gokhan85 adlı üyeden alıntı
Bu konuda öğrenilmek istenenin açıklaması aslında, kapalı kaplarda gaz basıncı, P.V=N.R.T , izentropik/adyabatik ortam vs. den öte başka noktalarda yatıyor.
Bunlar bence (kendi yorumun, %100 emin asla değilim); lastiklerin karkas yapısı ve yuvarlanma direnç katsayıları. Lastik karkasları tasarlanırken özellikle lastiğin kullanıcı kitlesine göre ayarlanıyor. Spor lastiklerde karkas sadece yetecek kadar dayanıklı tutulurken, yoldan gelen geribildirimi süspansiyonlara maksimum düzeyde iletecek yapıda tasarlanıyor. Touring lastiklerde ise dayanıklılık ön plandayken , geri bildirim konusunda taviz verilebiliyor.
Bir diğeri ise lastik yuvarlanma direnci. Bu direnç tamamen lastik basıncı ile ters orantılı. Lastik basıncı artırıldıkça, yuvarlanma direnci azalıyor, lastiğin yola temas yüzeyi azalıyor, dolayısıyla ivmelenme kabiliyetleri (hızlanma, yavaşlama) azalıyor, fakat öte yandan yakıt tüketimi iyileşiyor, gidon hafifliyor ve lastiğin ömrü artıyor (düzensiz aşınmaları hariç tutar isek).
Lastik basıncı azaltıldıkça da , yukarıdaki yazdıklarımın tam tersi oluşuyor.
Üreticiler de müşterilerinden gelen geri bildirime göre ilgili lastik modelleri için basınç önerileri yayınlıyorlar. Zaten önerilen basınç değerleri markadan markaya en fazla 3-4 psi farkediyor.