Benim bu durumda kaldığımda yaptığım şey ayarında arka fren müdahalesi hem motoru dikmiyor hem dengeyi bozmuyor.Gerektigi kadar arka fren yapıp viraja devam.
Benim bu durumda kaldığımda yaptığım şey ayarında arka fren müdahalesi hem motoru dikmiyor hem dengeyi bozmuyor.Gerektigi kadar arka fren yapıp viraja devam.
Bence;
Virajda arka fren kullanılmaz. O işi geçelim öncelikle... Yeni nesil motosikletlerde viraj abssi belki faydalı olabilir. Ona lafım yok.
Viraj dahil gerektiğinde ön freni kullanıyorum. Tabi bunda ne kadar fren kullanacağınızı belirleyen en önemli şey yatış açınızdır. Motoru çok yatırdıysanız sert fren yapamazsınız.
Viraja girdik ama baktık dönemeyeceğiz diye bir durum olamaz. Bu hatayı yapan kişi öncelikle nasıl bakacağını, nasıl viraja gireceğini bilmiyor demektir. Burada geliştireceği fren yeteneği değil bakışı, viraja girişi vb dir.
Virajın keskinleşmesi değil ama viraj ortasında çakıl, mıcır bulunması durumu daha tehlikeli. Birkaç kere bu durum başıma geldi. Bu durumda motoru biraz dikleştirip daha sert fren yaparak hızımı düşürdüm.
Virajda fren yapan arkadaşların iddialarını değerlendirme usulüm:
"O halde neden viraj ABS'si yapıldı ki?"
Bakın arkadaşlar virajda fren şu demek (bu arada görseldeki adam KTM'nin test sürücüsü sayın arkadaşlar, bakın uzman elde bile ne kadar fark ediyor ve sizi virajın neresine taşıyor:
Fren ABS'si de bu
Fakat esas fark odur ki: ABS'li motosiklet ile Viraj ABS'li motosiklet:
dönerken fren yapılır mı?
*
Biliyorum ki virajda fren yapan arkadaşlar uzman sürücülerden, KTM gibi küresel bir üreticiden, BOSCH gibi dünya üzerindeki en gelişmiş sürüş desteklerini üreten firmalardan daha iyi biliyor. Ben yürekten inanıyorum virajda fren yapan bu arkadaşlara; gerçekten.
Bakın arkadaşlar, vatandaşlar, Romalılar!
Yeni nesil motosiklet sürüş yönetim sistemleri, çok eksenli atalet ölçüm birimi (IMU), onlarca algılayıcı (sensör) ve çok ciddi hesaplarla -gerçek zamanlı (saniyede onlarca defa)- ölçüm yapıp, sürücünün oturuş konumunu (ek yükü) bile hesaba alarak viraj ABS'si çalıştırabiliyor. Bunun sebebi fizik kurallarını esnetebilmek, kırmak değil.
Buyurunuz yapınız, pist tekniklerini yolda uygulayınız.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Dalga mı geçiyosun tam olarak ne demek istediğini anlamadım ama bu durumu yaşadığım zamanda bunu kullanarak hep çok rahat topladım sana saçma gelebilir ama ben durumu kurtardıysam gerçekten işe yarıyor demektir.
Bir uyarı: ön tarafta çalışan sistem yarı-aktif süspansiyon bile olsa, frenleme bitince yaylar kafayı geri iter, yani ön tarafta sekme-tepme hareketi oluşur.
Bu durum ağırlığı arkaya aktarır ve ön tarafı hafifletir, tam düzelttim sanırken tutuş geometrisinin tekrar değişmesine sebep olur.
Ha derseniz ki: "Ben yapıyorum hiç öyle şeyler olmuyor?" demektir ki ön amortisörleri sıkıştırmayacak kadar hafif fren yapıyorsunuz ki bu aynı viraja frensiz girmenizin daha emniyetli olduğunu anlatır bizlere.
Gerçek bir viraj öncesi sert frenajı geçen cumartesi uyguladım; amacım test için sürdüğüm 1290 ADV S'in semi-activ süspansiyonunu denemekti. O kadar iyi bir sistemde bile sert fren sonrası geri tepme, viraj destek gazı ile birleşince kafayı boşaltıyordu. Acemi ellerde kaza sebebi olan bir durum oladuğundan dikkat etmeli...
Çözüm: fren kolunu azaltarak bırakıp o esnada amortisörlerin güvenli şekilde açılmasını sağlamak ve sonra gaz açmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Sizinle neden dalga geçeyim sayın 4till4?
Sanırım "Ben yapıyorum hiç öyle şeyler olmuyor?" kısmı açıklayıcı olacaktır anlamadığınız kısım için.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
ben çok anlamam.
ama şurada https://eksisozluk.com/entry/99987145 çok ayrıntılı bir biçimde anlatılmıştı.
biraz uzun ama aradığın cevap burada var muhtemelen.
Burası bir forum ve herkes kendi bilgisi ve deneyimiyle orantılı bir biçimde bildiklerini başkasına aktarmaya çalışıyor.
Siz eğitmen misiniz? Virajda fren konusunda bir otorite misiniz? Öyle bile olsanız bir forum kullanıcısının bir mesajına bu şekilde dalga geçecek şekilde cevap vermemelisiniz.
Bu arada Türkiye'nin ileri gelen eğitmenlerinden birisi katıldığım bir eğitimde virajda fren kullanmayın ama illa kullanmak zorunda kalıyorsanız hafifçe arka fren kullanın demişti. Ha kendisi otorite mi? Hayır.
Ama yine de bir bildiği vardır herhalde.
netleştirince bana da haber verirsiniz değil mi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
virajda fren olayı herkeste farklı tepkiler verir bu yüzden buraya trail braking gibi birkac farklı tekniği de yazmak bence hiç iyi olacağını düşünmüyorum öyle çok iyi asfaltta motosiklet kullanan insan sayısı çok değildir bu forumda öyle düşünüyorum
çünkü buraya yazarsam birileri iğrenç trafik asfaltına bunları denerse birilerinin başına birşey gelsin istemem
ve evet virajda fren yapmak iyi birseydir çok fazla işe yarar fakat bunu trafikte denemeyin özellikle İstanbul'da denemeyin otobana bağlanan yollarda denersiniz falan yazık olur hem size hem motora önce bunu çalışmanız için iyi bir asfalt lazım sonrasına bakarsınız bu teknik çalışıyor mu çalışmıyor mu farkına varır siniz trafik için gerek yok düşük hızda gittiğiniz için
siz yüksek suratteki hızı viraj ortasına kadar ön frenleme yaparak aynı anda motoru maksimum yatış açısına kadar yatırma işi keyfi sürüş yada sürüş tekniginize yeni şeyler katmanıza yarar daha fazlasını yazmak istemiyorum denemeyin diye
ülke çapındaki asfalt genel olarak çok iyi olsaydı adım adım yazardım hepsini nasıl yapacaksınız diye ama maalesef
çünkü bu teknik ön tekerde çok fazla asfalt tarafından tutuşa ihtiyacı var yanlış asfaltta denerseniz kolayca low side olur ön teker bırakır gününüz kötü biter.
tamam yazacağım gün içinde videolu resimli olarak ve kendi yazım olarak benden çıksın siz bilirsiniz
ben anlatırım gerisi size kalmış vebalini çekemem hiç şimdiden söyleyim
he trafikte de ara sıra zevkine bu tekniği kullanıyorum ama yüzlerce dakika ve günlerce antrenman yaptım bunun için tabiki iyi bir asfaltta ve yumuşak hamurlu radyal kaliteli bir lastik ile
Açıklama kardeş, yapmaya çalışan çıkar. Gitsin eğitimini alsın. Ayrıca sürat felakettir. Adam gider kombine freni viraj ABS'si diye yapmak ister. Konu yanlış anlamaya çok müsait. Pek telafi edilemez durumlar ortaya çıkabilir. Viraja kız gibi girip adam gibi çıkmak lazım.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)