Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motordan Gelen Ses

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Yine ben yine değişik bir ses, eve 400 metre kala bir yokuşta yavaşlamıştım sonra birden bu ses gelmeye başladı, motoru kapatıp açtım, yağ ekledim ama kesilmedi bir türlü. Gaz verince devir yükselirken kesiliyor ama bırakınca geliyor, bana biyel kolu gibi geldi ama bilenlerin yorumunu bekliyorum.

    https://youtu.be/Ffo64KXzvPk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam Motorun sente atlamış sanki, subap pistana vuruyor gibi ses çıkıyor.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Supap pistona vuruyor.

    Triger zincirini kontrol etmelisiniz, sentede olduğundan emin olun.

    Trigerin diş atlamasına neden olabilecek şeyler; ani vites değişikliği(genellikle yüksek devirde düşürülen vites) sonrası debriyajın bırakılarak motoru kaldırabileceğinden fazla bir hızla ve aniden çevirmeye zorlamak, triger gergi mekanizmasının arızalanması, triger gergi kızaklarının aşırı deformasyonu, triger zincirindeki bozulmalar sayılabilir.

    Motoru kesinlikle çalıştırmayın, gerekirse çekici ile veya iterek tamirciye götürün, yapabilirseniz kendiniz de kontrol edip gerekirse değişimini yapabilirsiniz. Tabi biraz teknik bilgi ve takım gerekir.

    Baktınız ki zamanlar normal, sente doğru, triger gergisi ve zinciri sağlam. O zaman büyük geçmiş olsun... masraf var demektir

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    O zaman dökülme vakti geldi :D

    -Orijinal CBF150 silindir piston takımı
    -Yan sanayi CBF150 karbüratörü
    -Egzantrik zinciri
    -CBF150 supapları ve daha bilimum parça değişti, değişmeli 500 kusur km oldu.

    Burda değinmem gereken yeri söyleyeyim :D CBF150nin pernosu 14 benimki 13mm olduğu için uymamıştı, biz de 14 pernoyu 2 parçaya bölüp 1mm haline getirip pistonun sağına ve soluna yüzük olarak çaktırmıştık. Böylelikle 13mm perno ile kullanıyordum büyük ihtimalle sorun yüzük(burç vs.) yerinden oynaması olabilir ama diğer seçenekleri de öğrenmek için bir danışayım dedim. Tamirci yarın motoru alacak aracıyla.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)