Şu kadar diyeyim bu yaz motor almayan bu kış en az %30 kar eder. Bu fiyatlardan alım yapan ciddi zarra eder. Bence bu yaz motor alınmaz.
şu sarı siteye like disslike butonu gelse fazla disslike alan ilanlar kaldırılsa siteden ne güzel olur.ama sarı sitenin hoşuna gitmez bu iş
Böyle düşünmenize sebep olan nedir ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Motorlu taşıt ilanı vermek paralı olsun isterim şahsen.
ilan açmak en az 100TL olsun. Sebebi;
En azından gerçekten malını satmak isteyen ilan verir.
Aynı arabayı; opsiyonlandı (serdar bey), kaporası alındı, kapora yandı v.s gibi başlıklarla defalarca ilan verip algı yaratan karaktersizler yüzünden şişiyor birazda fiyatlar.
Yeni ilan verecek olan satıcı da bakıyor ilanlara o adam o fiyatı yazdıysa bende bu fiyatı yazarım diyor, bu sekilde fiyatlarda astronomik rakamlar oluşuyor.
Bu sadece motosiklette olan bişeyde değil daha geçen gün şahit oldun bi arkadaşım sıfırı 1400 tl lik telefonu 1 sene kullanmış olmasına rağmen 1500 tl ye sattı helal olsun dedim valla ben olsam satamam bikere içim elvermez
Motosiklet , araba yada cep telefonu vs vs..
Tüm bu dengesizliklerin sebebi tamamen devletin uyguladığı tuhaf vergi sistemi.. KDV , ÖTV , ÖTV nin vergisi vs derken B segmenti orta paket bir otomobilin fabrika fatura çıkış fiyatı 55 bin TL iken 155.000 TL ye ulaştıran matematik bilmez yaklaşım yüzünden bunlar oluyor..
Yaşım yettiği için ve piyasaları uzun zamandır takip ettiğim için bugunü dejavu kıvamında yaşıyorum. Zira bugun yaşananlar 1993 , 2004, 2008, 2013 ve bugun de yaşanmakta..
Tek sebebi vergilerde değil. İşbilmez distributorlerin dengesiz fiyat politikalarından sebepte bunlar oluyor.. Distriibutor yeni çıkan modeli çoğu zaman yanlış fiyatlıyor.. Sonra fiyatları geri çekiyor , sonra talebe yetişemiyor vs vs..
Otomobil yada motosiklet satışı 3-5 yıllık lojistik planlama ile yönetilmesi gereken birşey.. ^ayda bir fiyat güncellemesi ile bu işi yapmaya kalkarsan stokta araba bulamazsın.. Bugun otomotiv firmalarının çoğu öngörülen sipariş ile otomobil / motosiklet üretiyor..
2 yıldır Türkiyede otomobil ve motosiklet satışlarında düşüş var ( 50 cc yi dışarıda bırakıyorum ) %50 seviyesindeki bu düşüşün 2020 de yeni taleple buluşacağı zaten belliydi. Ancak markalar artık Türkiye yi başarısız & istikrarsız bir pazar olarak gördüğü için siparişleri kıstı..
Özeti şöyle oldu.. Örn. BMW - Mercedes yılda 20 bin - 30 bin araba planlıyorken Türkiye için 10 bin planladı.. Adamlar Trükiyeyi anlayamıyor çünkü çok değişken bir arz talep çizgisi sözkonusu..
Burada vatandaşın yapması gereken şey liste fiyatının üzrrindeki hiçbir ürünü satın almamasıdır. Ancak vatandaş galericinin yada bayinin gazına geliyor. Gelmeyin kardeşim..
Türkiye pazarının doyurulması ve fiyat dengelerinin yerine oturabilmesi için daha en az 12 aylık bir dönem var.. Oda pandemideki Avrupanın üretim potansiyeli ile doğru orantılı.
Bu sistemi yasal diyerek savunan, fahiş fiyattan satış yapılmasına "adam haklı beyler" diyen arkadaşlarla, trafikte adam ezip "ben kurala uygun hareket ettim suçlu karşı taraf, vicdanım rahat" diyenler aynı kişiler. Motosiklet tarlada yetişmiyor veya denizden tutulmuyor. Elde edilmesi için bir emek verilmiyor. Garajda yatan motosikletini sırf sıfırı gelmiyor diye pahalıya satan adam ahlaksızdır. Etik nedir bilmeyen vicdansız adamın tekidir. Avrupada, Amerika'da yaşayan insanlar (ki bizden kafa olarak 100 yıl ilerideler) salak mı ki eski motorlarını 3 - 5 bin TL'ye satıyorlar ?
Bunların tümünü kurala bağlayacaksın. İkinci el aracın değeri kapıdan çıkmasa bile satıldığı an %10 düşecek. Satışı durduysa da yerine veya başka bir emsali araç baz alınacak. Bu al satçılara göz açtırılmayacak. Bunları da devlet yapacak (evet, Paypal'ı kapatan, Netflix'i bitiren, %37 ÖTV dayatan devlet).
Sarı sitede normal fiyatta hiçbirşey yok gerçekten. İlk resimdeki sırf i7 işlemci diye 5400tl ye koyulan monitör dahil sistem. Altaki de benim sıfır topladığım sistem.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------
not: 240 gb ssd eklememişim 240 gb ssd dahil total :5559 gayme
abarttın iyice sende.
Adam öldürmek ile yüksek fiyatları aynı kategoriye sokmak hoş olmamış. Sanki zorla satıyorlar sana pahalı motoru
Kusura bakma da benim motorumun sıfırı 22 bin tl, ister 10 a satarım ister 22'ye istersem 30'a. Kimi ne ilgilendirir ki bu? Yani benim malım hakkında senin söz sahibi olmaya ne hakkın var, parasını beraber mi ödedik? Ben 30 a sattım diye sana zorla silah dayayıp mı aldırıyorlar?
Gereksiz abartıyorsunuz.
2019 sonu mt25 ikinci eller 15 16'ya alınıyordu, birde şimdi ki fiyatlara bakın.
Ben ns200 ü sattıgımda mt25 almak istiyorum, 9.5 a aldıgım motor simdi 15 16 ediyor. Mt25 fiyatları yükseldiği için kendi motorumu da genel piyasa altına satmamam lazım ki istediğim motoru alabileyim.
İkinci el satıcılarını eleştirenler gelip de neden 8 ayda 15 bin tl olan sıfır motor neden 22 oldu demez, ama ikinci el neden zam yaptı der.
Hükümeti eleştirmek yemez, satıcıyı eleştirir.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
10 gün önce sıfır cbr650r aldım 82 ye. Şu an ikinci eli 95-97 aralığında satılıyor. Arayıp neden böyle yaptıklarını sormak isterim ama küfür edeceğimi bildiğim için uğraşmıyorum.
Motorların fiyatları aynı kalıyor aslında, bizim cebimizdeki paranın değeri azaldığı için yükseliyor gibi geliyor.
Bunun suçlusu motosiklet üreticileri ya da satıcılar da değil, sistem sorunu. Böyle bir sistemde yaşamayı kabul ediyorsan sonuçlarına katlanacaksın. DÜnyada artık üretim sorunu yok, her türlü şeyde dünyadaki bütün insanlara fazla fazla yetecek kadar üretim yapılıyor ama dünyanın bir tarafında fazla yemekten obezlik dertleriyle uğraşan insanlar varken dünyanın başka yerlerinde açlıktan ölen insanlar var. İnsanlar açlıktan nasıl ölebiliyor aklım almıyor, yaa zaten açsın, öleceksin, kaybedecek ne kalmış, zenginleri ye karnın doysun.
Merhaba arkadaşlar.
Seko ve newmoto76 arkadaşlara kısmen katılmakla beraber belirtmek isterim ki ciddi bir tefecilik/karaborsacılık sorunu var piyasada.
Son dönemde arabamı yenilemeye karar verdim ama belli ki çok ters zamana denk gelmişiz.
Araba (ve motor) piyasada yok değil ama fırsatçılar her geçen gün fiyatını arttirabilmek için türlü türlü oyunlar yapıyor.
Almak istediğim araba modeli bayilerde yok veya tek tük var ama 2. el ilanları 0km olarak bol miktarda var ve liste fiyatının 20-30 bin tl üzerinde.
Bugün bayiye gittim. Görüştüğüm bayan Haziran ayında liste fiyatı 163bin tl iken bana 160bin tl fiyatla satmak istediği araca şimdi 175bin tl para istiyor. Sebebi de aksesuar eklenmesiymiş ve aksesuar almak zorunluymuş
3tl değerindeki tampon falan ıvır zıvırı için 13tl para istiyor.
Tabi hemen aradım distribütörü ama onlar da bayiyi kolluyor, aksesuarı istediği gibi satar diyor.
Başka bayiyi aradım fiyat sordum, onlar da burdaki bayi gibi aksesuarı zorunlu tutuyor.
Demek ki durum organize ama çaktırmıyorlar.
Dedim ya, kapitalist sistem, kapitali çok olanın dediği oluyor.
Lemmy abimiz söylemişti bunları zamanında:
https://www.youtube.com/watch?v=0LZxelSc62Y
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)