Korkma, eğitim al, özgüvenin yüksek olsun, gerisi çorap söküğü gibi gelir
Korkma, eğitim al, özgüvenin yüksek olsun, gerisi çorap söküğü gibi gelir
şunu söyleyeyim, bir arkadaşım sıfır tecrübe ile başladı ve cbr125r aldı...
sonuç ise ; ışıklarda vs dakikalarca motoru kaldıramadığını bir kenara bırakalım ara sokaklarda dahil defalarca motoru düşürmesi hiç hoş olmadı
Teşekkürler. En fazla 10000 tl ayirabilirim motor için. Ekipman olarak da kask ve eldiven yeniden aldığımda eksik kalmıyor. Ehliyet işinin ustundeyim bu ara. Motosiklet gerçekten başka bir dünya
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Ne demek istediğini anlıyorum. Ben de bu sorundan bahsediyorum. Tabii ki racing 125 cc olsa bile düşünmedim hiç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
İnşallah , teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
Dikkate alıyorum teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------
Bütçe max 10.000
Tecrübesiz derken yani motosiklet yağ değişimi hava filtresi değiştirmek scooter kayış değiştirmeyi vs biliyorum bir ara tamircisi çırak olarak çalıştım :D oradan aşinalık var motorlara vs ve daha eskiden de seviyordum vs. Nasip olsa da sürse bir de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
Öğüt alındı dikkate alacağım teşekkürler :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
O ne kadar pahalı biliyor musun sen :D onun yerine lifan pony 100 alayım
Ehliyet sınavı olan eğitim ne kadar iyi olurs aolsun sınavı geçmeye yönelik oluyor. Sonrasında kapalı alanda hakimiyet eğitimi almadan trafiğe çıkmayın.
Ekipmanı da yalnızca kask, mont ve eldiven üçlüsü olarak düşünmeyin, korumalı pantalon ve korumalı bot da şart. Yaz, çok sıcak falan demeden ayak bileğini korumak gerek, kırıldı mı tamiri zor.
Scooter alayım bir de yarım kask takayım normal kıyafetlerle fıtı fıtı gideyim demeyin sakın, bunlar sadece scooter reklamlarında olur. Scooter da alsanız bütün korumaları giymek zorundasınız, en güçsüz scooter bile 50km hızla gidiyor, ki insanın koşma hız en fazla 20km falan, var gücünüzle koşarken duvara çarptığınızı düşünün, 50km hızla kaza yaparsanız çok daha fazla hasar olacaktır. Küçümsemeyin.
Boyunuz kaç cm? Daha önemlisi bacak arası boyu (inseam) kaç cm? Ona göre belki spesifik öneride bulunabiliriz.
Motosikletin sele yüksekliği kadar, ağırlığı ve selenin ve bacağınızı uzattığınız noktada motosikletin şekli de çok önemli. Mesela motosiklet bacağınızı yere uzattığınız noktada geniş ise yere ulaşmak zor olur. Yani motosikletten motosiklete çok fark olabiliyor. Ben eğitim sırasında MT-25'i (sele 78cm) defalarca yere düşürdüm, eğitimden çıktım gittim. Ertesi hafta selesi 3cm daha yüksek mt-07'ye bindim. Onu sadece 2 kere (belki 3 yalan olmasın) yere düşürdüm (1. yorgundum, 2. yokuşta). Çünkü MT-07'nin daha dar bir selesi vardı ve ağırlık merkezi daha aşağıdaydı. Şuan 1,65 boyumla (72cm inseam) CRF 250 rally sürüyorum. Ama güven kazanmak için MSX-125 ile başladım.
Öğrenme aşamasında motosikleti düşürebileceğinizi kabul edip, ona göre düşüp kalkmaya gelecek bir model alıp koruma demiri vs ile koruyacak hale getirirseniz kendinize güveniniz otomatik olarak artacaktır. Motosikleti ancak dur kalk sırasında (genelde durma) düşürürsünüz, hareket halinde ayaklarınız yere ulaşmıyor diye motosiklet düşmez. Düşük hızda hareket ve manevra kabiliyetinizi de arttırmanız çok önemli.
Diğer bir faktör, kondisyonunuz. Bacaklarınız ve beliniz güçlü değilse, hızlı bir şekilde selede sağa sola kayamıyorsanız, yere sağlam basamıyorsanız tedirginliğiniz artacak ve dengenizi bulmakta zorlanacaksınız. Bunun çözümü spor yapmak. Ben çok faydasını gördüm.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Ben kuba blueberry 50 ile başladım tavsiye ederim. Yeni başlayanlar için ideal. İlla vitesli olacaksa rks rnx tip ve ebat olarak güzel bence huyunu suyunu bilmem
Hepsinin bilincindeyim çok teşekkürler dikkate alıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------
Hiç bu açıdan düşünmemiştim teşekkürler. Boyum 163 ama inseam dediğiniz şeyi bilmiyorum olcmedim. En iyisi küçük bir motor ya da scooter ile başlamak sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
KESINLIKLE. Düşünce yapısı biraz şey...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------
Teşekkürler faydası olacak
biraz sert yazacağım, fakat her insanın aynı olmadığı gibi ortalamada kadınların fiziki motor becerilerinin, el göz koordinasyonunun erkekler kadar gelişmiş olmadığı bir gerçek.
umarım hayallerinizde muktedir olursunuz. malum coğrafyamızın gerçekleri ile trafikte yüzleşmek zorunda kalmazsınız.
şahsi görüşüm rahmetli saygıdeğer aea'nın dediği gibi; motosiklete skutır ile başlanır. denge, trafik okuma ve diğer yetenekler geliştirilir. daha sonra hata affeden bir vitesli ile yola devam edilir. muhtemelen ybr, cbf, apache gibi bir motor ile vitesli motorların dinamikleri daha kolay kavranabilir.
ilaveten benim doktrinim ise; motorcunun pantolonu ıslak, elleri yağlı olur
Evvela çok sabır diliyorum, bol şanslar diliyorum vazgeç bu sevdadan.😁
yapacağın basit abla. hangi modeli almak istiyorsan git bi tane ikinci el al. sonrasında başla hafif hafif denemelere. ehliyet yoksa onada yazıl bir ay sonra gayet iyi bir sürücü olursun. cb250r tavsiye ederim. sağına soluna korumalık taktırdın mı Allahın izni ile hiç bir şey olmaz. ben böyle yaptım.
ben 38 yaşımda motora başlayacam dedim gittim 250 cc lik motor aldım. yavaş yavaş öğrendim. bisiklet zaten sürüyordum çok zor olmadı. Allaha şükür hiç kazam ve düşmem olmadı. seninda olmaz inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:52 ----------
Allah rahmet eylesin ama aea ortalama bi sürücü idi. şimdiye kadar gördüğüm en saçma öneri bu scooter ile başla düşük cc motor ile başla. kursta bile mt07 ile eğitim aldık. öyle bi konuşuyorsunuz ki görende sanacak motor uçmak için hazır bekliyor.
ayak koymanın güçle bir ilgisi yok, tahminen boy yetmiyor (bacak uzunluğu) motor daha çok yatıyor ve tutamıyorsunuz. Motor dikse ayağa gelen kuvvet çok az zaten.
En net cevap şu: ehliyet kursuna başlayın, zaten direksiyon dersleri alacaksınız, orada tahminen bir commuter üzerinde başlatırlar, kıyaslama şansınız olur. Daha sonra boyunuza göre motor bakarsınız, sele yüksekliği azaltma, süspansiyon aşağıya çekme seçenekleri de var.
Vazgeç bu sevdadan..
Pişman olursun..
Ocağına incir ağacı dikmiş olursun.
Metres gibi bu alet
ha bire masraf.
Ve harcarken zoruna gitmiyor.
Vitesli konusunda ısrarcı iseniz msx125ten başka modele bakmayın derim. Sanki bunu düşünerek üretmişler gibi.
Bunun dışında ufak cc bir scooter başlangıç için idealdir. Motosikletin dengesini anlamak ve trafiğe odaklanıp trafiği okumak açısından.
Anladığım kadarıyla durmada problem yaşıyorsunuz ve bu motoru yatıracaksınız..Kırılınca az masraf çıkarması açısından, baştan Mondial drift 125 yada 150 alın. 50-60 kg aralığındasınız gibi görünüyor, bu iki motorda sizi istediğiniz her yere sorunsuz taşır. Denge olayı zamanla oturur, korkmayıp üstüne gitmek lazım sadece. Drift gayet hafif bir motor ve selesi alçak bir motor, ayağınız yere tam basacaktır.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Msx sizin için en uygun model gibi duruyor 2.elde belki uygun fiyata denk getirebilirsiniz ama arkadaşlarında dediği gibi ilk önce eğitim işini halletmen gerekebilir gerçi ben kendim boş pazar yerinde öğrendim kendine biraz güven kazandırırsan bilir kişiyle beraber yardımcı olcak şekilde de sıkıntılarını çözebilirsin
Kardeşim Sana Tek Diyeceğim Şey Eğitim Eğitim Eğitim.
motosikletin sele yüksekliğine internetten bakarak, bacak boyuna yetip yetmeyeceğine bakabilirsin. imkanın varsa gördüğün yerde bir oturabilir miyim de genellikle müsaade ederler. oturunca da sağa sola salla bacakların ile. dengesini görmüş olursun ama her motorun dengesine 1-2 günde rahatlıkla alışabilirsin bence düşük ccde. bence de kendinden emin ol ve mutlaka ileri sürüş eğitimi al, eğitimli olduğun zaman tedirginliğin azalacak ve motordan keyif alma oranın fazlası ile artacak, kendine güveninde yeterli donanımda olduğun için fazlası ile artacaktır. bazı şahısların dediği gibi yok kadın binemez şöyle yapar böyle yapar, şurası yetersizdir beceremezlere takılma. her iki cinsiyette motor sürebilir, sürüyor da. sizde gayet bilinçli ve durumun fakrındasınız. eğitiminizi alın, motorun tadına varın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)