geçen sene uludağa motorla tırmanırken 1 vites 4000 - 5000 devirlerde o sıcağın altında oramdan buramdan ter akarken motosiklet hiç hararet ışığı yakmadıysa demekki kolay kolay o raddeye gelmiyor bu makinalar
geçen sene uludağa motorla tırmanırken 1 vites 4000 - 5000 devirlerde o sıcağın altında oramdan buramdan ter akarken motosiklet hiç hararet ışığı yakmadıysa demekki kolay kolay o raddeye gelmiyor bu makinalar
Okudum okudum okudum.. Sıvı soğutmalı araçlarda yanlış olan hararet yapmış aracı stop etmeyin derler. Ama karşılaştığım her arabanın kitapçığında yüksek hararette emniyetli bir yerde durup motoru stop edin yazar. Bende öyle yaparım. Kitapçığınız varsa okuyun, yoksa internetten araştırın pdf olarak mutlaka vardır. Hararet halinde ne yapmanız gerektiği kitapçığında yazar. Ama Sürüş esnasında hararet normale düşmüyorsa mutlak bir arıza vardır. Araçlarımızı -20, +45 derce aralığında hareket halinde olacak şekilde tasarlanıyor.
son olarak yaşasın hava soğutmalı Motosiklet :D Hiç hararet sorunu yaşamadım. Uzun yolda şiştiğini hissedince ( rampada çekiş düşüyor) en yakın benzinlikte dinlerim 15-20 dk
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
benim motorda hararet göstergesi yok, adamlar o kadar güveniyolar demek ki kendi yaptıklarına gerek duymamışlar
motor ideal sıcaklığına geldi diyelim 3 diş
yokuş inerden 2 dişe düşmesi normal mi?
sizin motordaki ısı göstergesi hassas çalıştığı için anlık değişimleri görüyorsunuz normaldir , iki dişe düştüğünde termostad yavaş yavaş kapanmaya başlar ki motorun ısısı sabit bir değerde kalsın , geçende bir arkadaşla tartışıyorduk , termostadı 75 derecede açar öyle kalır zannediyormuş termostad siz gaz açıp hararet yükseldikçe daha çok açılır , tersine yokuş inerken vs gazı kestiğinizde de kapanmaya başlar , yani sürekli hareket halindedir..
Bu konu da "Motor uzun yolda daha çok ısınır, arada durup dinlendirmek gerekir" diyen arkadaşlara gelsin.
Merak etme soğutma suyu eksik değilse motora hiçbir şey olmaz. 5 çizgi, su soğutmalı motorda 100°C'nin biraz üzerinde bir sıcaklıktır, motor için hiçbir şeydir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------
Aslında stop etmemek kısmen doğrudur. Su soğutmalı motoru soğutan yegane şey içindeki sıvının dolaşıp radyatörden geçmesidir. Motor durup, dolaşım olmazsa soğuyamayacağı için zarar görebilir. Görebilir diyorum çünkü ısı kaynağı da kendisidir, belli olmaz. Bu iş sıcak yumurtayı suyun altında tutmaya benzer. Suyu kapatırsanız elinizi yakar.
Aferin aferin. Hangisini düzelteceğimi bilemedim. Yanlış bilgilerle doldurun etrafı aferin!
Eskiden misafir gelirdi Tofaş kartal ile, araba durunca fan durmazdı çalışırdı o geldi aklıma. Sanırım en güzel çözüm bu
Gunumuz modern motosikletlerin tamami hararetin sinira gelmesiyle birlikte stop eder. Ne zaman tehlikeli oldugunu oyle anlarsiniz cok tiriska veya baya eski bir cinliyle gezmiyorsaniz.
Motor artik kendini kapatiyorsa daha calistirmaya ugrasmayin bekleyin ya da en kotu senaryo servise cekin. Bunun disinda genelde motorlarin 105 derece uzerinde dayanma suresi marka ve modele gore degisiklik gosterse de fan acmaya devam ettigi surece cok bir sorun olmaz. Genelde de 100-104 arasi fan acarlar zaten.
106 derece gördüm ben en fazla fan çalışıyordu o sırada
Bu akşam deneme yaptım.
motor 96 derecedeydi stop etmeden önce 100'e çıktı.
Fan çalışıyordu ve kontağı kapatıp sonra açtım.
Fan çalışmaya devam etti.
Isı 104 dereceye çıkınca kontağı kapattım.
Sonuç: benim fan aptal!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şöyle düşünelim; Aracı siz yaptınız, kitapçığada hararet haline kenara çekip motor soğuyana kadar çalışsın yazdınız. Ama adamın arızası soğutma sisteminde; Pompa arızalı yada sistem tıkalı. Fan sadece radyatörde dolaşmayan suyu soğutuyor. Motorda su devirdaim olmadığı için, motor harareti daha da yükselip, conta yanığından başlayan ve dahada feci hale gelen arızalar meydana geliyor.
Motoru stop edip garanti ama yavaş bir şekilde soğutmak mı ? Arızalı olma ihtimali olan soğutma sistemine güvenmek mi ?
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Hararet kelimesi bazı kişilerce motorun fan açacak kadar ısınması için kullanılırken bazıları bunu sistemdeki bir arıza nedeniyle soğutma suyunun kaynaması olarak kullanıyor , fan çalışıyorsa ve ısı hala yükseliyorsa bir arıza var demektir , su kaynayıp buhar çıkışı olmadan motoru hemen kapamak gerekli aksi takdirde önce silindir kapak contası yanar sonra mekanik arızalar yaşanır , fan herzamanki gibi açtı ve ısı yavaşça düşmeye başladıysa motoru kapatmayın , önce fan dursun sonra güvenle kapatabilirsiniz..
Ben sizin kadar bilmiyorum tabii Sadece başıma gelen tecrübeden edindiğim bilgiyi paylaştım . Aracımda termostat arızası vardı. Hararet ikazıyla beraber " STOP " ışığı da yanıyor. Stop diyorsa stop ederim aga... Adam o ışığı oraya fanı bekleyeyim diye yakmamıştır herhalde :D
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
KKTC'de inanılmaz sıcakta yarım saat civarı durduğum oluyor trafikte, dur kalk dur kalk şeklinde. Ayaklar ve bacaklar sıcaktan iptal ama daha 4 diş göremedim. Hep 3te sabit. Fan zaten hiç açmadı. Yani daha ne kadar zorlanır da ısınır bilemiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)