Yağ kaçağı hoş kabul edilmez. Kesin olarak nereden kaçak olduğunu bilmiyorsanız bloğu komple yıkatıp biraz sürmek kaçağın nereden olduğunu daha rahat anlamamızı sağlayabilir. Bunun dışında belki basit bir conta değişimiyle kurtarabilirseniz. Teknik konularda daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi yönlendirecektir sizi.
peki size bir soru daha: motosikletimde orta sehpa bulunmamakta. yağ kaçağının yan ayaklığa sebep olma durumu nedir? yüzde sıfır mı?
Ayaklık müşürünün orayı kontrol et bi kaç arkadaşımda da dragstar vardı oradaki conta mı bir şey mi ne cortlamıştı. Facebookta dragstar grubu var orası biraz daha aktif orayı da bi kurcala yardımcı olurlar.
Yağ kaçağı olmaması gerekir aynı durum benim motorumda da vardı biraz tol gidip durduktan sorna 2 3 damla akıtıyordu. Bu durum motorun içinde biraz da olsa yağsız kalmaya sebep oluyor ve vites geçişleriniz dahi sertleşiyor. Eğer uzun süre yağ motoru tam şarlamaya başlarsa titreme sorununuz bile oluşabilir
ilk fotoda yağ sızıntısı bir hayli fazla.Zaten o kadar olmasa bile her hangi bir yerden bir damla dahi yağ kaçağı varsa kaçak yapan yer belirlenip hemen el atılmalı.
Benim görüşüm keçelerden yağ kaçırıyor gibi,sızıntı alta doğru akmış.Daha önce motor bloğu açıldıysa ve conta olarak sıvı conta kullanılmış ise bu durumu yaratmış olabilir.İlk etapda alt yağ karter tıpasını bir kontrol edin ordan bir sızıntı varmı? yoksa yan kapaklara iyice bakın,muhtemlen ordan bir kaçak var gibi görünüyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
evet yağ kaçağı bence de bir hayli fazla. bana da keçelerden yağ kaçırıyormuş gibi geldi. bu motosikletin de keçesi nereden bulunursa artık... en kısa sürede ustama motosikletimi bir göstereceğim. ilginize gerçekten çok teşekkür ederim. farklı teşhislere de her zaman açığım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
güncelleme: boş müşürünü ya da diğer adı ile vites müşürünü değiştirdim. 3 gün kullanmayıp yağ kaçağı olup olmadığını gözlemleyeceğim. gözlemlerimi yazarım. belki insanlara faydam dokunur
arkadaşlar 2 gün motorun altına beyaz kağıt koyarak yağ kaçağını gözlemledim. kağıtta ya da karterde herhangi bir yağ kaçağı görünmüyor. fakat motorumdan çıkan boş müşürünün durumu kötü olmamasına rağmen (kırılma yoktu, hafif çatlak mevcuttu) sorunumun bu parçadan mı kaynaklı olup olmadığından emin olamadım. fakat herhangi bir yağ kaçağı şimdilik söz konusu değil çok şükür.
Videodaki beyefendi gerçekten çok güzel anlatmış. aynısını uyguladım:
ve bu beyefendi:
Videoların aynısını uyguladım. sök-tak parça olduğu için çok kolay. sorusu olan varsa memnuniyetle mesaj atabilir. herkese emniyetli sürüşler dilerim.
Hocam önemli olan bir konu da Motorun sıcakken yani çalışırken kaçak olmaması.
Şimdi yoktur fakat motor ısınınca kaçırmayan görmediğiniz yer kaçırabilir. Çatlaklar sıcaktan genişleyip yağı sızdırabilir.
Bunları da göz önünde bulundurun.
haklısınız. bunun için gözlem yapmadan önce motorumu ısıtıp mahallede turlamıştım. hava soğutmalı motor olduğu için çabuk ısınıyor. şöyle bir 30-35 km sonrası dediğiniz gibi yeniden gözlemleyeceğim. yanımda sırf bu iş için beyaz kağıt bulunduracağım
arkadaşlar sorunumu aylar önce hallettim. boş müşürünün o-ring'i ezilmiş. yeni 3 liralık o ring takınca sorunum halloldu. umarım bu size de yardımcı olur
arkadaşlarım tekrar selamlar, sorunumu çözdüğümü yazmıştım. yabancı bir arkadaş güzel bir video ile sorunun çözümünü videolandırmış. merak edenler için ilgili videoyu ekliyorum. herkese emniyetli sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)