Enjeksiyonlu yeni nesil araçlarda akü konusu oldukça kritik. Ancak bu sorunu yaşayabilmeniz için gerekli genel şartlar:
* Akü arızası (yeni değiştirilmiş üretim hatalı veya tam bitirilerek şarj edilmeden bekletilmiş aküler)
* Akü yaşından kaynaklı ömür(kaba tabir ama en basit anlaşılır tanımı) ki normal şartlarda bir akü 3,5 - 5 yıl arası sorunsuz performans vermelidir.
* Şarj sistemi arızaları
Çevrenizdeki yorumlardan regülatörün aşırı ısınması veya yakıt buhar tamponu konularını yaşamış olmanız çok olası değil. Bunlar sizin arızanıza biraz daha uzak kalan, yaşamanızın çok daha olasılık dışı olduğu sorunlardır.
Ancak çok ısınan parçaların sıkılık oluşturması noktası doğru olabilir. Sorun soğutma sisteminde de olabilir ki normal şartlarda motosikletinizin kısa da olsa bir sürüş sonrasında 10 dk rölantide çalışma durumunda kışın dahi birkaç kez fan açması gerekirdi. Ya çalıştığını duymadınız/farketmediniz, ya da arıza söz konusu ki ilk yorumumdaki problem diziminin ana temasını oluşturuyor, sorunun kaynağı aşırı ısınma sonrası supapların tam kapanmayarak kompresyon kaçağına, bunun da ilk çalıştırmada zorluğa neden oluşudur. Gaz kolunu çevirdiğinizde daha fazla yakıt hava gönderilecek ve marş hızı gaz kelebeğinin açılması nedeni ile emiş basıncının yükselerek motorun marş hızını arttırıp kompresyon kaçağını tölare edip ilk çalıştırmaya imkan sağlayabilecektir. Mühendis olduğunuzu belirttiğiniz için basitçe izah etmek istedim. Yanlış anlaşılmasın, ille benim dediğim doğrudur demiyorum. Sadece anlattığınız belirtiler üzerinden bilgim dahilinde yorum yapıyorum.
Enjeksiyonlu japon motosikletlerinde senkron ayarını oldukça zor bozuluyor. Ayar için genellikle yakıt deposu veya en azından yan grenajların sökülmesi gerekiyor ve her teknistyen bu ayarı yapamıyor. Sorunun bundan olması ihtimali düşük, genellikle çekiş düşüklüğü ve titreme gibi sorunlarla kendisini gösteren bir problemdir.
Yakıt kalitesindeki sorunlar da bu probleme neden olabilir. Sorunun bundan kaynaklı olduğunu düşündüğünüzde yaktı istasyonundan yakıt enjektör temizleyici veya yakıt katkısı alıp birazını depoya ekleyin ve üzerini kaliteli yakıt ile doldurun. Sorun çok kısa sürede çözüldü ise problemi buldunuz demektir.
Sonuç olarak ertesi gün sürüşünüzde bir problem yaşamadıysanız arıza kendisini tekrarlamamış demektir. Bu da servis sorunu bulmakta büyük ihtimal başarısız olacak veya sorun anlık olarak yaşanmış geçici bir durumdan kaynaklı anlamına geliyor. Yerinizde olsaydım sadece fan açtığından emin olur ve keyifle sürüşüme devam ederdim. Sorun tekrarlanırsa da ilk olarak fan ve hararet durumunu kontrol eder, yarım saat kadar soğumasını bekler, ardından çalıştırmayı denerdim. Bu esnada da motor sesinden marş süresine kadar videoya alarak servisin sorunu tespit edebilmesi için kaynak oluştururdum. O zamana kadar devam