Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Emniyet şeridende bekleyen kamyona arkadan giren motorlu genç

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    genç arkadaş ya dalgın ve bakışı düşük emniyet şeridinde gidiyordu

    ya da makas ata ata giderken bi anda emniyet şeridine çıkınca kaçınılmaz kaza oldu

    kendisine geçmiş olsun diyorum.





    HABER LİNKİ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Umarım iyileşir bu arkadaşımız.

    Kamyon muhtemel uyarı levhaları koymadı ancak bu derece hasar aldıysa muhtemel motorcu arkadaş o levhaları görse bile duramayacaktı.

    Emniyet şeridi kullanacaksak sakin bir hızda kullanmamız lazım, eğer hız yapacak isek en sağ şeritte olmalıyız.

    Arada bir otobandan 20 km lik yolculuk yapıyorum, sağ şerit boş. Buna rağmen motorcular emniyet şeridinden gidiyor.

    Bazı araçlar dönüşlerde kör noktalarda emniyet şeridinde duruyor ve bu kazaya sebebiyer verebiliyor.

    Tekrardan belirtmek isterim ki emniyet şeridi motor için yapılmış bir yol değildir, illa kullancaksan 40 - 50 km hızı gecmemek gerekiyor
    mavzer-i, espresso, fazil ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Emniyet şeridinde duran araca çarpmak kadar aptalca bir hareket ancak bize özgü galiba.
    Geçenlerde Ankara'da araba ile çevre yolunda ilerler iken ,hızım orta seviyede olduğundan en sağ şeride kontrolu olarak geçtim.
    Birden dikiz aynasında son hızla gelen yeşil R25 gördüm. Kaptırmış, son hızda en sağ şeritten bana doğru geliyor.
    Az kalsa bana arkadan vuracaktı. Eğer arkadaş bu satırları okuyorsa, bana yaptığı el kol hareketlerinden umarım kendisi utanır.
    En sağ şeritten çok hızlı araç SAĞLAMAYIN!
    Sol şerit bu iş içindir.
    Az sabır lütfen.

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    çok geçmiş olsun..

  5. #5
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Umarım iyidir ama demiryığınına çarpmış.Pek şansı yok gibi.Sağkalsada bundan sonra motor sürecek halinin olacağını sanmıyorum.Full ekipmanda olsa çok kötü bir kaza.ALLAH yardımcısı olsun.

  6. #6
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Doğal seleksiyon maalesef.

  7. #7
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Allah şifa versin. Bu şekil kullanımların artmasının sebebi hep sosyal medya. Cidden çok kötü ya.

  8. #8
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Ne diyeyim bilemedim, adı üstünde emniyet şeridi. Orada hız yapıyorlar, inanılır gibi değil.

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğal seleksiyon maalesef.
    Çok rahatsız edici ama o kadarda doğru bir cümle.

    Maalesef doğa canlıları bir şekilde elimine ediyor.

  10. #10
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Birçoğumuzun her zaman yaptığı hata(arabada veya motorsiklette) yolu kusursuz görmek yani ileri görüşlü olamama ihtiyatlı davranmama sonucu olmuş bir kaza

  11. #11
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    alla şifa versin,bence makasta olmuştur emniyet şeridine doğru makas atmıştır emniyet şeridinde giderken kamyonu görememek saçma geliyor

  12. #12
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım iyileşir bu arkadaşımız.

    Kamyon muhtemel uyarı levhaları koymadı ancak bu derece hasar aldıysa muhtemel motorcu arkadaş o levhaları görse bile duramayacaktı.

    Emniyet şeridi kullanacaksak sakin bir hızda kullanmamız lazım, eğer hız yapacak isek en sağ şeritte olmalıyız.

    Arada bir otobandan 20 km lik yolculuk yapıyorum, sağ şerit boş. Buna rağmen motorcular emniyet şeridinden gidiyor.

    Bazı araçlar dönüşlerde kör noktalarda emniyet şeridinde duruyor ve bu kazaya sebebiyer verebiliyor.

    Tekrardan belirtmek isterim ki emniyet şeridi motor için yapılmış bir yol değildir, illa kullancaksan 40 - 50 km hızı gecmemek gerekiyor
    emniyet şeridinde ne uyarı levhası?
    mıymıntı musa suşi yerken halıya ispirto döktü

  13. #13
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    geçmiş olsun olmasına da bir türlü emniyet şeridinin ya da yolun en sağının acil durumda birden kaçılan bir yer olduğunu öğrenemedik motorcu tayfası olarak

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emniyet şeridinde ne uyarı levhası?
    bildiğim kadarıyla böyle bir durumlarda birkaç metre ötesine uyarı için duba vs. koymak gerekiyor
    mavellen bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  15. #15
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla böyle bir durumlarda birkaç metre ötesine uyarı için duba vs. koymak gerekiyor
    Ulkedeki arac kullanicilarinin cogu uyari/reflektif levha filan bilmez, kullanmaz. Yollarda gorursun mutlaka, adam muayeneden muayeneye esten dosttan reflektor koyar bagajina, muayeneden gecer sonra bakmaz bile. Kaza ya da ariza yaptiginda su sisesi, bidon, tas koyar yola. Gerizekali cunku muayenede reflektor isteyen devlet/kurulus, bi o sofor akilli. Niye tasisin gereksiz esyayi, bagaja mangal/top koymak varken.

    Kaza, ariza gibi zorunlu durumlarda, banket ya da serit disinda seride tasacak sekilde duruldugunda aracin 25 metre (rakamdan emin olamadim ama hatirladigim bu) gerisine isigi yansitacak ozelligi olan, renkli uyari levhasi koymak zorunlu aslinda.

    Sadece bu levha koyulmamasi sebebiyle hayatini kaybeden 2 kisi taniyorum, biri eski is arkadasimdi.

  16. #16
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Aynen bu şekilde yapılması lazım. Koyanlar bile tampon dibine koyuyor şaka gibi. Ben bir kere şile yolunda kaldım araba ile 30m geriye koydum reflektör almaya gittiğimde ezmişlerdi...

  17. #17

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulkedeki arac kullanicilarinin cogu uyari/reflektif levha filan bilmez, kullanmaz. Yollarda gorursun mutlaka, adam muayeneden muayeneye esten dosttan reflektor koyar bagajina, muayeneden gecer sonra bakmaz bile. Kaza ya da ariza yaptiginda su sisesi, bidon, tas koyar yola. Gerizekali cunku muayenede reflektor isteyen devlet/kurulus, bi o sofor akilli. Niye tasisin gereksiz esyayi, bagaja mangal/top koymak varken.

    Kaza, ariza gibi zorunlu durumlarda, banket ya da serit disinda seride tasacak sekilde duruldugunda aracin 25 metre (rakamdan emin olamadim ama hatirladigim bu) gerisine isigi yansitacak ozelligi olan, renkli uyari levhasi koymak zorunlu aslinda.

    Sadece bu levha koyulmamasi sebebiyle hayatini kaybeden 2 kisi taniyorum, biri eski is arkadasimdi.
    Bizde o levha kaza anında hiç konulmaz genelde, yol ortasında kaza yapan 2 araç durur, şoförler iner, tartışır, konuşur, anlaşır, foto çekmeye, form doldurmaya falan başlarlar, reflektör-uyarı vs falan hak getire. Onlar yolda durunca dünya da durmuştur sanki, o durdukları şeritten kendileri gibi araç gelebileceğini akıl edemezler; bir akıl tutulması oluyor sanırım bir çoğunda, ya da kazadan dolayı şok belki de.
    Kalabalık trafikte kaza olduğunu bilmeyen ama boşluğu gören (ancak 3 metre sonrasını göremeyen "herkesten daha akıllı") başka bir sürücü de bunlara arkadan tekrar girer. O kaza formu arka kaputta vs dolduruluyorsa 1-2 yaralı-ölü ortaya çıkar hiç yoktan. En iyi durumda ise sadece maddi bir kaza daha olur.
    Çalıştığım işyerinin önünde alt geçide girerken 3-5 ayda bir mutlaka kaza olur, genelde sonraki 5-15 dakika içinde bir kaza daha olur yukarıda anlattığım bu şekilde. 1-2 kez 3 kat aşağı inip yola geçip ben uyardım "Tabela koyun, hızlı geliyorlar buradan, tekrar kaza oluyor" diye. Adamların akılları bunu söyleyince başlarına geliyor, bidon falan koyuyorlar(reflektör-tabela vs'yi kim kaybetmiş de bizim şoförler bulsun muayeneden muayeneye kiralama usülü takılırlar bizimkiler )

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    ne bilem adam öyle bi dedi ki ulan ben mı yanlıs biliyorum diye düşündüm

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Muhtemelen kazayı yapan genç kardeşimiz de sağ şeritte yardırırken önündeki arabadan ötürü emniyet şeridindeki park etmiş kamyonu göremedi ve emniyet şeridine o hızla girince de duramadı. Aslında geçen sene aynı zamanda forum üyesi olan bir arkadaş da "gözlem ve planlama" yaparak sağ şeritten hızlıca emniyet şeridine kaymış ve önündeki Doblo'ya patlayıp R25'ini naked Mt25 haline getirmişti. Sağ şeritteysek illa emniyet şeridine dalacaksak daha dikkatli olmakta fayda var. Gerçi her türlü yasak ama hani olur da yaparsak Rospa yol eğitimlerinde anlatıldığı gibi önce hafif yana kayıp ileriyi iyi gözlemek gerekiyor, yol uygunsa ona göre sollamak mantıklı.

  20. #20
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizde o levha kaza anında hiç konulmaz genelde, yol ortasında kaza yapan 2 araç durur, şoförler iner, tartışır, konuşur, anlaşır, foto çekmeye, form doldurmaya falan başlarlar, reflektör-uyarı vs falan hak getire. Onlar yolda durunca dünya da durmuştur sanki, o durdukları şeritten kendileri gibi araç gelebileceğini akıl edemezler; bir akıl tutulması oluyor sanırım bir çoğunda, ya da kazadan dolayı şok belki de.
    Kalabalık trafikte kaza olduğunu bilmeyen ama boşluğu gören (ancak 3 metre sonrasını göremeyen "herkesten daha akıllı") başka bir sürücü de bunlara arkadan tekrar girer. O kaza formu arka kaputta vs dolduruluyorsa 1-2 yaralı-ölü ortaya çıkar hiç yoktan. En iyi durumda ise sadece maddi bir kaza daha olur.
    Çalıştığım işyerinin önünde alt geçide girerken 3-5 ayda bir mutlaka kaza olur, genelde sonraki 5-15 dakika içinde bir kaza daha olur yukarıda anlattığım bu şekilde. 1-2 kez 3 kat aşağı inip yola geçip ben uyardım "Tabela koyun, hızlı geliyorlar buradan, tekrar kaza oluyor" diye. Adamların akılları bunu söyleyince başlarına geliyor, bidon falan koyuyorlar(reflektör-tabela vs'yi kim kaybetmiş de bizim şoförler bulsun muayeneden muayeneye kiralama usülü takılırlar bizimkiler )
    Elin almani bunlar salak, levha filan bulundurmaz, koymaz diye yillaaarrr once urettigi araclarin bagaj kapaklarinin altina koydu bu levhalari, belki yasal zorunluluktandi bilemiyorum. En azindan levhayi cikarip koymasan dahi bagaji actiginda levha parliyor. Baska ureticiler daha sonra koydu bu ozelligi. Yine de bagaj icindeki levha ile, aracin gerisine konan levha arasinda islev anlaminda cok buyuk fark var.

    Bu arada, ben saydiriyorum filan da, benim babam da yapiyor bu muayeneden muayeneye evrak/arac gerec tamamlama isini. Egitim, cahillik filan degil olay. Tamamen tembellik, aman canim sendecilik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen kazayı yapan genç kardeşimiz de sağ şeritte yardırırken önündeki arabadan ötürü emniyet şeridindeki park etmiş kamyonu göremedi ve emniyet şeridine o hızla girince de duramadı. Aslında geçen sene aynı zamanda forum üyesi olan bir arkadaş da "gözlem ve planlama" yaparak sağ şeritten hızlıca emniyet şeridine kaymış ve önündeki Doblo'ya patlayıp R25'ini naked Mt25 haline getirmişti. Sağ şeritteysek illa emniyet şeridine dalacaksak daha dikkatli olmakta fayda var. Gerçi her türlü yasak ama hani olur da yaparsak Rospa yol eğitimlerinde anlatıldığı gibi önce hafif yana kayıp ileriyi iyi gözlemek gerekiyor, yol uygunsa ona göre sollamak mantıklı.
    Gecen yil da forumdan bir arkadas Xmax ile emniyet seridinde araca carpmisti diye hatirliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen kazayı yapan genç kardeşimiz de sağ şeritte yardırırken önündeki arabadan ötürü emniyet şeridindeki park etmiş kamyonu göremedi ve emniyet şeridine o hızla girince de duramadı. Aslında geçen sene aynı zamanda forum üyesi olan bir arkadaş da "gözlem ve planlama" yaparak sağ şeritten hızlıca emniyet şeridine kaymış ve önündeki Doblo'ya patlayıp R25'ini naked Mt25 haline getirmişti. Sağ şeritteysek illa emniyet şeridine dalacaksak daha dikkatli olmakta fayda var. Gerçi her türlü yasak ama hani olur da yaparsak Rospa yol eğitimlerinde anlatıldığı gibi önce hafif yana kayıp ileriyi iyi gözlemek gerekiyor, yol uygunsa ona göre sollamak mantıklı.
    Bu arada avatar fotografi da degismis, kim yazmis diye baktim da :D
    tommygun ve maktama bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)