Cub motorların olayı nedir?
Reklamlar
-
Selam herkese acemi bir motorcuyum,scooter kullanıyorum ve motosiklet dünyasını keşfediyorum.
Bütün motorların scooter,racing, enduro vs mantığını anlıyorum ama bu cub motorun olayını çözebilmiş değilim.
Yani bagaj hacmi desen yok ,sportif desen değil,konfor desen hak getire,tarzı var desen en tipitip motor bu, gerçekten cub motor neden üretilir, alan ne için tercih eder, hangi soruna çare olmuştur merak ediyorum.
Reklamlar
-
Selami27 adlı üyeden alıntı
Selam herkese acemi bir motorcuyum,scooter kullanıyorum ve motosiklet dünyasını keşfediyorum.
Bütün motorların scooter,racing, enduro vs mantığını anlıyorum ama bu cub motorun olayını çözebilmiş değilim.
Yani bagaj hacmi desen yok ,sportif desen değil,konfor desen hak getire,tarzı var desen en tipitip motor bu, gerçekten cub motor neden üretilir, alan ne için tercih eder, hangi soruna çare olmuştur merak ediyorum.
Yazmak için yazıyorsun ama genede açıklayayım
Motorun adının açılımı CUB (Cheap Urban Bike)
Genelde 4 vites yarı otomatik motosiklettir çok az yakar 2 litre civarı vites vardır ama debriyaj yoktur motorları yatık tip motordur plastik aksamlıdır şehiriçi kullanıma uygundur sol ede birşey yoktur sağ elde gaz ön fren sağ ayakta arka fren sol ayakta vites levyesi bulunur.Tüm halkın kullanıp alabilmesi için yapılmış ucuz basit şehir içi kısa mesafe kullamım odaklı bir underbone motorsiklet tipidir.
-
Scooter in yurumedigi arazi yollarında enduro gibi kullanilabilir
-
bende crypton var..ön boşluğa 10lt çanta,yan heybeler,ön siperlik ve topcase takılı..hergün 30+30km...70km/s ile gidip geliyorum..her işimi görüyor..
-
schnitzel_34 adlı üyeden alıntı
bende crypton var..ön boşluğa 10lt çanta,yan heybeler,ön siperlik ve topcase takılı..hergün 30+30km...70km/s ile gidip geliyorum..her işimi görüyor..
Scooter ile çanta ve heybe takmadan sele altı ve topcase ile daha fazla hacim elde edilebilir. Cub motorun ne işe yaradığını hala anlamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:43 ----------
karayel90 adlı üyeden alıntı
Yazmak için yazıyorsun ama genede açıklayayım
Motorun adının açılımı CUB (Cheap Urban Bike)
Genelde 4 vites yarı otomatik motosiklettir çok az yakar 2 litre civarı vites vardır ama debriyaj yoktur motorları yatık tip motordur plastik aksamlıdır şehiriçi kullanıma uygundur sol ede birşey yoktur sağ elde gaz ön fren sağ ayakta arka fren sol ayakta vites levyesi bulunur.Tüm halkın kullanıp alabilmesi için yapılmış ucuz basit şehir içi kısa mesafe kullamım odaklı bir underbone motorsiklet tipidir.
Bence yazmış olmak için yazan sensin birader. Cub motorun yarı vitesli olduğunu vs biliyoruz zaten. Ben niye cub motor tercih edilir amacı nedir diyorum sen fren nerde vites nerde onu yazıyorsun.
Ben diyorum ki uçup kaçayım dersen racing aldın , toza toprağa gireyim dedin enduro aldın ,dağa taşa tırmanayım dedin cross aldın ,bagajım olsun pratik olsun dedin scooter aldın peki bu cub ne işe yarar diyorum sen yazmış olmak için yazıyorsun diyorsun.Evet birader yazmak için yazıyorum her soru soran troll herkes Salih aynen
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------
Felis Leo adlı üyeden alıntı
Scooter in yurumedigi arazi yollarında enduro gibi kullanilabilir
Konudaki tek kafaya yatan mesaj. Başka bir avantajı yoksa şehiriçi scooter almak daha mantıklı o zaman. Köy yeri falansa cub daha doğru olabilir
-
Cub motorların tercih edilmesinin en büyük 2 nedeni bakım ve yürütme maliyetlerinin ucuz olması ve özellikle (benim de tercih nedenim) vites avantajı sayesinde küçük hacimli olmasına rağmen (100cc) aynı hacimdeki bir scootera göre rampalarda çok daha iyi çekiş göstermesi. Ayrıca scooter dan vitesliye geçişte debriyajı düşünmeden viteslere alışmak için de kullanılabilir.
-
Cub çok uygun fiyata satın alınabilir. Uzun ömürlü ve dayanıklıdır. 2 lt/100 km birçok hacim ve sınıfta motorun yanına yaklaşamayacağı düşüklükte bir yakıt tüketim değeri aslında. Bir nevi motosiklet dünyasında her yönden ekonomik olma kavramının dibi, karekökü, ağababasıdır.
-
Bir cub sahibi olarak söylüyorum motosiklet beklenti ile alakalı bir şey. Örnek olarak benzetme yaparsak yazın giyilen sokak terliği. Ayakkabının botun gittiği her yere gider mi? gider, her yere uyar mı? uymaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:25 ----------
Selami27 adlı üyeden alıntı
Yani bagaj hacmi desen yok
Bagaj hacmi bütün vitesli motorda cub kadar cubın bir farkı yok. örneğin r25 veya gs 1200
Selami27 adlı üyeden alıntı
sportif desen değil,
Sportif modeller malum chooperde pek sportif sayılmaz.
Selami27 adlı üyeden alıntı
konfor desen hak getire,
Konforun sonu yok kişiye göre çok değişir. Titreşimli mi? evet biraz gaza bastım mı titremeye başlar ben şişme minder aldım kendimce sorunu çözdüm.
Selami27 adlı üyeden alıntı
tarzı var desen en tipitip motor bu,
Burada bir dakika! Çocukluğumda komşumuzun bu tip bir motosikleti vardı. Ona heves etmiştim bu motosikletimi görünce hemen bakmaya gittim çok beğendim nedense almadım. Bir iki gün sonra almaya kara verince niye o zaman almadın diye kendime kızdım ve satılmamış olmaması için dua ede ede gittim.
Selami27 adlı üyeden alıntı
gerçekten cub motor neden üretilir,
Her motosiklet gibi ticari amaçlar için üretilir. Benim gibi insanlar satın alır onlarda para kazanır diğer modeller gibi. Arz talep meselesi banada bir tane sattılar. Olay bu kadar basit.
Selami27 adlı üyeden alıntı
alan ne için tercih eder,
Diğer bütün tercihler ile aynı. Seviyorum, işimi görüyor, bana yetiyor.
Selami27 adlı üyeden alıntı
hangi soruna çare olmuştur merak ediyorum.
Sorundan kasıt ne senin ne sorunun var ki denk gelmemiş? Ben bunla yarım Türkiye turu yaptım. Bulgaristan'a Yunanistan'a gittim bir çok şehirler arası gezdim. Millet bilmem ne motosiklet öbür kasabaya gider mi? diye konu açarken
-
Selami27 adlı üyeden alıntı
Selam herkese acemi bir motorcuyum,scooter kullanıyorum ve motosiklet dünyasını keşfediyorum.
Bütün motorların scooter,racing, enduro vs mantığını anlıyorum ama bu cub motorun olayını çözebilmiş değilim.
Yani bagaj hacmi desen yok ,sportif desen değil,konfor desen hak getire,tarzı var desen en tipitip motor bu, gerçekten cub motor neden üretilir, alan ne için tercih eder, hangi soruna çare olmuştur merak ediyorum.
bu mantıkla hemen hemen bütün motorlara aynı şeyleri diyebilir her motor için niye üretilmiş yaklaşımında bulunabiliriz.
bir motor üretilip satılıyorsa demekki beğenenleri işe yararlılığı var.
-
29 Temmuz 2020, 09:31
#10
Cup motor scooter kadar olmasa da rahat bir motordur ve scooter ile gidilmesi tehlikeli olabilecek yerlere gidebilen motordur. Güçlü bir cup ile güzel bir tura bile çıkılır. Az
yaktığı için rahatça gezilir ama deposu ufaktır. Yanında bir şişe benzin olması iyi olur. Arkaya heybe ya da kasa bile atılıp bol eşyalı gezi yaptırır.
-
29 Temmuz 2020, 09:43
#11
Asya’da en çok tercih edilen tarzdır, ucuzdur, az yakar, dayanıklıdır, genelde tel jantlıdır, teker ince ve jant çapı büyüktür asfalt-toprak karışık kullanılabilir, bizim motosiklet anlayışımız ihtiyaçlar doğrultusunda olmadığı için bizde genelde motora bakarlar tipsiz der geçerler, fonksiyonellik amaçla yönelik kullanım düşünmezler, bağ bahçe gezmek, arazilerimizi dolaşmak için ben de bir tane 100cc CUP istiyorum. Asya ülkelerine her gittiğimde bir cup kiralayıp gezerim ulaşım derdini ortadan kaldırırım.
-
29 Temmuz 2020, 10:19
#12
Bi Top Gear'da seyret nasıl birşey miş, sadece Honda kaç milyon adet satmış, kullanılmış kızartma yağı ile bile nasıl gidiyor. Belkide başarı anlamında en başarılı amacına hizmet eden motorlu taşıt denebilir.
-
29 Temmuz 2020, 10:45
#13
En saygı duyduğum motosiklet tiplerindendir.
Köylerde birçok dedemizin ulaşımını ve işlerini halletmesini sağlamıştır.
Ayrıca istersen topcase bağlayabilirsin " takılmıyor " diye bir şey yok ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
29 Temmuz 2020, 10:54
#14
Dünyada en çok satılan motorlu taşıt Honda Super Cup 'dır (100 milyon) cupların varlığını sorgulamak için biraz geç kaldın geçen hafta Caddebostan da 60 yaşında bir abi ile tanıştım , Yamaha Crypton ile Italya' ya kadar gitmiş , defalarca Moldovya Ukrayna gidip gelmiş , adam emekli üst düzey devlet memuru , 100.000 liralık motosiklet alabilirim ama bunun pratikliği hiçbirinde yok , 70-80 km hızlarda da gayet konforlu ve emniyetli heryere gidebiliyorum dediydi ;)
-
29 Temmuz 2020, 16:56
#15
Mantıklı yanıtlar verenlere teşekkürler ancak maalesef sadece 3-5 kişi adam akıllı cevap yazmış.
Türkiye’de motosiklet kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun düşük kültür seviyesinde olduğunu seziyordum ve son açtığım iki başlığa gelen cevaplar sayesinde bundan iyice emin olmuş oldum.
Hani her türlü forum ortamında okumaktan ,okuduğunu anlamaktan aciz adamlar var ama bu forumda (motorcu forumu altını çiziyorum) daha bir fazla.
-
29 Temmuz 2020, 17:20
#16
Selami27 adlı üyeden alıntı
Mantıklı yanıtlar verenlere teşekkürler ancak maalesef sadece 3-5 kişi adam akıllı cevap yazmış.
Türkiye’de motosiklet kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun düşük kültür seviyesinde olduğunu seziyordum ve son açtığım iki başlığa gelen cevaplar sayesinde bundan iyice emin olmuş oldum.
Hani her türlü forum ortamında okumaktan ,okuduğunu anlamaktan aciz adamlar var ama bu forumda (motorcu forumu altını çiziyorum) daha bir fazla.
sen nerenin trolüsün
bütün motorların mantığını anlamış, ama cup motoru anlayamamış mış. Motor dünyasını keşfediyomuş, bütün tarzları yalayıp yutmuş cup ta takılmış. sonrada gelmiş burda kültür seviyesinden bahsediyor.
Sen ve senin gibi bir trol ekibi var bu forumda, iğrendirdiniz artık.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
-
29 Temmuz 2020, 18:04
#17
-
29 Temmuz 2020, 18:11
#18
karayel90 adlı üyeden alıntı
Yazmak için yazıyorsun ama genede açıklayayım
Motorun adının açılımı CUB (Cheap Urban Bike)
Genelde 4 vites yarı otomatik motosiklettir çok az yakar 2 litre civarı vites vardır ama debriyaj yoktur motorları yatık tip motordur plastik aksamlıdır şehiriçi kullanıma uygundur sol ede birşey yoktur sağ elde gaz ön fren sağ ayakta arka fren sol ayakta vites levyesi bulunur.Tüm halkın kullanıp alabilmesi için yapılmış ucuz basit şehir içi kısa mesafe kullamım odaklı bir underbone motorsiklet tipidir.
Bu arkadaş gayet güzel açıklamış.
"Tüm halkın kullanıp alabilmesi için yapılmış ucuz basit şehir içi kısa mesafe kullamım odaklı "
demiş işte daha nasıl açıklasın, gayet anlaşılır düzgün bir cümle kurmuş.
-
29 Temmuz 2020, 20:00
#19
Kullanım tarzı olarak scooter ile alakası yoktur. Scooter hiçbir zaman motosiklet havasını veremez ama bu verir. Scooter’dan çok daha dayanıklı ve sorunsuzdur. Bana göre tek sıkıntısı viteslerinin düz vitesli motora nazaran ters olmasıdır. Debriyajla uğraştırmaması da bir artıdır ama ben debriyajlı motor severim. Bir kez aldım, bir daha ancak yazlık için falan ikinci motor olarak, o da kaliteli olursa alırım. Bende Kymco vardı ama Yamaha Crypton ondan kıyaslanamayacak kadar daha iyiydi.
Bu arada son zamanlarda cub kullanan apaçi sayısında bariz bir azalma var. Sanırım hem motor, hem de benzin fiyatlarının artışı onları da vurdu.
-
scooter ın aktarma ile kaybettiği bir miktar gücü cub motor kaybetmiyor. Motor piston geometrisi ile verim en yüksek seviyede çalışır. Yakıtı bu yüzden azdır. Tekerlekleri büyük olduğu için çukurlarda güven verir. yamaha crypton un s veriyonunu 1.5 yıldır kullanıyorum.3. motorum ama en çok bu motoru sevdim kısa mesafede bulunmaz nimet. fakat frenler tırt lastik falan da değiştik yine de zor duruyor :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)