ustalar yüzünden zanaat sahibi oldum resmen.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)