Hava Soğutmalı Motosiklete Soğutma Uygulamaları?
Reklamlar
-
09 Ağustos 2020, 22:21
#1
Geçen gün Antalya'dan Isparta'ya 2 kişi+20kg civarı gelirken Mondial Drift motorum şişti. Arkadan arabalar sıkıştırıyor diye sürekli basmak zorunda kalıp zorladım motoru. Motor harbi harbi şişti bilen bilir dönüş yolunda sürekli yokuş yukarı çıkılıyor. Yokuş bitti düzlüğe bir çıktım motor 70'i geçemeyip isteksiz gitmeye başladı hemen korkup sağa çektim. Alt motorun depoyla arasına silindir kapağının üst tarafına fan mı taksam veya şu Aliexpress' teki yağ soğutma sistemlerinden mi taksam takılabilir mi onu da bilemedim. Diyeceksiniz git sıvı soğutmalı motor al, ama ekonomi belli eldeki para hiçbir düzgün motora yetmez oldu. Motora yaz sıcağında dayansın diye Motul 15w50 5100 koydum. Ama o da buna yetmedi. Limitlerini gördük yani motorun. Tavsiyeleriniz nedir? Yağ radyatörü bu motora takılır mı?
Reklamlar
-
09 Ağustos 2020, 22:49
#2
Hocam güzel düşünmüşsünüz. Burada önemli olan montajı nereye yapacağınız.
Yani yağ radyatöre nereden girip nereden çıkacak.
Farklı kitler var ama temel olarak yağ filtresine ek montaj yapılarak oluyor. Yani motorun yağ pompası kullanılarak filtreye gelen yağ buradan da radyatörüne gidip yine filtre dönüşünden motora geri dönüyor.
Yanlış biliyorsam düzeltin ama driftlerde dış yağ filtresi yok sanırım.
O zaman başka bir yol bulmalısınız.
Mesela şunu yapabilirsiniz. Yağ boşaltma deliğinden 5v veya 12 v Düşük amperli bir pompa ile beslemeyi alıp yağ doldurma kapağından geri motora verebilirsiniz.
Fazla masraflı bir iş olmaz fakat sağlam bir iş çıkarılması gerekir.
Eliniz yatkınsa neden olmasın.
-
09 Ağustos 2020, 23:04
#3
su soğutmalı bir motor al
-
10 Ağustos 2020, 09:31
#4
snappy x adlı üyeden alıntı
su soğutmalı bir motor al
Al işte...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
Hocam güzel düşünmüşsünüz. Burada önemli olan montajı nereye yapacağınız.
Yani yağ radyatöre nereden girip nereden çıkacak.
Farklı kitler var ama temel olarak yağ filtresine ek montaj yapılarak oluyor. Yani motorun yağ pompası kullanılarak filtreye gelen yağ buradan da radyatörüne gidip yine filtre dönüşünden motora geri dönüyor.
Yanlış biliyorsam düzeltin ama driftlerde dış yağ filtresi yok sanırım.
O zaman başka bir yol bulmalısınız.
Mesela şunu yapabilirsiniz. Yağ boşaltma deliğinden 5v veya 12 v Düşük amperli bir pompa ile beslemeyi alıp yağ doldurma kapağından geri motora verebilirsiniz.
Fazla masraflı bir iş olmaz fakat sağlam bir iş çıkarılması gerekir.
Eliniz yatkınsa neden olmasın.
Öyle yapınca düzgün olur mu bilemedim ya. İnternette ucuna hortum takmaya müsait vidalar var onları motorun bir yerine takıp ordan yağını alıp başka bir yerden yağı o vidayla verebiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
Hocam güzel düşünmüşsünüz. Burada önemli olan montajı nereye yapacağınız.
Yani yağ radyatöre nereden girip nereden çıkacak.
Farklı kitler var ama temel olarak yağ filtresine ek montaj yapılarak oluyor. Yani motorun yağ pompası kullanılarak filtreye gelen yağ buradan da radyatörüne gidip yine filtre dönüşünden motora geri dönüyor.
Yanlış biliyorsam düzeltin ama driftlerde dış yağ filtresi yok sanırım.
O zaman başka bir yol bulmalısınız.
Mesela şunu yapabilirsiniz. Yağ boşaltma deliğinden 5v veya 12 v Düşük amperli bir pompa ile beslemeyi alıp yağ doldurma kapağından geri motora verebilirsiniz.
Fazla masraflı bir iş olmaz fakat sağlam bir iş çıkarılması gerekir.
Eliniz yatkınsa neden olmasın.
İşte bu vidalardan https://m.tr.aliexpress.com/item/329...669d49f&is_c=Y
-
10 Ağustos 2020, 10:02
#5
Tamam hocam da sirkülasyonu nasıl sağlayacaksınız. Bunlara kafa yormanız gerek.
Civata işi kolay. O yağ kendi başına radyatörün içinde dolaşamaz biliyorsunuz.
Temel olarak
Ne;
Neden;
Nasıl;
Diye düşünüp uygulamalısınız
-
10 Ağustos 2020, 10:32
#6
İçi su dolu bakır boruları bloğun etrafına dolayarak da soğutma yapabilirsin belki. Sisteme radyatör, su pompası, genleşme tankı da eklemen gerek mutlaka. Yeterince büyük bir radyatör takarsan fana gerek kalmaz.
-
10 Ağustos 2020, 10:37
#7
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
İçi su dolu bakır boruları bloğun etrafına dolayarak da soğutma yapabilirsin belki. Sisteme radyatör, su pompası, genleşme tankı da eklemen gerek mutlaka. Yeterince büyük bir radyatör takarsan fana gerek kalmaz.
Bakın mükemmel bir fikir işte. Su sebillerinin çalışma prensibi gibi. Ellerine sağlık Hocam gerçekten çok güzel.
-
10 Ağustos 2020, 11:05
#8
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
İçi su dolu bakır boruları bloğun etrafına dolayarak da soğutma yapabilirsin belki. Sisteme radyatör, su pompası, genleşme tankı da eklemen gerek mutlaka. Yeterince büyük bir radyatör takarsan fana gerek kalmaz.
Motor bloğunun üstündeki kanallara mı?
-
10 Ağustos 2020, 11:14
#9
250 mct'ye yağ soğutma yapanı gördüm.Kullandığın motoru bilmiyorum.Gördüğüm bir çok kara düzen denilebilecek motorda bunu yapabilmene olanak sağlayan krank kutusu üzerinde bağlantı yerleri var.tek yapman gereken o yeri delip(açıp)yerine rakor takıp tesisat ve radyatörü bağlaman.
-
10 Ağustos 2020, 11:19
#10
Dıştan bakır boruyla yapılan soğutma bir işe yaramaz.Yarardan çok zararı olur.Motorun hava sirkulasyonunu bozacağı için.Silindirin çevresinde su kanalı olmadığından soğumaz.
-
10 Ağustos 2020, 12:22
#11
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Dıştan bakır boruyla yapılan soğutma bir işe yaramaz.Yarardan çok zararı olur.Motorun hava sirkulasyonunu bozacağı için.Silindirin çevresinde su kanalı olmadığından soğumaz.
O konuda haklısınız gevşek bir şekilde sararsa kesinlikle faydadan çok zararı olur. Sıkı bir şekilde sarıp boruları olabilecek en geniş yüzey alanıyla bloğa temas ettirirse işe yarar.
Çok daha basit bir yöntem de aklıma geldi. Deponun üstüne bağlanan bir su tabancasının ucunu hortumla bloğa yönlendirmek. Makina aşırı ısınınca fıs fıs yaparak soğuma sağlanabilir.
-
10 Ağustos 2020, 12:40
#12
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
O konuda haklısınız gevşek bir şekilde sararsa kesinlikle faydadan çok zararı olur. Sıkı bir şekilde sarıp boruları olabilecek en geniş yüzey alanıyla bloğa temas ettirirse işe yarar.
Çok daha basit bir yöntem de aklıma geldi. Deponun üstüne bağlanan bir su tabancasının ucunu hortumla bloğa yönlendirmek. Makina aşırı ısınınca fıs fıs yaparak soğuma sağlanabilir.
Zaten bu işlem neredeyse profesyonel işçilik isteyen bir durum. Sadece sarmak ile değil termal yapıştırıcı kullanılarak yapılması gereken bir işlem.
Yine en güzel yol yağ soğutmasından geçiyor. basit bir sistem ile yağ soğutması ile çok daha iyi verim alınabilir.
-
10 Ağustos 2020, 12:49
#13
Ya olum diyom sana kenarlara kanat koyalım. Motorun sağından solundan geçen havayıda silindir kısmına verelim diye ama sen beni dinlemiyon
-
10 Ağustos 2020, 21:41
#14
RideForLife. adlı üyeden alıntı
Ya olum diyom sana kenarlara kanat koyalım. Motorun sağından solundan geçen havayıda silindir kısmına verelim diye ama sen beni dinlemiyon
Kanka onun için grenaj tasarlamak lazım o da büyük iş. Öteki türlü tipini bozar ve motoru savurur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
Zaten bu işlem neredeyse profesyonel işçilik isteyen bir durum. Sadece sarmak ile değil termal yapıştırıcı kullanılarak yapılması gereken bir işlem.
Yine en güzel yol yağ soğutmasından geçiyor. basit bir sistem ile yağ soğutması ile çok daha iyi verim alınabilir.
Cg için takılan radyatör ve silindir kapağı buldum bir tane ama o kapak bizim drift motoruna uymuyor maalesef. Şimdi bu radyatöre gidecek hortumları nerden vereceğiz ve radyatörü taktıktan sonra kaç lt yağ koyacağız ve de kaç km de bir yağ değiştireceğiz bunları bilemedim ben. Şu Aliexpress teki sistemlerden verim alınır mı ki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
Bence en iyisi silindir kapağının üst tarafına etkili bir fan koymak, depoyla motor arasına yani. Fanı da deponun bağlı olduğu şase demirine bağlayabiliriz. Sizce nasıl olur?
-
10 Ağustos 2020, 22:09
#15
-
10 Ağustos 2020, 22:11
#16
motor sismesi denen sey karburatorun sismesidir hocam. driftler kolay sismez conta yemez yeterki iyi yag koyun. hava sogutmali motorlara bir tik kalin yag konmasi taraftarıyım yazın. 15w 50 gibi.
karburator hortumlariniz veya direk karburator modifiyesi ile çözülebilir.
arastirmaniz gereken konu karbuatoru serin tutmak.
-
10 Ağustos 2020, 22:19
#17
EUOGLU adlı üyeden alıntı
motor sismesi denen sey karburatorun sismesidir hocam. driftler kolay sismez conta yemez yeterki iyi yag koyun. hava sogutmali motorlara bir tik kalin yag konmasi taraftarıyım yazın. 15w 50 gibi.
karburator hortumlariniz veya direk karburator modifiyesi ile çözülebilir.
arastirmaniz gereken konu karbuatoru serin tutmak.
Başta söyledim zaten 15w50 yağ koydum ama motor dediğim gibi 2 kişi +yük ve Antalya sıcağına dayanamadı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)