Dik yokuşta U Dönerken...
Reklamlar
-
06 Temmuz 2020, 18:48
#21
gokhan85 adlı üyeden alıntı
Müthiş yorum tebrikler. Sayenizde bir şeyler öğreniyoruz ama kesinlikle motosikletle alakalı değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Görüyorum ki bu aslında birçok kişinin başına gelen birşeymiş, bu biraz daha iyi hissettirdi : )
Valla eğitimde bunu öğrettiler. viraja girerken başını nasıl ki viraja doğru çeviriyorsan U dönüşü yaparken döneceğin yöne başını daha çok çeviriyorsun. motorun kuyruğunu görecek kadar çeviriyorsun yani. viraj tekniği ile aynı teknik aslında.
Sen belli ki bu işin profesörü olmuş, eğitim sertifikalarını duvara dizmissin. Buyur ne yapmamız gerek onu sen söyle de forumca aydinlanalim sayende. Aydınlat bizi ulu bilge.
Reklamlar
-
06 Temmuz 2020, 19:42
#22
Eğer birebir aktardıysanız size lafım yok. O zaman şöyle söyleyeyim, birisi size şaka yapmış. Ben motosiklet sürerken daha kuyruğunu görmek nasip olmadı. Kaldı ki bakışta göz bebeğinin nereye baktığından çok, baktığınız yöne vücudunuzu ve çenenizi döndürmektir esas olan. Kuyruğa çenenizi döndürmek için motosiklete ters oturmanız gerekecek gibi. Neyse bunu ciddiye almayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
Bu arada hakikaten dalga geçtiğinizi sandım, yoksa hayatta öyle bir cevap vermezdim. Özür dilerim.
İşin açığı hiç kurs eğitimi almadım fakat bu konularda çok izlerim, çok okurum ve de önemlisi etrafındakileri "çok dinlerim"
-
06 Temmuz 2020, 19:58
#23
u sorun degil sana bir ipucu vereyim:
bayir asagi u yapacaksan iceriye,
bayir yukari u yapacaksan disariya contra
gecmis olsun. ha bir de en temel hatayi yapmissin: gozun takili kalicaksa kullanma. kafani cevir denildiginde takili kal yok. senin takili kalacagin sey yol yada yol cizgisi olmali.
son paragraftaki tespit cok dogru. bu yuzden donuslerde daima debrijay yarim, bunu yapamiyorsaniz tam debriyaj duraksama kalkis.
-
06 Temmuz 2020, 20:02
#24
gokhan85 adlı üyeden alıntı
Eğer birebir aktardıysanız size lafım yok. O zaman şöyle söyleyeyim, birisi size şaka yapmış. Ben motosiklet sürerken daha kuyruğunu görmek nasip olmadı. Kaldı ki bakışta göz bebeğinin nereye baktığından çok, baktığınız yöne vücudunuzu ve çenenizi döndürmektir esas olan. Kuyruğa çenenizi döndürmek için motosiklete ters oturmanız gerekecek gibi. Neyse bunu ciddiye almayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
Bu arada hakikaten dalga geçtiğinizi sandım, yoksa hayatta öyle bir cevap vermezdim. Özür dilerim.
İşin açığı hiç kurs eğitimi almadım fakat bu konularda çok izlerim, çok okurum ve de önemlisi etrafındakileri "çok dinlerim"
U ve viraj dönüşü aynı tekniktir. motorun kuyruğuna bakma sadece bir deyimdir. kafanı çevirebildiğin kadar çevir manasına gelir. bakış ile ilgili bir teknik daha vereyim. arka frene panik bastın ve arkayı kilitledin. motorun ön tekerine doğru bakarsan arka yalpalar, yolun ilersine doğru bakarsan yalpalamaz.
-
06 Temmuz 2020, 20:18
#25
O zaman mütabıkız
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
nicknamer adlı üyeden alıntı
u sorun degil sana bir ipucu vereyim:
bayir asagi u yapacaksan iceriye,
bayir yukari u yapacaksan disariya contra
gecmis olsun. ha bir de en temel hatayi yapmissin: gozun takili kalicaksa kullanma. kafani cevir denildiginde takili kal yok. senin takili kalacagin sey yol yada yol cizgisi olmali.
son paragraftaki tespit cok dogru. bu yuzden donuslerde daima debrijay yarim, bunu yapamiyorsaniz tam debriyaj duraksama kalkis.
Evet ama insan neyi nasıl yaptığını bir süre sonra unutuyor ta ki düşünceye kadar Gece bir saatte kafe çıkışı bir an dalgınlık işte. Ama bu konuyu refleks haline getirmek şart oldu. Aslında yapılması gerekenler çoğumuzun bildiği şeyler fakat refleks haline gelmesi için ara sıra antrenman yapmak gerekiyor.
HONDA CBR1000RR, Pendik/İSTANBUL
-
06 Temmuz 2020, 21:06
#26
Kendim için konuşacak olursam: Düz yolda U dönüşünde hiç bir sorunum yok. Problem dik yokuşta U yaparken ortaya çıkıyor. Yani olay motosikletin baktığın yöne gitmesiyle ilgili değil bence.
-
07 Temmuz 2020, 05:17
#27
Şu ana kadar u dönüşte böyle bir sıkıntı yaşamadım ama yokuş bir yerde u dönüşü yaptığımı da hatırlamıyorum, denk gelmedi herhalde. Çok yavaş bir şekilde dönemiyor musunuz en kötü? Ayağınızı yere koyarak da dönebilirsiniz, kimse ayıplamaz
İlginç bir olay gibi geldi, ağır motorda deneyip görmek lazım. Ağırlığınızı ters tarafa vererek ve kafanızı döneceğiniz yere çevirerek çok rahat U atabilirsiniz bence.
-
07 Temmuz 2020, 06:45
#28
Ali Mert adlı üyeden alıntı
Şu ana kadar u dönüşte böyle bir sıkıntı yaşamadım ama yokuş bir yerde u dönüşü yaptığımı da hatırlamıyorum, denk gelmedi herhalde. Çok yavaş bir şekilde dönemiyor musunuz en kötü? Ayağınızı yere koyarak da dönebilirsiniz, kimse ayıplamaz
İlginç bir olay gibi geldi, ağır motorda deneyip görmek lazım. Ağırlığınızı ters tarafa vererek ve kafanızı döneceğiniz yere çevirerek çok rahat U atabilirsiniz bence.
Bazı olayları yaşamak gerekiyor:
-
07 Temmuz 2020, 10:32
#29
hasmet adlı üyeden alıntı
Arkadaş mevzuyu çok acayip bişey gibi göstermiş ama mevzu subkortikal işlem kabiliyetimizin kortikal işlem kabiliyetimizden hızlı olması ve insiyatif alma önceliği ile ilgili
-
07 Temmuz 2020, 10:42
#30
bu manevra için her motosiklet uygun değil
misal 21 inç ön lastiğe sahip endurolar bu manevraları kolayca yaparken 17 jant yapamayabilir bu da önemli
-
07 Temmuz 2020, 13:45
#31
https://www.youtube.com/watch?v=ZVMTaAoO7OM tamamen pratik ve güven işi.Ben denemiyorum
-
07 Temmuz 2020, 14:05
#32
gokhan85 adlı üyeden alıntı
Müthiş yorum tebrikler. Sayenizde bir şeyler öğreniyoruz ama kesinlikle motosikletle alakalı değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Görüyorum ki bu aslında birçok kişinin başına gelen birşeymiş, bu biraz daha iyi hissettirdi : )
Aslında alakalı. Her ne kadar tabir biraz yanlış anlaşılabilse de söylenmek istenen; "-Mümkün olduğunca başınızı dönüş yönünde çevirerek dönmeye çalışın" dır ki bu da motosiklet için doğru bir yönlendirme şekli.
-
07 Temmuz 2020, 14:09
#33
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Aslında alakalı. Her ne kadar tabir biraz yanlış anlaşılabilse de söylenmek istenen; "-Mümkün olduğunca başınızı dönüş yönünde çevirerek dönmeye çalışın" dır ki bu da motosiklet için doğru bir yönlendirme şekli.
Evet, anlatılmak isteneni sonradan anladım.
HONDA CBR1000RR, Pendik/İSTANBUL
-
07 Temmuz 2020, 14:27
#34
Bende yokuşlardan hep kaçınmaya çalışırım korkarım. Bence motosikletler çok dik yokuşlardan inmek, çıkmak ve manevra yapmak için uygun araç değiller.
Arabayla dönerken bile araba devrilecekmiş gibi hissettiren yokuşlarda motosikletle tek manevrada dönmeye zorlamaya gerek yok bence.
200 Kiloluk gidon açısı dar bir motosikletle düz bir alanda U dönüşü yapmak bile insanı zorlarken yokuşu tahmin etmek zor değil. İnsanın alıştığı tüm motosiklet dinamikleri, motosikletin verdiği tepkiler yokuşta değişiyor.
-
07 Temmuz 2020, 14:38
#35
Dik yokuşta U dönüşü yapmak motoru yatırmaya davetiyedir daima.
1) Yokuş sonuna kadar çıkıp uygun bir yerde dönüş yapıp tekrar aşağıya inmek (bir dik yokuş kaç km olabilir ki ?)
2) Kısa tam dönüşlerde gidonu/motoru döneceğin tarafa eğmemek, mümkün olduğunca motorla birlikte düz pozisyonda dönmek gerekiyor
.
-
07 Temmuz 2020, 17:27
#36
Duz yolda dar donuslerde motor yatirilir. Hem de deli gibi. Yatirmadan 2-3 kez ileri geri yaparak anca donulebilen yol, motosikleti yatirinca tek seferde kolayca donulur cunku.
Ama yuksek hizla alinan virajlarda oldugu gibi vucudu yatirmaz, dik tutariz. Cunku amac merkezkaci dengelemek degil, donus yaricapini kucultmektir. Dolayisiyla dusuk hizda yatan motor dengeyi bozmaz. Tabii ki gazi elden birakmamak lazim. Teker dondugu muddetce viraj alinir.
Buyuk cruiser kullananlar bilir, baska turlu dar yerde manevra yapilmaz. "counter balancing" deniyor bu naneye. 15 senedir uyguluyorum, lakin yokus olayinda ters kose oldum iki kez herhalde dik yokusta manevra olayi basa cok gelmedigi icin...
-
07 Temmuz 2020, 19:12
#37
Her gün defalarca böyle dönüşler yapmak zorunda olan bir kurye olarak söylüyorum motoru olabildiğince yokuş içine yatırarak ayak yerde hafif suruyecek şekilde çok yavaşça dönün tek manevrada donemeyeceginizi düşünüyorsanız daha geniş alanlar seçin
-
07 Temmuz 2020, 20:02
#38
Valla açık konuşayım, motosikletciyi gözümde motosikletci yapan etmenlerden birisidir yavaş ve dar alanda motosiklete hakimiyet. Bu mevzu da konuya dahil. Nice bayayiğit motorcuyum diye geçinenler emekleme moduna girer böyle zamanlarda.
Bu arada 4 farklı tipi vardır yokuşta U dönmenin. Dönüşe başlarken yukarı mı bakıyoruz aşağı mı bakıyoruz, bir de sağa mı sola mı dönüyoruz. Yukarı doğru çıkarken sağa dönmek en zoru bence. Honda Güvenli Sürüş 3 eğitiminde 1-2 saati bu olaya ayırıyorlar, sonra parkura iki yönde de yokuşta dönmeyi ekliyorlar.
-
07 Temmuz 2020, 20:27
#39
mutas adlı üyeden alıntı
Valla açık konuşayım, motosikletciyi gözümde motosikletci yapan etmenlerden birisidir yavaş ve dar alanda motosiklete hakimiyet. Bu mevzu da konuya dahil. Nice bayayiğit motorcuyum diye geçinenler emekleme moduna girer böyle zamanlarda.
Bu arada 4 farklı tipi vardır yokuşta U dönmenin. Dönüşe başlarken yukarı mı bakıyoruz aşağı mı bakıyoruz, bir de sağa mı sola mı dönüyoruz. Yukarı doğru çıkarken sağa dönmek en zoru bence. Honda Güvenli Sürüş 3 eğitiminde 1-2 saati bu olaya ayırıyorlar, sonra parkura iki yönde de yokuşta dönmeyi ekliyorlar.
Evet dar alanda hakimiyet önemli. Yalniz o yokuş bir başka yokuştu, Honda nin parkurundaki yokuş bunun yanında olsa olsa meyil olur, o derece bir yokuş yani
HONDA CBR1000RR, Pendik/İSTANBUL
-
07 Temmuz 2020, 20:29
#40
İki sene önce, Kamboçya'da bir kafede oturuyorum, hafif yokuş bir ara yol, millet motorları ile içeri girip U dönüşü ile karşıya geçiyor. Çoluk çocuk, bir scooter'da beş kişi falan paso birileri oraya girip zırt diye dönüyorlar. Dikkat ediyorum, yok bakıştı falan hiç dikkat etmiyorlar, zırt... dönüyorlar. Ben acemiyim (hala) bol bol video seyrediyorum. Yahu bu dönüşü Youtube'da ileri sürüş tekniği diye öğretiyorlar, Japon polisleri falan, adamların iki teker genlerine işlemiş.
Yine Bali'de dağın birinde bir tapınak var, yılan gibi kıvrıla kıvrıla duvara tırmanır gibi çıkıyorsun. Ben yusuf yusuf, ha düştüm ha düşeceğim çıkarken on yaşlarında bir kız yanımdan kocaman motorda kaybolmuş, vızz diye geçiyor. Üstüne o dik rampada yine zırt diye bir U dönüşü yapıp karşıya park ediyor. Honda ileri sürüşü ana karnında yapıyorlar galiba
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)