Dostum, bununla ilgili ben şöyle bir deneyim paylaşabilirim.
Heralde yumuşak hamur olduğu için olsa gerek, düşük hava basıncında yol çizgilerinde bile böyle sağa mı gitsem ? sola mı gitsem ? kafası yaşıyor lastik .. Benim garajım soğuk bir mekan belki ondandır, lastik basıncım 3 - 4 psi düşer ve bunu hemen anlarım, ya yol çizgisinde giderken anlarım ya da virajda ..
Bence senin yaşadığın da böyle bir şey olmuş olabilir ..
Mesela geçen Cuma öne 36 arkaya 42 bastım, bu sabah benzin alırken kontrol ettim ön 33 arka 39 olmuş .. tamamladım ve bu durumda sürüş tamamen değişiyor
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Ben aldığım günden beri çok memnundum Road4'lerden, lakin 5000 km sonrası bir saçmalamaya başladı yatırdığımda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------
Ben benzincilerdeki şişirme makinelerinin kalibrasyonuna güvenmediğimden motolastikçiye gidiyorum lastik havalarının kontrolü için, orada da yarım saat bekleyip lastikler soğuk haldeyken fabrika değerlerine göre kontrol yaptırtıyorum. En son kontrolümün ardından 2 hafta geçmişti. Belki dediğin gibi buarada lastik basınçları düşmüş olabilir, bugün yine kontrol ettireyim.
Normal aslında, CB500F tam şehir motoru; vites oranları devir tork grafiği / yakıt haritası vs ne varsa tamamen şehir içi sürüş için optimize edilmiş. Uzun yolda yüksek süratte daha güçlü motor daha az veya aynı yakabilir. Aynı gaz ve devirde motorun üzerine tam kapanıp sürme ile normal sürüş arasında 8-10km hız farkı oluyor benim CB500F'te. Motosiklet havayı delip geçmek için çok uğraşıyor, güçlü motosikletler bunu daha rahat yapıyor haliyle... İkisini de kullandığım için karşılaştırıyorum; NC750 ile CB500F birbirlerine çok yakın, ancak; CB500F şehir içinde daha başarılı, NC ise şehir dışında daha başarılı. Demek ki senin Versys motoru da NC gibi, şehir dışında daha mutlu daha verimli oluyor. (Kıvraklığına bir şey demiyorum, motosiklet kıvrak, aks mesafesinden belli...)
Hep büyük motosiklet (600 cc. ve üstü) kullandım.
Özellikle virajda destek gazı verdiğimde anlıyorum lastiklerin ömrünü tamamlamaya başladığını; çok hafif şekilde yanal kayma yapıyor ve km. arttıkça bu kayma artıyor.
Bugüne kadar, yukarıdaki kritere göre 10-12bin kilometre üzerinde giden lastik görmedim. Daha giderdi tabii ki ama normalin biraz üstü bir sürüşte, biraz fazla gaz açmada fazlaca kayan arka lastik, tutuşunu kaybetmeye başlamış demektir bana göre.
Kapalı alan eğitimlerinde de sert fren çalışmasında yeni lastik-eski lastik arasında gözle görünür fark oluyordu; -hadi sizin güzel hatırınız için 15bin kilometre diyelim- üzerindeki lastiklerde ABS daha erken devreye giriyordu ya da biz toplu olarak öyle hissediyorduk diyelim
Kısacası daha uzun gider mi gider, illa ki ama çok da zorlamamak lazım sanki.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)