Arkadaşlar almak veya almamak. Fikirler, İstekler, Arzular çok güzel.
Fakat Bazı gerçekler var ki maalesef Ülkemize has.
Öncelikle kimseye alın veya almayın demiyorum. Sadece Çok büyük Risk aldığınızı Bilin. Kendi adıma tavsiye etmiyorum
Kendi başımdan geçenleri anlatayım.
2003 Model R1 kullanıcısıyım.
Motoru seneler önce almaya giderken. Herkes gibi telefonla görüştük Motora bakmaya gittik.
-Motorun şasesine İyice baktık. Sorun yok.
-Sağına soluna motor çevresine baktık akan, kokan nem yapan bir yağ yok.
-motoru kullandık gayet güzel vites geçişleri,ivmelenme vs...
-gösterge de herhangi bir problem yok Diagnostik arızası yok.
-Sağa Sola gram çekme yok, elleri bırak düz yolda motorun üzerine yat git o derece.
-Sonra Motora bakım yapan ustanın yanına gittik. Ustam var mı bir sorun bak varsa söyleyin. Ustanın söylediği herhangi bir sıkıntı yok
Özetle her şeyi ile sağlam duran bir motor. Bu arada bayağı bir de dolaştık motorla.
Sonra gittik noter banka işlemlerimizi bitirdik.
Geldik İzmir'e güle oynaya motorumuzu kullanıyoruz. Ama hala bir sıkıntı yok.
Artık haftalar geçiyor motora ufak ufak alışmışız ufak ufak motoru zorluyoruz Yine bir sıkıntı yok
Ama Sadece 2. viteste 4000 devir 5000 devir arasında küçük bir "öhö" yapıyor sonra kesintisiz devam ediyor. ve evet sadece bu viteste sadece bu devir aralığında bunu yapıyor ve çok kısa sürüyor.
Forumda, çevrede bu arızayı araştırıyorum. Motorun, Gaz ayarları tekrar yapılıyor, Gaz kelebekleri tekrar ayarlanıyor kontroller yapılıyor. Bujiler, kirli benzin filan bir şey çıkmıyor.
Bu arada bu vites ve devir aralığı motorumda çok nadir kullanılan bir aralık . Sadece ışıklarda veya trafikte ani kaçamaklar içi kullanacağınız vir aralık. Bu yüzden pek farkedilmiyor.
Yok yani motorda Farkedilebilecek hiç bir şey yok. Çekişte düşüş yok hızda azalma yok. Sadece ufacık bir 2. viteste 4000-5000 arası öhö var.
İnanın sıfır aldığınız motorlar bile bazen bunu yapıyor. Böyle yazdığıma bakmayın. Motorda bir şey yok görünüyor.
İyi güzel. Kullanmaya devam ediyoruz. Gayet güzel
Sonra yanlış hatırlamıyorsam 1 ay sonraydı galiba Motorum yolda giderken vites 6 da takılı kaldı.
Bir türlü diğer viteslere geçmedi yani öyle sessiz sedasız 6. viteste kilitlendi.
Sonra o şekilde tın tın normal trafik hızında tın tın motoru eve getirdik.
Artık ustalara danışıyoruz ne olmuş olabilir. Bu arada tek vites ile motor gayet güzel gidiyor başka bir arıza yok.
Ustalar açılıp bakılacak diyorlar. Vites dişli veya parçalarında sıkıntı olduğunu söylüyorlar.
2 sene önce sadece motoru indirmeye (tamir hariç) 2000 lira istedi ustanın birisi.(arıza ve parçalar hariç onlarıda eklersen +2000 daha gibi bir rakak eklenir demişti)(ustanın iyi olduğu söyleniyordu)
Bizde haliyle fiyatı duyunca. İçimizden bayağı bir Rahmet okuduk.
Baktık olmayacak bu iş böyle. Giriştik motora. Yavaş yavaş motoru indirdik söküm işlemlerini yaptık.
Asıl bomba burda. Motorun ikinci vites grubu yepyeni, birinci vites grubunda ki 2. vites dişlisi %25i yenmiş.
Nasıl olur bu: kısacası önceden motoru söken usta ne yaptıysa bir gruptaki dişlileri yenilemiş veya sağlam bırakmış. Arızalı dişliyi de öylece tek olarak motor bırakmış.
Vitey yarım ayı da gidip buraya sıkışmış
Ayrıntılı bilgi için şu konuma bakabilirsiniz. Resimleri de mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...oksurmesi.html
Düşünün Her şey çok güzel. Performans, ivmelenme, Son hız (300)(siz yapmayın!) banamısın demiyor. Her şey gayet güzel.
Bana 2, el vites grubuna ve bayağı bir paraya mal oldu. Fiyat vermeyeceğim şöyle söyleyeyim. Motoru aldığım fiyatın %10 una mal oldu.Siz anlayın artık.
Bu birincisiydi.
Şimdide ikincisi;
Bu işlemler bitti. Çok şükür yine güzel güzel kullanıyoruz.
Yaklaşık motoru aldıktan 3 ay içerisindeydi yine yanlış hatırlamıyorsam.
Yolda giderken birden Her şey yine normal. Trafikteyim tın tın gidiyoruz. Motor birden tak tak tak diye üst kapak vurmaya başladı ve motor stop etti.
Allah tan sıkışık trafikte gittiğimiz için hemen sağa çekebildim motorun kendi kalan hareketi ile.
Fazla uzatmayayım. Motorda supap lar vuruyordu.
Yine motoru açtık üst kapağı çıkardık. Sübaplar yamulmuş. Sebebi ise motor sente atlamış. Sente atlamasının sebebi ilk olarak gerginin bozulması zannettik o da biraz kaymıştı.
Ama asıl sorun sonradan çıktı. Motorun üst kapak eksantrik zincir gergi paleti yerinde yok. Yani hiç takılmamış.
Şöyle özetliyeyim, eğer eksantrik gergisi arıza yapsa bile bu sorun kolay kolay yaşanmaz. Çünkü gergi bozulsa bile normal şartlarda zincir eksantrik dişlilerinden kendisini atamaz. Ama maalesef motorumda Üst gergi paleti olmadığı için zincir bir anlık genleşme ile kendini palet boşluğunda bırakıp bu sorunu meydana getiriyor. Yine motor fiyatının %10 kadar kadar masraf.
Bu arada söyleyeyim. R1 motorum olabilir fakat agresif kullanan biri değilim. Ufak motorlar şehir içinde ve trafikte beni hep geçerler. Otoban da da trafiğe bağlı olarak rahat bir hızda kullanırım.
En önemlisi de bu arıza anlık meydana geldi. O ana kadar Hiç bir ses veya belirti yok.(belki sen fark etmemişsin diyebilirsiniz fakat biraz titiz biriyim en ufak ses duysam bu nedir diye motorun sağını solunu açar bakarım.)
Daha bunun gibi sayabileceğim birkaç olay daha var başımızdan geçen ama fazla uzatmayacağım.
Eski motor için parça bulmak sıkıntı. 2, ele bakıyorsunuz hırsızlık mı değil mi bilmiyorsunuz. (Hırsızlık olaylarına ortak olmamak için parça alacağım kişilerden ruhsat ve kimlik bilgilerini göstermelerini istedim hep bu yolla alışveriş yaptım.)
Kısacası "Motor Kapalı Bir Kutu İçinden ne çıkacağı belli olmuyor".
Ne kadar dikkatli olsanız da Kötü niyetli insanlar işlerini bir kılıfa uydurmuş oluyorlar. Çok ama çok dikkatli olun.
Umarım bu tecrübelerin sizlere bir faydası olur. İnşallah herkes gönlüne göre motorunu bulur ve alabilir.
Herkese İyi sürüşler.