Hararet seviyesi ne zaman tehlikelidir ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar, dün trafikte kaldım 5-10 dk, motosikletin çok ısındığı hissedip hemen kenara çektim. Durduktan sonra hararet 5'e çıktı sonra motosiklet fan açtı 2-3 dk sonra 4'e indi 2-3 dk sonrada 3'e indi. Antalya trafiğinde yaz aylarında en fazla 4 çizgiye çıkmıştı ama bu kez ilk defa 5 çizgiyi gördüm. Sorum şu : Motosikletin giderken gösterdiği hararetle durunca çıkan hararet farkı var mı ? Motosikletin fazla ısındığını hissedersem ne yapmalıyım ? Moralim çok bozuldu motor bloğuna zarar vermiş olabilir miyim diye...
Reklamlar
-
Araba olsa sıcak fani açıyoruz da motosiklette hakkaten düşürecek birşey yok herhalde
-
o konuda ben biraz şanslıyım.
işten eve evden işe trafikte pek durmuyorum.
işten çıktığım zaman 500 mt sonra basınekprese bağlanıp yolun %70 ini orada bitiriyorum.
eve giderkende trafik olmuyor geri kalan %30 da motor ısınmadan bitiyor.
aynı şekil evden işe giderken de öyle.
ama benim motorda hararet göstergesi yok. sadece tehlikeli seviyeye gelirse hararet ışığı yanıyor ama hiç görmedim onu.
sadece ilk kontağı açarken görüyorum.
120 derecede sanırım tehlikeli sınırı geçmiş oluyor diye hatırlıyorum
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
o konuda ben biraz şanslıyım.
işten eve evden işe trafikte pek durmuyorum.
işten çıktığım zaman 500 mt sonra basınekprese bağlanıp yolun %70 ini orada bitiriyorum.
eve giderkende trafik olmuyor geri kalan %30 da motor ısınmadan bitiyor.
aynı şekil evden işe giderken de öyle.
ama benim motorda hararet göstergesi yok. sadece tehlikeli seviyeye gelirse hararet ışığı yanıyor ama hiç görmedim onu.
sadece ilk kontağı açarken görüyorum.
120 derecede sanırım tehlikeli sınırı geçmiş oluyor diye hatırlıyorum
geçen gün gazlarken 116 oldu alet sogumadı resmen 200le gidiyorum sogusun diye 111e dustu sonra motoru saga cektım 20 sanıye bkeledım 93e dustu
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
Bunu bende merak ediyorum tam olarak tehlikeli sınır nedir ve her motorda geçerlimi bu sınır
-
Tehlikeli sınır hararet lambası yandığı zamandır
-
Aynen kırmızı lamba veya kırmızı bölgeye geldiğinde acilen durup motorun sorununu bulmalısınız.
-
o sınırı geçemezsin zaten merak etme.belli derecede fan açıcak soğutma işlemi tam gaz başlıcak.tekrar düşücek tekrar çıkıcak.ne olur soğutma sıvın baya bir azalıcak bu kadar devir daime.genel motor bakımın daha çabuk biticektir doğal olarak o kadar ısıya göre.250cc de çok fazla bir durum yapamazsın ama 1000lik bir şey olsa belli bir hava atıyorum 45 derece diyelim bi noktadan sonra motor stop edicek kendini korumaya alıcaktır.tabi buna güvenip böyle kullanmanı tavsiye etmem.daha büyük motor sıkıntıları çıkması gayet normal.eğer hararet ışığı yanarsa hemen sağa çekip motoru stop etmen şart.araba motor kamyon hepsinde
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
o sınırı geçemezsin zaten merak etme.belli derecede fan açıcak soğutma işlemi tam gaz başlıcak.tekrar düşücek tekrar çıkıcak.ne olur soğutma sıvın baya bir azalıcak bu kadar devir daime.genel motor bakımın daha çabuk biticektir doğal olarak o kadar ısıya göre.250cc de çok fazla bir durum yapamazsın ama 1000lik bir şey olsa belli bir hava atıyorum 45 derece diyelim bi noktadan sonra motor stop edicek kendini korumaya alıcaktır.tabi buna güvenip böyle kullanmanı tavsiye etmem.daha büyük motor sıkıntıları çıkması gayet normal.eğer hararet ışığı yanarsa hemen sağa çekip motoru stop etmen şart.araba motor kamyon hepsinde
sağa çekme kısmı doğru ama aracı stop etmemek gerekiyor rolantide çalışması lazım diye biliyorum
-
08 Temmuz 2020, 17:33
#10
ilhan5757 adlı üyeden alıntı
sağa çekme kısmı doğru ama aracı stop etmemek gerekiyor rolantide çalışması lazım diye biliyorum
herkes öyle diyor ama bende tam bilmiyorum.
eve geldim diyelim tam motoru stop ettircem elim düğmede.
tam basacakken fan çalışmaya başlıyor.
bu durumda fanın bitmesini mi beklicem
-
08 Temmuz 2020, 17:41
#11
ilhan5757 adlı üyeden alıntı
sağa çekme kısmı doğru ama aracı stop etmemek gerekiyor rolantide çalışması lazım diye biliyorum
şimdi hem doğru hem yanlış.diceksiniz zaten sistem çalışıyor ama giderken ki durum bambaşka.bana da saçma geliyor o zaman ne anladım ben sıvı soğutmadan.radyatöre hava vurması lazım soğutması için extra olarak sıvı soğutmada bu işi yapıyor ama ana iş görevi hava karşılıyor.bende normalde bir yere gittiğimde durduğumda direk stop etmem beklerim 10saniye falan.ama gazlayıp gelmişseniz o yere soğumicaktir tam tersi ısınmaya başlicak.devir daim çalışması lazım o da giderken tam verimli oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
şimdi hem doğru hem yanlış.diceksiniz zaten sistem çalışıyor ama giderken ki durum bambaşka.bana da saçma geliyor o zaman ne anladım ben sıvı soğutmadan.radyatöre hava vurması lazım soğutması için extra olarak sıvı soğutmada bu işi yapıyor ama ana iş görevi hava karşılıyor.bende normalde bir yere gittiğimde durduğumda direk stop etmem beklerim 10saniye falan.ama gazlayıp gelmişseniz o yere soğumicaktir tam tersi ısınmaya başlicak.devir daim çalışması lazım o da giderken tam verimli oluyor.
araba da böyle oluyor.50 kere dur kalk yapın 10 15 e km hıza çıkıp bakın neler oluyor.rüzgar vurmazsa olmuyor
-
08 Temmuz 2020, 17:59
#12
Hemen benim scooterin kitapcigini actim baktim.
-
08 Temmuz 2020, 18:00
#13
Birçok otomobil için motorun çalışma sıcaklığı 88 ila 93 santigrat derece aralığıdır.
İlginçtir ki motosikletlerde bu değer değişiyor. Değişiyor derken marka modele göre çok değişken örnekler görüyoruz.
Örneğin bir CBR250R' da çalışma sıcaklık değer aralığı (bildiğim kadarı ile) 90 ila 95 santigrat derece arası,
Oysa bir MT-07' de işler daha da ilginçleşiyor. Özellikle mühendislik açısından bakıldığında durum gerçekten ilginç, şöyle ki; Seyir esnasında motorun çalışma sıcaklığı yaklaşık 84 ila 88 santigrat derece arasında tutuluyor, bunu termostat açılma sıcaklığı olarak da düşünebilirsiniz. Oysa bu motosiklet durur vaziyette iken motor hararetinin 105 santigrata kadar çıkmasına izin veriyor ve ardından fan açıyor, hararet 95 santigrata geldiğinde ise fanı durduruyor.
Demek istediğim şey, motosiklet motorunu otomobil ile kıyaslamak her zaman doğru cevabı veremiyor. Gerçekten o marka/model üzerinde teknik bilgi sahibi olmanız gerek.
Ancak, unutulmamalıdır ki motosikletler rölantide çalışmayı sevmezler. Yani kısa süreli rölantide çalışma (motor ısıtma hariç) bir motosiklet motoru için idealdir, aksi halde birçok yeni model motosikletin kendisini bir süre sonra otomatik olarak stop ettiğini de görebilirsiniz.
Motosikletler sürekli belirli hızlarda seyahat edeceği, trafikte uzun süre beklemeyeceği düşünülerek tasarlanır. Yani hareket halinde olacakları var sayılarak mühendisliği yapılır. Bu hesaplara devirdaim devir/debi hesabından tutun da radyatör hacim ve boyutları, kullanılan malzemenin ısıl transfer oranları ve çok daha fazlası da dahildir.
Kısaca motosiklet ile seyir halinde hararete sebep olmak oldukça zordur, durduğu yerde hararet görmek ise olağan dahi kabul edilebilir.
Siz motosikletiniz ile seyir halinde iken hararet sorunu yaşadığınızı belirtmişsiniz. Bu da bize motosikletinizin soğutma sisteminde ciddi bir problem olduğunu gösteriyor.
Motosikletiniz garanti süresinde ise bir yetkili servise giderek şikayetini detaylıca anlatıp çözüm isteyin, eğer sorun bulamadıklarını belirtirlerse aracı teslim almadan şikayetinizin yol testi ile hararet sorununu gözlemlenmesi için ısrarcı olun.
Problemi videoya kayıt etmek de elinize bir kanıt verecek, servisin durumu gözlemlemesini ve çözüm bulmasını kolaylaştıracaktır.
Eğer garanti kapsamında değilse veya servisten daha fazla güvendiğiniz bir ustanız varsa tercihinizi o yönde de kullanabilirsiniz.
Geçmiş olsun diyorum, umarım sorununuz hızlıca ve doğru şekilde bulunabilir.
Kontrol edilmesi gerekenler temel olarak:
*Radyatör sıvısı
*Radyatör fiziksel kontrolleri
*Radyatör bağlantı ve boruları
*Soğutma sistem kaçakları
*Radyatör kapağı(çok önemlidir, her zaman atlanan elemandır, çift yönlü valf içerir ve arızası durumunda hararete neden olabilir)
*Fan müşiri
*Hararet müşiri
*Fan motoru
*Fan (kırık veya eğrilmiş ise çalışması verimsizleşir)
*Termostat
*Elektrik tesisatı
*Devirdaim
*Motor yağı (sağa su karışma ihtimaline karşı durum kontrolü)
ve en son olarak da motor iç elemanlarıdır (silindir kapak contası, silindir blok ve silindir kapağı ve diğerleri)
-
08 Temmuz 2020, 18:07
#14
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Birçok otomobil için motorun çalışma sıcaklığı 88 ila 93 santigrat derece aralığıdır.
İlginçtir ki motosikletlerde bu değer değişiyor. Değişiyor derken marka modele göre çok değişken örnekler görüyoruz.
Örneğin bir CBR250R' da çalışma sıcaklık değer aralığı (bildiğim kadarı ile) 90 ila 95 santigrat derece arası,
Oysa bir MT-07' de işler daha da ilginçleşiyor. Özellikle mühendislik açısından bakıldığında durum gerçekten ilginç, şöyle ki; Seyir esnasında motorun çalışma sıcaklığı yaklaşık 84 ila 88 santigrat derece arasında tutuluyor, bunu termostat açılma sıcaklığı olarak da düşünebilirsiniz. Oysa bu motosiklet durur vaziyette iken motor hararetinin 105 santigrata kadar çıkmasına izin veriyor ve ardından fan açıyor, hararet 95 santigrata geldiğinde ise fanı durduruyor.
Demek istediğim şey, motosiklet motorunu otomobil ile kıyaslamak her zaman doğru cevabı veremiyor. Gerçekten o marka/model üzerinde teknik bilgi sahibi olmanız gerek.
Ancak, unutulmamalıdır ki motosikletler rölantide çalışmayı sevmezler. Yani kısa süreli rölantide çalışma (motor ısıtma hariç) bir motosiklet motoru için idealdir, aksi halde birçok yeni model motosikletin kendisini bir süre sonra otomatik olarak stop ettiğini de görebilirsiniz.
Motosikletler sürekli belirli hızlarda seyahat edeceği, trafikte uzun süre beklemeyeceği düşünülerek tasarlanır. Yani hareket halinde olacakları var sayılarak mühendisliği yapılır. Bu hesaplara devirdaim devir/debi hesabından tutun da radyatör hacim ve boyutları, kullanılan malzemenin ısıl transfer oranları ve çok daha fazlası da dahildir.
Kısaca motosiklet ile seyir halinde hararete sebep olmak oldukça zordur, durduğu yerde hararet görmek ise olağan dahi kabul edilebilir.
Siz motosikletiniz ile seyir halinde iken hararet sorunu yaşadığınızı belirtmişsiniz. Bu da bize motosikletinizin soğutma sisteminde ciddi bir problem olduğunu gösteriyor.
Motosikletiniz garanti süresinde ise bir yetkili servise giderek şikayetini detaylıca anlatıp çözüm isteyin, eğer sorun bulamadıklarını belirtirlerse aracı teslim almadan şikayetinizin yol testi ile hararet sorununu gözlemlenmesi için ısrarcı olun.
Problemi videoya kayıt etmek de elinize bir kanıt verecek, servisin durumu gözlemlemesini ve çözüm bulmasını kolaylaştıracaktır.
Eğer garanti kapsamında değilse veya servisten daha fazla güvendiğiniz bir ustanız varsa tercihinizi o yönde de kullanabilirsiniz.
Geçmiş olsun diyorum, umarım sorununuz hızlıca ve doğru şekilde bulunabilir.
Kontrol edilmesi gerekenler temel olarak:
*Radyatör sıvısı
*Radyatör fiziksel kontrolleri
*Radyatör bağlantı ve boruları
*Soğutma sistem kaçakları
*Radyatör kapağı(çok önemlidir, her zaman atlanan elemandır, çift yönlü valf içerir ve arızası durumunda hararete neden olabilir)
*Fan müşiri
*Hararet müşiri
*Fan motoru
*Fan (kırık veya eğrilmiş ise çalışması verimsizleşir)
*Termostat
*Elektrik tesisatı
*Devirdaim
*Motor yağı (sağa su karışma ihtimaline karşı durum kontrolü)
ve en son olarak da motor iç elemanlarıdır (silindir kapak contası, silindir blok ve silindir kapağı ve diğerleri)
Yazan arkadas trafikte 5-10 dk kaldim demis, haliyle rolantide calismis, sizin dediginiz gibi
-
08 Temmuz 2020, 19:00
#15
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Yazan arkadas trafikte 5-10 dk kaldim demis, haliyle rolantide calismis, sizin dediginiz gibi
Yine de hararetin asla en üst noktaya gelmemesi gerekiyor. En üst nokta yaklaşık 120-125 santigrat derece ve üzerine tekabül ediyor ki bu da motorun arızalanması için yeterli olan ısıl noktadır.
Eğer hararet bu dereceye kadar geliyor ise sıkışık trafikte veya rölantide de olsa(kısa süreli), hava çok sıcak da olsa... sistemde sorun olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. İncelenmeli.
-
09 Temmuz 2020, 01:10
#16
Birçok motorda 110 santigrat dereceden sonra tehlike çanları çalmaya başlar dikkat etmek lazım Allah korusun.
Birde motorun stop edilmemesinin sebebi aşırı hararetten dolayı motor stop edilirse devirdaim durur sıcaklık kısa bir süre içinde düşemeyeceği için ve motrda hararet yapmışsa motorun kalbindeki parçalar kaynama(Birleşme) yapabilir.
-
09 Temmuz 2020, 02:17
#17
Motorda antifiriz varsa 120 yoksa 100 dereceden sonrası tehlikelidir , çünkü antifirizli su 120 saf su 100 derecede buharlaşır , motorun içinde su sıvı halde dolaştığı sürece yani kaynayıp buharlaşmadıkça hiçbirşey olmaz..yeni nesil motorların çoğunda düdüklü tencere gibi kapalı devre soğutma sistemi vardır , sistemde dolaşan su ısındıkça basıncı artar , bu sayede buharlaşma noktası extra 10 derece yukarı çekilir , daha sıcak çalışan bu tip motorlar daha az yakıt tüketir ve performansları artar..
-
09 Temmuz 2020, 02:19
#18
Peki çok sıcakta sıkışık trafikte hararet yaptı diyelim yapmamız gereken şey nedir kontak mı kapatmalıyız?
-
09 Temmuz 2020, 02:24
#19
ozan1991 adlı üyeden alıntı
Peki çok sıcakta sıkışık trafikte hararet yaptı diyelim yapmamız gereken şey nedir kontak mı kapatmalıyız?
fan motoru çalışıyorsa asla motoru kapatmayın , fan otomatik devreden çıktığında stop et , mümkünse arabaların arasından uzaklaş..
-
09 Temmuz 2020, 11:04
#20
Benim motorun kitabında 117 dereceye kadar normal diyor, zaten burdan sonrada hararet ışığı yanıyor. Senin motorda 5. çizgi tam olarak kaç derece onu bilmen lazım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)