kaç model aralığı ya da hangi kasa baktığınızı ya belirtmediniz ya da ben kaçırdım. Her iki motorla da fazla haşır neşir olsam da kullanmadığım ve pek feedback alamadığım belli yıllara ait kasalar var, sadece sizin için değil ancak google'dan gelenler için de özet bir yazı yazayım;
DL650 ilk olarak 2004'te çıktı ve 2007'e kadar aynı motosiklet satıldı,2007'de ise euro3 emisyonları sebebiyle motorda ve egzoz sisteminde ufak değişikliklere gidildi, 2012 kasa değişti ve motosiklet ufaldı, ancak ufalan depoya rağmen daha fazla yol katetmeye başlandı.Son kasa ise 2017'de çıktı ancak işte bu kasa ile ilgili bir bilgim yok, ne kullandım ne de kullanan biriyle detaylı konuşabildim..
2007'de ki ilk ufak revizyon silindir başına çift buji teknolojisi ve egzoz sistemi değişiminden kaynaklanıyor,egzoz sistemini emisyonlara uygun şekilde ayarladıklarında motor gücünden taviz vermemek için 4 bujili sisteme geçiş yapıldı,performans olarak arada hemen hiç bir fark yok, hem 2004 sonrası hem 2007 sonrası DL650'ler eşit güvenirlikte ve zamanının en iyi enduro tourer'ı. Motor ömrü aşırı uzun ve sürüşü inanılmaz rahat. O iri hacmine rağmen kullanımı çok kolay. Kronik bilindik bir sıkıntısı yok (tipik konjektör ve sargı problemleri o yaştaki her motor için olağan) titreşim neredeyse 0 ve yakıtı özellikle sakin kullanımda çok ekonomik.
2006'da çıkan Kawasaki Versys ise DL650'e göre çok daha agresif bir kullanım sunuyor,frenleri bariz çok daha iyi,yol tutuş daha sağlan ancak ciddi bir titreşimi var,kawasaki 650 için 'bullet proof' yani kurşun geçirmez dense de özellikle elektrik aksamı (sargı-tesisat-konjektör-alternatör vb) çok hassas. Her ikiside çok iyi motor ancak o yıllara ait motorlara bakacaksanız V-strom daha makul bir tercih olur.
2012'de kasa değişen dl650 hacim olarak ufaldı,deposu bile 2,5 litre azaldı ancak azalan depoyla ile ben aynı yol şartlarında 30-35 km daha fazla yol gidiyordum,kullanım keyfi aynı,heybet azalsa bile sele yükseldiği için verdiği güven daha fazla, alt devirler daha bir doluki habire vites küçültmediğimi hatırlıyorum eskisine nazaran,önceki v-strom mükemmel bir motor olduğu için aşırı bir değişiklik yok zsaten doğru olan da buydu.
2012'de ilan edilen kawasaki devrimi ile her modelini sınıfının en iyi olması için hedef konunca Versys de haliyle nasiplendi ve 2014 model yeni versys 650 tanıtıldı, fren-yol tutuş-performans herşey sınıfının açık ara lideri olması için çok daha geliştirildi ve her nasıl başardılarsa konforuda oldukça arttırmayı başardılar,söz konusu rakibi vstrom zaten çok iyi bir motor ancak daha iyisini yapabilmek adına tipik kawasaki ruhuyla varsa yoksa performansa yönelip konforlu da bir model çıkınca segmentinin 'bana göre' en iyi motosikleti oldu, ilk modellerde yani 2014-15-16 hatta bazı 17'lerde 25-30bin km sonrası ciddi yağ eksiltme problemleri dışında kronik bir problemi yok, işin kötüsü yağ kapasitesi zaten çok az olan versys 650 uzun yolculuklarda yağ yakınca zart diye yağ lambası yakabiliyordu, 2017 ve sonrasında yağ tüketimi daha seyrek demek isterdim ancak çok fazla satılmadığı için sağlıklı bir fb almak zor.Bu arada bazı versysler inatla yağ yakmıyor ayrı konu.
Son kasa DL650 & versys kıyaslaması yapmak isterdim ancak maalesef kullanmadım yeni DL'yi.
Bu arada ilk çıkan DL650 , farklı klasmanlarda olsa dahi Türkiye'de fazer ile birlikte en popüler motosikletti. İnsanlar anlamsızca fazer mı alsam DL650 mi alsam diye konu açardı
Kıskançlıktan çatlayan transalpçiler ise oturup DL650'i kötüleyen şiirler yazardı hasetinden :D Transalp o zamanlar 20 sene geriden geliyordu bariz DL'ye göre, onlarda oturup dağda bayırda 'vstrom olsaydı buraya gelemezdik' diye toplanıp dedikodu yapardı kendi aralarında
hey gidi günler