Her Çinliye ön yargıyla yaklaşanlar
Reklamlar
-
Merhaba forumseverler. Bi kac aydir forumdaki eski ve yeni basliklarin çoğunu gezdim. Çoğu kendisi bi cinli isim duyumca yok o öyle olmaz çinli alma japon al 2. El saha iyi falan filan diyor.
Kimisi tecrübeyle sabit konusuyor ama kimisi de arrik orda buradan çinliylnin kötü oldugunu duyduğu için Hayir cinli alma salak misin falan diyor. Halbuki hic cinli binmemiş. Mesela cf 150 cikti cogu cinli motora 5 kurus vermem falan dedi sonra bi baktilar motor gidiyo duruyor abi. Neyse bu cinli onyargisina bi son vermeliyiz .cinliler isi ogrenmekteler. Su anki piyasada alınabilecek motorlar genelde cinli oluyor. Cunku japonlar ucmus durumda
Reklamlar
-
tecrübe ile sabittir, çinli almam. ölü japon alırım yine de çinli almam. teknolojik aletler de çin malı ön yargısını Xiaomi markası bi nebze yıktı. motosiklet piyasasına da öyle bir çinli atılırsa düşünülebilir.
-
Ben eski, nasıl kullanıldığı bilinmeyen japon alcağıma sıfır ya da sıfıra yakın çinli alırım. Duruma ve bütçeye göre değişebilecek bir tercih meselesi.
Çinli alırsan da temiz kullanmalısın hor kullanmaya gelmez. Bakımlarını aksatmayacaksın. Çin mallarının kalitesi düşük oluyor daha hassas malzemeden yapıyorlar genelde.
-
benim ilk motorum çinliydi. salcano wolf 125. 0 km aldım 15 bin km yaptım sattım. satarken sadece ön far ampulü bozulmuştu. hatta satarken de alacak adam aradı antalya'ya getirebilir misin dedi. yaz sıcağında marmaris'den antalya side'ye gittim orada satışını verdim geri döndüm.
şehirlerarası çok yol yaptım. ankara istanbul izmir muğla. sapasağlamdı hiç yolda bırakmadı. çünkü ybr125 ile aynı motor bloğu vardı. japonun yan sanayisi bile sağlam. hala daha alacak varsa bütçeniz yoksa öneririm. masrafsız motosiklettir. sürekli redline gittim geldim tık yoktu ki bu motorda yağ filtresi bile yok.
umarım anlatabildim.
-
Çinli bir 150 cc scooter aldım , soğutma suyuna yağ kaçıyordu , geri verdim kore aldım.
-
hayır daha komik yanı adama diyoruz ki X km şu çinliye bindim sıkıntı olmadı , bak arkadaşım su modeline su kadar bindi sıkıntı olmadı , adam hala hayır çinli kötü diyor.
benim bindiğim motoru bana öğretiyor herifler.
Çinlilerde sağlamlık oranı %20 ise japonlarda %80 ama %20 yi de çöpe atamazsınız. cidden güzel çin motorları var.
-
Çinli her model aynı olmuyor ki , mondial vulture , lifan em150l gibi rüştünü ispatlayan modeller de var daha çok düşük kmlerde sürekli arıza yapan yolda bırakan modeller de var
-
Japon alan sağlam motosiklet alıyor ama bir arızada çinlinin vereceği parça parasının iki üç katını veriyor.
Çinli motosiklet alan neredeyse yarı yarıya uyguna alıyor ama daha sık arıza yapma ihtimali var.
Sonuçta iş senin tercihlerine kalıyor.
Araba da herkes nasıl Mercedes e BMW ye binmiyorsa, öotosiklette de herkes japona binmek zorunda değil.
-
azıcık daha motosikletler hakkında tamir tecrübesi edindiğinizde neden çinli alınmaması gerektiğini kendi kendinize öğrenirsiniz.
rulmanlar markasız. çabuk bozuluyor.
şanzıman aksamı kalitesiz. dişliler ısıl işlem görmemiş çabuk dağılıyor.
üretim töleransları yeterli değil.
çin alacağına en kötü kore, hint al. tamir edenden tavsiye...
-
13 Temmuz 2020, 15:22
#10
Babam arabanın bile çinlisine binmem derdi... Tecrübe Tecrübedir, sorun çıkacak diye bir kayde yok ancak şu bir gerçek ki, iki teker üstündeyken %5 bile kötü bir şey çıkma şansı varsa çinliden uzak dururum. can bu şakası olmaz (:
-
13 Temmuz 2020, 15:29
#11
Çin'li motosikletlerde problemler genelde " sabit " olmuyor, bundan korkulur diye tahmin ediyorum. Mesela Japon motosiklet alırsın nedir ? " kronik " kabul edilen birkaç şey vardır, karşına çıktığı zaman gideceğin yöntem bellidir, genelde de çözersin.
Fakat çinli ( Mondial v.s. ) bi motosiklet alıyorsun, 2 adet aynı motosikleti alıyorsun biri sabah ilk marşı bi türlü almıyor, diğeri alıyor mesela .. almayana her türlü elinden geleni yapıyorsun, yok düzelmiyor, bakıyorsun çalıştığı zaman bir sorun gözükmüyor, sonra diğer sorunsuz çalışana bakıyorsun, bunda da muhteşem bir titreşim var ama sabah ilk marşı rahat alamayan motosikletde böyle bir titreşim yok ..
Gibi gibi bilinmezlikler yüzünden ortaya atılmış olabilir.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
13 Temmuz 2020, 15:55
#12
vay arkadaş. başlangıc motoru olarak 6 yaşında çinli mondial vulture kullandım sanıyordum sanırım kullanmamışım.
yorumlara bakıyorum da normalde bu motorun havaya ucması falan lazımdı ama 1 kere arıza yapmadı son haftaya kadar.
Demek ki ya her çinliye b.k atıp genellememek gerekiyor ya da benim vulture çinli değilmiş.
-
13 Temmuz 2020, 16:04
#13
Scooterler hala vasat ama mondial kubanin baz modelleri cf motor rks falan bu tabutları yıkmaya yeterli bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
Aynen öyle nasil kullanıldığını bilinmeyen kac km bilinmiyen bi japondansa yeni nesil bi cinliyi tercih ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
-ZERO- adlı üyeden alıntı
benim ilk motorum çinliydi. salcano wolf 125. 0 km aldım 15 bin km yaptım sattım. satarken sadece ön far ampulü bozulmuştu. hatta satarken de alacak adam aradı antalya'ya getirebilir misin dedi. yaz sıcağında marmaris'den antalya side'ye gittim orada satışını verdim geri döndüm.
şehirlerarası çok yol yaptım. ankara istanbul izmir muğla. sapasağlamdı hiç yolda bırakmadı. çünkü ybr125 ile aynı motor bloğu vardı. japonun yan sanayisi bile sağlam.
hala daha alacak varsa bütçeniz yoksa öneririm. masrafsız motosiklettir. sürekli redline gittim geldim tık yoktu ki bu motorda yağ filtresi bile yok.
umarım anlatabildim.
Ayni motoru bende kullaniyorum hala daha cinli degil ayrica motoru ybr motoru ve ayni fabrikada uretiliyordu
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
-ZERO- adlı üyeden alıntı
benim ilk motorum çinliydi. salcano wolf 125. 0 km aldım 15 bin km yaptım sattım. satarken sadece ön far ampulü bozulmuştu. hatta satarken de alacak adam aradı antalya'ya getirebilir misin dedi. yaz sıcağında marmaris'den antalya side'ye gittim orada satışını verdim geri döndüm.
şehirlerarası çok yol yaptım. ankara istanbul izmir muğla. sapasağlamdı hiç yolda bırakmadı. çünkü ybr125 ile aynı motor bloğu vardı. japonun yan sanayisi bile sağlam.
hala daha alacak varsa bütçeniz yoksa öneririm. masrafsız motosiklettir. sürekli redline gittim geldim tık yoktu ki bu motorda yağ filtresi bile yok.
umarım anlatabildim.
Bende salcano wolf kullaniyorum ve motor bloğu olarak acayip kaliteli hic sikinti cikarmadi
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
-ZERO- adlı üyeden alıntı
benim ilk motorum çinliydi. salcano wolf 125. 0 km aldım 15 bin km yaptım sattım. satarken sadece ön far ampulü bozulmuştu. hatta satarken de alacak adam aradı antalya'ya getirebilir misin dedi. yaz sıcağında marmaris'den antalya side'ye gittim orada satışını verdim geri döndüm.
şehirlerarası çok yol yaptım. ankara istanbul izmir muğla. sapasağlamdı hiç yolda bırakmadı. çünkü ybr125 ile aynı motor bloğu vardı. japonun yan sanayisi bile sağlam.
hala daha alacak varsa bütçeniz yoksa öneririm. masrafsız motosiklettir. sürekli redline gittim geldim tık yoktu ki bu motorda yağ filtresi bile yok.
umarım anlatabildim.
Bende salcano wolf kullaniyorum ve motor bloğu olarak acayip kaliteli hic sikinti cikarmadi
-
13 Temmuz 2020, 16:05
#14
Mevzu çinli japondan ziyade üretimin hangi felsefe ile yapıldığı, arkasındaki şirketin dünyada tanınırlığı ve en önemlisi Türkiye dağıtımcısıdır. Japon dediklerinizin hepsinde 1 den fazla endüstri üretimi olan firmalar. Hedef kitle falan filan. Yani ne kaa köfte o kaa ekmek.
-
13 Temmuz 2020, 16:11
#15
Bu iş bütçe meselesi, Bütçenin el verdiği en iyi motoru alırsın, Ve sahip olduğun motor dünyanın en iyi motorudur. Adamın Yamahasının bana ne faydası var. Ama Çİnli kapının öününde," al anahtarı gel neyse sorun hallederiz" der gibi bekliyor.
Sevdiğini alamıyorsan, aldığını seveceksin. Makinenle mutlu olmak istiyorsan kural bu.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
13 Temmuz 2020, 16:15
#16
benim için kaliteli motosiklet
10 yaşından büyük olsada mutlulukla kullanılıp
orası burası nedensiz dağılmayıp
yaşına rağmen performans sağlayıp parçası hala bulunuyorsa
ve bunu sağlayan marka hala yeni motosikletler yapıyorsa
ben tercihimi bu markalardan yana kullanmak isterim.
her sene motosiklet değiştiren bir insan değilim.
3. motosikletimi aldım ve bu son aldığım motosikletim tüm gereksinimlerimi karşılıyor
bundan sonra ikimizde birbirimizin gereksinimlerini karşılıcas
ben onun bakımlarını üstlencem o da benim ihtiyaçlarımı üstlencek
maddi açıdan sıkıntı yaşamadıkça da satmaya niyetim yok.
çinli motosikletlerde bu yapmak istediklerimi yapamam diye düşünüyorum.
ama cfmoto dan ümitliyim. çin olsada kaliteli bir alt yapısı var
-
13 Temmuz 2020, 16:18
#17
Çin de dünyanın en iyi şeyleri de yapılıyor en ucuz şeyleri de. Ucuz malların pazarlanma sebebi ithalatçıların daha fazla kâr etme isteği ve hırsı. 1 liraya ürün alıp 20 liraya satmak vsr, 50 liraya ürün alıp 60 liraya satmak var, adamların işine gelmiyor. Bu sadece motosiklet için geçerli değil her ürün için geçerli
Yoksa Çin uzaya da gidiyor, uçak ve nğkleer silahlar üretiyor, dünyanın en hızlı manyetik trenini de kullanıyor (MAGLEV), 20 katlı binaları yıkıp 40 katlı apartmanlarla değiltiriyor. Çin malları kötü değil, ithal eden daha çok kâr için en ucuzlarını ithal ediyor.
-
13 Temmuz 2020, 16:22
#18
arndiol adlı üyeden alıntı
vay arkadaş. başlangıc motoru olarak 6 yaşında çinli mondial vulture kullandım sanıyordum sanırım kullanmamışım.
yorumlara bakıyorum da normalde bu motorun havaya ucması falan lazımdı ama 1 kere arıza yapmadı son haftaya kadar.
Demek ki ya her çinliye b.k atıp genellememek gerekiyor ya da benim vulture çinli değilmiş.
Olay istatistik... Olumlu tecrübe ortalama mı, yoksa istisna mı? Mesela benim motosikletin yaşı dolar dolmaz piston silindir değişti. Sadece bu iki örneğe bakacak olursak durum KTM açısından çok kötü
-
13 Temmuz 2020, 19:20
#19
ilaveten çinlilere atıp turuyoruz. burada bahsi geçen çinliler cf moto, zongshen, benelli falan değil.
bildiğin kuba'ya mondial'e asya motor'a sallıyoruz.
-
13 Temmuz 2020, 19:32
#20
hasmet adlı üyeden alıntı
Olay istatistik... Olumlu tecrübe ortalama mı, yoksa istisna mı? Mesela benim motosikletin yaşı dolar dolmaz piston silindir değişti. Sadece bu iki örneğe bakacak olursak durum KTM açısından çok kötü
vulture baslıgında da sikayet yok denecek kadar az?
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)