Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor sıcakken çalışmıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Motosikletim 2017 model, enjeksiyonlu ve 17.000 de. Öncelikle şunu söylemeliyim ben bu motoru 6 ay yatırdım gelip marşa dokunduğumda daha ben marşa bastım demeden çalıştı.

    Bu uzun zaman önceydi ama genel olarakta motor ne kadar sıcaksa o kadar geç marş alıyor. Sabah basarım şak diye alır. Sürerim 10 20 km stop ederim. Tekrar çalıştırmaya çalıştığımda sorunsuz çalışır ama 0.4 saniye de çalışıyorsa 0.8 sn sürer.

    Bu zamana kadar bu hep garip geldi ama kurcalamadım. Dün performanslı bir sürüş yaptım motosiklet baya sıcaktı sonrasında bi yerde durdum stop etmedim 10 dakika falan rölantide çalıştı. Ardından 100 metre gidip stop ettim.

    5 dk oldu olmadı tekrar çalıştırmaya kalktığımda marş bastı bastı çalışmadı. Kontağı kapatıp açtım yine aynısı derken marşı kesmeden gaz verdim çalıştı ama biraz düşük devirli çalıştı. Sonra kendine geldi.

    İlk defa böyle bir şey yaşadım normaldir ama sıkıntı nerde çünkü bi sıkıntı olmalı motor sıcakken daha iyi çalışmalı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Sıcakken çalıştırmaya çalıştığınızda marş motoru akü bitik gibi mi davranıyor?

  3. #3

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcakken çalıştırmaya çalıştığınızda marş motoru akü bitik gibi mi davranıyor?
    Hayır gayet normal geliyor. Hatta istemsizce sürkeli o motorun hırlamasını öksürmesini bekliyosunuz her an çalışacakmış gibi.

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam birkaç sebebi olabilir.
    Madem motorunuzda sıcakken bir kasılma yok ve motorunuzun km si düşük. Yakıt regületöründen olma ihtimali bulunuyor.
    En güzeli Yamaha servisine götürüp baktırmanız ve arızayı kesinleştirmeniz. Tamir ettirmeseniz bile uyan uygun fiyatlı parça bulmak sorun değil. (Orjinali pahalıdır)

    Bu arda akü kutup başlarını ve de aküden marş motorunuza giden kabloları kontrol eder misimiz? Bir gevşeklik, kırıklık şase belirtisi var mı?

    Ek olarak eğer kontrol edebiliyorsanız enjeksiyon üstündeki yakıt ve vakum hatlarına bakıp hortumların yerli yerinde olduklarını da kontrol ediniz.

    Arıza biraz karışık bir kaç semptom daha olması sorunun nerede olduğunu kesinleştirmeye yaklaştırır. eğer arada soğukken bile aynı şekilde çalışma yapmıyorsa yakıt regületörü olması muhtemel.
    Ekranda arıza kodu çıkmıyor değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Ek: İnşAllah regülatörden değildir. Sizin motorların regülatörü yakıt pompası üzerinde görünüyor.
    Umarım hortumlar vb bir yer gevşemiştir. veya daha basit bir hata.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Eylül 2016
    üstad bende r25 vardı. yatak sardıktan sonra yamaha servisinde komple blok yenilendikten sonra senin bu bahsettiğin arızayı yaşadım. sebep ise motor bloğunun sıkı toplanmasıymış. marş kilitlemesi değişmişti

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bende r25 vardı. yatak sardıktan sonra yamaha servisinde komple blok yenilendikten sonra senin bu bahsettiğin arızayı yaşadım. sebep ise motor bloğunun sıkı toplanmasıymış. marş kilitlemesi değişmişti
    Çok ilginç terimler duyuyoruz.
    Motor bloğunun sıkı toplanması da neyin nesidir ilginçmiş.
    Marş kilitlemesi yani marş rublesi ile de ilginç bir alaka kurmuşlar.
    Bu ustalar(size bunları söyleyen) gerçekten ilginç insanlar.

  7. #7
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Şunları dikkate almanızı öneririm.
    1) Enjektörlerin aşırı ısınması.
    2) Yakıt buharlaşması sorunu.
    3) ECU/CDI sorunu

  8. #8
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bende r25 vardı. yatak sardıktan sonra yamaha servisinde komple blok yenilendikten sonra senin bu bahsettiğin arızayı yaşadım. sebep ise motor bloğunun sıkı toplanmasıymış. marş kilitlemesi değişmişti
    Motor bloğunu toplarken son düğümü gevşek atmak önemli

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunları dikkate almanızı öneririm.
    1) Enjektörlerin aşırı ısınması.
    2) Yakıt buharlaşması sorunu.
    3) ECU/CDI sorunu
    Hocam yanlış anlamayın fakat neye dayanarak bunları yazdınız?
    1)Enjektör nasıl ısınacak. Yüksek hararet en önce motor contasını bozar
    2) 95 oktan benzin kaç derecede buharlaşır?
    3)japon motoru arıza kodu olmadan ya da sadece sıcakken çalışma zorluğu çeken bir motorda ki ecu dan nasıl şüphelendiniz?
    Bilgi verebilir misiniz?

  10. #10

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Supap ayarı veya aşınmış egzoz supapı diyorum. Sıkı ayarlanmış supaplar, motor ısınınca kompresyon kaçaklarına sebep olabilir. Bu da çalıştırmayı zorlaştırır.

  11. #11
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yanlış anlamayın fakat neye dayanarak bunları yazdınız?
    1)Enjektör nasıl ısınacak. Yüksek hararet en önce motor contasını bozar
    2) 95 oktan benzin kaç derecede buharlaşır?
    3)japon motoru arıza kodu olmadan ya da sadece sıcakken çalışma zorluğu çeken bir motorda ki ecu dan nasıl şüphelendiniz?
    Bilgi verebilir misiniz?
    Kesinlikle yanlış anlamam. Kişisel fikrimi yazmak istedim budur demedim, yanlış da olabilir. Bu sorun bence yakıt karışımının yüksek ısı sebebiyle anormalleşmesinden kaynaklanıyor olabilir. Açıkçası ECU yu da sıcak sebebiyle sapıtabilme ihtimaline yönelik olarak yazdım, zira sorun yaşayan motorun marka modelini bilmemekle birlikte yeni model injeksiyonlu motorlarda yakıt ECU vasıtasıyla ayarlanabiliyor.
    Sebep her ne olursa olsun, bir an önce düzelmesini dilerim.

  12. #12
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    ben de oyumu sıkı ayarlanmış subaplardan yana kullanıyorum

  13. #13
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle yanlış anlamam. Kişisel fikrimi yazmak istedim budur demedim, yanlış da olabilir. Bu sorun bence yakıt karışımının yüksek ısı sebebiyle anormalleşmesinden kaynaklanıyor olabilir. Açıkçası ECU yu da sıcak sebebiyle sapıtabilme ihtimaline yönelik olarak yazdım, zira sorun yaşayan motorun marka modelini bilmemekle birlikte yeni model injeksiyonlu motorlarda yakıt ECU vasıtasıyla ayarlanabiliyor.
    Sebep her ne olursa olsun, bir an önce düzelmesini dilerim.
    Sabrınız ve anlayışınız için çok teşekkürler.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Aslında ip uçlarını vermişsiniz.

    * Performanslı sürüş sonrası... denmiş. Yani motosikleti biraz zorlayarak yüksek devirde kullanmışsınız. Haliyle motor normal kullanımınızın üzerinde ısınmış.

    * Ardından rölantide 10dk kadar boşta çalıştırdım... demişsiniz. Yani motor zaten fazla ısınmıştı. Siz onu rölantide çalıştırarak daha da ısınmaya zorladınız.

    Bu şartlarda motosikletinizin hava soğutmalı olduğunu varsayıyorum. Veya su soğutmalı ancak soğutma kapasitesi yetersiz veya yetersiz kaldığı bir durumu da (radyatör sıvısı az, fan verimi düşük, radyatör petekleri dış yüzeyden kapalı[böcek-çamur-fiziksel deformasyon], devirdaim performansı yetersiz[yüksek hacimli süratli motosikletlerde düşük devirlerde devirdaim verimi oldukça azalır]) yaşamış olabilirsiniz.

    Bu tip bir senaryoda ilk olarak ısıl farktan dolayı supaplar olması gerekenden daha fazla uzadığı için supap zamanlaması ve ayarı değişir, çalışma zorlaşır ve verim düşer. Sizin yaşadığınız sorun buna benziyor.

    Sonrasında ise motorda silindir-piston arası boşluk çok azalır ve piston silindire sürterek sıkışmaya, silindiri çizmeye başlar ki bu da motorda kalıcı hasara neden olacaktır. Eğer ki sorunu çözecek hareketlerde bulunmazsanız motor içinde piston silindire sıkışır, soğumadan da tekrar çalışması imkansızlaşır.

    Eğer ilk çalıştırma ve sıcak çalıştırmada sorun yaşamaya başlarsanız, bu ilk yaptığınız hatanın bedelini ödemeye devam ediyorsunuz demektir ki kurtulmak için motor revizyonu gerekir. Geçici çözüm olarak motor yağı viskozitesini daha yüksek değer kullanmayı deneyebilirsiniz.

  15. #15
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında ip uçlarını vermişsiniz.

    * Performanslı sürüş sonrası... denmiş. Yani motosikleti biraz zorlayarak yüksek devirde kullanmışsınız. Haliyle motor normal kullanımınızın üzerinde ısınmış.

    * Ardından rölantide 10dk kadar boşta çalıştırdım... demişsiniz. Yani motor zaten fazla ısınmıştı. Siz onu rölantide çalıştırarak daha da ısınmaya zorladınız.

    Bu şartlarda motosikletinizin hava soğutmalı olduğunu varsayıyorum. Veya su soğutmalı ancak soğutma kapasitesi yetersiz veya yetersiz kaldığı bir durumu da (radyatör sıvısı az, fan verimi düşük, radyatör petekleri dış yüzeyden kapalı[böcek-çamur-fiziksel deformasyon], devirdaim performansı yetersiz[yüksek hacimli süratli motosikletlerde düşük devirlerde devirdaim verimi oldukça azalır]) yaşamış olabilirsiniz.

    Bu tip bir senaryoda ilk olarak ısıl farktan dolayı supaplar olması gerekenden daha fazla uzadığı için supap zamanlaması ve ayarı değişir, çalışma zorlaşır ve verim düşer. Sizin yaşadığınız sorun buna benziyor.

    Sonrasında ise motorda silindir-piston arası boşluk çok azalır ve piston silindire sürterek sıkışmaya, silindiri çizmeye başlar ki bu da motorda kalıcı hasara neden olacaktır. Eğer ki sorunu çözecek hareketlerde bulunmazsanız motor içinde piston silindire sıkışır, soğumadan da tekrar çalışması imkansızlaşır.

    Eğer ilk çalıştırma ve sıcak çalıştırmada sorun yaşamaya başlarsanız, bu ilk yaptığınız hatanın bedelini ödemeye devam ediyorsunuz demektir ki kurtulmak için motor revizyonu gerekir. Geçici çözüm olarak motor yağı viskozitesini daha yüksek değer kullanmayı deneyebilirsiniz.
    Hocam güzel yazmışsınız fakat büyük bir bilgi yanlışlığı var burada.
    Motorun max çalışma sıcaklığı 120 Santigrat derece dersek(hararet derecesi) bu sıcaklıkta metal uzamaları belirttiğiniz kadar olmaz.
    Öncelikle zaten bunların mühendislik hesaplamaları yapılmış olup subap uzama piston uzama-genişleme malzeme ısıl katsayıları buna göre belirlenip motor imal edilir.
    Kısaca Motor üzerindeki malzemeler Max sıcaklık çalışma şartlarında bile hiçbir zaman motoru sıkıştıracak kadar uzamaz. (Hesaplamaları vardır)Ek olarak Sübap ayar boşlukları ve sekman boşlukları bunu tolere etmek için vardır. Zaten bildiğiniz şeyler.
    Verim düşer mi düşer sıcaklıktan dolayı. istenen yakıt yanma zamanlamasında ki ufak da olsa değişimler performans düşüşüne sebep olur.

    Kendi başımıza gelen olayda (Malum 4 silindirli motorlar biraz sıcak çalışıyor.)
    Marş motorunun rulmanı artık zamanını dolurmuş ve sıcaklıtan dolayı marşı sıkıştırıp motorumuzun çalışmasını engelliyordu.
    2. karşılaştığımız olayda is yakıt regülatörü her nasılsa diyaframı kilitlenmişti ve motor ilk olarak arkadaşın tarif ettiği şekillerde çalışıp daha sonra hiç marş almamaya başlamıştı.
    Kısacası sorunun nerede çıkacağını belirlemek için iyi ve yakından incelenmeli.
    Nereden çıkacağı pek belli olmuyor.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam güzel yazmışsınız fakat büyük bir bilgi yanlışlığı var burada.
    Motorun max çalışma sıcaklığı 120 Santigrat derece dersek(hararet derecesi) bu sıcaklıkta metal uzamaları belirttiğiniz kadar olmaz.
    Öncelikle zaten bunların mühendislik hesaplamaları yapılmış olup subap uzama piston uzama-genişleme malzeme ısıl katsayıları buna göre belirlenip motor imal edilir.
    Kısaca Motor üzerindeki malzemeler Max sıcaklık çalışma şartlarında bile hiçbir zaman motoru sıkıştıracak kadar uzamaz. (Hesaplamaları vardır)Ek olarak Sübap ayar boşlukları ve sekman boşlukları bunu tolere etmek için vardır. Zaten bildiğiniz şeyler.
    Verim düşer mi düşer sıcaklıktan dolayı. istenen yakıt yanma zamanlamasında ki ufak da olsa değişimler performans düşüşüne sebep olur.

    Kendi başımıza gelen olayda (Malum 4 silindirli motorlar biraz sıcak çalışıyor.)
    Marş motorunun rulmanı artık zamanını dolurmuş ve sıcaklıtan dolayı marşı sıkıştırıp motorumuzun çalışmasını engelliyordu.
    2. karşılaştığımız olayda is yakıt regülatörü her nasılsa diyaframı kilitlenmişti ve motor ilk olarak arkadaşın tarif ettiği şekillerde çalışıp daha sonra hiç marş almamaya başlamıştı.
    Kısacası sorunun nerede çıkacağını belirlemek için iyi ve yakından incelenmeli.
    Nereden çıkacağı pek belli olmuyor.
    Atladığınız kısım: Max çalışma sıcaklığı konusu. Benim bahsettiğim ise bu sıcaklığın aşılmış olması durumu yaşanan sonuçlardır.

    Diğer yorumlar ise marka/modele göre değişir. Soru içeriğinde detaylı bilgi olmadığından verilen bilgiye istinaden cevap yazılmıştır.

    Belittiğim hususlara dikkat edilerek kontrol edilir, cevap yazılır ise sonuca ulaşabiliriz. Aksi halde sadece sonsuz tahmin bataklığında boş bir konu içeriğine daha bulaştığımızın kanıtıdır.

    (çok şiirsel ve resmi oldu ama olsun )
    ...

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atladığınız kısım: Max çalışma sıcaklığı konusu. Benim bahsettiğim ise bu sıcaklığın aşılmış olması durumu yaşanan sonuçlardır.

    Diğer yorumlar ise marka/modele göre değişir. Soru içeriğinde detaylı bilgi olmadığından verilen bilgiye istinaden cevap yazılmıştır.

    Belittiğim hususlara dikkat edilerek kontrol edilir, cevap yazılır ise sonuca ulaşabiliriz. Aksi halde sadece sonsuz tahmin bataklığında boş bir konu içeriğine daha bulaştığımızın kanıtıdır.

    (çok şiirsel ve resmi oldu ama olsun )
    Süpersiniz. Gayet güzeldi. Teşekkürler.

  18. #18
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Acaba ısınan bujinin tırnak mesafesi, genleşmeden kaynaklı artıp buna neden olabilir mi?

  19. #19

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam birkaç sebebi olabilir.
    Madem motorunuzda sıcakken bir kasılma yok ve motorunuzun km si düşük. Yakıt regületöründen olma ihtimali bulunuyor.
    En güzeli Yamaha servisine götürüp baktırmanız ve arızayı kesinleştirmeniz. Tamir ettirmeseniz bile uyan uygun fiyatlı parça bulmak sorun değil. (Orjinali pahalıdır)

    Bu arda akü kutup başlarını ve de aküden marş motorunuza giden kabloları kontrol eder misimiz? Bir gevşeklik, kırıklık şase belirtisi var mı?

    Ek olarak eğer kontrol edebiliyorsanız enjeksiyon üstündeki yakıt ve vakum hatlarına bakıp hortumların yerli yerinde olduklarını da kontrol ediniz.

    Arıza biraz karışık bir kaç semptom daha olması sorunun nerede olduğunu kesinleştirmeye yaklaştırır. eğer arada soğukken bile aynı şekilde çalışma yapmıyorsa yakıt regületörü olması muhtemel.
    Ekranda arıza kodu çıkmıyor değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Ek: İnşAllah regülatörden değildir. Sizin motorların regülatörü yakıt pompası üzerinde görünüyor.
    Umarım hortumlar vb bir yer gevşemiştir. veya daha basit bir hata.
    Diğerleri olsa dediğiniz gibi soğukkende çalışmaz. Regülator olabilir ama onunda sıcaklıkla alakası var mı bilmiyorum. Çevremden bir kaç yorum çok sıcakken püskürtülen benzinin buharlaşması veya çok sıcakken genleşen parçaların sıkılık oluşturması.

    Her halükarda motor bunu kendi engellemiyor öyle olsa hiç marş basmaz diye düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------

    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bende r25 vardı. yatak sardıktan sonra yamaha servisinde komple blok yenilendikten sonra senin bu bahsettiğin arızayı yaşadım. sebep ise motor bloğunun sıkı toplanmasıymış. marş kilitlemesi değişmişti
    Motosikletimin hiç kazası düşmesi bir şeyi yok grenaj hasarı bile yok. Hiç ellenmedi ynai orjinal ayarları ve bakımı eksik edilmedi. Yağ bakımı gibi bakımlar dışında zincir ve genel temizlik konusundada çok titiz oldum hep. Muhtemelen sizle aynı değil gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------

    Diğer tüm yorumları okudum çok teşekkür ederim. Öncelikle şunları şöylemek istiyorum. Kitapçıkta 10.000 de yakıt enjeksiyon senkronizasyonu (throttle body sync.) yapılması gerektiği yazıyor. Ama ben bunu söylediğimde servis biz onu 20 binde yapıyoz istersen yapayım işin çok uzar depo falan sökülcek tarzı konuştu ben ise işimin uzamasından ziyade adama bakıp ona yaptırasım gelmediği için yaptırmadım. Bunun sonucunun sadece performansa etkisi olur diye düşündüm. Bunla mı alakalı bilmiyorum.

    2. olarak 2500 km sonra buji değişimi var kitapçığa göre. Buji artık ben değişecem diyor olabilir mi ? Üstelik daha önceki bakımlarda kontrol edip ayarlanması gereken buji tırnak aralığı kontrol edilmedi.

    3. Kimse şuraya dikkatini toplamamış aslında burdan çözüm çıkar diyordum. Motosiklet marş basıp çalışmıyorken azıcık gaz verdiğim an çalıştı. Malesef bir makina mühendisi olarak gaz kolu çekildiğinde motosiklette gerçekleşen mekanik hareketin ne olduğu bilmiyorum şuan. Sadece daha fazla yakıt gitmesini mi sağlıyor ?

    4. Performanslı sürüş dedim fakat virajlı uzun yoldan gelmiştim sonra biraz dolandım şehir içi yeni yapılan sağlam bi asfaltta viraja girip dönüp tekrar giriyordum. Orda çok bi zorlamam olmadı hatta 10dk beklettiğim dediğimde motor fan açmamıştı diye hatırlıyorum. Hararetimde çok yüksek olsa dikkatimi çekerdi.

    Sonuç olarak ertesi gün sürdüm bi sıkıntı yoktu çalışma veya performansta. İşten izin almam imkansız gibi bir şey belki bir arkadaşımla servise gönderirim. Fan olayı aklıma takıldı korkuyorum ama bi dan çalışacak mı diye zorlayacam motoru bi tık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Yabancı bir forumda r25 le ilgili bu sorunu okudum aynı konu altında belki 20 kişi aynı sorun bendede var soğukken sorun yok sıcakken zor/geç çalışıyor yazmışlar. Bunlara karşılık sürekli her sayfada aküden bahsedenler var aküyü kontrol ettiniz mi gibi.

    Herkes aküye odaklanmış cahillikten mi yoksa farklı bir şey mi biliyorlar acaba ? Akü ısınınca yeterli akımı veremiyor mu ?

    Biride kablolar ısınınca direnci artar yazmış :D Gülüyorum ama bilmiyorum yani bunu engelleyecek kadar direnci artıyor olamaz. Ben sadece soğukta akülerin zorlandığını biliyorum. Hatta akülerde 0 F sıcaklıkta 30 saniye boyunca verebileceğği amperi gösteren bi değer vardı ama sıcakla ilgili bir şey görmedim.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğerleri olsa dediğiniz gibi soğukkende çalışmaz. Regülator olabilir ama onunda sıcaklıkla alakası var mı bilmiyorum. Çevremden bir kaç yorum çok sıcakken püskürtülen benzinin buharlaşması veya çok sıcakken genleşen parçaların sıkılık oluşturması.

    Her halükarda motor bunu kendi engellemiyor öyle olsa hiç marş basmaz diye düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------



    Motosikletimin hiç kazası düşmesi bir şeyi yok grenaj hasarı bile yok. Hiç ellenmedi ynai orjinal ayarları ve bakımı eksik edilmedi. Yağ bakımı gibi bakımlar dışında zincir ve genel temizlik konusundada çok titiz oldum hep. Muhtemelen sizle aynı değil gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------

    Diğer tüm yorumları okudum çok teşekkür ederim. Öncelikle şunları şöylemek istiyorum. Kitapçıkta 10.000 de yakıt enjeksiyon senkronizasyonu (throttle body sync.) yapılması gerektiği yazıyor. Ama ben bunu söylediğimde servis biz onu 20 binde yapıyoz istersen yapayım işin çok uzar depo falan sökülcek tarzı konuştu ben ise işimin uzamasından ziyade adama bakıp ona yaptırasım gelmediği için yaptırmadım. Bunun sonucunun sadece performansa etkisi olur diye düşündüm. Bunla mı alakalı bilmiyorum.

    2. olarak 2500 km sonra buji değişimi var kitapçığa göre. Buji artık ben değişecem diyor olabilir mi ? Üstelik daha önceki bakımlarda kontrol edip ayarlanması gereken buji tırnak aralığı kontrol edilmedi.

    3. Kimse şuraya dikkatini toplamamış aslında burdan çözüm çıkar diyordum. Motosiklet marş basıp çalışmıyorken azıcık gaz verdiğim an çalıştı. Malesef bir makina mühendisi olarak gaz kolu çekildiğinde motosiklette gerçekleşen mekanik hareketin ne olduğu bilmiyorum şuan. Sadece daha fazla yakıt gitmesini mi sağlıyor ?

    4. Performanslı sürüş dedim fakat virajlı uzun yoldan gelmiştim sonra biraz dolandım şehir içi yeni yapılan sağlam bi asfaltta viraja girip dönüp tekrar giriyordum. Orda çok bi zorlamam olmadı hatta 10dk beklettiğim dediğimde motor fan açmamıştı diye hatırlıyorum. Hararetimde çok yüksek olsa dikkatimi çekerdi.

    Sonuç olarak ertesi gün sürdüm bi sıkıntı yoktu çalışma veya performansta. İşten izin almam imkansız gibi bir şey belki bir arkadaşımla servise gönderirim. Fan olayı aklıma takıldı korkuyorum ama bi dan çalışacak mı diye zorlayacam motoru bi tık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Yabancı bir forumda r25 le ilgili bu sorunu okudum aynı konu altında belki 20 kişi aynı sorun bendede var soğukken sorun yok sıcakken zor/geç çalışıyor yazmışlar. Bunlara karşılık sürekli her sayfada aküden bahsedenler var aküyü kontrol ettiniz mi gibi.

    Herkes aküye odaklanmış cahillikten mi yoksa farklı bir şey mi biliyorlar acaba ? Akü ısınınca yeterli akımı veremiyor mu ?

    Biride kablolar ısınınca direnci artar yazmış :D Gülüyorum ama bilmiyorum yani bunu engelleyecek kadar direnci artıyor olamaz. Ben sadece soğukta akülerin zorlandığını biliyorum. Hatta akülerde 0 F sıcaklıkta 30 saniye boyunca verebileceğği amperi gösteren bi değer vardı ama sıcakla ilgili bir şey görmedim.
    Enjeksiyonlu yeni nesil araçlarda akü konusu oldukça kritik. Ancak bu sorunu yaşayabilmeniz için gerekli genel şartlar:
    * Akü arızası (yeni değiştirilmiş üretim hatalı veya tam bitirilerek şarj edilmeden bekletilmiş aküler)
    * Akü yaşından kaynaklı ömür(kaba tabir ama en basit anlaşılır tanımı) ki normal şartlarda bir akü 3,5 - 5 yıl arası sorunsuz performans vermelidir.
    * Şarj sistemi arızaları

    Çevrenizdeki yorumlardan regülatörün aşırı ısınması veya yakıt buhar tamponu konularını yaşamış olmanız çok olası değil. Bunlar sizin arızanıza biraz daha uzak kalan, yaşamanızın çok daha olasılık dışı olduğu sorunlardır.

    Ancak çok ısınan parçaların sıkılık oluşturması noktası doğru olabilir. Sorun soğutma sisteminde de olabilir ki normal şartlarda motosikletinizin kısa da olsa bir sürüş sonrasında 10 dk rölantide çalışma durumunda kışın dahi birkaç kez fan açması gerekirdi. Ya çalıştığını duymadınız/farketmediniz, ya da arıza söz konusu ki ilk yorumumdaki problem diziminin ana temasını oluşturuyor, sorunun kaynağı aşırı ısınma sonrası supapların tam kapanmayarak kompresyon kaçağına, bunun da ilk çalıştırmada zorluğa neden oluşudur. Gaz kolunu çevirdiğinizde daha fazla yakıt hava gönderilecek ve marş hızı gaz kelebeğinin açılması nedeni ile emiş basıncının yükselerek motorun marş hızını arttırıp kompresyon kaçağını tölare edip ilk çalıştırmaya imkan sağlayabilecektir. Mühendis olduğunuzu belirttiğiniz için basitçe izah etmek istedim. Yanlış anlaşılmasın, ille benim dediğim doğrudur demiyorum. Sadece anlattığınız belirtiler üzerinden bilgim dahilinde yorum yapıyorum.

    Enjeksiyonlu japon motosikletlerinde senkron ayarını oldukça zor bozuluyor. Ayar için genellikle yakıt deposu veya en azından yan grenajların sökülmesi gerekiyor ve her teknistyen bu ayarı yapamıyor. Sorunun bundan olması ihtimali düşük, genellikle çekiş düşüklüğü ve titreme gibi sorunlarla kendisini gösteren bir problemdir.

    Yakıt kalitesindeki sorunlar da bu probleme neden olabilir. Sorunun bundan kaynaklı olduğunu düşündüğünüzde yaktı istasyonundan yakıt enjektör temizleyici veya yakıt katkısı alıp birazını depoya ekleyin ve üzerini kaliteli yakıt ile doldurun. Sorun çok kısa sürede çözüldü ise problemi buldunuz demektir.

    Sonuç olarak ertesi gün sürüşünüzde bir problem yaşamadıysanız arıza kendisini tekrarlamamış demektir. Bu da servis sorunu bulmakta büyük ihtimal başarısız olacak veya sorun anlık olarak yaşanmış geçici bir durumdan kaynaklı anlamına geliyor. Yerinizde olsaydım sadece fan açtığından emin olur ve keyifle sürüşüme devam ederdim. Sorun tekrarlanırsa da ilk olarak fan ve hararet durumunu kontrol eder, yarım saat kadar soğumasını bekler, ardından çalıştırmayı denerdim. Bu esnada da motor sesinden marş süresine kadar videoya alarak servisin sorunu tespit edebilmesi için kaynak oluştururdum. O zamana kadar devam


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)