Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet Oturuş Pozisyonu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Arkadaşlar nc 750 x motoru kullanıyorum. Herkesin dediği gibi depoyu bacaklarımla kavramaya çalışıyorum. ama depo kısmı bagaj olduğu için geniş bacaklarla sıkınca bacak ağrımaya başlıyor. bacaklar ile deponun bağlantısı olmadan sürmeye çalışıyorum. Bu kez sırt kısmında ağrı olmaya başlıyor. Scooter dan sonra bu sırt ağrısını hep yaşadım. 5 bin km dir motor bende. Bu ağrıları sızılara ve oturuş pozisyonunu çözmem konusunda bana ayrıntılı bilgi verebilecek olan var mı ? Youtube da çok fazla video yok 1 2 tane bulabildim tatmin olmadım. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    eğilin! egilin hocam depoya birtik daha yaklasip parmak ucunuzla peglere basin kollari kirin. olmadimi


    iyice geriye geriye oturun dik durun bakalim ne oluyor.

    dogru oturus pozisyonu temel olarak kurallar belli. fakat herkezin anatomisi ayni degil. kurallara bagli kalarak ideal pozisyonu siz bulacaksiniz.

    unutmadan benimde depoyu 7/24 sıktığım soylenemez.

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Depoyu dizlerle sıkma viraj için önerilen bir pozisyon yani sürekli yapmanıza gerek yok.
    Bunun dışındaki sorunlar motosikletin boyutlarıyla sizin boyutlarınızın uymaması olabilir.
    Örneğin kısa kollar ama uzun depo ve önde gidon bir sorundur.
    Gidonu biraz geriye alarak netice alınabilir.
    Depo uzun olunca ve öne eğilmek zorunda kalınca ayakların biraz geride kalması gerekir.
    Fakat pegler önde ve aşağıdadır, doğal olarak bel ağrısı yapar.
    Ayarlanabilir pegler kullanarak pozisyon ayarlaması yapılabilir.
    Tabi motosiklet buna izin veriyorsa.
    hasmet bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Ben depoyu sadece sert frenlerken yada çok dik bir yokuşdan inerken sıkarım , bunun haricinde mesela COQ 'un yazdığı gibi virajlarda hiç gerek duymadım , belki süper sportlarda tempolu sürüşlerde vs gerekli olabilir tecrübem yok..
    hasmet bunu beğendi.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben depoyu sadece sert frenlerken yada çok dik bir yokuşdan inerken sıkarım , bunun haricinde mesela COQ 'un yazdığı gibi virajlarda hiç gerek duymadım , belki süper sportlarda tempolu sürüşlerde vs gerekli olabilir tecrübem yok..
    Oocan olsaydı tatlı tatlı anlatır zevkle dinlerdik ama ben basitçe geçeyim. Muhtemelen geniş ve yüksek gidonlu bir motosiklet kullanıyorsun. Bu durumda ağırlığını gidona vermen zor. Bu da gidonu otomatikman serbest bırakıyor.
    Zaten temel amaç bu.
    Gidonu serbest bırakmak.
    Vücud ağırlığını verebileceğimiz 3 nokta var.
    Pegler, sele ve gidon.
    Biz viraj dönerken bu 3 argumanı da kullandığımız için 4. Bir unsuru yani dizleri devreye sokuyoruz.
    Ağırlığı oraya vererek diğer 3 unsuru serbest bırakıyoruz.
    Sarkma tekniğinde işler farklı ama yinede dıştaki dız depoya yapışır fakat bu kez işlevi farklıdır.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oocan olsaydı tatlı tatlı anlatır zevkle dinlerdik ama ben basitçe geçeyim. Muhtemelen geniş ve yüksek gidonlu bir motosiklet kullanıyorsun. Bu durumda ağırlığını gidona vermen zor. Bu da gidonu otomatikman serbest bırakıyor.
    Zaten temel amaç bu.
    Gidonu serbest bırakmak.
    Vücud ağırlığını verebileceğimiz 3 nokta var.
    Pegler, sele ve gidon.
    Biz viraj dönerken bu 3 argumanı da kullandığımız için 4. Bir unsuru yani dizleri devreye sokuyoruz.
    Ağırlığı oraya vererek diğer 3 unsuru serbest bırakıyoruz.
    Sarkma tekniğinde işler farklı ama yinede dıştaki dız depoya yapışır fakat bu kez işlevi farklıdır.
    Motor Vstrom , 3 cm gidon yükseltme ve yakınlaştırma da var hocam , deponun varlığını sadece benzin tükenince hatırlıyorum :D
    COQ bunu beğendi.

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor Vstrom , 3 cm gidon yükseltme ve yakınlaştırma da var hocam , deponun varlığını sadece benzin tükenince hatırlıyorum :D
    Sen yazınca profilinde motosikleti kısmına baktım
    Muhtemelen daha önce de söylemişsindir bunu kullanıyorum diye.
    Kafa iyice gitti benim.
    Bi cruiser falan mı alsam?

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Depo kavrama SS icin. Agresif naked'larda bile tipik kullanim esnasinda gerek yok depoyu kavramaya... Cruiser'larda zaten mumkun degil

  10. #10
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    NC750 bacaklarla sarilip ciplak/ss turu oturus pozisyonuna sahip bir motor degil ki zorla bunu yapmaya calisasiniz babam.

    NCler naturel oturus pozisyonuna sahip motorlardir. Bence daha cok sizin kolunuz yetmedigi icin gidon yukseltmeye ihtiyaciniz var. Sirt agrinizin da cok buyuk nedenle sebebi yine bacaklari serbest birakinca kolunuza abandiginiz icin(ozellikle sol kol) boyun ve sirt kisminda kisa surede agri olusur.

    Bi 3 cm size cekin gidonu bir yukseltme aparatiyla bak nasi gidecek o sikintilar

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    depo kavrama işi, eğik pozisyonda oturulan motorlar için. depoyu bacaklarla sık ki kollara ağırlık binip de gidonu hareket ettirmek zorlaşmasın.
    onun dışında, cruiser, skuter, naked vb. motorlarda depoyu sıkma işkenceden farksız. virajda biraz sıkarsın o kadar.
    motorda baston yutmuş gibi dik oturmayın. alttan gelen her darbe bütün omurlarınza hatta ta boynunuza kadar vurur. bu da uzun süreçte ağrı yapar.
    kambur değil de, omurga yay (ok-yay'daki yay, helezon yay değil) misali eğik olacak şekilde oturmalı.

  12. #12
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Şu siteyi bir deneyin isterseniz;

    https://cycle-ergo.com

    Sadece simülatör fakat güzeldir.

  13. #13
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bacaklarımla depoyu sadece fren yaparken ve virajlarda sıkıyorum.

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    sadece ani frenlerde ve rüzgarda depoyu bacağım ile sıkıyorum.

    (arada ani gaz acmalarda aklıma gelir ise bi de)

  15. #15

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Ani fren, ani gaz, viraj, düşük hızda manevralar bunların hepsinde hangi tip motosiklet olursa olsun dizlerle depoyu sıkmak motosiklet uzerindeki hakimiyetinizi artırır, motosikletin ivmelenme/yön değiştirme hareketinin bilek, omuz, boyun ve omurga eklemleri üzerine daha az yük uygulamasını sağlayarak motosiklet sürme kondisyonunuzu artırır. Ama düz yolda 100-120 sabit hız ile giderken depoyu dizlerle sıkmak gibi bir olay yok. Peglere parmak ucu ile değil de ayak topu olarak tarif edilen ayak baş parmağının başladığı kısmın hemen altındaki kısım ile basarsanız daha iyi sonuç alırsınız
    C@LiMeRO bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Sırt dayama pedi taktırırsam seleye sizce sırt ağrısını engeller mi ?

  17. #17
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Omuz düşürün.
    Eğer oturuşunuz normal (normal NC'de dik demek) ise ve yine de sırtınız ağrıyorsa kendinizi fark etmeden kasıyorsunuz büyük ihtimalle.
    Sürerken omuzlarınızi indirin, iniyorlarsa yukarıda ve kasılı duruyorsunuz demektir. Ben sürerken dirseklerimi sallıyorum, bu hareket omuzlarımı boşaltıyor.

    Bilek-dirsek arası kolunuz yere paralel mi duruyor, bir de onu kontrol etmiş olalım

    Her şey doğru ise son çare olarak plank yapın; belki de sırt kaslarınız zayıftır. Bir hafta-on gün içerisinde egzersizin faydasını görürsünüz.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  18. #18

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Bu arada ben de nc kullanıyorum, depoyu dizlerle kavramakta sorun yaşıyorsanız depoya cok yakın oturuyor olabilirsiniz, depoyla bir yumruk mesafesi kadar boşluk bırakarak oturmayı deneyin bir de, ayrıca gidonu çok fazla sıkıyorsanız boyun sirt veya bilek ağrıları yaşamanız muhtemel,


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)