Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor sıcakken çalışmıyor

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu yeni nesil araçlarda akü konusu oldukça kritik. Ancak bu sorunu yaşayabilmeniz için gerekli genel şartlar:
    * Akü arızası (yeni değiştirilmiş üretim hatalı veya tam bitirilerek şarj edilmeden bekletilmiş aküler)
    * Akü yaşından kaynaklı ömür(kaba tabir ama en basit anlaşılır tanımı) ki normal şartlarda bir akü 3,5 - 5 yıl arası sorunsuz performans vermelidir.
    * Şarj sistemi arızaları

    Çevrenizdeki yorumlardan regülatörün aşırı ısınması veya yakıt buhar tamponu konularını yaşamış olmanız çok olası değil. Bunlar sizin arızanıza biraz daha uzak kalan, yaşamanızın çok daha olasılık dışı olduğu sorunlardır.

    Ancak çok ısınan parçaların sıkılık oluşturması noktası doğru olabilir. Sorun soğutma sisteminde de olabilir ki normal şartlarda motosikletinizin kısa da olsa bir sürüş sonrasında 10 dk rölantide çalışma durumunda kışın dahi birkaç kez fan açması gerekirdi. Ya çalıştığını duymadınız/farketmediniz, ya da arıza söz konusu ki ilk yorumumdaki problem diziminin ana temasını oluşturuyor, sorunun kaynağı aşırı ısınma sonrası supapların tam kapanmayarak kompresyon kaçağına, bunun da ilk çalıştırmada zorluğa neden oluşudur. Gaz kolunu çevirdiğinizde daha fazla yakıt hava gönderilecek ve marş hızı gaz kelebeğinin açılması nedeni ile emiş basıncının yükselerek motorun marş hızını arttırıp kompresyon kaçağını tölare edip ilk çalıştırmaya imkan sağlayabilecektir. Mühendis olduğunuzu belirttiğiniz için basitçe izah etmek istedim. Yanlış anlaşılmasın, ille benim dediğim doğrudur demiyorum. Sadece anlattığınız belirtiler üzerinden bilgim dahilinde yorum yapıyorum.

    Enjeksiyonlu japon motosikletlerinde senkron ayarını oldukça zor bozuluyor. Ayar için genellikle yakıt deposu veya en azından yan grenajların sökülmesi gerekiyor ve her teknistyen bu ayarı yapamıyor. Sorunun bundan olması ihtimali düşük, genellikle çekiş düşüklüğü ve titreme gibi sorunlarla kendisini gösteren bir problemdir.

    Yakıt kalitesindeki sorunlar da bu probleme neden olabilir. Sorunun bundan kaynaklı olduğunu düşündüğünüzde yaktı istasyonundan yakıt enjektör temizleyici veya yakıt katkısı alıp birazını depoya ekleyin ve üzerini kaliteli yakıt ile doldurun. Sorun çok kısa sürede çözüldü ise problemi buldunuz demektir.

    Sonuç olarak ertesi gün sürüşünüzde bir problem yaşamadıysanız arıza kendisini tekrarlamamış demektir. Bu da servis sorunu bulmakta büyük ihtimal başarısız olacak veya sorun anlık olarak yaşanmış geçici bir durumdan kaynaklı anlamına geliyor. Yerinizde olsaydım sadece fan açtığından emin olur ve keyifle sürüşüme devam ederdim. Sorun tekrarlanırsa da ilk olarak fan ve hararet durumunu kontrol eder, yarım saat kadar soğumasını bekler, ardından çalıştırmayı denerdim. Bu esnada da motor sesinden marş süresine kadar videoya alarak servisin sorunu tespit edebilmesi için kaynak oluştururdum. O zamana kadar devam

    Öncelikle şunu söylemeliyim ki sanat gibi yazmışsınız konulara değinişiniz ve sıralaması itibariyle yazınız güven veriyor. Teşekkür ederim.

    Muhtemelen fan açmıştır ben duymamışımdır. 100 metre gidip stop ettiğimde de kontaktan stop ettiğimi hatırladım :( Dolayısıyla ne soğutma suyu dönebildi ne fan çalışabildi. Fanı bugün test ettim çalışıyor.

    Onun dışında çekişten düşme mevzusu çok karışık İnsan sürekli bindiği motosiklette böyle şeyleri tam ayırt edemiyor. Zamanla değiştiği için alışılıyor. Ama eskisine nazar hafif bir titreme ve gaz tepkisinde gecikme yaşıyorum. Birden gaz açtığımda sanki silindirler hareketine kaldığı yerden daha hızlı devam edemiyormuşta orda bi çadır karışıyormuş çok kısa bir süreliğine hissini alıyorum. Bunu herkes farkedemeyebilir ben çok pinpirikli ve hissiyatlıyımdır. Dediğiniz gibi senkron ayarını herkes bence de yapamaz o yüzden lakayıt tavırı gördüğüm an bende yaptırmadım. Ama artık 20.000 geldiğine göre öyle yada böyle bi baktırıcaz.

    Sorun muhtemelen benim sıcak motoru kontaktan kapatmam...

    Yorumlariniz için çok teşekkür ederim bir süre motosikletin davranışlarını takip edicem.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Pek alakalımı bilmiyorum ama benim motor da şöyle bir sorun vardı motor ilk çalıştığı zaman soğukken sıkıntısız çalışıyordu diyelim 10 15dk gezdik stop ettik tekrar çalıştırdığım zaman öksürme sesi gibi ses geliyordu egsozdan ve motor güçsüz çalışıyordu çok aradım sorunu bulamadım en son baktık konjektör çin malı küçük motor konjektörü çıktı konjektörü orjinal honda ile değiştirince sorun felan kalmadı acaba sizde de buna benzer bişey olabilir mi

  3. #23

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Asikurt68 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pek alakalımı bilmiyorum ama benim motor da şöyle bir sorun vardı motor ilk çalıştığı zaman soğukken sıkıntısız çalışıyordu diyelim 10 15dk gezdik stop ettik tekrar çalıştırdığım zaman öksürme sesi gibi ses geliyordu egsozdan ve motor güçsüz çalışıyordu çok aradım sorunu bulamadım en son baktık konjektör çin malı küçük motor konjektörü çıktı konjektörü orjinal honda ile değiştirince sorun felan kalmadı acaba sizde de buna benzer bişey olabilir mi
    Bendede sürekli böyle ama seviyesi sizinki kadar mı bilmiyorum konjektörü kontrol edicem.

  4. #24
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Bir ihtimal, motor sıcak fan açıyor, fan çalışırken aynı anda marşa basınca akü gereken voltajı veremiyor, aküyü ölçtürün emin olun derim.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)