kawasaki mesela her ay başı sipariş geçer sadece. yani ayın ortasında verilen siparis sonraki ay başı japonyaya iletilir birde gelmesi beklenir. çoğu firma ayı mantıkla çalışıyor.
kawasaki mesela her ay başı sipariş geçer sadece. yani ayın ortasında verilen siparis sonraki ay başı japonyaya iletilir birde gelmesi beklenir. çoğu firma ayı mantıkla çalışıyor.
Kendin birşey üretmezsen olacağı bu.
Ben de araba için amortisör sipariş ettirdim yetkili servise. Almanya'dan gelecek, 2 haftayı bulur dedi. Ya Allah.
Yamaha için de zincir-dişli seti aradım 2-3 ay İstanbul'da Halen daha yoktu, geldi mi bilmiyorum.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Destekleriniz için çok teşekkür ediyorum.
Öte yandan, "evet ya, bu durum bu maalesef", diyenlerden değilim ben. Sabırla bekledim ama sabır da bir yere kadar. Japonya kelimesini duyunca şalter attı!
Bakın motorun kendisine ait çok özel bir parça olur anlarım, çok pahalı parçalar olur anlarım. Beklenilir.
Anlamadığım nokta, çok basit parçalar için bile stok tutulmuyor.
Radyatör bozulur anlarım mesela, ama radyatör koruması/kapağı beklenecekse anlamam. Anlayamam. Kabul edemem!
Siz de anlamayın bu durumu. "Maaelsef böyle", demeyin! İtiraz edin.
Belki de, itiraz etmediğimiz için böylesine basit parçaları stokta tutmuyorlar, sipariş verip bekletiyorlar.
Bekletemezler, bekletmemeliler.
İlk mesaj editlenemiyor. Gelişme oldukça buraya yazacam.
Eğer bir pazara girmek istiyorsan, o pazarın sıklıkla hasar ögren parçaları sürekli elinin altında olacak.
Düşünsenize arabanızın silecek plastiği için 2 ay beklediğinizi. Olacak iş mi bu?!
Elim bollaşınca cbr 125 e komple yedek motor çıkartacağım durum bunu gösteriyor nc ye parça bulamıyorsan :D Ama işin garip tarafı nc kupon motor değil ki stok tutmasın adam :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
Bence sen benim yaptığım gibi Honda japonyaya yaz japonca sitesi var crome zaten çeviriyor güzelce yazınca adamlar 1 haftaya geri dönüş yapıyorlar.Bilsin adamlar.
İkame araç konularına hiç girmiyor servisler(Sigorta,Kasko için demiyorum) yahu koy 5-6 bilemedin 10 motor dükkanın oraya öle uçanından kaçanından değil YS125,CB125F,GSX-R 125,NS 125 gibi motorlar tamir işi uzadığında veya parça geç mi gelecek ver adama bi ikame motor adam motorsuz bari kalmasın . . .
senin cıbıra honda bakıyor mu la, mondial anca bakar ona
o değil de değiştireyim diyordun fiyatlar uctu he. kaldın cıbıra yine
bazen ben bile acaba salih miyim diye düşünüyorum, ama bence salih değil bunlar. Salih bir isim değil bir sıfattır, bir rütbedir. gerçek salih su anda bir at ile birlikte mutlu mesut bir sahil kasabasına yerleşti.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
mondial ve bajaj parça konusunda maalesef ülkenin en iyisi.
maalesef diyorum çünkü daha kaliteli markaların hele hele türkiye'de en çok satan marka olan yamaha ve honda'nın böyle aymazlık yapması açıklanabilir değil.
Şöyle bir yönetmenlik buldum.
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Yedek parça stoku
MADDE 12 - (1) Üretici veya ithalatçılar; ekli listede yer alan mallara ait yedek parçaları firma merkezinde veya belirleyecekleri en az bir yetkili servis istasyonunda tam olarak bulundurmak zorundadır.
(2) Birden fazla yetkili servis istasyonu ile hizmet verilmesi gereken mallara ait yedek parça stoku ise; birinci fıkrada belirtilen yükümlülüğün yerine getirilmiş olması kaydıyla ve tüketiciye verilecek hizmeti aksatmayacak miktar dikkate alınarak, üretici veya ithalatçı tarafından belirlenir ve diğer yetkili servis istasyonlarında bulundurulur.
(3) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.
SEKTÖR/ÜRÜN KULLANIM ÖMRÜ SERVİS SAYISI VE COĞRAFİ BÖLGE ŞARTI AZAMİ TAMİR SÜRESİ
10.4 MOTOSİKLETLER 10 YIL 7 COĞRAFI BÖLGEDE TOPLAM 10 SERVIS ISTASYONU 20 İŞ GÜNÜ
Bu yönetmenliğe göre modelin satışı bitse de 10 sene yedek parçasını bulundurmak zorunda. ve 20 iş günü tamir süresi var
Honda Türkiye fabrikası ülkemizde faliyetteyken böyle bir durum gerçekleşiyorsa seneye fabrika kapandığında neler olur kim bilir. NC gibi çok tutulan bir motosiklet için rezil bir durum.
@Aspava38, çok doğru ama esnetilebilecek şeyler bunlar. mesela, "tamir süresi, parça yurtdışından elimize gelince başlar" diyebilir.
Üstelik yaptırımı da yok, ya da o yaptırımı ben bilmiyorum.
güncelleme
motosikletin seyir defteri - 3
tarih 20/07/2020.
bugün motosikleti teslim edeli, tam olarak 45 gün geçti. sipariş verileli ise tam olarak 33 gün.
mootosiklet hala serviste.
söylenene göre sinyal parçaları gümrüğe gelmiş.
honda'nın büyük(!) başarısı!
honda bunu söylemek için aradı!
servisinize gelince arayın dedim.
Parçayı başka servisten sormuş muydunuz? (Mesela Honda Esengül'den?) Pek çok motorda ortak olan sinyal lambasının olmaması ihtimali bana gerçeküstü geliyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
Ön sağ: 33400-MKA-305
Ön sol: 33450-MKA-305
Arka sağ: 33600-MKA-305
Arka sol: 33650-MKA-305
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------
Acaba komple değil de sadece dış kabuk (housing) ne bileyim camı falan mı değişecek diye mi bekliyorsunuz? Komple parça vardır da sadece housing veya cam gibi alt parçalar değişeceği için midir bütün eziyet? Örneğin şuraya göre tonla alt parça var...
GERÇEKÜSTÜ evet...ve açıkçası bu zaten normal bir durum olmadığı için burada tüm motosikletçi familya bilsİn diye paylaştım.
öte yandan, hangi parçanın nerde olduğunu, nerede olması gerektiğini, bir müşteri oralak benim peşinde koşmam ve sorgulmamam gerekimiyor.
bunu eşyanın tabiatı gereği, "iş" sahibi olan, bu ülkede iş yaratan/yapan firmanın sorgulaması gerekiyor.
sorgulamıyorsa bu yine onun ayıbıdır.
eğer, sogrulayıp beni mahkum ettiyse, bu daha da büyük bir ayıptır!
domınar arka koltuk lazım oldu 1 haftada adamlar getirttiler arka koltuk bozulan veya kaybolan bısı degıl ama bir haftada halletmiştik.bajajdan ötesini tanımam iğneden ipliye istanbul yetkılı servıslerınde cogu sey var
Corona vs sebebiyle tedarik sıkıntısı mevcut olabilir. Yoksa kimse sinyal lambası gibi ucuz ve çokça lazım olacak parçaları tek tek sipariş geçip getirtmez diye düşünüyorum.
Motosikletin Seyir defteri.
Marka: Honda
Model: NC750S
Kaza tarihi: 05/06/2020
Servise verilme tarihi: 05/06/2020 (aynı gün)
Ekspertiz raporu, hasar tespiti, değişecekler tespiti vs bitimi : 15/06/2020
Servisin değişmesi gereken parçaları sipariş tarihi : 17/06/2020
Tam 12 gün sonra…
…
Son gelişmeler (22/07/2020):
Motosikleti teslim edişimin 47inci günü. Motosiklet hala serviste. Parça bekliyor.
Honda Türkiye internet adresinde ikinci şikayet formu dolduruldu. Yine cevap yok. Müşteri ilişkileri yönetimi müthiş: ürünü satin alyorsun bir daha kimsenin yüzünü dahi görmüyorsun! Motosikleti aldığım müşteri satış danışmanı da aynı; aramama ragmen dönüş yapmıyor.
Honda Müşyeri Şikayeti birimi daha önce de telefonla aranmıştı, size dönücez, demelerine rağmen tam 22 gündür geri dönüş yapılmadı
Honda Global (honda nokta com) sitesine şikayet girildi, meğer ABD sitesiymiş. Başka birine yönlendirme maili atıldı. Artık şikayetimi Türkiye ile birlikte tüm Amerika ve Kanada da biliyor Japonya sitesi’nde “English” bölümü yok. Çaresizim.
DRD Hasanpaşa Servis on yüzbin milyonununcu kez yine arandı. Sinyal lambaları hala gümrükte, bekliyormuş. Ama servis, mağdur olmayayım (!) diye, başka kodlu (eski model) ama aynı sinyal lambaları bulmaya çalışıyormuş.
Tekrar ediyorum “Mağdur olmayayım(!)” diye servis var gücüyle çalışıyor!
Geçmiş olsun, sinyalin olmaması çok ilginç zaten birçok sinyal ortak Honda'da ...
Ben mesela Cbr 500R sinyali bulamadım, NC700/750 sinyali taktım .. gibi ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)