30 bin kmde CBR 250r alınır mı ?
Reklamlar
-
26 Haziran 2020, 22:50
#1
Selamun aleyküm. 2014 model yeni kasa HRC 30 bin km de motosiklet almayı düşünüyorum. Motorun fiyatı falan anlaşıldı nasipse. Düşündüğüm nokta çoğu CBR 250 30-40 bin kmde krank kırıyor zaten ilanlarda araştırırken fazlasıyla görüyorum 45 bin kmde CBR 250 satan adam motor yaptırmış oluyor genel olarak. İyi kullanılmışsa 50-60 bin km hemen hemen dayanıyor. Eski sahibi dindar bir insan aklı başında. Teker , redline yapmadığını söylüyor. Zaten kendi tamircimlede bakacağım.
Bu tarz sürmeye göre 30 bin kmde CBR 250 alınır mı ?
CBR kullanıcılarından ustalarından yorum bekliyorum. Teşekkürler
Reklamlar
-
26 Haziran 2020, 22:57
#2
Cbr kullanmadım ama yarış tipi motor kullanan adam hele ki düşük cc ise muhtemelen epey redline gezmiştir. düşük cc motorlar maalesef daha fazla hırpalanıyor. Alacağınız motor temiz ve bakımlıdır belki onu bilemem. Alacağınız motoru ustanıza göstereceğiniz zaman ustanız bir tur atıp hemen dönmesin, karenajları da söküp yağ kaçağı var mı diye de baktırtın, motor daha önce açılmışsa da bu şekilde anlamak biraz daha kolay.
-
26 Haziran 2020, 22:58
#3
hocam ben motoru 9 binde alıp 28 binde satmıştım, benden sonraki arkadaş da 30 binlerde sattı, hiçbir sorun yaşamamıştık motorla ilgili.
yağını, suyunu zamanında değiştiriyordum. zırıltı falan geliyorsa sıkılacak vidalarını sıkıyordum. motoru sürekli zorlamasam bile arada apaçilik yaptığım, redline soktuğum oluyordu. ona rağmen saat gibi çalışıyordu.
kullanıma bağlı olarak alınabilir bence. iyice baktırmak lazım. özellikle yağ değişimi konusunda şöyle bi yanılgı olabiliyor. 6 bin km de bir yağ değişimi okey ama içindeki yağ 2 sene duruyorsa daha 6 bin km yapmadı diye değiştirmemişse sıkıntı olabilir.
ben her sene yağını değiştirirdim, 6 bin km kullanmasam bile.
-
26 Haziran 2020, 23:03
#4
2014 yeni kasa değil ki. Hasar kaydı var mı, bakım kayıtları Honda'da var mı bakman lazım.
-
26 Haziran 2020, 23:13
#5
Evet cbr250 lerde krank kırma problemi var ve genelde 25.000 km den sonra oluyor. Tabi hepsinde olacak diye bir şey yok ama özellikle boşta ya da debriyaj sıkılı vaziyette kesiciye sokulmuş motorlarda cok yüksek ihtimal oluyor. 250 cc racing kullanıcıları da genelde tecrübesiz ve daha henüz özentilik çağlarında oldukları için hava atıcam diye içinden geçiyorlar motorların. Tabii ki bu lafım kendini bilen kullanıcılar için değil.
Her zamanki gibi kullanıcısının tarzına ve tavrına bakmak lazım. Apaçiyse koşarak kaçın diycem ama dediğiniz gibiyse karar sizin 😊
-
26 Haziran 2020, 23:15
#6
2014 yeni kasa çift far HRC motor. Yarın bakacağım nasipse. Krank mevzusu için önerebileceğiniz bir tavsiye varsa bekliyorum.
-
26 Haziran 2020, 23:20
#7
KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı
Selamun aleyküm. 2014 model yeni kasa HRC 30 bin km de motosiklet almayı düşünüyorum. Motorun fiyatı falan anlaşıldı nasipse. Düşündüğüm nokta çoğu CBR 250 30-40 bin kmde krank kırıyor zaten ilanlarda araştırırken fazlasıyla görüyorum 45 bin kmde CBR 250 satan adam motor yaptırmış oluyor genel olarak. İyi kullanılmışsa 50-60 bin km hemen hemen dayanıyor. Eski sahibi dindar bir insan aklı başında. Teker , redline yapmadığını söylüyor. Zaten kendi tamircimlede bakacağım.
Bu tarz sürmeye göre 30 bin kmde CBR 250 alınır mı ?
CBR kullanıcılarından ustalarından yorum bekliyorum. Teşekkürler
ikinci el piyasasında kısa bir süre dolandım.
daha sadece bir ay kadar şöyle bir piyasada dolanmama rağmen toplumda gördüğüm çürümüşlüğün bozulmuşluğun haddi hesabı yok.
bariz şekilde önden patlamış arabayı bir parça değişen diye satmaya çalışanlar, duman atan motosiklete abi o normal diyen, subap sesi gelen motora tüm bakımları yapıldı diyen. yani anlayacağın 3 kuruş için şerefini ayak altına alan nice insanlar...
tüm bunlardan sonra yerim ikinci elini deyip fahiş fiyatına rağmen 0 km motor aldım. şu an kafam o kadar rahat ki.
alabiliyorsan bir şekilde sıfır almaya bak eğer ille de düşük cc diyorsan tabi. yok yüksek cc de olur dersen temiz "tur motorlarına" bak. transalp, cbf 1000 cbf600 vs. bunlarda temiz mal bulma olasılığın çok yüksek. canını çıkarmalarını 250cc'ye göre daha zor yani.
özellikle 250cc'de ikinci elde dinlen dinlen kaç.
ha bir de sadece motosiklet değil genel olarak malını satmak için mesleğini veya dini görüşünü ön plana çıkaran insandan ışık hızında kaç.
iyi mal kendini sattırır. eğer ki satıcı malını satmak için malını değil de bu iki şeyi ön plana çıkarıyorsa o adamın malı temiz değildir.
bu arada 6 yılda 30 bin km emin ol çoook düşük. km'yi sorgulat bi. ben kıçıkırık pulsarla iki yılda 23 bin km yaptım.
-
26 Haziran 2020, 23:27
#8
Motoru zorlarsan krank da kırar yağ da yakar. Tamamen kullanıcı ile alakalı, efendi sürersen kronik diye bir şey yok. 100 k devirmiş kuryeler var.
30 k da yüksek bir km değil, bizim sürücülerin "km yükselirse satamam korkusu ile getirdiği psikolojik sınırlar" bütünü bu işler.
Bilen birine baktırır, expertiz yaptırır fiyatı da dişine göreyse alırsın.
-
26 Haziran 2020, 23:42
#9
Tanıdık usta var çinli motor tamircisi fakat genel bir motor bilgisi mevcut. Yağ soğutmalı , su soğutmalı motorlarıda bilir. Motorun sesine , yağına suyuna bakacak. Kozmetiğiyle falan ben ilgileneceğim. Krank veyahut kesin şuraya bak bu motorlarda önemli diyeceğiniz varsa yarın için hayırlısıysa düşünücem.
-
27 Haziran 2020, 00:10
#10
KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı
Tanıdık usta var çinli motor tamircisi fakat genel bir motor bilgisi mevcut. Yağ soğutmalı , su soğutmalı motorlarıda bilir. Motorun sesine , yağına suyuna bakacak. Kozmetiğiyle falan ben ilgileneceğim. Krank veyahut kesin şuraya bak bu motorlarda önemli diyeceğiniz varsa yarın için hayırlısıysa düşünücem.
krank vs olayı sesle anlaşılırsa anlaşılır. fakat sürpriz yumurta bu motorun içini göremezsin. usta da göremez. pek söyleyecek tavsiye verecek basit bir olay değil
honda titanım vardı 120 bin kmye kadar kullandım. usta yanlış yağ koymuş debriyajda sıkıntı oldu açtık baktık 2004 yılında takılan orijinal debriyaj. yağ problemli olmasa o da idare edecekti sen düşün. o kmye kadar hiçbir sıkıntı çıkarmamıştı. sattığım adam güvenemedi motor yaptırdı. eski haline göre daha kötü şu an
-
27 Haziran 2020, 00:53
#11
önce sahibine bak nasıl kullandığını anlarsın.
-
27 Haziran 2020, 02:42
#12
Şu devirde dindar satıcıdan özellikle uzak dururum.
-
27 Haziran 2020, 07:46
#13
Bakacağın en son şey km olsun bunun fiyatı var, hasar kaydı var, kırık sağlam parçaları var, yakıtı yedek parçası var, sağlamlık var var oğlu var ayrıca 30 km de bişey yok gayet düşük
-
27 Haziran 2020, 08:21
#14
kızacaksınız ama dindarlık ile konunun ne alakası var, bu mantık ile adam teker yapmamıştır ama 3 karısı ile aynı anda binmiştir , bu nedenle motor alınmaz da diyebiliriz.
işin sakası tabi.
Motorun ilk sahibi ise bence alınır (iyi bir ustaya gösterip)
Motorun ilk sahibi değil ise 6 yılda yaptıgı 30 bin km i göze alarak başlangıc motoru olarak kullanıldıgını varsayabiiriz, alınmaz.
-
28 Haziran 2020, 08:29
#15
2.sahibinde şuan. Konuştuğumuzu söylersek Teker , redline yapmadığını dikkatli bindiğini söylüyor. Aldığı ilk sahibininde kendisinden daha dikkatli sürdüğünü bu yüzden satın aldığından bahsediyor. Tabi 1 Allah 2 motosikleti kullananlar bilecek ama bizde kendi ustamıza göstereceğiz. Geçmişinin bu şekilde olduğunu düşündüğümüz motor 30 bin kmde. Bakımlı , dikkatli sürüpte motor yaptırmadan uzun kmler giden CBR 250 kullanıcıları sizdende yorum bekliyorum. Almadan önce son araştırmalar bunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
Dün kaporayı verdim. Motorun söylenilenlerin dışında bir farkı yoktu. Km orjinal , hasar kaydı yok , kazası yok , kozmetik iyi, yağ bakımları iyi yapılmış yağın rengi kahverengi daha siyahlaşmamış. 30 bin kmde. Teşekkürler. Hayırlısıysa hafta içi noter işlemleri var.
-
28 Haziran 2020, 12:38
#16
30.000 km hiç bir şey değil. Bizde millet motorlu araçtan anlamadığı için km si düşük olursa daha az hasarlı olur gözü ile bakıyor. Hayırlısı olsun.
-
28 Haziran 2020, 21:53
#17
Kardeşim bende cbr250 kullanıyorum 42bin oldu bugün km hala saat gibi çalışıyor evet krank kolu bu motorda biraz hassas ama çok fazla üst devirlerde kullanmadığın sürece hiç bir sıkıntı olmaz genelde yüksek devirde çok kullanıyorlar yağ pompası kranka yeteri yağı götüremiyor ve krank kırıyor ben yeri geliyor 160 km hızlarada cıkıyorum ama yavas yavas cıkıyorum bir kereden yüklenme motora dediğim gibi sürekli üst limit kullanma sıkıntı yaşamazsın facebook gurubunda 160 bin km yapan var
-
29 Haziran 2020, 09:53
#18
Şimdi abi esasen cbr 250 ileride racing motor kullancak olan , ancak motora yeni başladığı için uçuk kaçık haller yapmayan, fazla süratli olmayan, dengeli ve hafif motor alan genç arkadaşların geçiş motosikleti.
Ancak ülkece fakir olduğumuzdan, elde avuçta ne varsa ölümüne biriktirip, zar zor bir motorlu taşıt alıp, tüm beklentilerimizi ona yüklemek zorunda oluyoruz. Hiçbir zaman cbr'ı geçiş motoru olarak kullanamayacak olan arkadaşlar, 1000cc ile kurdukları hayali bunda uygulamaya çalışıyorlar. Bir de R25 gibi 600cc motor kullanım hissi veren rakibi olunca insanlar başlıyor cbr ı R25 e karşı zorlamaya. R25 çift silindir, 13-14 bin gibi devirlere ulaşabilen dehşet bir makine. CBR serileri gibi uysal, naif değil.
Bununla beraber bir de cbr 250 yi 1000cc öncesi geçiş motoru olarak kullanamayan kişiler, uzunca bir süre bu motoru ellerinde tutuyor malesef. Kilometreler yükseldi, motorlar aşırı zorlandıkları için çoğu krank kırar oldu. Parçalar da ateş pahası olunca motorlar genelde sorunlu bir hal aldı.
Dikkat edin.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
29 Haziran 2020, 10:43
#19
tommygun adlı üyeden alıntı
Cbr kullanmadım ama yarış tipi motor kullanan adam hele ki düşük cc ise muhtemelen epey redline gezmiştir. düşük cc motorlar maalesef daha fazla hırpalanıyor. Alacağınız motor temiz ve bakımlıdır belki onu bilemem. Alacağınız motoru ustanıza göstereceğiniz zaman ustanız bir tur atıp hemen dönmesin, karenajları da söküp yağ kaçağı var mı diye de baktırtın, motor daha önce açılmışsa da bu şekilde anlamak biraz daha kolay.
Genel olarak bu memlekette istisnalar hariç (ki o da kullanan adamın profili oluyor) yarış tipi motora benzeyen hiçbir motor 30 - 40 bin km'de alınmaz, sebebi de budur. O kadar bilinçsiz bir kullanıcı kitlesi var ki, adama cruiser motoru giydirip versen yarış motoru diye kırmızının dibini zorluyor. İlla yüksek devir gidecek, sanayi tabiriyle "motorun hakkını verecek". Halbuki CBR250R'ın motorunu adam CRF 250'lere de takmış, CB250R'a da... Tek silindirli bir motor ve yüksek deviri sevmediği gibi ihtiyacı da yok.
İlanın linki varsa oradan bakalım.
-
29 Haziran 2020, 11:33
#20
Motorun yağını eksik bırakmayın, zamanında değiştirin, ani hızlanmalardan, yüksel vites düşük devir kullanımlarından ve sürekli max torkun üretildiği devir üzerinde kullanmayın, motor sizi yüz binlerce km götürür. Mevzu motora nasıl baktığınız. Yoksa 1000 lik makineyide sürekli zorlasanız oda illaki bir yerde koy verir. Aletlerin canını çıkarmaya gerek yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler