Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Virajda fren konusunu netleştirelim

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Benim bu durumda kaldığımda yaptığım şey ayarında arka fren müdahalesi hem motoru dikmiyor hem dengeyi bozmuyor.Gerektigi kadar arka fren yapıp viraja devam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bu durumda kaldığımda yaptığım şey ayarında arka fren müdahalesi hem motoru dikmiyor hem dengeyi bozmuyor.Gerektigi kadar arka fren yapıp viraja devam.
    Oha bu cok guzel. Uygulayin bunu uygulayin ahahahah

  3. #43
    TempesTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Triumph 1200 RS
    Bence;

    Virajda arka fren kullanılmaz. O işi geçelim öncelikle... Yeni nesil motosikletlerde viraj abssi belki faydalı olabilir. Ona lafım yok.

    Viraj dahil gerektiğinde ön freni kullanıyorum. Tabi bunda ne kadar fren kullanacağınızı belirleyen en önemli şey yatış açınızdır. Motoru çok yatırdıysanız sert fren yapamazsınız.

    Viraja girdik ama baktık dönemeyeceğiz diye bir durum olamaz. Bu hatayı yapan kişi öncelikle nasıl bakacağını, nasıl viraja gireceğini bilmiyor demektir. Burada geliştireceği fren yeteneği değil bakışı, viraja girişi vb dir.

    Virajın keskinleşmesi değil ama viraj ortasında çakıl, mıcır bulunması durumu daha tehlikeli. Birkaç kere bu durum başıma geldi. Bu durumda motoru biraz dikleştirip daha sert fren yaparak hızımı düşürdüm.

  4. #44
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır Optimal olan uygun açıda yatırıp sonra açıyı değiştirmemek. Eğer böyle bir teknik olsaydı MotoGP'de her virajda yatırıp fren yapıp tekrar yatırırlardı. Virajı almak için en iyi yöntem virajı alacak kadar yatırıp sonra yatış açısını değiştirmemek. Alamıyorsanız fren yapıp en az hızla çarpışmalısınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------



    Nereye doğru ölüyoruz İki frene de aynı anda bastığınızda ön süspansiyon çökecektir,ağırlık öne yüklendiği için virajda zaten azalan arka frenin tutuşu minimum miktara inecektir. Sadece ön freni kullanın. İlla arka fren kullanacaksanız sadece arka freni kullanın, ağırlığı öne çok fazla düşürecek kadar da sıkmayın.
    Lastiklerini çok kötü olmadığı müddetçe ön frende %30 gibi bir yavaşlatma her zaman vardır.
    -Kendi düşüncelerim-
    Bu düşünceden vazgeç kardeş.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  5. #45

    Üyelik
    25 Temmuz 2020
    Alıntı TempesTr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence;

    Virajda arka fren kullanılmaz. O işi geçelim öncelikle... Yeni nesil motosikletlerde viraj abssi belki faydalı olabilir. Ona lafım yok.

    Viraj dahil gerektiğinde ön freni kullanıyorum. Tabi bunda ne kadar fren kullanacağınızı belirleyen en önemli şey yatış açınızdır. Motoru çok yatırdıysanız sert fren yapamazsınız.

    Viraja girdik ama baktık dönemeyeceğiz diye bir durum olamaz. Bu hatayı yapan kişi öncelikle nasıl bakacağını, nasıl viraja gireceğini bilmiyor demektir. Burada geliştireceği fren yeteneği değil bakışı, viraja girişi vb dir.

    Virajın keskinleşmesi değil ama viraj ortasında çakıl, mıcır bulunması durumu daha tehlikeli. Birkaç kere bu durum başıma geldi. Bu durumda motoru biraz dikleştirip daha sert fren yaparak hızımı düşürdüm.
    Çok güzel bir noktaya değindiniz hocam. Virajlarda genel olarak dönemeyecek gibi olup geriliyorsak öğrenmemiz gereken şey frenleme değil viraja giriştir.
    Gerçekten güzel bir vizyon kadacaktır bu düşünce acemi arkadaşlara

  6. #46
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Virajda fren yapan arkadaşların iddialarını değerlendirme usulüm:
    "O halde neden viraj ABS'si yapıldı ki?"

    Bakın arkadaşlar virajda fren şu demek (bu arada görseldeki adam KTM'nin test sürücüsü sayın arkadaşlar, bakın uzman elde bile ne kadar fark ediyor ve sizi virajın neresine taşıyor:



    Fren ABS'si de bu



    Fakat esas fark odur ki: ABS'li motosiklet ile Viraj ABS'li motosiklet:


    dönerken fren yapılır mı?

    *

    Biliyorum ki virajda fren yapan arkadaşlar uzman sürücülerden, KTM gibi küresel bir üreticiden, BOSCH gibi dünya üzerindeki en gelişmiş sürüş desteklerini üreten firmalardan daha iyi biliyor. Ben yürekten inanıyorum virajda fren yapan bu arkadaşlara; gerçekten.

    Bakın arkadaşlar, vatandaşlar, Romalılar!
    Yeni nesil motosiklet sürüş yönetim sistemleri, çok eksenli atalet ölçüm birimi (IMU), onlarca algılayıcı (sensör) ve çok ciddi hesaplarla -gerçek zamanlı (saniyede onlarca defa)- ölçüm yapıp, sürücünün oturuş konumunu (ek yükü) bile hesaba alarak viraj ABS'si çalıştırabiliyor. Bunun sebebi fizik kurallarını esnetebilmek, kırmak değil.

    Buyurunuz yapınız, pist tekniklerini yolda uygulayınız.
    Thesinner83 bunu beğendi.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  7. #47

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Dalga mı geçiyosun tam olarak ne demek istediğini anlamadım ama bu durumu yaşadığım zamanda bunu kullanarak hep çok rahat topladım sana saçma gelebilir ama ben durumu kurtardıysam gerçekten işe yarıyor demektir.

  8. #48
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Bir uyarı: ön tarafta çalışan sistem yarı-aktif süspansiyon bile olsa, frenleme bitince yaylar kafayı geri iter, yani ön tarafta sekme-tepme hareketi oluşur.
    Bu durum ağırlığı arkaya aktarır ve ön tarafı hafifletir, tam düzelttim sanırken tutuş geometrisinin tekrar değişmesine sebep olur.

    Ha derseniz ki: "Ben yapıyorum hiç öyle şeyler olmuyor?" demektir ki ön amortisörleri sıkıştırmayacak kadar hafif fren yapıyorsunuz ki bu aynı viraja frensiz girmenizin daha emniyetli olduğunu anlatır bizlere.

    Gerçek bir viraj öncesi sert frenajı geçen cumartesi uyguladım; amacım test için sürdüğüm 1290 ADV S'in semi-activ süspansiyonunu denemekti. O kadar iyi bir sistemde bile sert fren sonrası geri tepme, viraj destek gazı ile birleşince kafayı boşaltıyordu. Acemi ellerde kaza sebebi olan bir durum oladuğundan dikkat etmeli...

    Çözüm: fren kolunu azaltarak bırakıp o esnada amortisörlerin güvenli şekilde açılmasını sağlamak ve sonra gaz açmak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dalga mı geçiyosun tam olarak ne demek istediğini anlamadım ama bu durumu yaşadığım zamanda bunu kullanarak hep çok rahat topladım sana saçma gelebilir ama ben durumu kurtardıysam gerçekten işe yarıyor demektir.
    Sizinle neden dalga geçeyim sayın 4till4?
    Sanırım "Ben yapıyorum hiç öyle şeyler olmuyor?" kısmı açıklayıcı olacaktır anlamadığınız kısım için.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  9. #49

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    ben çok anlamam.

    ama şurada https://eksisozluk.com/entry/99987145 çok ayrıntılı bir biçimde anlatılmıştı.
    biraz uzun ama aradığın cevap burada var muhtemelen.
    Thesinner83 bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oha bu cok guzel. Uygulayin bunu uygulayin ahahahah
    Burası bir forum ve herkes kendi bilgisi ve deneyimiyle orantılı bir biçimde bildiklerini başkasına aktarmaya çalışıyor.

    Siz eğitmen misiniz? Virajda fren konusunda bir otorite misiniz? Öyle bile olsanız bir forum kullanıcısının bir mesajına bu şekilde dalga geçecek şekilde cevap vermemelisiniz.

    Bu arada Türkiye'nin ileri gelen eğitmenlerinden birisi katıldığım bir eğitimde virajda fren kullanmayın ama illa kullanmak zorunda kalıyorsanız hafifçe arka fren kullanın demişti. Ha kendisi otorite mi? Hayır.

    Ama yine de bir bildiği vardır herhalde.
    Onur34 bunu beğendi.

  11. #51
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    netleştirince bana da haber verirsiniz değil mi?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #52

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir uyarı: ön tarafta çalışan sistem yarı-aktif süspansiyon bile olsa, frenleme bitince yaylar kafayı geri iter, yani ön tarafta sekme-tepme hareketi oluşur.
    Bu durum ağırlığı arkaya aktarır ve ön tarafı hafifletir, tam düzelttim sanırken tutuş geometrisinin tekrar değişmesine sebep olur.

    Ha derseniz ki: "Ben yapıyorum hiç öyle şeyler olmuyor?" demektir ki ön amortisörleri sıkıştırmayacak kadar hafif fren yapıyorsunuz ki bu aynı viraja frensiz girmenizin daha emniyetli olduğunu anlatır bizlere.

    Gerçek bir viraj öncesi sert frenajı geçen cumartesi uyguladım; amacım test için sürdüğüm 1290 ADV S'in semi-activ süspansiyonunu denemekti. O kadar iyi bir sistemde bile sert fren sonrası geri tepme, viraj destek gazı ile birleşince kafayı boşaltıyordu. Acemi ellerde kaza sebebi olan bir durum oladuğundan dikkat etmeli...

    Çözüm: fren kolunu azaltarak bırakıp o esnada amortisörlerin güvenli şekilde açılmasını sağlamak ve sonra gaz açmak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------



    Sizinle neden dalga geçeyim sayın 4till4?
    Sanırım "Ben yapıyorum hiç öyle şeyler olmuyor?" kısmı açıklayıcı olacaktır anlamadığınız kısım için.
    Yok siz yanlış alındınız.Büyük ihtimalle benim cevaplama özelliğini yanlış kullanmadan dolayı.
    Ben o cümleyi sj's kullanıcı adlı arkadaş için demiştim yazdığıma alay eder şekilde cevap verdiği için.

  13. #53
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu düşünceden vazgeç kardeş.
    Virajda iki freni de aynı anda kullanacak kadar lastik gücü yok. Zaten dönerken lsatik gücü azalıyor, frene bastığınızda da az olan tutuş gücü ön tarafa kayıyor. Arka frene basmanın mantığı nedir? Ya frenlerken motoru dikleştiriyorsunuz ya da düz yolu viraj sanıyorsunuz.

  14. #54
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    virajda fren olayı herkeste farklı tepkiler verir bu yüzden buraya trail braking gibi birkac farklı tekniği de yazmak bence hiç iyi olacağını düşünmüyorum öyle çok iyi asfaltta motosiklet kullanan insan sayısı çok değildir bu forumda öyle düşünüyorum
    çünkü buraya yazarsam birileri iğrenç trafik asfaltına bunları denerse birilerinin başına birşey gelsin istemem
    ve evet virajda fren yapmak iyi birseydir çok fazla işe yarar fakat bunu trafikte denemeyin özellikle İstanbul'da denemeyin otobana bağlanan yollarda denersiniz falan yazık olur hem size hem motora önce bunu çalışmanız için iyi bir asfalt lazım sonrasına bakarsınız bu teknik çalışıyor mu çalışmıyor mu farkına varır siniz trafik için gerek yok düşük hızda gittiğiniz için


    siz yüksek suratteki hızı viraj ortasına kadar ön frenleme yaparak aynı anda motoru maksimum yatış açısına kadar yatırma işi keyfi sürüş yada sürüş tekniginize yeni şeyler katmanıza yarar daha fazlasını yazmak istemiyorum denemeyin diye
    ülke çapındaki asfalt genel olarak çok iyi olsaydı adım adım yazardım hepsini nasıl yapacaksınız diye ama maalesef
    çünkü bu teknik ön tekerde çok fazla asfalt tarafından tutuşa ihtiyacı var yanlış asfaltta denerseniz kolayca low side olur ön teker bırakır gününüz kötü biter.

  15. #55

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajda fren olayı herkeste farklı tepkiler verir bu yüzden buraya trail braking gibi birkac farklı tekniği de yazmak bence hiç iyi olacağını düşünmüyorum öyle çok iyi asfaltta motosiklet kullanan insan sayısı çok değildir bu forumda öyle düşünüyorum
    çünkü buraya yazarsam birileri iğrenç trafik asfaltına bunları denerse birilerinin başına birşey gelsin istemem
    ve evet virajda fren yapmak iyi birseydir çok fazla işe yarar fakat bunu trafikte denemeyin özellikle İstanbul'da denemeyin otobana bağlanan yollarda denersiniz falan yazık olur hem size hem motora önce bunu çalışmanız için iyi bir asfalt lazım sonrasına bakarsınız bu teknik çalışıyor mu çalışmıyor mu farkına varır siniz trafik için gerek yok düşük hızda gittiğiniz için


    siz yüksek suratteki hızı viraj ortasına kadar ön frenleme yaparak aynı anda motoru maksimum yatış açısına kadar yatırma işi keyfi sürüş yada sürüş tekniginize yeni şeyler katmanıza yarar daha fazlasını yazmak istemiyorum denemeyin diye
    ülke çapındaki asfalt genel olarak çok iyi olsaydı adım adım yazardım hepsini nasıl yapacaksınız diye ama maalesef
    çünkü bu teknik ön tekerde çok fazla asfalt tarafından tutuşa ihtiyacı var yanlış asfaltta denerseniz kolayca low side olur ön teker bırakır gününüz kötü biter.
    slm einstein

  16. #56
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajda fren olayı herkeste farklı tepkiler verir bu yüzden buraya trail braking gibi birkac farklı tekniği de yazmak bence hiç iyi olacağını düşünmüyorum öyle çok iyi asfaltta motosiklet kullanan insan sayısı çok değildir bu forumda öyle düşünüyorum
    çünkü buraya yazarsam birileri iğrenç trafik asfaltına bunları denerse birilerinin başına birşey gelsin istemem
    ve evet virajda fren yapmak iyi birseydir çok fazla işe yarar fakat bunu trafikte denemeyin özellikle İstanbul'da denemeyin otobana bağlanan yollarda denersiniz falan yazık olur hem size hem motora önce bunu çalışmanız için iyi bir asfalt lazım sonrasına bakarsınız bu teknik çalışıyor mu çalışmıyor mu farkına varır siniz trafik için gerek yok düşük hızda gittiğiniz için


    siz yüksek suratteki hızı viraj ortasına kadar ön frenleme yaparak aynı anda motoru maksimum yatış açısına kadar yatırma işi keyfi sürüş yada sürüş tekniginize yeni şeyler katmanıza yarar daha fazlasını yazmak istemiyorum denemeyin diye
    ülke çapındaki asfalt genel olarak çok iyi olsaydı adım adım yazardım hepsini nasıl yapacaksınız diye ama maalesef
    çünkü bu teknik ön tekerde çok fazla asfalt tarafından tutuşa ihtiyacı var yanlış asfaltta denerseniz kolayca low side olur ön teker bırakır gününüz kötü biter.
    hocam yaz da öğrenelim. kendine hakim olamayan bırak düşsün zaten.

  17. #57
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yaz da öğrenelim. kendine hakim olamayan bırak düşsün zaten.
    tamam yazacağım gün içinde videolu resimli olarak ve kendi yazım olarak benden çıksın siz bilirsiniz
    ben anlatırım gerisi size kalmış vebalini çekemem hiç şimdiden söyleyim
    he trafikte de ara sıra zevkine bu tekniği kullanıyorum ama yüzlerce dakika ve günlerce antrenman yaptım bunun için tabiki iyi bir asfaltta ve yumuşak hamurlu radyal kaliteli bir lastik ile

  18. #58
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    netleştirince bana da haber verirsiniz değil mi?
    Abi gözünü seveyim sen açıkla ,bir şeyler yaz yoksa millet virajlarda sakatlayacak kendini.
    COQ bunu beğendi.

  19. #59
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Açıklama kardeş, yapmaya çalışan çıkar. Gitsin eğitimini alsın. Ayrıca sürat felakettir. Adam gider kombine freni viraj ABS'si diye yapmak ister. Konu yanlış anlamaya çok müsait. Pek telafi edilemez durumlar ortaya çıkabilir. Viraja kız gibi girip adam gibi çıkmak lazım.

  20. #60
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıklama kardeş, yapmaya çalışan çıkar. Gitsin eğitimini alsın. Ayrıca sürat felakettir. Adam gider kombine freni viraj ABS'si diye yapmak ister. Konu yanlış anlamaya çok müsait. Pek telafi edilemez durumlar ortaya çıkabilir. Viraja kız gibi girip adam gibi çıkmak lazım.
    doğru diyorsun vazgeçtim tamamen
    sonrasında tekrar düşündüm de doğru bilgi ile yanlış işler yapmasın insanlar istedim gerek yok kendileri öğrensinler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)