Yamaha Mt-07 mi ? Honda CB 650r mı ?
Reklamlar
-
20 Haziran 2020, 22:46
#81
Süspansiyonun kalitesi ile ağırlığa uygun olması farklı şeyler.
İlginçtir, burada MT'nin süspansiyonu için yazılanlar, bir önceki CB1000R'ın süspansiyonu için de geçerli. 70 kiloluk birine göre optimize etmişler aleti.
Görünüşleri ve hacimleri yakın olsa da çoook farklı kitlelere hitap ediyorlar. MT7 düşünen biri "Acaba cb650r?" diyebiliyorsa tecrübe sorunu vardır. Motosikletleri denediği anda cevap netleşecektir.
Reklamlar
-
21 Haziran 2020, 08:15
#82
bluent adlı üyeden alıntı
tdk: "usturuplu"
1. zarf
Yerli yerinde, işlevine uygun bir biçimde
2. sıfat
Derli toplu, ustalıklı, işlevine uygun bir biçimde olan
bugun bir sey daha ogrendim
cb650r derli toplu ustalikli islevine uygun bir bicimde olanmis
mt07 dersiz topsuz ustaliksiz islevine uygun bir bicimde olmayanmis
eğer yazdıklarımdan mt07 nin dersiz, topsuz, ustaliksiz, islevine uygun bir bicimde olmadığını kastettiğimi çıkardıysan diyecek hiçbirşeyim yok. sana hayatının geri kalanında başarılar dilerim
-
21 Haziran 2020, 08:55
#83
Buraki adlı üyeden alıntı
eğer yazdıklarımdan mt07 nin dersiz, topsuz, ustaliksiz, islevine uygun bir bicimde olmadığını kastettiğimi çıkardıysan diyecek hiçbirşeyim yok. sana hayatının geri kalanında başarılar dilerim
ben tamamen kelimeyle ilgili espri yaptim kardesim yazdiklarinla dalga gecmeyi gec aksine begendim mt07nin torkunu cok iyi anlatmissin
-
21 Haziran 2020, 12:42
#84
2018 öncesi mt07 yi kullanmasanız dahi daha ilk üstüne oturup ön freni sıkıp ileri geri yaptığınızda anlıyorsunuz çok yumuşak olduğunu. Hiç güven vermiyor. Ama 2018 ve sonrası mt07 ile cb650r' ın amortisör farkını virajlarda hissedip, mt07 yi daha yetersiz bulabilecek kadar hassas sürücü gerçekten çok az. Çoğu sürücü duyduklarına istinaden, psikolojik olarak o daha iyi bu daha iyi gibi yorumlarda bulunuyor piyasada. ( forumu tenzih ediyorum )
Bugüne kadar sayısız motorcu tanıdığım oldu, turlara çıktık ve çok büyük bir kısmının teknik farklılıkları hissetmekten çok uzak olduğunu gördüm. Hatta 1 yıldır eski kasa mt07 kullanan 95 kg lık bir arkadaşa amortisörler kötü dimi dediğimde şaşırıp baktı yüzüme. Genel olarak böyle yüzeysel kullanıcılarız. Genelde tek bildiğimiz düz yolda top speed denemek, ses, görüntü vs.
Daha bir kişiye denk gelmedim "viraj içinde tümseğe denk geldiğinde doğal olarak amortisör kapanıyor ve tümsekten indiğinde amortisör geri açılmakta geç kalıyor, bu da yol tutuşumu bozuyor. Geri tepmesi yavaş vs." Gibi yorumlar ya da benzeri teknikte bir yorum hiç duymadım.
Böyle hassas farkları sezebilip, limitlerde kullanan biri değilseniz yeni mt07 ve cb650r seçiminizde amortisör farkının hiçbir önemi yok.
Aksi halde cb650r' ı seçin derim.
-
21 Haziran 2020, 13:37
#85
Öyle demeyin, (GS sürücülerinin çoğu gibi) anlamasanız bile o fark size güvenlik ve sürüş zevki olarak geri dönecektir. Malum MT serisi commuter değil, çok apaçiliğe gelen azgın motosikletler, dolayısıyla amortisörler ne kadar iyi (uygun yaylar + tarzınıza uyarlanmış) ise o kadar güvenli ve zevkli.
Bu arada geri tepmenin fazla hızlı olmasını istemeyiz hiç...
-
21 Haziran 2020, 17:04
#86
mt07 yi çokça araştıran birisi olarak, amortisörlerine iki motosikletin arasındaki fiyat farkı kadar para harcarım dersen mt07 daha mantıklı.
-
21 Haziran 2020, 20:08
#87
bajajpulsar2 adlı üyeden alıntı
mt07 yi çokça araştıran birisi olarak, amortisörlerine iki motosikletin arasındaki fiyat farkı kadar para harcarım dersen mt07 daha mantıklı.
Fark o kadar olsa amenna, başka pek çok fark var. Ancak teknik hesap ne olursa olsun, sonuna geldiğinizde kullanıcının istekleri ve zevki neyse odur. İkisi de "Ne yaptın ya!? Bu alınır mı hiç!?" denecek motosikletler değiller, kendilerini ıspatlamış modeller.
-
21 Haziran 2020, 22:05
#88
Cbr650r şuan kullanıyorum mt07 de kurdta kullanmıştım. İki motor arasında gördüğüm fark biri tam apaçi alt devir torklu. Diğeri üst devir torklu daha sakin bi model. Kendine göre seçip alacaksın. Bilinmeyen ili model deüil ki.
-
22 Haziran 2020, 00:02
#89
https://www.motorcyclenews.com/bike-...ha/mt-07/2018/
yukarıda dergiyi anlatmama gerek yok heralde.demek istediğim cb650 alan biri 4 silindir istediği ek donanım istediği için hondayı seçiyordur.dersenizki frenleri daha iyidir onu bilemicem iyidir kötüdür kıyaslamak denemek lazım.onuda aynı yolda aynı lastik markasıyla deneyen bir insan evladı lazımki kıyaslama yapabilelim.hızlı gitmek isteyen biri zaten 4 silindir alıcaktır.4 silindir isteyen biri için tek seçenek zaten mecburi hondadır.sesi görüntüsü diğer 2 silindirli rakiplerden zaten farklı.2 silindir gaz tepkisiyle 4 silindir seven biri orta yolda buluşamaz.
-
22 Haziran 2020, 01:03
#90
N'olacak bizim bu dört silindir fetişimiz?
Yedi yıl boyunca 900cc ve 1000cc 4 silindir motosiklet sahibi olmuş biri olarak insanımızın 4 silindir fetişini anlamakta zorlanıyorum... Aklıma tek gelen açıklama, maddi açıdan ulaşmak daha zor olduğu için bir statü sembolü haline getirilip gereksiz abartılması...
Hele hele "4 silindir sesi" komple komedi. Burada "dikiş makinası gibi" diye dalga geçiliyor 4 silindir sesiyle. Harbiden de şimdiye kadar kullandığım motosikletler için en kötü sesi olan 4 silindir motosikletlerimdi. En güzel sesi olanlar da 54 ve 75 derece açılı V2 motorlardı. Zevkler renkler diyeceğim, ama CB1000R forumunda bile motor sesi, tolere edilmesi gereken bir dezavantaj olarak kabul edilmişti herkes tarafından. Burada ikide bir "dört silindir sesi" ibaresini gördükçe gülmek geliyor içimden.
Dört silindir adeta bir asalet simgesi gibi... O derece ki, torku düşük ve ağır olduğu için hızlanma olarak MT7'nin fersah fersah gerisinde kalan CB650R için "yavaş hızlanıyor" demek yerine "usturuplu hızlanıyor" gibi tabirler üretiyoruz... Sanki 4 silindirli hakkında negatif konuşmak ayıpmış gibi... Buna karşın, çok daha iyi hızlanmasına rağmen iki silindirli olduğu için avamdan sayılan MT7'ye "apaçi motoru" diyoruz.
Velhasıl içimizdeki kast sistemi iliklerimize kadar işlemiş, kullandığımız motosikletlere bulaşmış...
-
22 Haziran 2020, 01:35
#91
hasmet adlı üyeden alıntı
N'olacak bizim bu dört silindir fetişimiz?
Yedi yıl boyunca 900cc ve 1000cc 4 silindir motosiklet sahibi olmuş biri olarak insanımızın 4 silindir fetişini anlamakta zorlanıyorum... Aklıma tek gelen açıklama, maddi açıdan ulaşmak daha zor olduğu için bir statü sembolü haline getirilip gereksiz abartılması...
Hele hele "4 silindir sesi" komple komedi. Burada "dikiş makinası gibi" diye dalga geçiliyor 4 silindir sesiyle. Harbiden de şimdiye kadar kullandığım motosikletler için en kötü sesi olan 4 silindir motosikletlerimdi. En güzel sesi olanlar da 54 ve 75 derece açılı V2 motorlardı. Zevkler renkler diyeceğim, ama CB1000R forumunda bile motor sesi, tolere edilmesi gereken bir dezavantaj olarak kabul edilmişti herkes tarafından. Burada ikide bir "dört silindir sesi" ibaresini gördükçe gülmek geliyor içimden.
Dört silindir adeta bir asalet simgesi gibi... O derece ki, torku düşük ve ağır olduğu için hızlanma olarak MT7'nin fersah fersah gerisinde kalan CB650R için "yavaş hızlanıyor" demek yerine "usturuplu hızlanıyor" gibi tabirler üretiyoruz... Sanki 4 silindirli hakkında negatif konuşmak ayıpmış gibi... Buna karşın, çok daha iyi hızlanmasına rağmen iki silindirli olduğu için avamdan sayılan MT7'ye "apaçi motoru" diyoruz.
Velhasıl içimizdeki kast sistemi iliklerimize kadar işlemiş, kullandığımız motosikletlere bulaşmış...
ben bir ara bu konuyla kafayi bozmustum 1 silindir cb250r mi 2 silindir mt25 mi alayim derken
honda dusuk cc modele 1 silindir, yamaha dusuk cc modele 2 silindir koyuyor
ayni honda orta cc modele 4 silindir, yamaha orta cc modele yine 2 silindir koyuyor
honda yuksek cc modele yine 4 silindir, yamaha yuksek cc modele 4 silindir koyuyor
baska bir deyisle
dusuk cc modele 1 silindir
orta cc modele 4 silindir
yuksek cc modele 4 silindir koyan honda
dusuk cc modele 2 silindir
orta cc modele 2 silindir
yuksek cc modele 4 silindir koyan yamaha
dertleri ne bunlarin biliyor musun?
-
22 Haziran 2020, 02:10
#92
Motosikletin amacına, piyasaya, rekabet durumuna, ve elde olan teknolojiye göre verilen kararlar bunlar. Honda'nın 1800cc hacimde iki silindirli motoru da var, altı silindirli de...
Bu örnekte Honda, Yamaha gibi sıfırdan şasesiyle, motoruyla özgün bir naked modeli geliştirmek yerine SS'ten naked devşirmeyi tercih etmiş. Sonuç olarak ta daha yavaş (son hız değil, atiklik olarak), daha ağır bir ürün çıkmış ortaya.
-
22 Haziran 2020, 03:07
#93
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
cb500 ün setinin mt7 den daha iyi olduğunu hiç sanmıyorum ihtimal dahi vermiyorum.neyse size iyi sürmeler
İhtimal ver bence, çünkü cbr500r ın amortisörleri mt07 den 1 değil 2 gömlek üstün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:05 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Motosikletin amacına, piyasaya, rekabet durumuna, ve elde olan teknolojiye göre verilen kararlar bunlar. Honda'nın 1800cc hacimde iki silindirli motoru da var, altı silindirli de...
Bu örnekte Honda, Yamaha gibi sıfırdan şasesiyle, motoruyla özgün bir naked modeli geliştirmek yerine SS'ten naked devşirmeyi tercih etmiş. Sonuç olarak ta daha yavaş (son hız değil, atiklik olarak), daha ağır bir ürün çıkmış ortaya.
cb650r mı sss ten devşirme huşmet? sen git abd de trumpu protesto et bence...
-
22 Haziran 2020, 03:49
#94
-
22 Haziran 2020, 09:00
#95
Bana nedense MT07 daha uzun ömürlü bir blok gibi geliyor, yani sıfır km alıp, ön camını + kuyruk çantanı takıp ( top case falan da olur ), uzun yıllar sürebilirsin, asla da cc yükseltme ihtiyacı hissetmezsin gibi geliyor.
Cbr650 R/F , Cb650 R/F hep bir hayal mi ? gerçek mi ? "titreşim" söylentisi var, binmedim bir şey diyemiyorum tabii ama Türkiye'de olduğun için şöyle bir şey yaşama ihtimalin var ;
MT07 alırsın " Ooo o para 4 silindir şu vardı " derler,
Cb 650R alırsın " aaa MT07 bunu tokatlıyor " derler,
Gönlünde yatana bakmak lazım, ben Honda fetişi olmama rağmen MT07 modeline daha sıcak bakıyorum, yeni kasalardan beyaz renk çok çekici özellikle.
Binici kafası ile yazdım, 2.el piyasası olarak bakılırsa da yine MT07 öne çıkıyor ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
22 Haziran 2020, 09:26
#96
hasmet adlı üyeden alıntı
Motosikletin amacına, piyasaya, rekabet durumuna, ve elde olan teknolojiye göre verilen kararlar bunlar. Honda'nın 1800cc hacimde iki silindirli motoru da var, altı silindirli de...
Bu örnekte Honda, Yamaha gibi sıfırdan şasesiyle, motoruyla özgün bir naked modeli geliştirmek yerine SS'ten naked devşirmeyi tercih etmiş. Sonuç olarak ta daha yavaş (son hız değil, atiklik olarak), daha ağır bir ürün çıkmış ortaya.
"cb650r ss modelden devsirme" derken kastettigin cbr650r olmali
cbr650r ss degil "sport touring"
ayrica
ne "cb650r, cbr650r devsirmesi" diyebiliriz
ne "cbr650r, cb650r devsirmesi" diyebiliriz
ayni motor blogunun 1 naked 1 sport touring versiyonu
senin begenmedigin bu mantigi yamaha da uyguluyor
mt25=r25
-
22 Haziran 2020, 10:42
#97
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de baktım şimdi; bulduğum birkaç sayfad yeni seri (CB650R, CBR650R) motosikletlerde 5-6.000dd civarında sele ve bazen peglerde hisdedilen hafif bir titreşim var ancak vites değiştirince geçiyor denmiş. Şimdi 5-6.000dd civarına bakılınca zaten motosikletin anca 40hp verdiği bir yer, azami 80hp'nin yarısı ve en yüksek torkun alındığı 8100-8200 devire de daha 2000küsür devir var. Uygun vites seçimi ile atlatılabilir.
...
Deneyimleyip görmek lazım ama ortak şikayet bu titreşim. Hızlı/atik kullanım için vites düşürüp devir arttırmak çözüm olur ama hep bahsedilen şey "tam gezi(cruise) hızlarında/devirlerinde" bu titreşimin olduğu. Yani tam da gezi için uygun vites/devir/hız üçgeninde bu titreşimin olmasını can sıkıcı buluyorlar. Yoksa 160km/s hızı aşınca titreşimin kaybolduğundan bahsetmişler. Ama ben sürekli 160km/s hızla ve o hız için ihtiyaç olan yüksek devirle gidemem/gitmem.
Cyan adlı üyeden alıntı
...Sen Dominarcı değil miydin? Sana vız gelir tırıs gider bu durum, alabiliyorsan yeni seri hiç kaçırma derim....
Tabi ki Dominar'dan sonra her halukârda "heyt beee" dedirttirir bana Ben bir de Dominara şaseden ve motor sabitlemelerinden bağlantılı yan sanayi koruma demiri taktım, alet tüm motor titreşimini her yere daha fazla veriyor şimdi , 560+560küsür km memlekete git-gel yaptım, ellerimdeki uyuşukluk 1 haftadır geçmedi(Söküp orjinal korumaları takıcam)
Onun için önceki mesajımda yazdım ya "Kasım-Aralığı bekleyip uyguna bulursam bi cbr650r almayı kafama koydum, orası da ayrı :D" diye Şubat fuarının son günü kafaya motoru, cebime de parayı koyup bayiiye gitmiştim almak için, ama motor yoktu. Sonra da fiyatlar/vergiler/dolar kuru/sezon gelmesi vs vs... Beklemeye aldım şu anda. Aslında benim tarzım naked olan cb650r ama bir kere de karenajlı, böyle artistik görünen motor kullanayım diyorum, hevesimi alırsam naked'a dönerim yine. Naked'ların bakım rahatlığı bir başka çünkü.
-
22 Haziran 2020, 10:51
#98
bluent adlı üyeden alıntı
ne "cb650r, cbr650r devsirmesi" diyebiliriz
ne "cbr650r, cb650r devsirmesi" diyebiliriz
senin begenmedigin bu mantigi yamaha da uyguluyor
mt25=r25
SS amacli uretilen 600cc bloku taktiginiz motosiklet SS devsirmesidir. Sport touring icin is gorur ama naked icin optimalden uzaktir. Eger uygulaniyorsa, uretici naked'a ozel ARGE yapmak istemiyordur. Bu kadar basit.
Bu yazdigim 900cc ustu icin gecerli degil. Mesela SS'ten devsirme olan MT10 kotu bir naked degil. Ayni sekilde SS'ten devsirme fireblade bloklu CB900F Hornet te kotu bir naked degil. Cunku 900cc ustu 4 silindirlerin torku zaten az degil. Ustelik biraz detune edildiginde guc kaybi karsiligi tork alinabiliyor. Ancak 600cc de bu cok mumkun degil. Alt devirler illa ki olu kaliyor.
-
22 Haziran 2020, 10:57
#99
Şuraya bir anket koysaydın herşey daha net olurdu.
-
22 Haziran 2020, 11:20
#100
hocam o biraz kültür farkı ya. orda herkes vtwin kullanıyor millet sese alışmış. adamların duymak istediği o. kükreyecek
hatta bi video izlemiştim. sadece v twin motor videoları çeken bir kanal. ama mt07 bu nasıl ses diye video çekmişler beğendikleri için
4 silindir sesi bana hoş geliyor ama dediğin gibi feminen bir tını. mt 07 daha maskulen herif yırtıyor bağırıyor. ben severim ikisini de bence hoş
ama naked söylemine katılıyorum. 4 silindir 600 cc torku hep düşük kalıyor. dün bir sürüş yaptık cbr650r vardı ışıktan ışığa kapıştık içinden geçtim. sonra uzunyolda sürekli beni geçip kendini rahatlatmaya çalıştı. ama ben zevkimi çoktan almıştım[COLOR="Silver"]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler