Nedir? 10w olan amortisor yagini 15w koydum amortisorlerime.
yumusak amortisorun Dezavantajlari nedir?
Nedir? 10w olan amortisor yagini 15w koydum amortisorlerime.
yumusak amortisorun Dezavantajlari nedir?
Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!
M.Kemal ATATÜRK
Yumuşak amortisör virajda kararsızlık ve frenlemede öne yığılma yapar. Sert bir sürüş yapılmıyorsa konfor açısından avantajlıdır.
uzun yolda avantaj olabilir ama viraj yapıyim arkama birini aliyim derseniz his kaybı yaşarsınız.virajda sallayabilir tedirgin edebilir fren performansıda etkilenir çünkü daha erken öne yığılır.ama pulsar zaten çok sert bence iyi gelicektir
Genel olarak sert veya yumusak suspansiyon yoktur. Uygulamaya uygun olan ya da uygun olmayan (fazla sert, yazla yumusak) suspansiyon vardir.
Suspansiyonun uygun olup olmamasi, kullanicinin agirligina, kullanilan hiza ve yola gore degisir...
Bu arada sert suspansiyon tek sey degil aslinda: Yayin sertligi ve yagin sertligi (viskozitesi)... Bu ikincisi yine ikiye ayriliyor, compression ve rebound olarak. Hatta bazi modellerde hizli ve yavas tepki olarak yine ikiye ayriliyor.
Genel olarak n'aptiginizi bilmiyorsaniz cok ellesmeyin derim. Bir kazami sadece suspansiyon ayarini yanlis yaptigim icin yasadim. Suspansiyon geregi gibi tepki vermezse suspansiyonsuz gibi olabiliyor motosiklet. O durumda da ne gaz, ne de fren tutuyor... Motosikleti asil yolda tutan lastik degil aslinda: Suspansiyon.
Aynen biz de ne kadar sert olursa o kadar iyi yol tutar mantığı çok yaygın mesela ama özellikle bozuk yamalı asfaltta çok sert süspansiyon sekme yapabiliyor, çok kötü sonuçlara sebebiyet verebilir. Sürücü ağırlığı haricinde yolun durumunu da gözetmek lazım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)